Bezpieczeństwo i pewność eksploatacji

bezpieczeństwo i pewność eksploatacji - Sprzęt przechowywany w osobnych komorach, odseparowanych ogniowo i wilgotnościowo. Wielostrefowa kontrola dostępu, biometryka, system CCTV, stały monitoring zasilania i parametrów środowiskowych tworzą spójny system dający pewność bezpieczeństwa i ciągłości działania.
System wms może składać się z wielu modułów mających zastosowanie w określonych branżach czy rozwiązaniach. Moduł magazynowy dla kontrahentów dostępny przez internet wdrażany jest w firmach logistycznych, gdzie istnieje potrzeba udostępniania informacji o stanach magazynowych wielu różnym kontrahentom ( właścicielom przechowywanego towaru) wraz z możliwością wystawiania dokumentów poleceń wydań, kontrolą operacji magazynowych (wgląd w dokumenty magazynowe przyjęć, wydań, kompletacji itp. Z poziomu rejestru miejsc składowania dostępna jest funkcja wyświetlająca historię obrotów związaną z danym miejscem składowania. . Autoryzacja (authorization) jest kolejnym krokiem w którym następuje sprawdzenie do jakich zasobów ma dostęp uwierzytelniony użytkownik. Zasadniczą kwestią bezpieczeństwa w asp jest ograniczenie dostępu do określonych zasobów witryny internetowej, a osiągnąć to można za pomocą: uwierzytelniania - czyli weryfikacji pozwalająca na określenie czy dany użytkownik jest faktycznie osobą, za którą się podaje autoryzacja - określenie czy dany użytkownik jest uprawniony do uzyskania dostępu do określonych zasobów (stron, danych) z których chce skorzystać. Bezpieczeństwo można by opisać w skrócie za pomocą słów: uwierzytelnienie , autoryzacja i bezpieczna komunikacja. Zasadniczą kwestią bezpieczeństwa w asp jest ograniczenie dostępu do określonych zasobów witryny internetowej, a osiągnąć to można za pomocą: uwierzytelniania - czyli weryfikacji pozwalająca na określenie czy dany użytkownik jest faktycznie osobą, za którą się podaje autoryzacja - określenie czy dany użytkownik jest uprawniony do uzyskania dostępu do określonych zasobów (stron, danych) z których chce skorzystać. Bezpieczeństwo można by opisać w skrócie za pomocą słów: uwierzytelnienie , autoryzacja i bezpieczna komunikacja. W przypadku zastosowań aplikacji w sieci lokalnej (intranet) lub lokalnie pojedynczego komputera oraz pewności, że że wszyscy użytkownicy w sieci używają windows oraz przeglądarki internet explorer wówczas można zastosować rozwiązania oparte o autentykację przez windows. Rozwiązania pozwalają na łatwe zarządzanie kontami użytkowników i ról, wykorzystywanych podczas uwierzytelniania i autoryzacji. . Programy do magazynowania
Baza danych składa się z plików. Plik bazy można podzielić na pliki danych i pliki dziennika transakcji.. W plikach danych przechowywane są obiekty baz danych, takie jak tabele (wraz z danymi), indeksy czy procedury składowane. W plikach dziennika transakcji system zapisuje strony (w przypadku systemów SQL Server strona to blok 8 KB, ale można go zwiększyć) zawierające modyfikacje danych. Rozmieszczenie plików odgrywa znaczącą rolę w procesie tworzenia i optymalizacji bazy danych. Istnieje szereg zasad przydatnych w planowaniu fizycznej implementacji bazy danych. Zasady te to m.in.: Pliki dziennika transakcji należy umieszczać na innym dysku fizycznym niż pliki danych – w przypadku awarii jednego z dysków tracimy tylko część bazy. Tabele często występujące razem w złączeniach (ang. joins) należy umieszczać w osobnych plikach (grupach plików) na osobnych dyskach fizycznych – dzięki temu możliwe jest równoległe pobieranie danych z tych tabel. • Indeksy nieklastrowane należy umieszczać na innych dyskach fizycznych niż ich bazowe tabele – zyskujesz większą wydajność zapisu danych. Tabele często modyfikowane należy oddzielić fizycznie (umieścić na innym dysku) od tabel rzadko modyfikowanych – w przypadku większych baz danych upraszcza to proces wykonywania kopii zapasowych. W przypadku naprawdę dużych instancji bazy stosowane są dedykowane rozwiązania programowo-sprzętowe typu klastry z wydajnymi macierzami dyskowymi. Jednoczesne spełnienie wszystkich wymienionych punktów jest raczej niemożliwe, ale w idealnym przypadku oddzielenie dziennika transakcji od danych i maksymalne rozczłonkowanie danych pomiędzy tak wiele dysków, jak się da, byłoby rozwiązaniem dającym maksymalne bezpieczeństwo i wydajność bazy.
