Technologie wirtualizacji nieustannie się rozwijają, dzisiejsze możliwości rozszerzenia jej na całą organizację i przejścia do chmury są jeszcze większe, stąd w ofercie SoftwareStudio pojawiło się HOSTING ENOVA jako usługa wynajmu oprogramowania.
Firma Soneta producent znanego oprogramowania enova podpsiał w 2012 roku umowę z SoftwareStudio w zakresie hostowania programu enova. Klient nie kupuje wprost tradycyjnej licencji na program, tylko wynajmuje oprogramowanie któee zainstalowane jest w chmurze i dostępne OnLine przez internet. Comiesięczne opłaty dotyczą zarówno wynajmu sprzętu, zasobów sieciowych, bezpieczeństwa, ale także samej licencji na hosting enova. Hosting enova jest ciekawą aletrnatywą dla zakupu oprogramowania, gdyż w tym wypadku nie trzeba inwestować w zakup środków trwałych i ich amortyzować, tylko wnosi się comiesięczne opłaty za faktyczne wykorzystywanie oprogramowania. Kolejnym krokiem w rozwoju hostingu prorgamu enova będzie korzystanie z systemu enova 365, czyli aplikacji ASP.net działajacej przez przeglądarkę internetową. Jako doświadczony producent oprogramowania w technologii ASP.net SoftwareStudio oferuje hosting enova 365 na serwerach wirtualnych VMware.

    System Uprawnień w programie enova jest wielowarstwowy. Każdy operator ma przydzielone uprawnienia, na których definiowane jest podpięcie do ról oraz nadawane są prawa obiektowe.
    Raport uprawnień użytkownika programu enova został przygotowany w celu prezentacji oraz umożliwienia wydruku struktury uprawnień funkcjonalnych w systemie enova dla danego operatora/uprawnienia. Wydruk przedstawia sumę uprawnień zebranych we wszystkich rolach przypisanych do operatora/uprawnienia. Raport jest niezależny od kontekstu i może zostać dołączony w dowolnym miejscu programu enova. Opis poszczególnych kolorów – odpowiadającym nadanym prawom - znajduje się w nagłówku (legendzie) wydruku jak i informacja o wybranym operatorze/uprawnieniu oraz lista ról, która została wzięta pod uwagę. Struktura drzewa praw została ujęta na czterech poziomach – adekwatnie do drzewa prezentowanego w samym systemie. Pierwszy poziom rozdziela uprawnienia na poszczególne moduły (obszary) i uprawnienia „inne” nie związane z konkretnym obszarem. Kolejny poziom określa kolekcję danych ( tabele danych), do których prawa są definiowane. Na trzecim poziomie struktura została rozdzielona na rodzaje dostępu – raport, strona na formularzu, worker itp. Ostatni poziom definiuje konkretne niepodzielne prawo funkcjonalne.

