Administrator programu Studio Dokumenty to rola w programie przeznaczona dla osoby odpowiedzialnej za jego konfigurację i działanie.
Moduł administrator programu do skanowania i archiwizacji dokumentów posiada kilka opcji pozwalających na skonfigurowania i monitorowanie działania aplikacji. Pozycja menu wyświetla listę dopisanych w programie użytkowników. W kartotece aktywne są funkcje dopisania użytkownika, modyfikacji danych użytkownika oraz usunięcia kartoteki użytkownika. Nowy użytkownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. Rola dopisywanego użytkownika wybierana jest z listy skorowidza ról wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. Pozycję skorowidza należy wybrać prze kliknięcie lub zaznaczenie kursorem i potwierdzenie wyboru klawiszem Enter. Dla użytkownika należy zdefiniować LOGIN, NAZWISKO, IMIĘ oraz zapisać znacznik w polu AKTYWNE. LOGIN użytkownika stanowi nazwa serwera oraz nazwa użytkownika zapisana w formie NAZWA SERWERA\NAZWA UŻYTKOWNIKA. Przy próbie dopisania użytkownika bez informacji obowiązkowych wyświetlone zostają komunikaty błędu. Kartoteka użytkownika nie zostaje dopisana. STATUS Skorowidz pozwala zdefiniować wykorzystywane statusy dla dokumentów wraz z podaniem ikony (plik graficzny stanowiący graficzną prezentację – miniaturę). Skorowidz numerów spraw przeznaczony jest do zapisania symboli numeracji rejestrowanych spraw. Skorowidz obsługuje pole NUMER SPRAWY. Pozycje skorowidza zawierają 3 pola: - AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji skorowidza. Pozycje zaznaczone, jako nieaktywne nie są wyświetlane w polach obsługiwanych przez skorowidz.- KOD – symbol pozycji, który jest zapisywany w dokumentach. - OPIS – nazwa pozycji - opis. Dopisanie pozycji skorowidza wykonywane jest przez wiersz dopisania. Pozycja skorowidza zostaje zapisana przez użycie kombinacji klawiszy Shift>Enter>. NUMERACJA Pozycja menu wyświetla zestawienie szablonów numeracyjnych stosowanych w programie. Pola zestawienia szablonów numeracyjnych: - AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji, - TYP – symbol zapisywany w numerze - OPIS – charakterystyka szablonu numeracyjnego, - NUMER – ostatni zapisany w programie numer kartoteki lub dokumentu, - ROK – rok, w którym stosowana jest numeracja. - TERMIN DO – data, do której numerowane są kartoteki lub dokumentu według szablonu. Szablon numeracyjny KON jest automatycznie dopisywany przez zapisaniu pierwszej kartoteki kontrahenta (dłużnika lub nadawcy). Szablony numeracyjne dla spraw są automatycznie dopisywane przy zapisywaniu spraw (dokumentów). DZIENNIK ZDARZEŃ Udostępnia informacje o zdarzeniach w postaci listy (tabeli) z informacją kto i kiedy wykonywał określoną czynność.

    Nazwa ta oznacza informatyczny system aplikacji, które integrują procesy przedsiębiorstwa na wszystkich jego szczeblach. W przeciwieństwie do skanów lub zdjęć, które standardowo powinny być zapisane w formacie pliku graficznego jpg, załącznikiem może być dowolny plik zapisnay w komputerze. Wymiana danych w zakresie kartotek towarowych, kontrahentów oraz dokumentów magazynowych pozwala na współpracę programu studio magazyn wms net z system hermessql. . Można wygenerować gotowe paczki z zewnętrznych aplikacji ( www), wystarczy wywołać odpowiednią funkcję zapisaną w pliku dll, która zawiera być wszystko co pozwoli w sposób łatwy generować niezbędne zapisy do bazy, łączni z definicjami wymaganych klas, struktur czy wydruków. Procedura zwraca wynik z informacją czy z powodzeniem zostały zlecone jej zadania. Dll wraz ze strukturami spedytorlib. Można wygenerować gotowe paczki z zewnętrznych aplikacji ( www), wystarczy wywołać odpowiednią funkcję zapisaną w pliku dll, która zawiera być wszystko co pozwoli w sposób łatwy generować niezbędne zapisy do bazy, łączni z definicjami wymaganych klas, struktur czy wydruków. Ponadto procedura zwraca również identyfikator zlecenia wysyłki - utworzonego zlecenia, aby zdefiniować które zlecenie ma się drukować. . Funkcje w obrocie towarowym
    Dołączanie plików graficznych skanów dokumentów.. Funkcja SKANY przeznaczona jest do dołączania plików graficznych skanów dokumentów ze skanerów w formacie JPG. Standardowa funkcja pozwalająca przeglądać i dopisywać pliki w formacie graficznym JPG stanowiące dodatkowe załączniki do wskazanego dokumentu. Plik podczas wygrywania ma generowany automatycznie miniaturkę 200x100 pikseli do prezentacji na liście. Do każdego rejestrowanego dokumentu możemy dołączać dowolną ilość skanów (plików) pod warunkiem że dla danej sprawy każdy plik ma inną nazwę. Wgrywając plik o tej samej nazwie nastąpi skasowanie wcześniejszego (zastąpienie) pliku.