Najważniejszymi elementami infrastruktury magazynowej są regały i wózki do ich obsługi. Już na etapie wyposażania magazynu w regały i wózki trzeba myśleć o przyszłym, bezpiecznym ich użytkowaniu..

Powszechnie uważa się, że podnoszenie poziomu bezpieczeństwa dokonuje się tylko poprzez stosowanie osłon i technicznych środków bezpieczeństwa oraz przestrzeganie przepisów BHP.

Ze względu na funkcję magazynu, konieczne jest zapewnienie warunków, pozwalających na przechowywanie rozmaitych towarów w sposób bezpieczny, to znaczy z jednej strony pozwalający uniknąć zagrożenia dla osób postronnych lub innych niepożądanych następstw magazynowania (co ma szczególne znaczenie w odniesieniu do magazynów rozmaitych substancji niebezpiecznych), z drugiej strony zaś stanowiący dostateczne zabezpieczenie magazynowanych towarów przed uszkodzeniem lub kradzieżą.

HTTPS (HyperText Transfer Protocol Secure) to internetowy protokół komunikacyjny chroniący integralność i poufność danych przesyłanych między komputerem a witryną. Użytkownicy oczekują, że będą mogli korzystać z witryn internetowych w sposób bezpieczny i z zachowaniem prywatności. SoftwareStudio wymaga dla bezpieczeństwa aplikacji magazynowej do stosowania protokołu HTTPS do ochrony połączenia pomiędzy komputerem użytkownika, a witryną z systemem magazynowym online. Protokół HTTPS w witrynie, musi uzyskać certyfikat bezpieczeństwa. Wystawia go urząd certyfikacji, który wcześniej zweryfikuje, czy adres internetowy faktycznie należy do Twojej organizacji. Certyfikat chroni użytkowników i klientów przed atakami typu „man in the middle”. Podczas konfigurowania certyfikatu wybierz klucz 2048-bitowy, by maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo. Jeśli firma posiada certyfikat ze słabszym kluczem (1024-bitowym), to zalecane jest przejście na wersję 2048-bitową.
Instalację należy przeprowadzić z uprawnieniami Administratora. Po uruchomieniu pliku instalacyjnego programu SQL Server, należy chwilę odczekać, do momentu kiedy zostaną wypakowane pliki tymczasowe. W kolejnym oknie instalacji, zaleca się zaznaczyć pole wyboru Include SQL Server product updates. Oznacza to, że zostaną pobrane i zainstalowane najnowsze uaktualnienia do produktu, co zapewni większe bezpieczeństwo i stabilność bazy danych. Do kolejnego okna przechodzimy klikając w przycisk Next. Instalator domyślnie instaluję zaznaczone poniżej usługi i komponenty. Możliwe jest także ustawienie ścieżki na dysku twardym, gdzie zostanie zainstalowany produkt. Mniej doświadczonym użytkownikom zaleca się pozostawienie proponowanych ustawień i przejście do kolejnego etapu. W wybranym kroku, użytkownik może sam podać nazwę instancji aktualnie instalowanego produktu. W późniejszych etapach klient aplikacji łączy się do instancji SQL Server, aby mógł pracować z bazą danych. Nazwa ta służy także do oddzielenia od siebie poszczególnych instancji usługi bazodanowej, w przypadku kiedy jest ich więcej na komputerze. Instalator domyślnie w wersji Express, podaje wartość SQLExpress. Instalacja SQL Server 2012 Express with Advanced Services
Problem z realizacją analizy przedwdrożeniowej polega na tym, że metod wdrożeniowych jest tyle ilu dostawców systemów i ilu analityków. Możemy jednak spotkać się z następującymi etapami związanymi z uruchomieniem systemu CRM: analiza przedwdrożeniowa; opracowanie koncepcji wdrożenia lub bezpośrednie wdrożenia. Analiza przedwdrożeniowa to najczęściej wywiady (warsztaty) z pracownikami poszczególnych działów biorących udział w procesie wdrożenia. W wyniku spotkań powstaje dokumentacja wymagań i oczekiwań. W kolejnym etapie powstaje z udziałem pracowników działu IT zamawiającego dokument wymagań pozafunkcjonalnych np. platforma, wydajność, bezpieczeństwo. Przygotowanie do wdrożenia systemu CRM można rozpocząć więc od zebrania informacji, przeprowadzenia wywiadów wewnątrz firmy, aby skrócić czas spotkań z firmą dokonującą analizy przedwdrożeniowej. Przygotowanie do wdrożenia systemu CRM
Dla wielu firm Internet stał się błyskawicznie podstawowym środkiem komunikacji z klientami, do ich obsługi niezbędnym narzędziem staje się aplikacja magazynowa online działająca przez przeglądarkę internetową. Aplikacja magazynowa online uruchamiana jest przez przeglądarkę Internetową..

