Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania znajdującego się nad tabelą z danymi.
Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych. Warunki filtrowania pól znakowych: NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. BRAK - filtrowanie pustych pól. JEST -Filtrowanie niepustych wartości. PUSTE - filtrowanie pól pustych. NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.

    Zestawienia danych prezentowane w tabeli można spersonalziować zmianiając ustawienia kolumn.
    Konfiguracja dotycząca kolumn rejestru wykonywana jest przez użycie poleceń: Usuń kolumnę; Dopasuj rozmiar; Wybierz kolumny. Wybór polecenia USUŃ KOLUMNĘ usuwa wybraną kolumnę z widoku zestawienia, nie usuwa fizycznie, tylko "ukrywa". Polecenie DOPASUJ ROZMIAR program automatycznie zwiększa szerokość wybranej kolumny dopasowujące ją do wielkości wyświetlanych danych. Zakres wyświetlanych kolumn definiowany jest za pomocą polecenia WYBIERZ KOLUMNY. Po wybraniu polecenia wyświetlona zostaje lista kolumn w rejestrze. Użytkownik sam decyduje które kolumny chce widzieć w zestawieniu, a które mają pozostać ukryte. Usuniete kolumny są dostepne w tym mijescu jako ostatnie na liście kolumn do wyboru.

    Zestawienia to specyficzna funkcjonalność pozwalająca zbierać dowolne dane z różnych źródeł i wyświetlenie ich użytkownikom w postaci tabelarycznej.
    Aby poprawnie móc korzystać z zestawień w programie Studio Raporty.net potrzebna jest definicja 3 informacji: Definicja sekcji; Definicja źródeł danych; Definicja zestawienia. DEFINICJA SEKCJI - sekcja to inaczej kategoria w której będą się znajdować się poszczególne zestawienia. W ramach systemu można definiować dowolne sekcje, które uproszczą zrozumienie bądź korzystanie z przydzielonych zestawień DEFINICJA ŹRÓDŁA DANYCH – aby móc podłączyć się do wybranej bazy danych potrzebna jest definicja połączenia. Definicje połączenia podajemy w postaci connectionstringa. Poniżej przykłady: o Data Source=(local);Initial Catalog=mojabazadanych; Integrated Security=True o Data Source=.\;Initial Catalog=bazadostawcy; User ID=użytkownik; Password=hasełko DEFINICJA ZESTAWIENIA – to nic innego jak tylko powiązanie nowo tworzonego zestawienia z wybranym źródłem danych oraz przypisaniem go do odpowiedniej sekcji. W ramach definicji musimy uzupełnić następujące pola: o Sekcja - wybierana z listy wcześniej zdefiniowanych sekcji o Nazwa – dowolna nazwa pod która wybrane zestawienie będzie widoczne w menu Zestawienia o Użytkownik – wybierany z listy dostępnych użytkowników w programie. Określamy który z użytkowników ma dostęp do wybranego zestawienia. o Źródło danych – wybieramy z listy danych wcześniej zdefiniowanych źródeł danych o Zapytanie SQL – wpisujemy zapytanie SQL zwracające kolumny do zestawienia. Zapytanie konstruujemy zgodnie z specyfikacją Microsoft http://msdn.microsoft.com/pl-pl/library/aa259187%28v=sql.80%29.aspx Po zdefiniowaniu zestawienia mamy dwie opcji definiowania kolumn użytych w zestawieniu Automatyczny – wybieramy opcję utwórz kolumny z górnego menu. System tworzy automatycznie wszystkie kolumny wskazane w poleceniu select. Można zdefiniować nie tylko dowolną nazwę każdej kolumny, ale także jej typ, szerokość, sposób formatowania, odstępy, sposób filtrowania i inne… Ręczny – konfiguracja wszystkich kolumn odbywa się ręcznie.

    Tabela jest dwuwymiarowym zbiorem wzajemnie powiązanych danych dotyczących wspólnego obszaru lub encji.
    Tabela bazy danych składa się z kolumn, w których przechowywane są dane. W relacyjnej bazie danych relację zachodzą właśnie pomiędzy danymi w poszczególnych kolumnach nazywanych także atrybutami tabeli. Pojedynczy rząd obejmujący kolumny reprezentuje instancję danych, czyli rekord (ang. record). Większość Operacji na bazie danych wykonuje się na rekordach lub, częściej, zbiorach rekordów.   Do jednoznacznej identyfikacji tabeli służy klucz główny (ang. primary key), który przeważnie jest dodatkową kolumną z unikatowymi wartościami. Dzięki znajomości tych wartości możemy szybko wskazać interesujący nas rekord w danej tabeli, a następnie odczytać go lub zmodyfikować. Podczas tworzenia tabeli należy zdefiniować chociaż jedną kolumnę zawierającą dane. Przechowywane dane mogą być tylko ściśle określonego typu. Typ ten jest wspólny dla całej kolumny.

