System do obsługi magazynu wysokiego składowania może funkcjonować autonomicznie lub może zostać zintegrowany z systemem nadrzędnym klasy erp. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Data nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety domyślnie proponowana jest paleta euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety.
Każdy dokument przyjęcia i wydania z magazynu może mieć dopisane dowolne pozycje usług stanowiących wartość dodaną do operacji przyjęcia oraz wydania. W firmach świadczących usługi logistyczne systemy warehouse management system wms stanowią często technologię wspierającą działanie systemu zarządzającego erp. System wms jest to program klasy wms (warehouse management system), stanowi kompleksowe rozwiązanie informatyczne (oprogramowanie, urządzenia, usługi i serwis) pozwalające na zarządzanie ruchem produktów na magazynie oraz optymalizujące wykorzystanie przestrzeni magazynowej. Na podstawie ogólnej informacji o ilości zlecenia przyjęcia/wydania w systemie wms rejestrowany jest wewnętrzny dokument przyjęcia pz lub wz ze szczegółowym uwzględeniem wszystkich wymaganych informacji: miejscu składowania, numerów partii, numeru nośnika itp. Oprogramowanie warehouse management system firmy softwarestudio pozwala na kontrolę stanów magazynowych dla wybranego magazynu, wszystkich magazynów, wg wybranych cech towarów oraz wg dostawców czy właścicieli towaru. System do zarządzania magazynem (wms – warehouse management system) zwiększa wydajność magazynu, redukuje koszty poprzez pełne wsparcie procesów logistycznych i eliminację błędów podczas kompletacji.
Ewidencja w magazynie jest prowadzona w układzie ilościowym z dokładnością do miejsca składowania oraz numerów partii lub numerów seryjnych wraz z datą /terminem/ przydatności. Niewielka część dostawców systemów erpproponuje klientom w ramach swojego pakietu moduł systemu wms lub rozwiązanie zintegrowane z systemem enterprise resource planning. Rozwiązaniem większości problemów magazynowych jest zintegrowany system zarządzania magazynem – program magazyn. Najważniejsze moduły systemów warehouse management system: obsługa dostaw, zamówienia, zlecenia nadzór wejściowy obsługa wysyłek, zamówienia, zlecenia, integracja ze sklepem internetowym nadzór wyjściowy wspomaganie spedycji, obsługa firm kurierskich zmiany wewnątrz magazynu inwentaryzacja zwykła, ciągła, wg miejsc składowania, wg właściciela towarów, ad hoc.
    Dokument przyjęcia
    SQL Server 2016 to platforma do zarządzania danymi i ich analizy.
    Baza danych Microsoft SQL 2008 server pozwala zwiększyć bezpieczeństwo, skalowalność i dostępność firmowych danych i aplikacji analitycznych, a przy tym znacząco ułatwia zadania tworzenia, wdrażania i administracji danymi. Dostęp do danych w dowolnym miejscu i czasie Microsoft SQL Server 2008 to najnowsza platforma do zarządzania i analizy danych, oferująca przedsiębiorstwom i instytucjom publicznym najwyższe bezpieczeństwo zasobów informacyjnych w połączeniu z wygodą i niskimi kosztami zarządzania danymi. Bogata funkcjonalnie platforma bazodanowa Microsoft SQL 2008 server dla aplikacji transakcyjnych, analitycznych, raportowych i integracyjnych zawiera także zestaw narzędzi dla programistów. SQL Server 2008 zapewnia zintegrowane środowisko zarządzania danymi i ich analizy.  

      Program magazynowy Studio Magazyn WMS.net wersja Framework do pracy w środowisku Windows. Moduł magazyny wysokiego składowania wersja instalowana na komputerach systmu Windows.

      Program magazynowy Studio Magazyn WMS.net wersja Framework do pracy w środowisku Windows z interfejsem pakietu Microsoft Office 2007.

      Trudno sobie wyobrazić zarządzanie nowoczesnym magazynem wysokiego składowania bez wdrożonego programu do jego obsługi. Program magazynowy Studio Magazyn WMS .net przeznaczony jest do ewidencji ilościowo wartościowej w magazynie wydzielonym jako magazyn wysokiego składowania. Istotą programu jest możliwość prowadzenia w nim ewidencji Operacji: przyjmowania, magazynowania, konfekcjonowania, komisjonowania oraz wydania towarów z dokładnością do miejsca składowania i/lub numeru partii dostawy. Obsługa magazynu wysokiego składowania wymaga innego podejścia niż za pomocą zwykłego programu magazynowego. 