Oprogramowanie SoftwareStudio to nie jest zwykła witryna www z możliwością prezentowania treści, to aplikacja magazynowa onlinew technologii ASP.net wykorzystująca bazę danych MS SQL Server w wersji 2012 lub nowszą.

Aplikacja magazynowa online pozwala na korzystanie przez użytkownika z funkcjonalności podobnej do standardowej aplikacji Windows instalowanej na stacji roboczej. Aplikacje WEBowe (www) to rozwiązania informatyczne pozwalające na pracę za pomocą przeglądarki internetowej. ASP.NET rozwiązanie stworzone przez Microsoft, służący do budowania dynamicznych stron internetowych, aplikacji internetowych i XML-owych usług sieciowych. ASP.NET jest częścią platformy .NET Aby móc korzystać z aplikacji magazynowej online, należy mieć odpowiednią ilość dostępnego miejsca na dysku jakiegoś serwera WWW, na którym umieścimy naszą aplikację świadczącą usługi poprzez Internet. W systemie Windows taką usługę można uruchomić instalując Internet Information Services (IIS Server).

Aplikacja magazynowa działająca OnLine wymaga zapewnienia nieprzerwanego dostępu do systemu przez Internet. Zastosowanie procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się informacja gdzie znajduje towar. Aplikacja magazynowa OnLine dostępna w chmurze prywatnej SoftwareStudio ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.

.
Zarejestrowany wewnętrzny dokument systemu wms może zostać wydrukowany jako szczegółowa lista (picking list) albo jako dokument zagregowany - te same pozycje towarowe są zgrupowane i sumowane. Dokumenty pz i wz rejestrowane w systemie erp są traktowane przez oprogramowanie wms jako dokumenty zlecenia przyjęcia lub zlecenia wydania. Integracja pozwala na eliminację dodatkowych prac związnaych z zakąłdaniem bazy towarowej i kontrahentów oraz tworzeniem dokumentów zleceń przyjęcia i wydania. . Dokumenty pz i wz rejestrowane w systemie erp są traktowane przez oprogramowanie wms jako dokumenty zlecenia przyjęcia lub zlecenia wydania. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Oprogramowanie WMS
W kartotece asortymentowej nie są modyfikowane pola indeks i ilość. Ponadto optymalizując pracę magazynierów zwiększa się ilość operacji magazynowych, co za tym idzie można wyposażyć ich przenośne urządzenia z czytnikami kodów kreskowych. Międzynarodowy przełom w dziedzinie ważenia oraz światowe uznanie przyniosła waga “triple-beam”, która przez następne lata była nieustannie modyfikowana i ulepszana. . Dokumenty pz i wz rejestrowane w systemie erp są traktowane przez oprogramowanie wms jako dokumenty zlecenia przyjęcia lub zlecenia wydania. Zarejestrowany wewnętrzny dokument systemu wms może zostać wydrukowany jako szczegółowa lista (picking list) albo jako dokument zagregowany - te same pozycje towarowe są zgrupowane i sumowane. Integracja pozwala na eliminację dodatkowych prac związnaych z zakąłdaniem bazy towarowej i kontrahentów oraz tworzeniem dokumentów zleceń przyjęcia i wydania. Dokumenty pz i wz rejestrowane w systemie erp są traktowane przez oprogramowanie wms jako dokumenty zlecenia przyjęcia lub zlecenia wydania. System do obsługi magazynu wysokiego składowania może funkcjonować autonomicznie lub może zostać zintegrowany z systemem nadrzędnym klasy erp. . Oprogramowanie logistyczne
Ważnym modułem magazynowego systemu WMS jest inwentaryzacja zwana spisem z natury. System WMS pozwala na prowadzenie inwentaryzacji w dowolnym momencie dla wybranego magazynu, asortymentu, miejsc składowania czy kontrahenta.