      enova to prawdziwy ERP XXI wieku, innowacyjny system do zarządzania przedsiębiorstwem, który - po wprowadzeniu na rynek w 2002 r. - błyskawicznie zdobył uznanie tysięcy Użytkowników.
      Dzięki zastosowaniu w enova absolutnie najnowszej, sprawdzonej technologii, znalazł się program ERP w czołówce oprogramowania klasy ERP w Polsce XXI wieku. Technologia ta została wykorzystana do opracowania skutecznego narzędzia do zarządzania, pomagającego w codziennej pracy zarówno w małych i średnich firmach oraz większych przedsiębiorstwach. W oparciu o bogate doświadczenie Zespołu Praktyków zajmującego się projektowaniem oraz najwyższej klasy umiejętności Zespołu Programistów, dostarczyliśmy unikalne w skali kraju rozwiązanie, które jest codziennie wykorzystywane przez 6 500 polskich przedsiębiorstw. „Najważniejsze dla nas było skonstruowanie systemu, który spełniając najwyższe normy branżowe tj. bezpieczeństwo biznesowe, stabilność producenta oraz zgodność i szybka reakcja na zmiany w przepisach, jednocześnie będzie zawierał w sobie potencjał rozwojowy” – mówi Robert Czuła, Prezes Zarządu Soneta Sp. z o.o. Najwyraźniej trend ten widać w zdolności enova do zastosowań związanych z Internetem oraz mobilnością. W 2012 roku została zainaugurowana enova365, jako druga wersja obok standardowej wersji tej samej enova, dedykowana do pracy w środowiskach rozproszonych poprzez przeglądarki internetowe oraz na urządzenia mobilne. enova PRAWDZIWY ERP XXI wieku ponadto zapewnia: zgodność z obowiązującymi przepisami oraz szybką reakcję producenta na zachodzące zmiany, modułową konstrukcję przy jednocześnie jednej wspólnej bazie danych dla wszystkich modułów, skalowalność i elastyczność, wspomaganie rozwoju firmy w 3 wersjach (SREBRNA, ZŁOTA, PLATYNOWA), optymalizację procesów, w tym również możliwość zarzadzania poprzez podejście projektowe – coraz częściej stosowany, nowoczesny sposób zarządzania przedsiębiorstwem, integrację z aplikacjami branżowymi w ramach systemu, dożywotnią licencję z prostymi regułami aktualizacji, przyjazną obsługę zgodną z najnowszymi trendami (np. Windows 8), dogodny dostęp do Sieci Partnerskiej enova, świadczącej wszelkie potrzebne usługi związanie z enova.
      erp
        Ilość optymalna jest to ta, która najlepiej wypełni miejsce składowania. Brak zapisu w polu ilość_magazynowa traktowany jest jak zapisanie ilości 0. Komisjonowanie - order picking.
        Na podstawie dokumentu elektronicznego przysłanego przez kontrahenta. Wyświetlana jest tabela z listą zdefiniowanych użytkowników systemu. Iz informuje, co to są za dane, jaki jest ich format i długość kodu, który je zapisuje. Ponadto ewidnecja magazynowa wg dat przydatności do spożycia pozwala na bieżąco monitorować terminy i w określonym czasie informować odpowiednich decydentów o takim stanie. Możliwe jest zamawianie, sprzedaż i wydawanie towaru na jednym dokumencie z różnych lokalizacji magazynowych.
        Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
          Aplikcja webowa
          Etykiety logistyczne gs1 umożliwiają automatyczne gromadzenie danych na każdym etapie w łańcuchu dostaw, a w magazynie na etapie przyjęcie i wydawania. System magazynowy wms w takich firmach zwykle istniał wyłącznie na papierze lub w głowie magazyniera. Dostępne mechanizmy wymiany informacji między kontrahentami oraz moduł b2b pozwalają klientom magazynu na beżąco monitorować stany magazynowe, dostępność rotacje czy zaleganie.
          Metoda pozwala wyodrębnić w strefie składowania sektory składowe zgodnie z kryterium analizy abc zapasów. Zapewnienie optymalnych warunków magazynowania poprzez priorytetowe rozmieszczanie produktów na różnych obszarach magazynu pod względem czynników takich jak temperatura, wskaźnik obrotu, itp. Obsługa kolejnych branż oraz nowych segmentów klientów będzie wiązała się z koniecznością wykazywania się przez firmy kurierskie coraz większą elastycznością i jakością wykonywanych usług. Różny od - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej. W logistycznym magayznie zauważyć można dwa niezalezne trendy metod wyboru lokalziacji, jedna zaraz przy przyjęciu towaru do magazynu, druga przy jego wydawaniu.
          Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
            Cel przechowywania
            Zmiany w programie enova wersjia 9.0.4668 – z dnia 2012-10-12
            CRM Nowa funkcjonalność Na korespondencji masowej dodano do adresatów dwie dodatkowe listy członków wspierających/zwyczajnych oraz uczestników szkolenia. Funkcjonalności dostępne są dla posiadaczy licencji Szkolenia oraz Członkowie.Zostało dodane prawo na roli pozwalające na określenie czy dany Operator może widzieć kontrahentów, którzy nie maja przypisanego opiekuna. Prawo to zostało dodane w CRM->opiekun kontrahenta->Simple->Widoczność kontrahenta bez przypisanego opiekuna. Nowe prawo jest ściśle powiązane z prawem "Widoczność kontrahentów", tzn. aby uzyskać efekt widoku listy z kontrahentami przypisanymi do Operatora oraz nieprzypisanymi do żadnego opiekuna. Prawo "Widoczność kontrahentów" powinno być wyłączone, a prawo "Widoczność kontrahentów bez przypisanego opiekuna" włączone.Formularz wykładowcy - czynność "Mail z harmonogramem". W oknie parametrów dodano pole umożliwiające wpisanie treści wiadomości. Zmiana funkcjonalności Uniemożliwiono kasowanie kontrahenta, który ma wprowadzoną osobę kontaktową. Przy próbie kasowania enova wyświetla komunikat informujący o tym, że najpierw należy skasować powiązanie z osobą kontaktową.W dodatku Outlook podczas importu maili, data oraz godzina na aktywności zaczytywane są z importowanego maila. Poprawione funkcje Poprawiono mechanizm wyliczania wartości realizacji budżetu po modyfikacji opisu analitycznego. Moduł: Członkowie i szkolenia Nowa funkcjonalność Na formularzach członka zwyczajnego i wspierającego dodano czynność "Oczekujący na skreślenie". Jest ona aktywna tylko dla członków o statusie 'Czynny'. Na zakładce Status dodano checkbox 'Oczekujący na skreślenie'. Uruchomienie czynności powoduje zaznaczenie tego pola. Zmiany można wycofać przez wykonanie czynności "Oczekujący na skreślenie - wycofaj". Na listach członków dodano filtr 'Oczekujący na skreślenie'. Zaznaczenie spowoduje przefiltrowanie listy i wyświetlenie tylko tych rekordów, dla których wykonano czynność "Oczekujący na skreślenie". Funkcja została wprowadzono po to, aby Operator przez jakiś okres czasu przygotowywał listę osób do skreślenia, a potem przedstawił ją osobom zatwierdzającym skreślenie członków. Funkcja przydaje się np. wtedy, gdy skreślenia następują raz w roku. Zmiana funkcjonalności Na formularzu rodzaju szkolenia, na zakładce 'Przedmioty' dodano pole 'Ogranicz listę przedmiotów'. Jeżeli jest ono zaznaczone, wówczas wprowadzając zajęcia na grupie szkoleniowej, będzie na nich można wskazać tylko te przedmioty, które wprowadzono na rodzaju szkolenia. Moduł: Handel Nowa funkcjonalność Rozszerzono funkcjonalność dołączania istniejących dokumentów w relacji do wskazanego. Umożliwiono dołączanie dokumentów z różnymi kontrahentami. Okno z listą dokumentów do dołączenia zawiera filtr wg kontrahentów, z domyślnym ustawieniem na kontrahenta z dokumentu, do którego mają być dołączone dokumenty z listy.Dodano zakładkę Produkcja karty towaru. Jest ona widoczna dla kart typu produkt. Wyświetlane są na niej Operacje wzorcowe oraz technologie, w których dana karta występuje jako produkt.Dodano funkcję umożliwiającą przywrócenie standardowych ustawień definicji dokumentów. Funkcja znajduje się w menu Czynności definicji dokumentu, jest aktywna tylko dla standardowych definicji. Uwaga! Przywróceniu do standardowych ustawień nie podlegają: nazwa i symbol, numeracja (włącznie z tabelą serii), relacje oraz prawa dostępu. Udostępniono czynność "Utwórz dokument" dla technologii. Jeśli jest wywoływana z poziomu okna technologii i zakładki "Surowce", pozwala na generowanie dowolnego dokumentu handlowego z pozycjami odpowiadającymi surowcom w technologii. W pozostałych przypadkach czynność pozwala na utworzenie zlecenia produkcyjnego.Umożliwiono stosowanie zamienników w dowolnej jednostce (do tej pory jednostka towaru i zamiennika musiały być takie same).Na liście faktur sprzedaży, za filtrem Okres, dodany został filtr „Okres sprzedaży” pozwalający filtrować dokumenty według daty sprzedaży ustawianej na zakładce Dodatkowe dokumentu handlowego.W relacji produkcyjnej dla surowców zostało obsłużone przenoszenie wartości, z dodatkową opcją wg kosztu rzeczywistego. Pozwala to na rozliczanie produkcji w cenach rzeczywistych.Dodano standardowe wydruki w module Produkcja: Operacja, Technologia, Zlecenie.W oknie pozycji technologii (surowca/produktu) dodano zakładkę Dokumenty, prezentującą pozycje wygenerowanych ze zlecenia dokumentów RWP/PWP dotyczących tego surowca/produktu.Obsłużono kopiowanie cech podczas kopiowania Operacji w module Produkcja. Dotyczy to zarówno kopiowania Operacji wzorcowej, jak i dodawania Operacji w technologii poprzez wybranie wzorcowej.Listy Pojazdy, Przejazdy oraz Definicje tras zostały udostępnione na licencji modułu Handel.Rozszerzono znacznie funkcjonalność obsługi partii towaru. Umożliwiono grupowanie zasobów w partie oraz posługiwanie się tak rozumianymi partiami w dokumentach handlowych. Nowa funkcjonalność umożliwia śledzenie wszystkich rozchodów i pr