      enova365 na Microsoft Strategy Partner Conference 2012. Soneta, jako Złoty Partner Microsoft, wzięła udział w corocznej konferencji „Microsoft Strategy Partner Conference”.
      Podczas Microsoft Strategy Partner Conference prestiżowego sympozjum, zaprezentowany został szereg premier produktowych gotowych do współpracy z Microsoft, a największy producent oprogramowania na świecie, przybliżył swoim partnerom plany biznesowe, które zamierza realizować z ich udziałem. „Nie oczekujmy innych rezultatów, działając tak samo” usłyszało ponad 300 partnerów Microsoftu, podczas otwarcia konferencji Microsoft Partner Strategy Conference 2012, która odbyła się 17-18 października w Serocku, koło Warszawy. Autorem cytatu jest Albert Einstein, którego Dariusz Piotrkowski p.o. dyrektor generalnego polskiego oddziału producenta, przywołał jako postać, która ma inspirować resellerów i integratorów, do zmiany modelu działania. Piotrkowski przekonywał, że w dzisiejszych czasach użytkownicy potrzebują nie tyle dostawców technologii, co doradców biznesowych, którzy poprowadzą swoich klientów w kierunku rozwiązań cloud computing, pokazując im bardzo konkretne korzyści biznesowe. „Soneta budując swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o innowacyjność tworzonych produktów, w tym rozwiązania chmurowe, doskonale wpisuje się w ten trend” - mówi Jadwiga Wojtas dyrektor ds. strategii Soneta, która podczas konferencji zaprezentowała najnowsze rozwiązanie firmy - enova365 tj. zintegrowany system klasy ERP/CRM dostarczany klientowi w modelu subskrypcyjnym na platformie Microsoft Azure. Wojtas wyjaśniła co było przyczyną wykorzystania platformy Windows Azure oraz co zmieniło oparcie systemu ERP o tą platformę, w kontekście możliwości aplikacji i dotarcia do nowych grup klientów. Dzieląc się swoim doświadczeniem związanym z wprowadzeniem innowacyjnego rozwiązania, tłumaczyła, jaką rolę pełnią w tym aplikacje klienckie oparte o Windows 8 i Windows Phone8. „Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy dostarczyć naszej sieci partnerów elastyczne narzędzie do zaistnienia na rynku i pozyskania firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i ważne są dla nich niskie koszty wejścia, jak również firm opierających swój biznes o mobilność. Ciekawym jest że enova365 i enova standard mogą tworzyć rozwiązanie hybrydowe w chmurze publicznej i prywatnej” – wyjaśniła Wojtas.
      Microsoft Strategy Partner Conference
        Rozwiązania chmury prywatnej firmy Microsoft są oparte na rozwiązaniach Windows Server i System Center.
        Dla wielu nowych firm korzystanie z chmur obliczeniowych rozpoczyna się od wdrożenia chmury prywatnej. Chmura prywatna firmy Microsoft całkowicie zmienia sposób, w jaki Twoja firma dostarcza i wykorzystuje usługi IT. Dzięki chmurze prywatnej Microsoft Twoje centrum danych staje się w pełni funkcjonalną infrastrukturą z optymalnie zarządzanymi usługami aplikacji. Bez względu na to czy korzystasz z własnego, czy hostowanego rozwiązania, chmura prywatna zapewnia skalowalność i elastyczność, które są niezbędne do zmiany sposobu dostarczania usług. Chmura prywatna to rozwiązanie dostępne w formie usługi oparte na zasobach dedykowanych dla Twojej firmy zarówno tych znajdujących się lokalnie jak i na zewnątrz organizacji. W chmurze prywatnej zasoby z różnych lokalizacji są połączone, co pozwala na osiągnięcie większej wydajności i elastyczności. W środowisku chmury usługobiorcy i usługodawcy zamawiają usługi IT oraz je konfigurują i zarządzają nimi, wykorzystując interaktywny portal lub system, który umożliwia zautomatyzowane dostarczanie zasobów. Chmura prywatna firmy Microsoft stworzona w oparciu o system Windows Server 2008 R2 Hyper-V i System Center jest kluczowym elementem strategii firmy Microsoft w dziedzinie chmur obliczeniowych. Pozwala na stworzenie dedykowanego środowiska chmury, które zupełnie zmienia sposób dostarczania usług IT. ; źródło: microsoft.com

        Dzięki nowym rozwiązaniom Windows Server 2012 możliwa jest automatyzacja wielu zadań administratora (z Windows PowerShell 3.0) oraz ich uproszczenie (z Server Manager).
        W Windows Server 2012 (najnowszym serwerowym systemie Operacyjnym Microsoft) pojawia się bardzo dużo zmian i ulepszeń. Zestaw informacji o nowościach – w których opisuane są zmiany w zakresie zarządzania Państwa infrastrukturą serwerową za pomocą narzędzi wbudowanych w Windows Server 2012. System Windows 2012 Server zawiera funkcje umożliwiające zarządzanie wieloma serwerami i łączącymi się z nimi urządzeniami — czy to fizycznymi, czy wirtualnymi, działającymi lokalnie lub zdalnie.
        Windows Server 2012
        Usługi w chmurze systemu Windows Azure umożliwiają szybkie wdrażanie zaawansowanych aplikacji i usług oraz zarządzanie nimi. Wystarczy przekazać aplikację, a system Windows Azure obsłuży proces wdrażania, od zainicjowania obsługi i włączenia równoważenia obciążenia po monitorowanie kondycji w celu zapewnienia ciągłej dostępności.
        Usługi w chmurze systemu Windows Azure umożliwiają szybkie wdrażanie zaawansowanych aplikacji i usług oraz zarządzanie nimi. Wystarczy przekazać aplikację, a system Windows Azure obsłuży proces wdrażania, od zainicjowania obsługi i włączenia równoważenia obciążenia po monitorowanie kondycji w celu zapewnienia ciągłej dostępności. Aplikacja jest objęta najlepszą w branży umową SLA na poziomie 99,95% miesięcznie. Możesz skoncentrować się tylko na aplikacji, nie przejmując się infrastrukturą. Cloud computing, a konkretnie model IaaS (Infrastructure as a Service) to usługa polegająca na dostarczeniu infrastruktury informatycznej. Wybierasz to, czego potrzebujesz i płacisz tylko za to, co wykorzystasz. Nie musisz inwestować w sprzęt serwerowy i sieciowy.

