Każde zgłoszenie rejestrowane przez system HelpDeskt OTRS ma przydzielany unikalny identyfikator (ticket) za pomocą którego wszystkie spływające wiadomości mailowe są grupowane.
Systemy biletowe (tickets) w systemie Helpdesk OTRS rozwiązują kłopoty występujace w ewidencji za pomocą zwykłej poczty elektronicznej. Wiadomości e-mail są zapisywane w systemie. Gdy klient systemu HelpDesk wysyła żądanie, nowy ticket (bilet) jest generowany przez system i do tej wiadomości przypisywany. Odpowiedź na taką wiadomość rejestrowana jest w systemie jako zdarzenia powiązane. Ticket (zgłoszenie) jest zamknięte, jeśli odpowiedź jest odsyłana do klienta, lub jeśli ticket jest osobno zamknięty przez obsługującego system pracownika. Jeśli klient nie odpowie ponownie na zamkniętym już ticket to przechodzi on do archiwum spraw załatwionych. Każde zgłoszenie oznaczone za pomocą takiego ticketu jest przechowywane i archiwizowane z pełną informacją i historią zdarzeń. Ponieważ bilety są traktowane jak zwykłe e-maile, załączniki i adnotacje kontekstowe nie ma żadnego problemu z ich obsługą. System OTRS potrafi przechowywać informacje na temat odpowiednich terminów, czasu pracy, pracowników zaangażowanych i zasobów. W dowolnym późniejszym etapie zgłoszenia być sortowane i jest możliwe przeszukiwanie i analizowanie wszystkich informacji za pomocą różnych mechanizmów filtrowania. Za dowolnie wybrany okres czasu możemy raportować zdarzenia i usługi per klient oraz per pracownik.  

    Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet.
    Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego. W celu wprowadzenia do ewidencji reklamacji należy zarejestrować zgłoszenie reklamacyjne poprzez specjalny internetowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego lub wskazany pracownik rejestruje dane z otrzymanego zgłoszenia w formularzu, tworząc nowe zgłoszenie reklamacyjne. Wzbogacone o opis procesu obsługi reklamacji skierowane zostaje ono do osoby odbierającej reklamacje. Opracowanie problemów - osoba odbierająca zgłoszenie odpowiedzialna jest za merytoryczne opracowanie listy problemów (punkty ponumerowane), zdefiniowanie przyczyn (słownik przyczyn), stworzenia wstępnej listy zadań do wykonania (w nawiązaniu do listy problemów) oraz innych szczegółów (np. załączniki) dotyczących zgłoszenia. Następnie tak uzupełnione zgłoszenie trafia do zatwierdzenia/weryfikacji przez kierownika. Zadania i terminy - Kierownik odpowiada za końcowe zdefiniowanie zadań (akceptuje poprzednio stworzoną listę, koryguje ją albo tworzy nową) oraz przyporządkowanie terminów i osób odpowiedzialnych za ich wykonanie. Po zatwierdzeniu zadania rozsyłane są do wskazanych osób (wraz z komunikatami oraz e-mailem). Kierownik może wysłać informację do osób realizujących zadania z prośba o pilną aktualizację statusów i poziomu zaawansowania prac. W dowolnym momencie ma możliwość wyświetlenia posumowania lub raportu stanu realizacji danego zgłoszenia z różnym stopniem szczegółowości Wykonanie zadań Osoby realizujące, do których trafiły poszczególne zadania, w trakcie ich wykonania raportują jak bardzo prace są zaawansowane. Dodatkowo wykonawca ma możliwość zgłaszania uwag do zadania i negocjowania terminu z osobą, która je zleciła. Ta posiada możliwość edycji danych zadania (terminu i osoby odpowiedzialnej). Obowiązkiem osoby przydzielonej do realizacji zadania jest zgłoszenie jego zakończenia. Raportowanie - System na podstawie zgromadzonych danych pozwala na wygenerowanie raportów zbiorczych. Przy każdej reklamacji podajemy ściśle określone dane, np. przyczynę jej zgłoszenia. Tworzenie raportów na podstawie tych danych pozwala nam na określenie, które usterki występowały najczęściej oraz wskazanie, na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę. Podając np. typ usterki możemy natychmiast przywołać wszystkie reklamacje, w których wystąpiła, sprawdzić powód jej powstania i sposoby jej usunięcia Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego

    Jedyne, co jest potrzebne, do wykorzystywania tej technologii, jest internetowy adres usługi, oraz nazwy metod przez nią udostępnianych. Dokument Pz bufor dokument pz bufor może zostać dopisany: na podstawie awizo przyjęcia dopisanego w programie przez kontrahenta zewnętrznego, przez pracownika firmy na podstawie zgłoszenia kontrahenta lub po dostarczeniu towaru, dla którego nie było zlecenia przyjęcia na podstawie dokumentu w formie papierowej, dokumenty mogą być zapisywane w programie na podstawie dokumentu dostarczonego przez kontrahenta w formie elektronicznej. Wgrywanie danych z plików excela do bazy ms sql 2008 server programy z firmy Softwarestudio. . Raporty report builder są publikowane za pomocą języka report definition language. Jak widać zastosowanie skanowania numerów seryjnych znajduje zastosowanie także dla wysokocennych urządzeń w oprogramowaniu obsługi reklamacji. Urządzenie współpracuje z systemem operacyjnym windows ce 5. Stan magazynowy na moment wygenerowania inwentury jest wyświetlany w polu ilość wms. Sama instalacja aplikacji polega na stworzeniu odpowiedniej witryny www oraz umieszczeniu aplikacji w wybranym (predefiniowanym) katalogu. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Operacje transportowe
    Dokument Pz bufor dokument pz bufor może zostać dopisany: na podstawie awizo przyjęcia dopisanego w programie przez kontrahenta zewnętrznego, przez pracownika firmy na podstawie zgłoszenia kontrahenta lub po dostarczeniu towaru, dla którego nie było zlecenia przyjęcia na podstawie dokumentu w formie papierowej, dokumenty mogą być zapisywane w programie na podstawie dokumentu dostarczonego przez kontrahenta w formie elektronicznej. W tym miejscu warto nadmienić, że w każdym oknie listy możliwe jest aktywne sortowanie i filtrowanie kolumn. Można uwzględniać tylko częściowe dostawy ( dostarczono 80 sztuk ze 110 awizowanych). . Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: awizo przyjęcia, dokument pz bufor, dokument pz, zmiana lokalizacji przesuniecie palet. Pz przyjęcie towaru z zewnątrz od dostawcy krajowego pi przyjęcie towaru z zewnątrz od dostawcy zagranicznego zz korekta do przyjęcia pz. Dodane przyjęcie towaru awizowanego zleceniem pojawia się na liście przyjęć pz. Systemy wms doskonale sprawdzają się w centrach logistycznych, gdzie ruch towarów jest intensywny, w jednym czasie następuje zarówno przyjęcie towaru, jak i wysyłka – skoordynowanie ruchu towarów wymaga automatyzacji operacji zachodzących w systemie, przy możliwości skontrolowania ich prawidłowości w każdym momencie – bez konieczności żmudnego przeliczania partii towarów na regałach magazynowych. Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: 1. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Przyjęcie towaru
    Dokument Pz bufor dokument pz bufor może zostać dopisany: na podstawie awizo przyjęcia dopisanego w programie przez kontrahenta zewnętrznego, przez pracownika firmy na podstawie zgłoszenia kontrahenta lub po dostarczeniu towaru, dla którego nie było zlecenia przyjęcia na podstawie dokumentu w formie papierowej, dokumenty mogą być zapisywane w programie na podstawie dokumentu dostarczonego przez kontrahenta w formie elektronicznej. Wms jest gromadzenie informacji dotyczącej stanu inwentarzowego w magazynach. Pomiędzy tymi systemami funkcjonuje sprawna wymiana danych, oparta na ujednoliconych standardach przekazywania informacji, bezpośredni odczyt danych z bazy sql lub webapi. . Web services description language) publikowana i wyszukana w rejestrze usług za pomocą standardowego mechanizmu ( rejestry uddi) wywołana zdalnie przez zdefiniowany interfejs częścią innych usług sieciowych lub być ich kompozycją. Gtin (global trade item number) globalny numer jednostki handlowej (dawniej ean european article number) to unikatowy kod przedmiotu handlu (wyrobu opakowanego lub usługi). Moduł systemu wms do pracy na przenośnych urządzeniach tzw kolektory danych (terminale wifi). Lokacja wirtualna w systemie, na którą przesuwany jest towar lub pobierany na potrzeby inwentaryzacji innych lokacji. W systemie windows taką usługę można uruchomić instalując internet information services (iis server). Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Stan i wielkość
    Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet powoduje automatyczne nadanie numeru RMA reklamacji - Return Merchandise Authorization. . Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet i nadanie numeru RMA (Return Merchandise Authorization) W celu wprowadzenia do ewidencji reklamacji należy zarejestrować zgłoszenie reklamacyjne poprzez specjalny internetowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego zawierającego niezbędne podstawowe informacje. Zapisane zgłoszenie reklamacyjne ma przypisany automatycznie unikalny numer zgłoszenia internetowego (numer referencyjny lub numer RMA). Zapisany formularz posiada status niezatwierdzony i czeka na zatwierdzenie przez osobę składającą reklamację - jest to proces uwierzytelnienia mający na celu uwiarygodnienie, że formularz został wypełniony przez człowieka. Procedura polega na wysyłaniu wygenerowanego maila na wskazany przez osobę wypełniającą formularz adres mailowy. Mail zawiera krótką informację