HTTPS (HyperText Transfer Protocol Secure) to internetowy protokół komunikacyjny chroniący integralność i poufność danych przesyłanych między komputerem a witryną. Użytkownicy oczekują, że będą mogli korzystać z witryn internetowych w sposób bezpieczny i z zachowaniem prywatności. SoftwareStudio wymaga dla bezpieczeństwa aplikacji magazynowej do stosowania protokołu HTTPS do ochrony połączenia pomiędzy komputerem użytkownika, a witryną z systemem magazynowym online. Protokół HTTPS w witrynie, musi uzyskać certyfikat bezpieczeństwa. Wystawia go urząd certyfikacji, który wcześniej zweryfikuje, czy adres internetowy faktycznie należy do Twojej organizacji. Certyfikat chroni użytkowników i klientów przed atakami typu „man in the middle”. Podczas konfigurowania certyfikatu wybierz klucz 2048-bitowy, by maksymalnie zwiększyć bezpieczeństwo. Jeśli firma posiada certyfikat ze słabszym kluczem (1024-bitowym), to zalecane jest przejście na wersję 2048-bitową.
W programie StudioSystem dostępna jest funkcjonalność umożliwiająca awizację dostaw do magazynu wraz z ewidencją rezerwacji ramp w magazynie powiązanych z transportem (dostawy i wysyłki) oraz tworzenie harmonogramów dla magazynu i rampy załadunkowej. Moduł programu Awizacja Transportu umożliwia nam dopisanie nowego awizo oraz zawiera rejestry awiza w buforze i awiza zatwierdzone. Oprogramowanie Awizacja Transportów
Obsługa informatyczna pozwala na rezygnację z utrzymania stanowiska informatyka w przedsiębiorstwie w miejsce którego wprowadzana jest firma zewnętrzna. Sprzęt przechowywany w osobnych komorach, odseparowanych ogniowo i wilgotnościowo. Wielostrefowa kontrola dostępu, biometryka, system CCTV, stały monitoring zasilania i parametrów środowiskowych tworzą spójny system dający pewność bezpieczeństwa i ciągłości działania.Obsługa informatyczna
Sprzęt przechowywany w osobnych komorach, odseparowanych ogniowo i wilgotnościowo. Wielostrefowa kontrola dostępu, biometryka, system CCTV, stały monitoring zasilania i parametrów środowiskowych tworzą spójny system dający pewność bezpieczeństwa i ciągłości działania.
Sprzęt przechowywany w osobnych komorach, odseparowanych ogniowo i wilgotnościowo. Wielostrefowa kontrola dostępu, biometryka, system CCTV, stały monitoring zasilania i parametrów środowiskowych tworzą spójny system dający pewność bezpieczeństwa i ciągłości działania.
Platforma StudioSystem rejestruje rózne informacje podczas eksploatacji systemu przez użytkowników. Informacje o zdarzeniach zapisywane są w dziennikach. Rejestrowanie zdarzeń to narzędzie bardzo pomocne administratorowi platformy internetowej do śledzenia co się działo w programie StudioSystem.
Reklamacje obuwia zdarzają się bardzo często, a wynika to z fakty eksploatacji przedmiotu objętego gwarancją.. Reklamacja obuwia odbywa się bez ewidencji danych dotyczących numerów seryjnych czy terminów przydatności do spożycia, za to pozwala na rejestrację numerów partii produkcyjnej producenta. W przypadku reklamacji obuwia zastosowanie mają przepisy zawarte w USTAWIE Z DNIA 27 LIPCA 2002r. O SZCZEGÓLNYCH WARUNKACH SPRZEDAŻY KONSUMENCKIEJ ORAZ O ZMIANIE KODEKSU CYWILNEGO. / Dz. U. Nr 141 z 5 września 2002r.,poz 1176. Obuwie można reklamować do dwóch lat od daty zakupu, jednakże od momentu wykrycia wady do dwóch miesięcy. Warunkiem niezbędnym a zarazem koniecznym do złożenia reklamacji jest posiadanie paragonu fiskalnego potwierdzającego datę i miejsce zakupu oraz kwotę.