        Klienci korzystający z oferty zapewniającej stały miesięczny przydział zasobów SQL Azure mogą teraz używać usług SQL Azure na większą skalę bez dodatkowej opłaty. SQL Azure zapewnia funkcjonalności tradycyjnego serwera Microsoft SQL, jednak jej budowa jest nieco odmienna szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, gdy tworzona jest baza danych w chmurze, jednocześnie tworzone są jej dwie kopie bezpieczeństwa zsynchronizowane ze sobą.
        Microsoft poinformował o znaczącym obniżeniu cen za usługi SQL Azure oraz aktualizacji modelu rozliczeniowego. Dzięki temu w miarę powiększania się baz danych klientów korzystających z baz SQL Azure koszt jednego GB będzie spadał. Od 14-02-2012 ceny na wszystkie bazy danych SQL Azure większe od 1 GB zostały obniżone o 30-86 procent. Wprowadzamy także opcję bazy danych SQL Azure o wielkości 100 MB, której cena wynosi 3,5425 € miesięcznie.
        SQL Azure Microsoft chmura obliczeniowa aplikacje w chmurze Windows Azure. Klienci SQL Azure mogą wykorzystywać swoją wiedzę dotyczącą T-SQL i znane im relacyjne modele danych, podobnie jak w przypadku istniejących baz lokalnych.
        SharePoint wersja 2010 jeszcze lepiej integruje się z aplikacjami Office, od MS Word, aż po MS Project, oferuje nowe funkcje i jest bardziej intuicyjna dla użytkownika.
        Program Microsoft SharePoint 2010 ułatwia współpracę. Pozwala on pracownikom konfigurować witryny sieci Web służące do wymiany informacji z innymi osobami, zarządzać całym cyklem życia dokumentów oraz publikować raporty, dzięki którym wszyscy będą podejmować trafniejsze decyzje. SharePoint stał się w ostatnich latach standardem do budowy wewnątrzfirmowych portali wspierających pracę grupową, komunikację, zarządzanie wiedzą i workflow. SharePoint wersja 2010 jeszcze lepiej integruje się z aplikacjami Office, od MS Word, aż po MS Project, oferuje nowe funkcje i jest bardziej intuicyjna dla użytkownika. Wykonanie zadania zajmuje grupie mniej więcej cztery razy więcej czasu niż jednej osobie. W trakcie pracy zespołowej często okresy gorączkowego działania przeplatają się z okresami bezczynności. Nie lada wyzwanie stanowi zgromadzenie wszystkich osób w jednym miejscu i o jednej porze, rozdzielanie pracy na zadania, które mogą wykonywać poszczególni członkowie zespołu, upewnianie się, że każdy ma odpowiednie materiały, aby wykonać przydzielone mu zadania, i zebranie wszystkich informacji w jeden, zgrabny, dopracowany projekt. Naprzeciw tym wszystkim oczekiwaniom wychodzi technologia Microsoft SharePoint, stanowiąca jądro pakietu Microsoft Office 2010. Jest to zestaw produktów i usług, dzięki którym organizowanie, udostępnianie i wyszukiwanie informacji, należące do codziennych zadań pracowników, będzie przebiegało gładko i bezproblemowo. Wybór funkcji programu SharePoint 2010 ułatwia firmie szybsze reagowanie na zmieniające się potrzeby biznesowe. Program SharePoint 2010 pozwolą pracownikom dzielić się wiedzą i pomysłami, tworzyć odpowiadające specyficznym potrzebom niestandardowe rozwiązania i odnajdywać odpowiednie dane biznesowe w celu podejmowania trafniejszych decyzji. W zakresie IT program SharePoint 2010 przyczynia się do obniżenia wydatków na szkolenia i konserwację oraz pozwala zaoszczędzić pracę i czas i skupić się na ważniejszych celach biznesowych.?