o przyjętym zgłoszeniu oraz link aktywacyjny po jego kliknięciu wyświetla się specjalna strona internetowa, która aktywuje dane zgłoszenie reklamacyjne. W tym momencie następuje zmiana statusu zgłoszenia, które jest widoczne dla pracowników serwisu i mogą oni podjąć odpowiednie czynności zgodnie z przyjętymi procedurami. Formularz składa się z następujących danych: Dane ewidencyjne osoby zgłaszającej reklamacje. Dane adresowe osoby zgłąszającej reklamacje. Dane ewidencyjne dotyczące reklamowanego przedmiotu w tym numeru seryjnego i opisu. Informacje o sposobie dostarczenia reklamowanego przedmiotu Określenie żądania klienta czy jest to zgłoszenie reklamacyjne czy też niezgodność z umową. Za pomocą formularza internetowego można także dokonać weryfikacji statusu realizacji zgłoszenia, wystarczy wybrać opcję za pomocą której podamy numer referencyjny reklamacji. Po utworzeniu zgłoszenia zostaje nadany numer RMA, który można wydrukować jako etykietę i nakleić na przesyłce wysyłanej do serwisu gwarancyjnego. W systemie Reklamacje.net można przeglądać i wyszukiwać dodane wcześniej zgłoszenia podając ich unikalny numer referencyjny lub numer RMA. Numer RMA pozwala usprawnić procedurę zwrotów zarówno po stronie partnerów jak i gwaranta. Poprzez numer RMA również serwis techniczny i dział obsługi klienta szybko zidentyfikują zawartość przesyłki. Numer RMA reklamacji
    Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet. . Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet. W celu wprowadzenia do ewidencji reklamacji należy zarejestrować zgłoszenie reklamacyjne poprzez specjalny internetowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego zawierającego niezbędne podstawowe informacje. Zapisane zgłoszenie reklamacyjne ma przypisany automatycznie unikalny numer zgłoszenia internetowego (numer referencyjny lub numer RMA). Zapisany formularz posiada status niezatwierdzony i czeka na zatwierdzenie przez soobę składającą reklamację - jest to proces uwierzytelnienia mający na celu uwiarygodnienie, że formualrz został wypęłniony przez człowieka. Procedura polega na wsyłaniu wygenerowanego maila na wskazany przez osobę wypełniającą formualrz aders mailowy. Mail zawiera krótką informację o przyjętym zgłsozeniu oraz link aktywacyjny po jego kliknięciu wyświetla się specjalna strona internetowa, która aktywuje dane zgłoszenie reklamacyjne. W tym momencie następuje zmiana statusu zgłoszenia, które jest widoczne dla pracowników serwisu i mogą oni podjąć odpowiednie czynności zgodnie z przyjętymi procedurami. Formularz składa się z następujących danych: Dane ewidencyjne osoby zgłaszającej reklamacje. Dane adresowe osoby zgłąszającej reklamacje. Dane ewidencyjne dotyczące reklamowanego przedmiotu w tym numeru seryjnego i opisuInformacje o sposobie dostarczenia reklamowanego przedmiotuOkreślenie żądania klienta czy jest to zgłoszenie reklamacyjne czy też niezgodność z umową. Za pomocą formularza internetowego można także dokonać weryfikacji statusu realizacji zgłoszenia, wystarczy wybrać opcję za pomocą której podamy numer referencyjny reklamacji/ Internetowe zgłoszenie reklamacyjne
    Każde zgłoszenie rejestrowane przez system HelpDeskt OTRS ma przydzielany unikalny identyfikator (ticket) za pomocą którego wszystkie spływające wiadomości mailowe są grupowane.. Systemy biletowe (tickets) w systemie Helpdesk OTRS rozwiązują kłopoty występujace w ewidencji za pomocą zwykłej poczty elektronicznej. Wiadomości e-mail są zapisywane w systemie. Gdy klient systemu HelpDesk wysyła żądanie, nowy ticket (bilet) jest generowany przez system i do tej wiadomości przypisywany. Odpowiedź na taką wiadomość rejestrowana jest w systemie jako zdarzenia powiązane. Ticket (zgłoszenie) jest zamknięte, jeśli odpowiedź jest odsyłana do klienta, lub jeśli ticket jest osobno zamknięty przez obsługującego system pracownika. Jeśli klient nie odpowie ponownie na zamkniętym już ticket to przechodzi on do archiwum spraw załatwionych. Każde zgłoszenie oznaczone za pomocą takiego ticketu jest przechowywane i archiwizowane z pełną informacją i historią zdarzeń. Ponieważ bilety są traktowane jak zwykłe e-maile, załączniki i adnotacje kontekstowe nie ma żadnego problemu z ich obsługą. System OTRS potrafi przechowywać informacje na temat odpowiednich terminów, czasu pracy, pracowników zaangażowanych i zasobów. W dowolnym późniejszym etapie zgłoszenia być sortowane i jest możliwe przeszukiwanie i analizowanie wszystkich informacji za pomocą różnych mechanizmów filtrowania. Za dowolnie wybrany okres czasu możemy raportować zdarzenia i usługi per klient oraz per pracownik.  