    Szybki procesor, ogólnie znany interfejs programowy, system operacyjny microsoft windows ce 5. Wyświetlona tabela pozwala na dopsiwyanie oraz edycję listy transakcji. Podstawowym aktem prawnym regulującym zasady dokumentowania obrotu magazynowego jest ustawa z 29 września 1994 o rachunkowości. . Magazyn wysokiego składowania wymaga dedykowanego oprogramowania do używania na komputerach i urządzeniach mobilnych z windows ce lub android. Program magazynowy studio magazyn wms net przeznaczony jest do ewidencji ilościowo wartościowej w magazynie wydzielonym jako magazyn wysokiego składowania. Specjalistyczne firmy logistyczne posiadające magazyn wysokiego składowania prowadzą gospodarkę magazynową dla swoich klientów wynajmując im określone przestrzenie magazynowe. Cechą wyróżniającą magazyn wysokiego składowania od zwykłych magazynów jest sposób rozmieszczania towaru w przestrzeni magazynowej. Program magazynowy Android WMS przeznaczony jest do ewidencji ilościowej w magazynie wydzielonym jako magazyn wysokiego składowania. Dodatkowym procesem obsługiwanym przez magazyn wysokiego składowania jest cała ścieżka reklamacji, czyli odpowiedniego przyjmowania towaru na stan magazynu oraz dalsze śledzenie tego towaru w kontekście wysyłki do ewentualnego dostawcy/producenta. Magazyn wysokiego składowania dla systemu wapro pozwala ponadto na dostęp przez przeglądarkę internetową użytkownikom nie tylko w sieci lokalnej, ale także klientom i partnerom. Jednostka taka ułatwia operowanie w łańcuchu dostaw - w procesie magazynowania i transportu. Nowoczesny magazyn wysokiego składowania trudno sobie wyobrazić zarządzanie nowoczesnym magazynem wysokiego składowania bez wdrożonego programu do jego obsługi. Program pozwala również na przyporządkowanie zapasów na bramie wyjazdowej do odpowiednich paczek, które są przypisywane do wybranej trasy i transportu. . Gospodarka narzędziowa
    Kolektor danych w magazynie wysokiego składu kolektor danych (terminal radiowy) jest zewnętrznym urządzeniem podłączanym do systemu za pomocą sieci bezprzewodowej i wyposażony w dotykowy ekran działający pod kontrolą systemu operacyjnego windows ce lub mobile. Nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy prx i tego samego magazynu tabela knkon ach – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów k – klient, p – pracownik, s – spedytor, r – partner import kartotek z pliku excela xls w celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: asortyment – wgrywanie danych do tabeli knaso – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Mimo, że idealnym rozwiązaniem był by jeden system erp dla całej organizacji, wiele większych firm zwykle tworzy system erp, a następnie opierając się na tym systemie tworzy zewnętrzne interfejsy do innych systemów oddzielnie, te interfejsy mogą być bardziej wydajne i skuteczniejsze w realizowaniu potrzeb organizacji. . Za pomocą opcji numaracji dokumentów administrator określa sposób numerowania dokumentów oraz jaki jest ostatni numer. W celu określenia roli poszczególnych magazynów i ich odpowiednim skonfigurowaniu w systemie informatycznym należy przedstawić: parametry techniczno wydajnościowe użytkowanych obiektów i wyposażenia plany przepływu masy towarowej przez magazyn dane kosztowe harmonogramy pracy krótko i długookresowych nowoczesne technologie informatyczne pozwalają na zarządzanie magazynem za pomocą programu komputerowego, nie tylko bezpośrednio personelowi znajdującemu się na terenie zakładu, ale poprzez internet z dowolnego miejsca na ziemi. Sama instalacja aplikacji polega na stworzeniu odpowiedniej witryny www oraz umieszczeniu aplikacji w wybranym (predefiniowanym) katalogu. Udostępniane są informacje dotyczące numeru dokumentu magazynowego, daty wystawienia, kontrahenta oraz szczegóły dotyczące asortymentu. Pierwsza kolumna rejestru - stan - określa status dokumentu inwentaryzacji: 1 – dokument w trakcie realizacji, 2 – dokument zamknięty. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Lokalizacja partii towaru