          SharePoint 2010
          Program klasy komunikator Lync 2010 udostępnia interfejs do nawiązywania i odbierania połączeń. W trakcie połączenia można nadal odbierać wiadomości błyskawiczne.
          Komunikator internetowy (ang. Instant Messenger) to program komputerowy pozwalający na przesyłanie natychmiastowych komunikatów pomiędzy dwoma lub więcej komputerami, poprzez sieć komputerową, zazwyczaj Internet, stąd nazwa komunikatory internetowe. Od poczty elektronicznej różnią się tym, że oprócz samej wiadomości, przesyłane są także informacje o obecności użytkowników, co zwiększa znacznie szansę na prowadzenie bezpośredniej konwersacji. Komunikatory przesyłają informacje według zasad ustalonych przez protokoły komunikacyjne tak, że publicznie udokumentowane protokoły są zwykle implementowane przez wiele komunikatorów, zapewniając prawie nieograniczone grono odbiorców, podczas gdy protokoły utajnione zmuszają użytkowników do korzystania z programów przygotowanych przez producentów, ograniczając tym samym możliwość komunikacji. Komunikatory bardzo często łączą użytkowników przez serwery, do których przyłączają się, i od których działania są uzależnione. Niekiedy tak skrajnie, że użytkownik skazany jest na reklamy emitowane przez producenta aplikacji. Program Microsoft Lync 2010 to doskonały klient do ujednoliconej komunikacji z obsługą wiadomości błyskawicznych, spotkań i połączeń głosowych. W zaktualizowanym interfejsie użytkownika programu Lync 2010 rozmaite narzędzia do komunikacji rozmieszczono w sposób usprawniający ich obsługę. Klient zawiera pulpit nawigacyjny, który upraszcza odnajdowanie i używanie typowych funkcji, takich jak klawiatura numeryczna, wizualna poczta głosowa, lista kontaktów i lista aktywnych konwersacji. Program Lync 2010 współdziała z funkcją wyszukiwania umiejętności bazującą na programie Microsoft SharePoint, co ułatwia docieranie do potrzebnej wiedzy fachowej. Funkcja wyszukiwania umiejętności pozwala na wprowadzanie słów kluczowych opisujących umiejętności, wiedzę i informacje o grupach w celu uzyskania listy ekspertów w organizacji mających wymagane umiejętności. Po odnalezieniu ekspertów o odpowiednich umiejętnościach można od razu się z nimi skontaktować za pośrednictwem programu Lync 2010.

            Pakiet Microsoft Office Professional Plus 2010 udostępnia pracownikom szeroki zakres nowych, zaawansowanych możliwości efektywnego wykonywania pracy w dowolnym miejscu — niezależnie od tego, czy używają komputera, telefonu smartphone, czy przeglądarki sieci Web.
            Pakiet Office Professional Plus 2010 oferuje znane i intuicyjne narzędzia, sugerowane przez użytkowników aktualizacje programów Excel, PowerPoint, Word i Outlook, a także nowe możliwości integracji z serwerem, ułatwiające śledzenie, raportowanie i udostępnianie ważnych informacji. Programy Microsoft Office Professional Plus 2010 umożliwiają korzystanie z pakietu Office w większej liczbie miejsc i przy użyciu większej liczby urządzeń. Używając aplikacji Office Web Apps na dowolnym urządzeniu z przeglądarką, można przeglądać i — w niewielkim zakresie — edytować pliki w programach Word, Excel, PowerPoint i OneNote. Office Professional Plus 2010 umożliwia uzyskiwanie dostępu w trybie offline do dokumentów przechowywanych na serwerze oraz edytowanie tych dokumentów. Jest to możliwe dzięki programowi SharePoint Workspace 2010, który zapewnia późniejszą automatyczną synchronizację wprowadzonych zmian w trybie online, pozwalając na wydajną pracę w podróży. W Microsoft Office Professional Plus 2010 wprowadzono widok Microsoft Office Backstage™, który zapewnia szybki dostęp do ważnych funkcji, takich jak wyświetlanie informacji o dokumencie, zapisywanie go, drukowanie i udostępnianie. W pakiecie Office Professional Plus 2010 wprowadzono interfejs Wstążki w większości aplikacji, dzięki czemu zespół może łatwiej odnajdować polecenia pozwalające na uzyskiwanie wyróżniających się rezultatów. Microsoft Office Professional Plus 2010 udostępnia udoskonalone narzędzia do wizualizacji danych w programie Excel, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko uzyskać dokładniejszy obraz sytuacji firmy i zaprezentować go w logiczny sposób. Wykresy przebiegu w czasie to niewielkie wykresy mieszczące się w komórce, które umożliwiają wizualne podsumowywanie trendów danych. Fragmentatory rozszerzają możliwości filtrowania tabel przestawnych, pozwalając na szybkie i intuicyjne ocenianie dużych ilości danych.

              Gwarancją stabilności, wydajności, skalowalności i bezpieczeństwa danych jest zastosowanie w przetwarzaniu danych technologii klient-serwer, opartej na serwerze baz danych MS SQL Server firmy Microsoft.
              Program pracuje pod kontrolą systemu Windows oraz przeglądarki internetowej dzięki czemu dostarcza praktycznie nieograniczone możliwości przetwarzania danych zawartych w systemie przez inne aplikacje Windows (MS Excel, MS Access,itp.), a także wykorzystania Internetu jako medium do komunikacji z partnerami handlowymi. Wszystkie najnowsze rozwiązania Microsoft zapewniają nowoczesny i zaawansowany technologicznie produkt, który może zaspokoić potrzeby zarówno małych firm jak i tych większych, bardziej wymagających.