Licencjonowanie oprogramowania w chmurze to dzierżawa oprogramowania działającego OnLine na serwerach w Data Center ATM w Warszawie. W ramach licencji SaaS SoftwareStudio oferuje korzystanie z aplikacji zainstalowanych w chmurze (cloud) serwerów internetowych zlokalizowanych w nowoczesnym Data Center. Klient otrzymuje dostęp do aplikacji OnLine w systemie 24/7/365, nie musi kupować, instalować oraz dbać o infrastrukturę sprzętową i systemową, niższe koszty eksploatacji wynikają z faktu współdzielenia zasobów wielu użytkowników prywatnej chmury. Programy uruchamiane w chmurze udostępniane w ramach tej licencji mają zwykle ograniczenia co do możliwości konfiguracji i personalizacji, doskonale sprawdza się w przypadku rozwiązań w miarę standardowych, gdzie użytkownik programu akceptuje logikę biznesową a zestaw dostępnych parametrów jest wystarczający w jego pracy. Oprogramowanie w chmurze licencjonowane jest w ramach licencji Saas i pozwala na znaczne ograniczenie kosztów wynikających ze standardowej licencji, zakup licencji i jej amortyzacja. Opłaty wnoszone za licencję oprogramowania dostępnego w chmurze są raz do roku lub miesięcznie w zależności od zawartej umowy. .Oprogramowanie w chmurze
W ramach licencji SaaS SoftwareStudio oferuje korzystanie z aplikacji zainstalowanych W chmurze serwerów internetowych zlokalizowanych w nowoczesnym Data Center. Klient otrzymuje dostęp do aplikacji OnLine w systemie 24/7/365, nie musi kupować, instalować oraz dbać o infrastrukturę sprzętową i systemową, niższe koszty eksploatacji wynikają z faktu współdzielenia zasobów wielu użytkowników prywatnej chmury. Licencjonowanie oprogramowania w chmurze to dzierżawa oprogramowania działającego OnLine na serwerach w Data Center ATM w Warszawie. Programy uruchamiane w chmurze udostępniane w ramach tej licencji mają zwykle ograniczenia co do możliwości konfiguracji i personalizacji, doskonale sprawdza się w przypadku rozwiązań w miarę standardowych, gdzie użytkownik programu akceptuje logikę biznesową a zestaw dostępnych parametrów jest wystarczający w jego pracy. Oprogramowanie W chmurze licencjonowane jest w ramach licencji Saas i pozwala na znaczne ograniczenie kosztów wynikających ze standardowej licencji, zakup licencji i jej amortyzacja. Opłaty wnoszone za licencję oprogramowania dostępnego w chmurze są raz do roku lub miesięcznie w zależności od zawartej umowy.W chmurze
Licencjonowanie oprogramowania na zasadzie SaaS (Software-as-a-Service) w chmurze, dzierżawa oprogramowania działającego OnLine na serwerach w chmurze prywatnej Data Center Beyond Poznań. W ramach licencji SaaS Magazyn WMS.net SoftwareStudio oferuje korzystanie z aplikacji zainstalowanych w chmurze (cloud) serwerów internetowych zlokalizowanych w nowoczesnym Data Center w Poznaniu firmy Beyond. Klient otrzymuje dostęp do aplikacji OnLine w systemie 24/7/365, nie musi kupować, instalować oraz dbać o infrastrukturę sprzętową i systemową, niższe koszty eksploatacji wynikają z faktu współdzielenia zasobów wielu użytkowników prywatnej chmury. Programy udostępniany w ramach tej licencji ma ograniczenia co do możliwości konfiguracji i personalizacji, doskonale sprawdza się w przypadku rozwiązań w miarę standardowych, gdzie użytkownik programu akceptuje logikę biznesową a zestaw dostępnych parametrów jest wystarczający w jego pracy.
Sprzęt przechowywany w osobnych komorach, odseparowanych ogniowo i wilgotnościowo. Wielostrefowa kontrola dostępu, biometryka, system CCTV, stały monitoring zasilania i parametrów środowiskowych tworzą spójny system dający pewność bezpieczeństwa i ciągłości działania.
DEMO