              Zmiany w programie enova wersja 9.0.4685 z dnia 2012-10-30.
              Członkowie i szkolenia Zmiana funkcjonalności Grupa szkoleniowa - formularz uczestnika. Poprawiono działanie pola Zaliczone. Jego odznaczenie powoduje wyczyszczenie wartości w polach 'Ocena końcowa' i 'Data zaliczenia' Handel Zmiana funkcjonalności Umożliwiono dodanie towaru jako produktu w Operacji/technologii. Dotychczas możliwe było dodawanie tylko produktów.Umożliwiono dodawanie towaru (nie produktu) jako pozycji zlecenia produkcyjnego. Poprawione funkcje Zmodyfikowano działanie systemu w zakresie wystawiania korekt w różnych datach. Przykładowo dla dokumentów ZK/PZ korekty powinny działać wg poniższego scenariusza: Jeśli ZK jest z datą 1. i datą wpływu 10. (PZ z datą 10.), to KZK wystawiona 5. spowoduje ustawienie daty KPZN na 10. W takiej sytuacji nie można zmienić daty na KPZN na wcześniejszą niż 10. (czyli daty PZ). Jeśli KZK będzie wystawiona po 10., np. 16, to KZK oraz KPZ będą miały domyślnie datę 16. Kadry Płace Zmiana funkcjonalności W wydruku 'Oświadczenie ZUS Np-7' została uzupełniona część III. Informacja o niezdolności do pracy. W związku z powyższym wydruk został przeniesiony z pozycji Drukarka | Dokumenty | ZUS i będzie generowany z poziomu otwartej nieobecności chorobowej. Poprawione funkcje Zmodyfikowano algorytm naliczania limitu urlopu wypoczynkowego w przypadku, gdy przez część okresu osoba była zatrudniona jako pracownik tymczasowy. Przykład Pracownik był zatrudniony w okresie 2012-03-06...2012-06-05 jako pracownik tymczasowy, za ten okres został naliczony limit urlopu wypoczynkowego tymczasowego i został wypłacony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy tymczasowy. Następnie z pracownikiem została zawarta zwykła umowa o pracę na okres 2012-06-06...2012-12-31. Program naliczał limit urlopu wypoczynkowego za okres 2012-06-06...2012-12-31 w wymiarze 17 dni zamiast 12 dni. Przy naliczaniu limitu urlopu wypoczynkowego niepotrzebnie był uwzględniany okres zatrudnienia jako pracownik tymczasowy. Zmodyfikowano wykazywanie liczby dnia zasiłkowych na RSA. W przypadku wykazywania wyrównania świadczenia chorobowego na deklaracji DRA oraz przy włączonym parametrze 'Do korygowania wartości elementów używaj mechanizmu "storno"' liczba dni zasiłkowych na RSA nie była wykazywana.W kartotece pracownika dodano zakładkę Dokumenty dodatkowe dla baz danych konwertowanych. W wersji 9.0 zakładka dodawała się tylko na nowych bazach danych.Zmodyfikowano wydruk ZUS Z-3. Poprawiono wykazywanie wynagrodzenie chorobowego w punkcie 6 oraz zasiłku chorobowego w punkcie 7, w przypadku modyfikacji wypłat przy pomocy korekty nieobecności lub oznaczenia wypłaty do przeliczenia.Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie wystawienia oświadczenia PIT-2 i PIT-3 oraz przypisaniu pracownika do struktury organizacyjnej.1. Umożliwiono konwersję bazy do wersji 9.0.4668. Problem pojawiał się w przypadku usunięcia z bazy definicji standardowych elementów: Dodatek stażowy (guid 71a2fac0-4f66-43a5-9e25-13c97f8e4a00) Premia procentowa (guid 35c29464-e2c4-4182-8944-1ddf87dff9ab) Premia (guid c9c3dc52-be71-4b8f-b89b-728d83cd4a9a ) Dodatek funkcyjny (guid df97dc0b-2cb9-47b3-b8f0-81ce39934a06) 2. Umożliwiono naliczanie wypłat. Problem był związany z usunięciem jednego z wyżej wymienionych standardowych definicji elementów. Zmodyfikowano wydruk Ewidencja pracowników | Zajęcia wynagrodzenia. Jeżeli na zajęciu wynagrodzenia nie było uzupełnionego pola Komornik, to nie było możliwości wykonania wydruku.Dodatek Soneta.Uczelnia. Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie przypisania pracownika do Grupy zaszeregowania.Rozwiązano problem z wyświetlaniem zakładki "Cechy" na formularzu Umowy. Po konwersji należy jednorazowo włączyć zakładkę cechy na umowie poprzez Widok | Pokaż cechy.Zmodyfikowano generowanie załączników RCA dla właściciela i osoby współpracującej przebywających na urlopie macierzyńskim. Na deklaracji DRA właściciela rozliczającego się wraz z pracownikami, niepotrzebnie generował się załącznik RCA z kodem 1240.Zmodyfikowano wydruk Podsumowanie list płac. Przy zaznaczeniu parametru "Tylko podsumowanie" na NIE, na każdej stronie wydruku pojawiała się informacja o numerach wszystkich list płac, zamiast numeru danej listy. Kasa Zmiana funkcjonalności Przelewy: Czynność 'Zmień parametry przelewów' dostosowano również dla przelewów walutowych. Poprawione funkcje EŚP/Windykacja należności: Podczas generowania dokumentu wezwanie do zapłaty z listy windykacji należności pomijane są należności rozliczone. W poprzednich wersjach podczas generowania wezwania dla wszystkich zaznaczonych należności, były pobierane do dokumentu z zerowymi wartościami należności rozliczone.Różnice kursowe i Różnice kursowe MW: Na wydrukach dokumentu Różnic Kursowych poprawiono prezentację wartości kwot w kolumnach do dwóch miejsc po przecinku oraz poszerzono kolumnę Numer dokumentu. Dla dokumentu Różnic Kursowych MW na wydruku dodano sumę i podsumę wartości.Płatności na dokumencie: Poprawiono błąd, który objawiał się nieodświeżaniem sta