                Aplikacje działające w technologii Asp.NET firmy SoftwareStudio opierają się w dużej mierze o rozwiązania firmy Microsoft.
                Aplikacje działające w technologii Asp.NET firmy SoftwareStudio opierają się w dużej mierze o rozwiązania firmy Microsoft, co nie tylko daje pewność i stabilność stosowanych rozwiązań ale również pewien uniwersalizm w stosowanych technologiach. Do poprawnej pracy niezbędny jest serwer z zainstalowanym systemem Operacyjnym, serwerem stron WWW (IIS), oraz silnikiem serwera baz danych (MS SQL). Sama instalacja aplikacji polega na stworzeniu odpowiedniej witryny WWW oraz umieszczeniu aplikacji w wybranym (predefiniowanym) katalogu. Dostarczona aplikacja jest skonfigurowana do pracy w sieci lokalnej lub z dostępem przez Internet, ale wykorzystuje do autentykacji użytkowników logowanie Windows, w związku z tym wymagane jest założenie użytkowników systemu Windows i nadanie odpowiednich praw do korzystania z aplikacji IIS i bazy SQL. Program wykorzystuje technologie Reporting Services SQL Server, dostarczona aplikacja zawiera w katalogu RDP pliki ze zdefiniowanymi raportami (pliki z rozszerzeniem RDP) za pomocą narzędzia Report Builder 3.0 dla wersji SQL 2008 R2 (zalecana). System uwierzytelnienia jest bardzo trudnym i skomplikowanym procesem, dlatego nasza firma wykorzystuje sprawdzone metody jakie oferuje środowisko VisualStudio oraz ASP.Net. Środowisko to oferuje trzy różne mechanizmy uwierzytelnienia: Standardowe uwierzytelnianie Windows z IIS Forms - oparte o formularze - aplikacja wymaga, aby wszytskie moduły obsługujące żądania stron zawierały cookies wydane przez serwer. Jest to domyślne rozwiązanie naszych aplikacji. Próba dostępu użytkowników do zasobów zabezpieczonych bez cookies powoduje automatyczne przekierowanie do strony logowania., która weryfikuje referencje wydające cookies.Passport - rozwiązanie oparte na identyfikatorze użytkownika, ale cookies są wydawane przez serwis uwierzytelnienia Microsoft. Dostarczona aplikacja jest skonfigurowana do pracy w sieci lokalnej lub z dostępem przez Internet, ale wykorzystuje do autentykacji użytkowników logowanie Windows, w związku z tym wymagane jest założenie użytkowników systemu Windows i nadanie odpowiednich praw do korzystania z aplikacji IIS i bazy SQL. Po uruchomieniu aplikacji serwer Windows wyświetla okno logowania i prosi o podanie nazwy użytkownika i hasła, po zweryfikowaniu przez Windows prawidłowych danych następuje logowanie do aplikacji czyli sprawdzenie czy podany użytkownik znajduje się na liście w bazie danych aplikacji i jakie ma ustawione uprawnienia.

                Konferencja Build Windows 8
                Microsoft zapowiedział na połowę września b.r. konferencję Build przeznaczoną dla developerów. Prawdopodobnie wszystkie bilety już zostały wyprzedane. Build dotyczący Windows 8 będzie w tym roku przeprowadzony pierwszy raz. Przewidziany jest dla miłośników Windowsa, którzy chcieliby dowiedzieć się więcej jak rozwijać swoje oprogramowanie oraz sprzęt, aby być stale na bieżąco z technologiami jakie oferuje Microsoft. Podczas konferencji przewidziane jest także kilka pokazów odnośnie HTML 5 oraz b>Internet Explorer/b> 10. Jednak najciekawszą częścią okaże się prawdopodobnie ujawnienie kolejnych doniesień odnośnie systemu Windows 8.

                Business Intelligence (analityka biznesowa) to szerokie pojęcie, które można przedstawić jako proces przekształcania danych w informacje.
                Business Intelligence to proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Efektywne eksploatowanie narzędzi Business Intelligence (BI) jest mocno uzależnione od utworzenia hurtowni danych, które pozwala na ujednolicenie i powiązanie danych zgromadzonych z różnorodnych systemów informatycznych przedsiębiorstwa. Utworzenie hurtowni danych zwalnia systemy transakcyjne od tworzenia raportów i umożliwia równoczesne korzystanie z różnych systemów BI. System BI generuje standardowe raporty lub wylicza kluczowe wskaźniki efektywności działania przedsiębiorstwa (Key Performance Indicators) na podstawie których stawia się hipotezy, po czym weryfikuje się je poprzez wykonywanie szczegółowych "przekrojów" danych. Do tego służą różnego rodzaju narzędzia analityczne. Techniki prezentacyjne dobierane są odpowiednio do potrzeb użytkownika. Aby uniknąć konieczności przeglądania gąszczu liczb, wizualizacja stanu aktualnego realizowana jest w postaci obrazkowej. Najczęściej spotykane odmiany systemów zaliczanych do BI to: systemy informowania kierownictwa (Executive Information Systems (EIS)); systemy wspomagania decyzji (Decision Support Systems (DSS)); systemy informacyjne zarządzania (Management Information Systems (MIS)).
                Business Intelligence (analityka biznesowa) to szerokie pojęcie, które można przedstawić jako proces przekształcania danych w informacje.
                Przygotowanie i opracowanie raportu to jedno, ale skuteczne i łatwe ich udostępnianie to zadanie dla oprogramowania STUDIO RAPORTY.net które pozwala udostępniać raporty przez przeglądarkę internetową
                Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc. Przygotowanie i opracowanie raportu to jedno, ale skuteczne i łatwe ich udostępnianie to zadanie dla oprogramowania STUDIO RAPORTY.net które pozwala udostępniać raporty przez przeglądarkę internetową Program Studio Raporty.net przeznaczony jest do dystrybucji raportów i zestawień poprzez przeglądarkę internetową. W ramach konfiguracji systemu możemy publikować raporty i zestawienia dla dowolnej liczby użytkowników. Możemy definiować zestawienia z dowolnej ilości baz i eksportować je do formatu XLS(x). System przeznaczony jest do obsługi dowolnego przedsiębiorstwa wymagającego analiz danych zapisanych w bazach danych, a w szczególności w systemach baz SQL.

