Awizacje

Awizacje zestawienia odgrywają kluczową rolę w zarządzaniu procesami logistycznymi i magazynowymi. Dzięki nim firmy mogą skutecznie planować dostawy, monitorować transporty oraz optymalizować pracę magazynu. W programach takich jak Studio VSS.net oraz SoftwareStudio, awizacje zestawienia oferują zaawansowane narzędzia do przeglądania i zarządzania informacjami dotyczącymi awizacji dostaw.

Awizacje – przeglądaj i zarządzaj

Ta funkcjonalność umożliwia użytkownikom śledzenie bieżących dostaw. Umożliwia im również śledzenie zaplanowanych dostaw. W rezultacie znacznie zwiększa to efektywność operacyjną. Ponadto, zestawienia awizacyjne dostarczają szczegółowych informacji o każdym transporcie. Dzięki temu możliwa jest lepsza organizacja i koordynacja działań logistycznych.

W niniejszym artykule przyjrzymy się, jak przeglądać i zarządzać awizacjami zestawień, aby maksymalnie wykorzystać potencjał tej funkcji i poprawić efektywność pracy w magazynie.

Rejestr awizacji

Wybór pozycji menu „Awizacje” w programie otwiera widok zestawienia tabelarycznego awizacji, gdzie użytkownik może zarządzać różnymi aspektami procesu awizacji. Oto opis dostępnych poleceń:

Status

Pozwala na śledzenie i wyświetlanie bieżącego stanu awizacji. To może obejmować takie informacje jak „oczekujący”, „zatwierdzony”, „w trakcie realizacji”, itp.

Dopisz

Polecenie to daje możliwość dodania nowej awizacji do systemu, umożliwiając użytkownikowi wprowadzenie wszystkich niezbędnych danych i szczegółów.

Edycja

Ta opcja umożliwia użytkownikowi modyfikowanie istniejącej awizacji. Może to obejmować zmianę daty, czasu, ilości, rodzaju produktu i innych kluczowych szczegółów.

Anuluj

Umożliwia anulowanie wybranej awizacji. Jest to ważne, gdy występują nieprawidłowości lub zmiany w planach, które wymagają anulowania awizacji.

Szczegóły

Oferuje bardziej szczegółowy widok wybranej awizacji, wyświetlając pełny zestaw danych i informacji związanych z daną awizacją.

Wydruk

Ta funkcja umożliwia wydrukowanie szczegółów wybranej awizacji, co może być przydatne dla celów dokumentacji i komunikacji z innymi działami lub partnerami.

Podgląd

Ta opcja umożliwia szybki podgląd wybranej awizacji. Nie trzeba przechodzić do pełnego widoku szczegółów. Dzięki temu można szybko sprawdzić kluczowe informacje. Ponadto, menu „Awizacje” jest centralnym miejscem zarządzania procesem awizacji. Umożliwia użytkownikowi pełną kontrolę nad tym kluczowym aspektem zarządzania dostawami i magazynowaniem. Dostępne opcje oferują szeroki zakres funkcji. Opcje te obejmują tworzenie i edycję. Umożliwiają także śledzenie statusu oraz drukowanie i podgląd. Zapewniają wszechstronność i elastyczność w zarządzaniu tym złożonym procesem.

Awizacje - przeglądaj i zarządzaj

Kolumny w tabeli

Funkcjonalność Szerokość (w pikselach) Opis
Kateg. 50 Kategoria awizacji, tekstowa reprezentacja różnych kategorii lub typów awizacji.
Numer/Load Plan 80 Numer planu załadunku lub unikalny identyfikator dla określonej awizacji.
Dzień 100 Data awizacji wyrażona w formie kalendarza, określająca dzień, w którym ma miejsce awizacja.
Od 60 Czas rozpoczęcia awizacji, określa początek okna czasowego.
Do 60 Czas zakończenia awizacji, określa koniec okna czasowego.
Kontrahent 200 Nazwa lub identyfikator kontrahenta związane z awizacją.
Przewoźnik / Transport 400 Szczegółowe informacje o firmie transportowej lub rodzaju transportu.
Załącznik 60 Informacja, czy do awizacji dołączony jest jakiś załącznik, np. dokument.
Komplet/załączników 80 Pole typu CheckBox, które wskazuje, czy wszystkie wymagane załączniki są kompletne.
Asortyment 250 Szczegóły dotyczące rodzaju i/lub ilości asortymentu w awizacji.
Nr zamówienia 150 Unikalny numer zamówienia związanego z awizacją.
Agencja/celna 70 Pole typu CheckBox wskazujące, czy awizacja wymaga interakcji z agencją celną.
Zapisał 150 Osoba lub system, który zapisał awizację.
Data zapisu 150 Data, kiedy awizacja została zapisana.
Nr referencyjny 150 Numer referencyjny związany z awizacją, może być używany do śledzenia lub powiązań z innymi dokumentami.
Realizacja 60 Stan realizacji awizacji, np. „w trakcie”, „zakończono”.

 

Funkcje standardowe

Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli.

Kopiuj tekst zaznaczonej komórki tabeli

Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.

Filtruj i sortuj

Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki. Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki. Sortowanie natomiast pozwala na uporządkowanie danych według określonych kolumn w kolejności rosnącej lub malejącej, ułatwiając porządkowanie danych i znalezienie potrzebnych informacji.

Eksport danych do Excela

Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.

Notatki (uwagi) do dokumentu

Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.

Pliki

Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.

Załączniki

Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.

Zdjęcia

Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.

Historia

Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.

Edit Template
Na stronie: Awizacje