                Od 1995 roku zajmujemy się systemami informatycznymi dla przedsiębiorstw, a od 1998 roku tworzymy oprogramowanie. Zdobyte przez ten okres doświadczenie gwarantuje najwyższą jakość świadczonych przez nas usług. Proponujemy nasze usługi firmom, które potrzebują indywidualnych rozwiązań.

                Jeżeli dostępne na rynku oprogramowanie nie spełnia Państwa oczekiwań, to nasza firma jest gotowa dostarczyć ; dedykowane rozwiązanie, które potrzebuje firma. Dedykowany system, wykonany według ustaleń, na podstawie analizy przedwdrożeniowej, jest tym elementem twojej firmy który pomoże zdobyć przewage na rynku oraz będzie pomocnym narzędziem dla Państwa pracowników. 

                Jeżeli gotowe rozwiązania nie spełniają potrzeb biznesowych, stworzymy dla aplikację idealnie do nich dopasowaną. Oferujemy usługi programistyczne w technologiach .NET (aplikacje www) oraz Java (Android).

                Doświadczony zespoł programistyczny tworzy oprogramowanie biznesowe dla logistyki oraz przemysłu oraz wdraża systemy ERP firmy enova.
                Usługi programistyczne
                Soneta, jako Złoty Partner Microsoft, wzięła udział w corocznej konferencji „Microsoft Strategy Partner Conference” prezentując oprogramowanie enova365
                enova365 to innowacyjny sposób korzystania z oprogramowania ERP w formie usługi, za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Rozwiązanie jest dostępne przez sieć Internet również z urządzeń mobilnych: tabletów, smartfonów. enova365 zajęła w 2012 roku drugie miejsce w największym konkursie w Polsce na aplikację zbudowaną w oparciu o platformę cloud computing – Windows Azure, organizowanym przez Microsoft. ; „Soneta budując swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o innowacyjność tworzonych produktów, w tym rozwiązania chmurowe, doskonale wpisuje się w ten trend” – mówi Jadwiga Wojtas dyrektor ds. strategii Soneta, która podczas konferencji zaprezentowała najnowsze rozwiązanie firmy – enova365 tj. zintegrowany system klasy ERP/CRM dostarczany klientowi w modelu subskrypcyjnym na platformie Microsoft Azure. Wojtas wyjaśniłaco było przyczyną wykorzystania platformy Windows Azure oraz co zmieniło oparcie systemu ERP o tą platformę, w kontekście możliwości aplikacji i dotarcia do nowych grup klientów. Dzieląc się swoim doświadczeniem związanym z wprowadzeniem innowacyjnego rozwiązania, tłumaczyła, jaką rolę pełnią w tym aplikacje klienckie oparte o Windows 8 i Windows Phone8. ; „Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy dostarczyć naszej sieci partnerów elastyczne narzędzie do zaistnienia na rynku i pozyskania firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i ważne są dla nich niskie koszty wejścia, jak również firm opierających swój biznes o mobilność. Ciekawym jest że enova365 i enova standard mogą tworzyć rozwiązanie hybrydowe w chmurze publicznej i prywatnej” – wyjaśniła Wojtas.