    W przeciwieństwie do rozwiązań opartych o autentykację windows, standardowa uiwerzytelnianie oparte o formularze (cookies) doskonale nadaje się do aplikacji, do ktróch wymagany jest dostęp przez internet. Wówczas można zatwierdzić dokument mp lub wystawić taki dokument ręcznie. Istnieje kilka sposobów przeglądania wprowadzonych kartotek asortymentowych: wszystkie – tabela – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wszystkie – tabela ze zdjęciami – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wraz z miniaturami zdjęć przypisanymi do kartotek pogrupowane – wyświetla rejestr wszystkich kartotek asortymentowych zgrupowanych wg kontrahentów, grup i cech towarowych dopisz nową kartotekę – umożliwia dopisanie nowej kartoteki towarowej kartoteki wg oddziałów – wyświetla rejestr kartotek odfiltrowanych wg oddziałów (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg dostawców – wyświetla rejestr kartotek towarowych skojarzonych z wybranym dostawcą (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg magazynów – wyświetla rejestr kartotek asortymentowych dopisanych dla wybranego magazynu (menu budowane dynamicznie) własne widoki – wyświetla rejestr kartotek towarowych według zapisanych widoków zapisanych przez użytkownika systemustan magazynowy na dzień – wyświetla. . Można wygenerować gotowe paczki z zewnętrznych aplikacji ( www), wystarczy wywołać odpowiednią funkcję zapisaną w pliku dll, która zawiera być wszystko co pozwoli w sposób łatwy generować niezbędne zapisy do bazy, łączni z definicjami wymaganych klas, struktur czy wydruków. Procedura zwraca wynik z informacją czy z powodzeniem zostały zlecone jej zadania. Można wygenerować gotowe paczki z zewnętrznych aplikacji ( www), wystarczy wywołać odpowiednią funkcję zapisaną w pliku dll, która zawiera być wszystko co pozwoli w sposób łatwy generować niezbędne zapisy do bazy, łączni z definicjami wymaganych klas, struktur czy wydruków. Dll wraz ze strukturami spedytorlib. Dll* (gdzie gwiazdka jest to nazwa różnych struktur niezbędnych do wywołania funkcji z dll-ki). . Struktura magazynu
    Najczęściej myszką poruszamy się tabelach, uruchamiamy funkcję klikając odpowiednie obiekty. W pierwszym kroki pracownik skanuje numer dokumentu wz, który będzie realizował, lub wprowadza jego numer z klawiatury. Rozwiązania przepływu informacji wspomagające procesy magazynowe wykorzystują komputery w ich realizacji. . Dostępne mechanizmy wymiany informacji między kontrahentami oraz moduł b2b pozwalają klientom magazynu na beżąco monitorować stany magazynowe, dostępność rotacje czy zaleganie. Właściciel towaru może przez przeglądarkę internetową sprawdzać własne stany magazynowe, kontrolować dokumenty przychodu i rozchodu oraz rejestrować polecenia wydania oraz awiza dostawy. Stany magazynowe mogą być prezentowane w sposób zagregowany ilości sztuk ogółem, wg magazynów, wg lokalizacji lub innych cech artykułu. Z poziomu kartoteki magazynowej można nie tylko przeglądać historię obrotów danego towaru, ale także sprawdzać bieżace stany magazynowe ogólnie i szczegółowo lub dostępne stany magazynowe. Zwykle stany magazynowe w dwóch niezależnych programach nie będą zgodne, bo każdy może wprowadzać inne dane. Właściciel towaru może przez przeglądarkę internetową sprawdzać własne stany magazynowe, kontrolować dokumenty przychodu i rozchodu oraz rejestrować polecenia wydania oraz awiza dostawy. W ostatnich latach coraz więcej średnich i dużych polskich przedsiębiorstw sięga po systemy klasy wms, nie wszystkie jednak na rynku rozwiązania to programy działające online przez internet. Magazynier w programie wms rejestruje inne informacje, interesujące go z punktu widzenia logistyki, a nie handlu czy księgowości. Program dynamicznie przelicza stany magazynowe i pozwala użytkownikowi odtworzyć stan na dowolny dzień wstecz. Niezaleznie od tego czy prowadimy prosty magazyn czy rozbudowany system gospodraki magazynowej, obrót towarem w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej. . System wms w firmie logistycznej
    Funkcja eksportu danych pozwala zapisać wyświetlane dane tabelaryczne do plików np. Excel XLS. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji.
    Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania znajdującego się nad tabelą z danymi. . Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych. Warunki filtrowania pól znakowych: NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. BRAK - filtrowanie pustych pól. JEST -Filtrowanie niepustych wartości. PUSTE - filtrowanie pól pustych. NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.