                Microsoft Exchange Server 2010 udostępnia funkcje zwiększające niezawodność i wydajność, które pozwalają uprościć zarządzanie, zwiększyć bezpieczeństwo komunikacji i zapewniają większą mobilność w pracy.
                Ponieważ narzędzia komunikacyjne w przedsiębiorstwie powinny być ekonomiczne i wszechstronne, Microsoft Exchange Server 2010 udostępnia funkcje zwiększające niezawodność i wydajność, które pozwalają uprościć zarządzanie, zwiększyć bezpieczeństwo komunikacji i – co jest szczególnie atrakcyjne dla użytkowników – zapewnić większą mobilność w czasie pracy. Microsoft Exchange, podstawa oferowanego przez firmę Microsoft rozwiązania ujednoliconej komunikacji, to świetny wybór dla takich jak Twoja firm, które chcą korzystać z rozbudowanych i wydajnych funkcji współpracy. Najnowsza wersja Exchange może przyczynić się do poprawy wyników biznesowych, ułatwiając przy tym kontrolę kosztów wdrażania, zarządzania i zapewniania zgodności z uregulowaniami. Exchange udostępnia najszerszy zakres opcji wdrażania i zapewnia zintegrowaną ochronę przed wyciekiem informacji, a umożliwia korzystanie z zaawansowanych funkcji zapewniania zgodności. Takie połączenie oznacza, że jest to najlepsze z dostępnych rozwiązań komunikacji i współpracy. Dzięki rozwiązaniom Microsoft zredukujesz koszty podróży służbowych i uzyskasz lepsze efekty pracy Twojego zespołu. Zapewnisz sobie i swoim pracownikom błyskawiczny kontakt ze sobą oraz dostęp do emaila, kalendarzy i kontaktów z dowolnego miejsca. Pakiet obejmuje: Microsoft Exchange Online, Microsoft SharePoint Online, Microsoft Office Communications Online i Microsoft Office Live Meeting. Rozwiązania ujednoliconej komunikacji, Microsoft Exchange Server 2010 i Microsoft Office Communications Server 2007 R2 nie tylko zapewniają produktywność Twoich pracowników — one dają Twojej firmie wydajność. Zamiast konieczności radzenia sobie z osobnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi można zarządzać jednym systemem obsługi poczty e-mail, telefonów i konferencji, który wyposażony jest w zabezpieczenia zapewniające lepszą ochronę, zgodność i dostępność. Te współdziałające narzędzia komunikacji, charakteryzują się dobrym stosunkiem kosztów do możliwości i są proste w zarządzaniu, a całość dostępna jest w ramach wspólnej infrastruktury opartej o system Windows. Technologie ujednoliconej komunikacji likwidują podziały między telefonami i komputerami. Wiadomości e-mail, poczta głosowa, faksy, wiadomości błyskawiczne i wydarzenia z kalendarza trafiają do tego samego miejsca: skrzynki odbiorczej. Jeden, znajomy interfejs dla komputerów, sieci Web i urządzeń przenośnych zapewnia łatwość użycia bez względu na miejsce przebywania. Konferencja wideo z udostępnianiem dokumentów w czasie rzeczywistym nagle staje się nie tylko możliwa, ale zaczyna kosztować mniej niż współpraca przez telefon, nie wspominając o podróży samolotem. Szybsza i prostsza komunikacja oznacza, że produktywność rośnie, a koszty podróży zmniejszają się.