                Gospodarka magazynowa jest nieodłącznym elementem każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego lub handlowego. Program ENOVA w ranmach modułu HANDEL Udostępnia wiele funkcji pozwalajacych na ewidencję obrotów magayznowych oraz ich wycenę


                enova365 na Microsoft Strategy Partner Conference 2012. Soneta, jako Złoty Partner Microsoft, wzięła udział w corocznej konferencji „Microsoft Strategy Partner Conference”.
                Podczas Microsoft Strategy Partner Conference prestiżowego sympozjum, zaprezentowany został szereg premier produktowych gotowych do współpracy z Microsoft, a największy producent oprogramowania na świecie, przybliżył swoim partnerom plany biznesowe, które zamierza realizować z ich udziałem. „Nie oczekujmy innych rezultatów, działając tak samo” usłyszało ponad 300 partnerów Microsoftu, podczas otwarcia konferencji Microsoft Partner Strategy Conference 2012, która odbyła się 17-18 października w Serocku, koło Warszawy. Autorem cytatu jest Albert Einstein, którego Dariusz Piotrkowski p.o. dyrektor generalnego polskiego oddziału producenta, przywołał jako postać, która ma inspirować resellerów i integratorów, do zmiany modelu działania. Piotrkowski przekonywał, że w dzisiejszych czasach użytkownicy potrzebują nie tyle dostawców technologii, co doradców biznesowych, którzy poprowadzą swoich klientów w kierunku rozwiązań cloud computing, pokazując im bardzo konkretne korzyści biznesowe. „Soneta budując swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o innowacyjność tworzonych produktów, w tym rozwiązania chmurowe, doskonale wpisuje się w ten trend” - mówi Jadwiga Wojtas dyrektor ds. strategii Soneta, która podczas konferencji zaprezentowała najnowsze rozwiązanie firmy - enova365 tj. zintegrowany system klasy ERP/CRM dostarczany klientowi w modelu subskrypcyjnym na platformie Microsoft Azure. Wojtas wyjaśniła co było przyczyną wykorzystania platformy Windows Azure oraz co zmieniło oparcie systemu ERP o tą platformę, w kontekście możliwości aplikacji i dotarcia do nowych grup klientów. Dzieląc się swoim doświadczeniem związanym z wprowadzeniem innowacyjnego rozwiązania, tłumaczyła, jaką rolę pełnią w tym aplikacje klienckie oparte o Windows 8 i Windows Phone8. „Dzięki takiemu rozwiązaniu możemy dostarczyć naszej sieci partnerów elastyczne narzędzie do zaistnienia na rynku i pozyskania firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i ważne są dla nich niskie koszty wejścia, jak również firm opierających swój biznes o mobilność. Ciekawym jest że enova365 i enova standard mogą tworzyć rozwiązanie hybrydowe w chmurze publicznej i prywatnej” – wyjaśniła Wojtas.
                Microsoft Strategy Partner Conference

                  ENOVA to nowoczesne rozwiązanie informatyczne klasy ERP, wspomagające pracę wszystkich działów w przedsiębiorstwie, a w szczególności dla działów handlowych, księgowość i działy kadrowo-płacowe. Oprogramowanie ENOVA, firmy Soneta to pierwszy, zintegrowany system do zarządzania przedsiębiorstwem i księgowością napisany wtechnologii Microsoft.NET. Cechy oferowanego rozwiązania: ENOVA pracuje w środowisku Microsoft Windows; ENOVA zapewnia pełną obsługę funkcjonalną z klawiatury; ENOVA może rozwijać się, wraz z rosnącymi potrzebami Użytkownika, zamiast kosztownej wymiany oprogramowania mamy tu do czynienia wyłącznie z rozszerzeniem funkcjonalności; ENOVA posiada wspólną bazę danych, dzięki czemu raz wprowadzona informacja widoczna jest we wszystkich miejscach.