    W celu wprowadzenia do ewidencji reklamacji należy zarejestrować zgłoszenie reklamacyjne poprzez specjalny internetowy formularz zgłoszenia reklamacyjnego (oprogramowanie reklamacyjne) zawierającego niezbędne podstawowe informacje. Zapisane zgłoszenie reklamacyjne ma przypisany automatycznie unikalny numer zgłoszenia internetowego (numer referencyjny lub numer RMA).Oprogramowanie Studio Reklamacje.net
    Internetowy system obsługi reklamacji jest przyjazny i czytelny, ułatwia szybkie dotarcie do informacji o Kliencie i zgłoszonym przez niego problemie. Poruszanie się pomiędzy zgłoszeniami reklamacyjnymi jest wygodne, dodatkowo ułatwione wyróżnieniem elementów najczęściej używanych w procesie obsługi reklamacji. Oprogramowanie ułatwiające proces reklamacji - system RMA - to nowoczesne rozwiązanie, które znajduje zastosowanie w dużych i średnich firmach, rejestrujących nawet kilka tysięcy dokumentów reklamacyjnych dziennie.
    Internetowy system obsługi reklamacji jest przyjazny i czytelny, ułatwia szybkie dotarcie do informacji o Kliencie i zgłoszonym przez niego problemie. Poruszanie się pomiędzy zgłoszeniami reklamacyjnymi jest wygodne, dodatkowo ułatwione wyróżnieniem elementów najczęściej używanych w procesie obsługi reklamacji. Wdrożenie systemu informatycznego opartego na rozwiązaniu przeglądarki internetowej (aplikacja ASP.net) wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu - system RMA.
    Rejestracja zgłoszenia reklamacyjnego przez internet za pomocą aplikacji Reklamacje. Program SQL wspiera dział marketingu i handlowy.Program SQL - Reklamacje
    OTRS jest systemem typu HelpDesk umożliwiającym koordynację wsparcia udzielanego klientom firmy lub organizacji. Historycznie system był przeznaczony głównie do obsługi zgłoszeń przychodzących przez email, ale umożliwia także łatwą rejestrację przez WWW, lub śledzenie zgłoszeń telefonicznych (call center). OTRS umożliwia odpowiadanie na zgłoszenia pochodzące od klientów w sposób skoordynowany. Dla każdego zarejestrowanego zgłoszenia (niezależnie od sposobu rejestracji) tworzony jest “bilet”, który przejmuje jedna z osób obsługujących system, tym samym biorąc na siebie odpowiedzialność za korespondencję w danej sprawie. “Bilet” zawiera m.in. pełną historię zgłoszenia, kolejne pytania w wątku i historię komunikacji ze zgłaszającym, stan dyskusji (np. zamknięta z powodzeniem, bez powodzenia, odrzucona jako spam) oraz przypisanie do określonego “właściciela”.OTRS
    Program Studio Reklamacje.net udostępniać może wybranej grupie użytkowników zalogowanych (partnerów, dystrybutorów, markety) oraz dla użytkowników końcowych (konsumentów) formularz zgłoszenia reklamacji przez Internet. Ponadto moduł pozwala na weryfikację statusu reklamacji przez Internet – użytkownik wystarczy, że poda numer zgłoszenia reklamacji RMA, numer referencyjny, numer listu przewozowego lub numer seryjny urządzenia. Internetowy formularz zgłoszenia reklamacji. Istnieje możliwość wykorzystanie anonimowego (bez wymaganego logowania) formularza zgłoszenia reklamacji. Formularz składa się z kilku sekcji: Dane reklamującego: nazwisko i imię, kod i miejscowość, ulica, numer telefonu adres mailowyInformacje o reklamowanym towarze: data powstania wady data zakupu numer dowodu zakupu kod artykułu nazwa artykułu numer seryjny opis problemu.Reklamacja przez internet
    DEMO