    Administrator programu Studio Dokumenty to rola w programie przeznaczona dla osoby odpowiedzialnej za jego konfigurację i działanie.. Moduł administrator programu do skanowania i archiwizacji dokumentów posiada kilka opcji pozwalających na skonfigurowania i monitorowanie działania aplikacji. Pozycja menu wyświetla listę dopisanych w programie użytkowników. W kartotece aktywne są funkcje dopisania użytkownika, modyfikacji danych użytkownika oraz usunięcia kartoteki użytkownika. Nowy użytkownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. Rola dopisywanego użytkownika wybierana jest z listy skorowidza ról wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. Pozycję skorowidza należy wybrać prze kliknięcie lub zaznaczenie kursorem i potwierdzenie wyboru klawiszem Enter. Dla użytkownika należy zdefiniować LOGIN, NAZWISKO, IMIĘ oraz zapisać znacznik w polu AKTYWNE. LOGIN użytkownika stanowi nazwa serwera oraz nazwa użytkownika zapisana w formie NAZWA SERWERA\NAZWA UŻYTKOWNIKA. Przy próbie dopisania użytkownika bez informacji obowiązkowych wyświetlone zostają komunikaty błędu. Kartoteka użytkownika nie zostaje dopisana. STATUS Skorowidz pozwala zdefiniować wykorzystywane statusy dla dokumentów wraz z podaniem ikony (plik graficzny stanowiący graficzną prezentację – miniaturę). Skorowidz numerów spraw przeznaczony jest do zapisania symboli numeracji rejestrowanych spraw. Skorowidz obsługuje pole NUMER SPRAWY. Pozycje skorowidza zawierają 3 pola: - AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji skorowidza. Pozycje zaznaczone, jako nieaktywne nie są wyświetlane w polach obsługiwanych przez skorowidz.- KOD – symbol pozycji, który jest zapisywany w dokumentach. - OPIS – nazwa pozycji - opis. Dopisanie pozycji skorowidza wykonywane jest przez wiersz dopisania. Pozycja skorowidza zostaje zapisana przez użycie kombinacji klawiszy Shift>Enter>. NUMERACJA Pozycja menu wyświetla zestawienie szablonów numeracyjnych stosowanych w programie. Pola zestawienia szablonów numeracyjnych: - AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji, - TYP – symbol zapisywany w numerze - OPIS – charakterystyka szablonu numeracyjnego, - NUMER – ostatni zapisany w programie numer kartoteki lub dokumentu, - ROK – rok, w którym stosowana jest numeracja. - TERMIN DO – data, do której numerowane są kartoteki lub dokumentu według szablonu. Szablon numeracyjny KON jest automatycznie dopisywany przez zapisaniu pierwszej kartoteki kontrahenta (dłużnika lub nadawcy). Szablony numeracyjne dla spraw są automatycznie dopisywane przy zapisywaniu spraw (dokumentów). DZIENNIK ZDARZEŃ Udostępnia informacje o zdarzeniach w postaci listy (tabeli) z informacją kto i kiedy wykonywał określoną czynność.
    System zarządzania dokumentami jest to narzędzie informatyczne pozwalające na przetwarzanie wszelkich form dokumentów powstających w organizacjach: przetwarzanie dotyczy zarówno dokumentów wewnętrznych dotyczących współpracy różnych obszarów funkcjonalnych organizacji, jak również dokumentów napływające z otoczenia (np. zamówienia od klientów, faktury, listy, i inne). Program wyposażony jest w moduł, który obsługuje skanery pracujące pod kontrolą Windows w standardzie TWAIN. Skanowanie dokumentów uruchamiane jest za pomocą modułu programu a przechycone obrazy są kojarzone z danymi opisującymi daną sprawę. Mozna przypisąc dowolną nazwę liście plików (skanów) a program wykonuje automatyczną numerację kolejnych stron załączników. Polecenia ARCHIWUM umożliwia przeniesienie całych spraw do rejestru dokumentów archiwizowanych. Do archiwum przenoszona jest sprawa zaznaczona (przez kliknięcie). Przy archiwizacji zaznaczany jest dowolny załącznik sprawy lub sprawa. Po wybraniu polecenia ARCHIWUM wyświetlony zostaje komunikat z pytaniem o archiwizację sprawy.
    Do reklamacji mogą zostać załącozne dokumenty w formie elektronicznej - skany dokumentów. Mechanizmy automatycznego przesyłania dokumentów zeskanowanych z urządzenia ułatwia pracę np. przez serwer FTP. Dzięki integracji można łatwo włączyć zarządzanie dokumentami i wyszukiwanie do procesów zarządzania i pracy grupowej. Do każdego rejestrowanego dokumentu reklamacji możemy dołączać dowolną ilość skanów (plików).Skanowanie dokumentów
    DEMO