                    Internetowa aplikacja wykorzystywana jest zwykle w sytuacji, gdy firma prowadzi magazyn na zasadzie outsourcingu (magazyn klienta) i świadczy usługi magazynowania innym podmiotom. Urządzenie cenowo zbliżone jest do rozwiązań zebra (motorola) mc9190-g30sweqa6wr gun. Zawarty w opisie zakres funkcjonalny jest obrazem możliwości systemu, natomiast dostarczane indywidualne rozwiązania są różne w zależności od zakupionych i wdrożonych modułów.
                    Wersja platynowa systemu enova erp to rozwiązanie, które jest w stanie zaspokoić najwyższe wymagania użytkownika. System enova erp w tej wersji podlega praktycznie nieograniczonej rozbudowie. Głównym celem enova erp jest integracja danych i procesów ze wszystkich obszarów organizacji i ujednolicenie ich w celu łatwego dostępu i przepływu pracy.
                    System enova erp w tej wersji podlega praktycznie nieograniczonej rozbudowie. Wersja platynowa systemu enova erp to rozwiązanie, które jest w stanie zaspokoić najwyższe wymagania użytkownika. Wdrożenie systemu erp nie jest zadaniem łatwym do osiagnięcia, w rzeczywistości pochłania ono dużo czasu na planowanie, konsultacje i w większości przypadków trwa dłużej niż planowano. Integracja jest bardzo ważnym elementem systemu erp.
                      Rodzaj przechowywanych towarów
                      Klient logując się do dedykowanego portalu internetowego firmy logistycznej ma wgląd w swoje stany magazynowe, dokumentu i operacje. Dokumenty magazynowe w systemie wms net - dokumenty magazynowe rejestrują obrót magazynowy związany z zakupami, sprzedażą (dokumenty zewnętrzne) oraz obrotem wewnątrz firmy wynikające z przyjęciem, wydaniem lub zmianą magazynu. Dokument soap składa się z trzech części: koperty (envelope) która określa szkielet opisujący, co znajduje się w komunikacie i jak go przetwarzać, zbioru reguł kodujących potrzebnych do rozszyfrowania typów danych (również złożonych) zdefiniowanych wewnątrz aplikacji, reguł dotyczących wywoływania zdalnych metod i odczytu odpowiedzi.
                      Pozwalają na wybór rozdzielczości druku 200, 300 lub 600 dpi, różnych języków programowania, opcje drukowania z obsługą języka xml i możliwość obsługi przyszłościowej technologii rfid. Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Aplikacja do zarządzania magazynem działała szybko i sprawnie dzięki zastosowaniu nowoczesnej technologii microsoft net, jquery, html5, pozwala tworzyć dokumenty magazynowe: przyjęcia i wydania magazynowe, zwroty od dostawców i odbiorców, rozchody oraz przychody wewnętrzne, korekty, przesunięcia i inne . Większość użytkowników komputerów korzysta właśnie z oprogramowania systemowego tej firmy. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania.
                      Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
                        System mobilnej obsługi magazynu
                        Awizo wydania aw kontrahent może zapisać w programie awizo wydania traktowane, jako zlecenie wydania towaru. Wersja do obsługi magazynu usługowo zwykle wyposażona jest w moduł dostępu przez internet dla klientów - właścicieli magazynowego towaru. Dokument w trakcie realizacji oznaczony jest symbolem 1 w polu stan w pierwszej kolumnie rejestru.
                        W firmach świadczących usługi logistyczne systemy warehouse management system wms stanowią często technologię wspierającą działanie systemu zarządzającego erp. Zwykła kartę paletową możemy drukować na standardowej drukarce windows (laser lub atrament) natomiast etykiety logistyczne gs1 drukujemy na specjalistycznych drukarkach kodów kreskowych zebra. Przyjęcie z przepakowania nie jest ujmowane w zestawieniach kosztów. Operacją magazynową określamy czynność jaką należy wykonać, aby zmienić stan na lokacjach magazynowych. Program magazynowy do obsługi magazynu wysokiego składowania można zintegrować z systemem sap r3 erp poprzez wymianę kluczowych informacji na zasadzie online lub offline.
                        Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
                          Systemy tms
                          enova365 jest tożsama funkcjonalnie z enova działającą od kilku lat u 6500 użytkowników, wzbogacona o warstwę funkcjonalności Internetu mobilnego, dostarczana w chmurze, serwisowana i wdrażana lokalnie przez ogólnopolską sieć autoryzowanych partnerów.
                          Chmura zmienia rzeczywistość IT, daje możliwość realizacji rozproszonych terytorialnie modeli biznesowych, działających sezonowo, oraz opartych o niszowe rozwiązania chmurowe. Firma Soneta przewidziała rozwiązanie hybrydowe, łączące enova w chmurze oraz enova stacjonarną, jest to unikalne rozwiązanie na rynku dla małych i średnich przedsiębiorstww. enova365 to pełny system klasy ERP/crm dostarczany w postaci usługi subskrybcyjnej dla małych i średnich przedsiębiorstww. Otwarty na integrację z rozwiązaniami standardowymi oraz dedykowanymi (niszowymi) zaprojektowanymi dla chmury. Rozwiązanie będzie dostępne przez sieć Internet również z urządzeń mobilnych: tabletów, smartfonów. enova365 jest tożsama funkcjonalnie z enova działającą od kilku lat u 6500 użytkowników, wzbogacona o warstwę funkcjonalności Internetu mobilnego, dostarczana w chmurze, serwisowana i wdrażana lokalnie przez ogólnopolską sieć autoryzowanych partnerów. enova365 Handel to system obsługi gospodarki magazynowej i fakturowania, przeznaczony przede wszystkim dla firm handlowych i usługowych. enova365 jest przygotowana na chmurę publiczną na platformie Microsoft Windows Azure, wersja demo dla Klientów jest dostępna na stronie internetowej www.enova365.pl

                          Zintegrowany system zarządzania to połączenie procesów, procedur i praktyk działania stosowanych w organizacji w celu wdrożenia jej polityki, które może być bardziej skuteczne w osiąganiu celów wynikających z polityki niż podejście poprzez oddzielne systemy.
                          Zintegrowany system zarządzania to udokumentowany i spójny system zarządzania spełniający wymagania co najmniej dwóch norm. Jego wdrożenie umożliwia skuteczne i równoczesne zarządzanie wieloma podsystemami, poprzez ustanowienie i realizację jednolitej polityki. Zazwyczaj podstawą większości projektów jest System Zarządzania Jakością zgodny z wymaganiami normy ISO 9000. Najczęściej integracja dotyczy dwóch lub trzech wybranych systemów. Zgodnie z normą terminologiczną ISO, jakość to: „zespół właściwości jednostki, dzięki którym jednostka ta jest w stanie zaspokajać ustalone lub założone potrzeby ”. Natomiast system jakości jest to: „struktura organizacyjna, procedury, procesy i zasoby niezbędne do zarządzania jakością.”

                            Wyprowadzenie usług informatycznych na zewnątrz (Obsługa informatyczna firm) pozwala na rezygnację z utrzymania stanowiska informatyka w przedsiębiorstwie w miejsce którego wprowadzana jest firma zewnętrzna.
                            Z punktu widzenia użytkownika aplikacje hostowane na serwerach w DataCenter zachowują się dokładnie tak samo jak aplikacje instalowane i uruchamiane na zwykłych serwery dedykowanych. Szybki dostęp do serwerów oraz stabilność usługi hostingu aplikacji to dwa kluczowe czynniki decydujące o wyborze dostawcy rozwiązania, dlatego SoftwareStudio oferując swoje usługi opiera się o najlepsze rozwiązania dostępne na rynku (VMware oraz Windows Azure) i wykorzystuje jedno z najlepszych dataCenter w Polsce i zapewnie obsługa informatyczna firm.