    Po wyborze z menu KARTOTEKA MAGAZYNOWA w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje. Istnieje kilka sposobów przeglądania wprowadzonych kartotek asortymentowych: Wszystkie – tabela – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek; Wszystkie – tabela ze zdjęciami – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wraz z miniaturami zdjęć przypisanymi do kartotek; Pogrupowane – wyświetla rejestr wszystkich kartotek asortymentowych zgrupowanych wg kontrahentów, grup i cech towarowych; Dopisz nową kartotekę – umożliwia dopisanie nowej kartoteki towarowej; Kartoteki wg oddziałów – wyświetla rejestr kartotek odfiltrowanych wg oddziałów (menu budowane dynamicznie); Kartoteki wg dostawców – wyświetla rejestr kartotek towarowych skojarzonych z wybranym dostawcą (menu budowane dynamicznie); Kartoteki wg magazynów – wyświetla rejestr kartotek asortymentowych dopisanych dla wybranego magazynu (menu budowane dynamicznie); Własne widoki – wyświetla rejestr kartotek towarowych według zapisanych widoków zapisanych przez użytkownika systemu;Stan magazynowy na dzień – wyświetla rejestr wszystkich kartotek towarowych ze stanami na dzień zadeklarowany przez użytkownika systemu.Kartoteka magazynowa
    W modelu obiektowym przechowywane i obsługiwane są obiekty takie, jak obrazki, zdjęcia, filmy video. Przykładem może być SZBD ORACLE 8. Baza ta w tabelach przechowuje obiekty.
    Przeglądając dane tabelarycznie użytkownik może korzystać z funkcji ułatwionego filtrowania za pomocą metody AUTOSUGESTIA. Funkcja autosugestia automatycznie proponuje metodę filtrowania danych na podstawie rodzaju kolumny tabeli w której znajduje się kursor oraz zawartości aktywnej komórki. Autosugestia zwykle proponuje sposoby filtrowania ZAWIERA lub NIE ZAWIERA, ewentualnie większy lub mniejszy, pusty nie pusty.Autosugestia
    Ustawienia dotyczące języka, metod sortowania tekstu, znaków dialektycznych; ustawienia dotyczące zapisu zmian w dzienniku transakcji (tzw. model przywracania bazy; ustawienia dotyczące statystyk (statystyki to zapis rozkładu danych w kolumnach najczęściej; wykorzystywanych w tabelach, mogą być tworzone i utrzymywane automatycznie); ustawienia dotyczące dostępu do bazy danych (w niektórych sytuacjach niezbędne jest ograniczenie dostępu do bazy danych dla użytkowników, np. przy przywracaniu bazy danych z kopii zapasowej.
    Sekcja Transport dla magazynu pozwala nam na bezpośrednie dopisanie transportu do wybranego magazynu, wybranej rampy i wybranej godzinie. Aby dopisać nową pozycję należy w pierwszej kolejności wybrać magazyn. Po wybraniu magazynu na pulpicie pojawi się tabela czasu pracy przedstawiająca poszczególne godziny z podziałem na dostępne w wybranym magazynie rampy. Na rzucie poniżej widoczne są dopisane już awiza dostaw i wysyłek. Aby dopisać nowe awizo dostawy/wysyłki należy kliknąć w odpowiednie miejsce, które będzie określało godzinę i wybraną rampę a następnie uruchomić przycisk DOPISZ lub poprzez podwójne kliknięcie myszką na wybranym polu. Na pulpicie pojawi się formatka dopisania, w którym należy uzupełnić pozostałe dane dotyczące dostawy/wysyłki. W oknie będą już częściowo uzupełnione dane, takie jak: dzień, magazyn, rampa oraz godzina. W oknie dopisania należy uzupełnić pozostałe dane o kontrahencie, awizie, rodzaju Operacji, ilości palet deklarowanych, ilości palet potwierdzonych, numerze rejestracyjnym pojazdu, kierowcy oraz istnieje możliwość wpisania dowolnych uwag.Transport do magazynu WMS
    W programie zakres uprawnień dotyczący dostępu do kartotek, dokumentów i zestawień oraz raportów odzwierciedlają role (grupy użytkowników). Każdy użytkownik programu jest przypisany do określonej roli. Role programu: Administrator, Sprzedaż, Logistyka, Rekrutacja, Księgowość, Kadry i Płace, Zarząd. Menu główne programu wyświetlane jest w górnym panelu i zbudowane jest z ikon. Pozycje menu głównego rozwijane są przez kliknięcie przycisku (ikony) i wyborze pozycji z listy rozwijanej. Po uruchomieniu wybranej pozycji menu w oknie pulpitu nawigacyjnego zostają wyświetlone kategorie wyboru lub tabela danych. .
    DEMO