                  Integracja programu magazynowego WMS.net z systemem finansowo księgowym oraz handlowym Sage Symfonia.
                  System Symfonia to pakiet zintegrowanych programów wspomagających zarządzanie w małych i średnich firmach. Wspierając zarządzanie ułatwia zarówno codzienną działalność firmy w zakresie ewidencji i obsługi zdarzeń gospodarczych, jak również umożliwia uzyskanie precyzyjnych informacji, niezbędnych do podejmowania kluczowych decyzji biznesowych w przedsiębiorstwie. Integracja jest bardzo ważnym elementem systemu ERP. Głównym celem ERP jest integracja danych i procesów ze wszystkich obszarów organizacji i ujednolicenie ich w celu łatwego dostępu i przepływu pracy. Program magazynowy do obsługi magazynu wysokiego składowania można zintegrować z systemem Sage Symfonia ERP poprzez wymianę kluczowych informacji na zasadzie OnLine lub OffLine. Wymiana danych w zakresie kartotek towarowych, kontrahentów oraz dokumentów magazynowych pozwala na współpracę programu Studio Magazyn WMS.net z system Sage Symfonia. Zalecamy integrację z programem w wersji działającej na MS SQL server, ale istnieje także możliwość inetrgacji z poprzednią wersją działajacą na bazie PERVASIVE (motor bazy danych). Programy Sage Symfonia pracują w środowiskau Windows™ XP/Vista/Windows 7 oraz w celu osiągniećia dużej wydajności czy pracy przez internet wykorzystują usługi terminalowe Windows Server 2003/2008. Aplikacje Symfonii są testowane i wspierane na 32 bitowych (x86) i 64 bitowych (x64) systemach Windows z ostatnim dostępnym zestawem poprawek (Service Pack).

                    Firma Microsoft jest największą firmą informatyczną na świecie i dostawcą oprogramowania systemowe, narzędziowego, biurowego.
                    Firma Microsoft została zbudowana w oparciu o przekonanie, że technologia, jeśli uczynić ją dostępną i przyjazną – jest doskonałym narzędziem do rozwoju i realizacji marzeń, pozwala na pełne wykorzystanie możliwości, drzemiących w nas samych i otaczającym świecie. Zdajemy sobie jednak sprawę, że potencjał, jaki niesie ze sobą rozwój technologii, nie jest do końca wykorzystywany. Dlatego – zarówno w Polsce jak i na całym świecie – podejmujemy wysiłki, mające na celu wyrównanie szans w dostępie do narzędzi i umiejętności informatycznych. Współpraca partnerska między Microsoft i SoftwareStudio zaostała zawarta w 2008 roku na zasadzie partnera zarejestrowanego.

                      Analiza przedwdrożeniowa systemu ERP Corax Hermes SQL
                      W celu przygotowania przedsiębiorstwa do wdrożenia systemów klasy ERP najdogodniejszym sposobem jest zrealizowanie analizy przedwdrożeniowej. Każde poważne przedsięwzięcie wymaga dobrego przygotowania, zaplanowania działań, dlatego przed wybraniem i wdrożeniem systemu informatycznego proponujemy wykonanie usługi analizy przedwdrożeniowej. Usługa ta polega na udokumentowaniu potrzeb użytkowników i wymagań od systemu który ma zostać wdrożony. Podczas analizy konsultanci odbywają spotkania z kluczowymi użytkownikami po stronie docelowego użytkownika systemu ERP. W trakcie spotkań realizowanych na różnych szczeblach zarządzania, konsultanci poznają bieżącą strategię firmy, strukturę organizacyjną, obieg informacji i wszelkiej dokumentacji, główne i pośrednie potrzeby biznesowe oraz funkcjonalne i informacyjne uwarunkowania realizacji procesów biznesowych. Efektem realizacji usługi jest raport analizy przedwdrożeniowej, który zawiera kilka podstawowych elementów: Identyfikację procesów biznesowych zakres funkcjonalny wdrożenia zakres organizacyjny wdrożenia proponowane cele wdrożenia określenie korzyści biznesowychharmonogram realizacji prac wdrożeniowych Szacunkowe koszty przedsięwzięcia Ocenę infrastruktury technicznej i technologicznej