                            Program enova Kadry i Płace umożliwia odtworzenie wielopoziomowej struktury zatrudnienia.
                            W programie enova predefiniowane zostały dwa wydziały: Firma Właściciele i osoby współpracujące. Wydziały systemowe nie mogą zostać z programu usunięte. Użytkownik może natomiast zmienić ich nazwy. Dodając nowy wydział tworzymy zawsze „podwydział” w stosunku do tego, który wskazany był kursorem. Wszystkie definiowane przez Użytkownika wydziały będą miały charakter podrzędny w stosunku do wydziału Firma. Dla pojedynczego “wydziału” wymagane jest określenie: kodu (maksymalnie 30 znaków). Kod musi być niepowtarzalny, nazwy (maksymalnie 80 znaków). Jeżeli dla pracowników zatrudnionych w definiowanym wydziale generowana będzie osobna lista płac należy: zaznaczyć pole: Lista płac, wprowadzić Symbol listy płac (maksymalnie 12 znaków). Pole dostępne pod warunkiem zaznaczenia Lista płac: [] Tak. Domyślnie listy płac numerowane są według schematu: Definicja listy płac (na przykład LPE), Symbol wydziału (na przykład ADM - Administracja), Seria (wartość definiowana w etacie pracownika, zazwyczaj nieoznaczona), Rok, Miesiąc.

                            Z punktu widzenia użytkownika aplikacje hostowane na serwerach w DataCenter zachowują się dokładnie tak samo jak aplikacje instalowane i uruchamiane na zwykłych serwery dedykowanych.
                            Szybki dostęp do serwerów oraz stabilność usługi hostingu aplikacji to dwa kluczowe czynniki decydujące o wyborze dostawcy rozwiązania, dlatego SoftwareStudio oferując swoje usługi opiera się o najlepsze rozwiązania dostępne na rynku (VMware oraz Windows Azure) i wykorzystuje jedno z najlepszych dataCenter w Polsce. Bezpieczeństwo i pewność eksploatacji Trzy serwerownie - osobne komory odseparowane ogniowo i wilgotnościowo Najwyższe standardy dla ścian ognioodpornych, drzwi, itp. Wielostrefowa kontrola dostępu Biometryka Wykrywanie otwartych drzwi Monitoring CCTV, kontrola 24h/7/365 Dwa niezależne zespoły wsparcia, cały czas na miejscu (infrastruktura i technologia) Monitorowanie zasilania i parametrów środowiskowych Monitoring usług IT Całodobowy nadzór kamerą termowizyjną Chroniona strefa dostaw wraz z magazynem Bezpieczeństwo mocy Dwie całkowicie oddzielne szyny mocy 18 ton akumulatorów Dwie całkowicie oddzielone rozdzielnie elektryczne Dwutorowy system dostawy zasilania Niezależne stacje transformatorowe na każdym torze Dwie niezależne rozdzielnie z dedykowanymi systemami UPS Niezależne trasy kablowe oraz listwy zasilające Nieprzerwane, autonomiczne źródło zasilania 1,85 mva Zbiorniki paliwa na 24h Możliwość tankowania z zewnętrznych cystern Testowane i monitorowane codziennie Ochrona przeciwpożarowa Systemy wczesnego wykrywania dymu: VESDA Centralny analizator cząstek dymu Precyzyjna lokalizacja źródła dymu. Systemy wykrywania ognia: Wewnątrz systemowa kontrola przeciwpożarowa Dozór ludzki 24h Zapobieganie pożarowi i środki ostrożności przeciwpożarowej. Automatyczne systemy tłumienia ognia: Dwustrefowo - pod i nad podłoga techniczna Gaz tłumiący ogień certyfikowany do użytku w UE Chłodzenie i kontrola środowiska Najwyższa gęstość chłodzonego powietrza do 12 KW na szafę serwerową 2-3 w pełni wyposażone kasty serwerów na szafę Precyzyjna kontrola przepływu powietrza Dwa tory wytwarzania i dystrybucji chłodu Dwa niezależne zestawy agregatów chłodniczych Zapasowe systemy chłodzące Monitoring i kontrola dystrybucji chłodu Cieple i zimne korytarze Ekologia: odzyskiwanie ciepła do ogrzewania przestrzeni biurowych Monitoring termowizyjny Monitoring temperatury i wilgotności
                            Hosting aplikacji
                            W naszej ofercie dla klientów biznesowych znajdują się usługi związane z hostowaniem serwerów i usług internetowych.
                            Oferujemy rozwiązania wirtualizacji w oparciu o serwery wirtualne VMware oraz Windows Azure. Maszyny wirtualne na desktopie spotykane są już nie tylko wśród programistów piszących aplikacje na wiele platform, ale praktycznie wszystkich, którzy bardziej angażują się w technologie komputerowe. W ciągu kilku minut można wdrożyć i uruchomić maszyny wirtualne z systemem Windows Server lub Linux. Nie trzeba zmieniać używanego kodu, aby dokonać migracji obciążenia. W bezpieczny sposób można połączyć lokalną sieć korporacyjną z maszynami wirtualnymi uruchomionymi w chmurze publicznej.

                            System enova może współpracować z wysokowydajnych relacyjnych baz danych Microsoft SQL Server.
                            Baza danych Microsoft SQL Server jest to nowoczesna baza danych oparta o technologię SQL. Jej użycie zapewnia wysoką stabilność i bezpieczeństwo systemu oraz szybkość działania w rozwiązaniach sieciowych. Tu też tkwi największa siła systemu: wydajność. Charakter i konstrukcja baz relacyjnych pozwalają na przechowywanie i operowanie na ogromnych ilościach danych z dużą szybkością oraz dostępnością. W przypadku dużych systemów dodatkową zaletą jest oddzielenie logiki przetwarzania (logiki biznesowej) od bazy danych, tzn. fizyczne odseparowanie na różnych serwerach aplikacji enova oraz wybranej bazy. Pozwala to na podniesienie wydajności systemu, jak również zwiększenie jego stabilności i bezpieczeństwa, jest również jednym z podstawowych warunków rozpraszania i skalowalności systemów.

                              System enova Płace należy do najnowszej generacji programów z dziedziny zarządzania (również ze względu na zastosowaną przy jego tworzeniu technologię Microsoft.NET).
                              System enova płace zapewnia kompleksową obsługę działu kadr i rachuby płac nowocześnie zarządzanej firmy. Tworzy go dziewięć zintegrowanych ze sobą modułów: Kadry, PKZP, ZFM, Szkolenia, Płace, Deklaracje PIT, Deklaracje ZUS, Deklaracje PFRON oraz dodatkowy moduł Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Elastyczności systemu enova płace w sferze funkcjonalnej dorównuje elastyczność technologiczna. System enova został stworzony z myślą o jak największych możliwościach dostosowywania go do konkretnych wymagań Klienta. W zależności od potrzeb enova płace może obsłużyć dane kilkuset lub kilku tysięcy pracowników oraz od jednego do kilkudziesięciu stanowisk Operatorów. System enova został napisany z wykorzystaniem narzędzi Microsoft.NET oraz Microsoft Visual Studio. Projekt został oparty o architekturę trójwarstwową. Umożliwia to między innymi skalowanie systemu do rozwiązań internetowych. Otwarta architektura systemu, gwarantuje łatwość jego rozbudowy poprzez dawanie nowych komponentów.
                              Program enova płace
                              System enova Kadry należy do najnowszej generacji programów z dziedziny zarządzania (również ze względu na zastosowaną przy jego tworzeniu technologię Microsoft.NET).
                              System enova kadry zapewnia kompleksową obsługę działu kadr i rachuby płac nowocześnie zarządzanej firmy. Tworzy go dziewięć zintegrowanych ze sobą modułów: Kadry, PKZP, ZFM, Szkolenia, Płace, Deklaracje PIT, Deklaracje ZUS, Deklaracje PFRON oraz dodatkowy moduł Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Elastyczności systemu w sferze funkcjonalnej dorównuje elastyczność technologiczna. System enova został stworzony z myślą o jak największych możliwościach dostosowywania go do konkretnych wymagań Klienta. W zależności od potrzeb enova może obsłużyć dane kilkuset lub kilku tysięcy pracowników oraz od jednego do kilkudziesięciu stanowisk Operatorów. System enova został napisany z wykorzystaniem narzędzi Microsoft.NET oraz Microsoft Visual Studio. Projekt został oparty o architekturę trójwarstwową. Umożliwia to między innymi skalowanie systemu do rozwiązań internetowych. Otwarta architektura systemu, gwarantuje łatwość jego rozbudowy poprzez dawanie nowych komponentów.

                              Jednym z najważniejszych warunków skutecznego działania przedsiębiorstw staje się zaangażowany i produktywny personel tzn. taki, który łatwo adoptuje się do zmian, jest wysoko wykwalifikowany, posiada silną motywację, gotowość uczenia się, potrafi pracować zespołowo. W celach kontrolnych znajduje zastosowanie rozwiązanie zarządzania zasobami ludzkimi ZZL program enova firmy Soneta.
                              Współczesne przedsiębiorstwa odnoszące sukcesy znajdują się w stanie ciągłych przemian, funkcjonują w warunkach zmieniającego się otoczenia, silnej konkurencji, i ciągle rosnących wymagań zarówno ze strony klientów jak i nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Zarządzanie Zasobami Ludzkimi powinno być postrzegane jako zbiór działań mających na celu zapewnienie wymaganej liczby pracowników o odpowiednich kwalifikacjach w odpowiednim miejscu i czasie oraz tworzeniu warunków stymulujących efektywne zachowanie zatrudnionego personelu zgodnie z nadrzędnym celem organizacji. W systemie enova Kadry i Płace stworzono moduł Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (w skrócie ZZL) ułatwiający i usprawniający proces Zarządzania Zasobami Ludzkimi zarówno w małej firmie jak i dużej korporacji. Zgodnie z przyjętą w programie filozofią działania do zgromadzonych danych mamy dostęp z poziomu menu ZZL (dostęp do list danych), a także z poziomu Pracownika (Pracownik | ZZL). W tym drugim przypadku dostępne są wyfiltrowane dla danego pracownika informacje dotyczące procesu zarządzania zasobami.

                                Aplikacja Studio HR.net umożliwia rejestrację kartotek klientów, kartotek kandydatów do pracy, kartotek kwater oraz pojazdów. W kartotekach klientów można wprowadzić dowolne informacje o kliencie, np. o przebiegu wstępnych rozmów, a także o planowanej dacie kolejnego kontaktu. Każdego dnia w godzinach porannych wysyłany jest raport informujący o planowanych kontaktach z klientem na bieżący dzień na adres e-mail użytkownika systemu.
                                Jobs2enova umożliwia zarejestrowanie zamówienia na określoną ilość pracowników wraz z ich zawodami oraz wymaganiami klienta co do posiadanych umiejętności oraz znajomości języków obcych. Dokument zamówienia jest ściśle powiązany z kartoteką kontrahenta systemu enova poprzez wskazanie MPK kontrahenta (na liście rozwijanej w polu MPK wyświetlany jest rejestr kontrahentów zarejestrowanych w systemie enova). Po rejestracji zamówienia wysyłana jest wiadomość e-mail do kierowników poszczególnych działów informująca o powstaniu nowego dokumentu wraz z informacją na jaki zawód zostało zarejestrowane zamówienie, na jaką ilość pracowników oraz na jaki przedział czasowy, co jest zielonym światłem dla innych działów, by rozpocząć poszukiwanie kandydatów do pracy oraz miejsca ich zamieszkania, podczas wykonywania pracy, by móc zrealizować zamówienie klienta na czas. W systemie jobs2enova istnieje możliwość skonfigurowania wielu różnych raportów oraz zestawień, zarówno na postawie danych z aplikacji, a także z systemu Enova, które dają możliwość dogłębnej i przejrzystej analizy danych. Raporty mogą być zdefiniowane dla wszystkich użytkowników systemu lub dedykowane np. dla kierownika działu. Raporty, zestawienia a także wydruki konfigurowane są w trakcie wdrożenia systemu pod indywidualne zapotrzebowanie klienta.

                                DEMO