                      Microsoft Windows Mobile – system Operacyjny przeznaczony dla palmtopów PocketPC, palmofonów oraz smartphone'ów. Zawiera oprogramowanie biurowe, umożliwia obsługę Internetu oraz multimediów. Dostępnych jest wiele wersji systemu, które obsługują ekrany o rozdzielczości 176x220, 240x320 (QVGA), 320x320 (SQQVGA), 240x400 (WQVGA), 480x640 (VGA), 480x480(SQVGA) i 480x800 (WVGA). Windows Mobile i aplikacje dla niego pisane nie działają na komputerach PC
                      Wersja Microsoft Windows Mobile 2003 Second Edition (inaczej 2003SE) obsługuje ekrany o rozdzielczości 320 x240 oraz 640x480 oraz wybór między ustawieniem poziomym i pionowym ekranu. Wersja Windows Mobile 5.0 (2005) (nazwa kodowa Magneto) oferuje inny niż poprzednio podział pamięci Operacyjnej (RAM): już nie dzieli się ona na storage (dla plików) i program (jako pamięć Operacyjna), lecz jest wykorzystywana w całości jako program. Zmiana podziału RAM zmienia wartość ROM, która musi mieć choć trochę pamięci File Store (lub iPAQ File Store, Loox File Store, Hard Disk). Najnowsza wersja systemu - Windows Mobile 6.5 - została wydana 6 października 2009 roku. Aktualnie są prowadzone prace nad systemami Windows Mobile 6.5.x i Windows Mobile 7. Te pierwsze są nieoficjalnie udostępniane w internecie w coraz to nowszych buildach (aktualnie trwają prace nad 6.5.3, następcy 6.5.1).
                      program windows mobile system operacyjny programowanie usługi
                        Windows CE – system Operacyjny opracowany przez Microsoft jako system dla urządzeń przenośnych typu PDA
                        Najnowsze wersje systemu spełniają podstawowe kryteria, jakich wymaga system Operacyjny czasu rzeczywistego (RTOS) i Microsoft właśnie w taki sposób promuje swój produkt. Początkowo jednak system był daleki od standardów RTOS, np. nieprzewidywalny był czas oczekiwania na obsługę przerwania. Obecne wersje Windows CE mają już rozbudowany i przewidywalny system przerwań. Nadal jednak istnieją zastrzeżenia, np. stosowanie kolejek LIFO w obsłudze zdarzeń. Windows CE jest zoptymalizowany dla urządzeń o minimalnej pamięci – jądro Windows CE może być uruchomione nawet w 1 MB pamięci. Urządzenia takie często nie mają dysku twardego, więc system może być konfigurowany jako "zamknięty", bez obsługi dodatkowych rozszerzeń (np. może być zapisany w pamięci ROM). System obsługuje 256 priorytetów wykonywania i korzysta z dziedziczenia priorytetów w razie, gdyby doszło do ich inwersji. Podstawową jednostką wykonywania jest wątek, co umożliwia prostsze zarządzanie procesami. Oprócz obsługi przenośnych urządzeń, Microsoft oferuje również Windows CE w komputerach pokładowych samochodów wraz z systemem rozpoznawania mowy mającym zapewnić bezdotykową obsługę systemu Operacyjnego. Istnieją również inne systemy przeznaczone specjalnie na rynek PDA np.: Palm OS, Symbian, PVOS. W większości PDA z systemem Windows CE jest również instalowany pakiet Microsoft Office, który obsługuje pliki z Pakietu Office z komputera PC
                        programy Windows CE system operacyjny usługi programowania
                          Raportowanie za pomocą Microsoft Report Builder
                          Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc.

                            Microsoft SQL Server (MS SQL) to system zarządzania bazą danych, wspierany i rozpowszechniany przez firmę Microsoft.
                            Microsoft SQL Server (MS SQL) to system zarządzania bazą danych, wspierany i rozpowszechniany przez korporację Microsoft. Jest to główny produkt bazodanowy tej firmy, który charakteryzuje się tym, iż jako język zapytań używany jest przede wszystkim Transact-SQL, który stanowi rozwinięcie standardu ANSI/ISO. MS SQL Server jest platformą bazodanową typu klient-serwer. W stosunku do Microsoft Jet, który stosowany jest w programie MS Access, odznacza się lepszą wydajnością, niezawodnością i skalowalnością. Przede wszystkim są tu zaimplementowane wszelkie mechanizmy wpływające na bezpieczeństwo Operacji (m.in. procedury wyzwalane). B>/B>/p> p>Serwer odpowiada za przechowywanie, porządkowanie i pobieranie danych, zapewnia ich integralność, bezpieczeństwo oraz zabezpiecza przed ewentualnymi konfliktami między użytkownikami. br>Jako, że SQL jest językiem interpretowanym, istnieje możliwość nadużyć w przypadku konstruowania zapytań z wykorzystaniem parametrów pochodzących z zewnątrz aplikacji. Szczególnie podatne na ten typ ataku są tworzone dynamicznie w oparciu o SQL-ową bazę danych serwisy internetowe. /p> p>Wszystkie programy SoftwareStudio wykorzystują jaka podstawową bazę danych Microsoft SQL Server w wersji 2008.

                            Microsoft SQL Server (MS SQL) to system zarządzania bazą danych, wspierany i rozpowszechniany przez korporację Microsoft.
                            Microsoft SQL Server (MS SQL) to system zarządzania bazą danych, wspierany i rozpowszechniany przez korporację Microsoft. Jest to główny produkt bazodanowy tej firmy, który charakteryzuje się tym, iż jako język zapytań używany jest przede wszystkim Transact-SQL, który stanowi rozwinięcie standardu ANSI/ISO. MS SQL Server jest platformą bazodanową typu klient-serwer. W stosunku do Microsoft Jet, który stosowany jest w programie MS Access, odznacza się lepszą wydajnością, niezawodnością i skalowalnością. Przede wszystkim są tu zaimplementowane wszelkie mechanizmy wpływające na bezpieczeństwo Operacji (m.in. procedury wyzwalane). B>/B>/p> p>Serwer odpowiada za przechowywanie, porządkowanie i pobieranie danych, zapewnia ich integralność, bezpieczeństwo oraz zabezpiecza przed ewentualnymi konfliktami między użytkownikami. br>Jako, że SQL jest językiem interpretowanym, istnieje możliwość nadużyć w przypadku konstruowania zapytań z wykorzystaniem parametrów pochodzących z zewnątrz aplikacji. Szczególnie podatne na ten typ ataku są tworzone dynamicznie w oparciu o SQL-ową bazę danych serwisy internetowe. /p> p>Wszystkie programy SoftwareStudio wykorzystują jaka podstawową bazę danych Microsoft SQL Server w wersji 2008.

                            DEMO