Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników. Technologia SQL Reporting Services pozwala przygotować raporty i udostępniać je w aplikacji przeglądarkowej.
Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

Ogromna funkcjonalność platformy raportującej wynika z zastosowania wielu komponentów w wielowarstwowej architekturze.
Usługi Reporting Services mogą działąć w trybie natywnym (domyślna konfiguracja) pracująć jako autonomiczny serwer lub w trybie zintegrowanym z SharePoint w którym pracuje w ramach farmy SharePoint. Warstwa uwierzytelnienia korzysta z uwierztelnionania bazującego na systemie WIndows oraz uwierztelnienia niestandardowego w procesie potwierdzenia tożsamości użytkownika. Domyślnie wykorzystywane jest zabezpieczenie zintegrowane z systemem Windows z zastosowaniem NT LAN Manager. Warstwa domeny aplikacji składa się z kilku osobnych obszarów funkcjonalnych: Report managerUsługa sieci WebZarządzanie domenami aplikacjiZarządzanie pamięciąPrzetwarzanie w tlePlatforma usługiWywłanie procedur zdalnych

Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007.
Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu.

    Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników
    Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

      Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

      Microsoft Reporting Services to komponent Microsoft SQL Server przeznaczony do udostępniania firmą funkcji prezentacji wyników dla platformy Microsoft Buisness Intelligence.
      Określenie RAPORT można rozumieć jako ustrukturyzowany układ informacji pochodzących z różnych źródeł danych, zazwyczaj z aplikacji biznesowych. PLATFORMA RAPORTOWA stanowi zintegrowane środowisko pracy (zestaw aplikacji) wspierające wszystkie czynności niezbędne w środowisku zarządzania raportowami np.: projektowanie szablonów; tworzenie układu; rozwijanie raportów; zarządzanie raportami; wyświetlanie i udostępnienie; W tradycyjnych rozwiązaniach raporty są dostępne bezpośrednio w aplikacjach biznesowych wykorzystywanych w danej organizacji, przy braku możliwości zewnętrznego zarządzania nimi. Zwykle tego typu rozwiązania oparte o programowe raporty wbudowane w aplikacje biznesową nie mogą odpowiedzieć na pytania użytkowników, którzy chcą w jednym raporcie posiadać wiedzę z wielu różnych źródeł danych (czy aplikacji). W miarę zwiększania się liczby odbiorców raportów potrzebne stają się rozwiązania serverowe do ich obsługi. Odpowiedzią na te potrzeby jest rozwiązanie Microsoft SQL reporting services jako wydajne, wysoko skalowalne i elastyczne rozwiązanie analityczne. Pierwsze rozwiązanie RS zostało wprowadzone w 2004 roku za pomocą dedykowanego komponentu Microsoft SQL Server 2000. Rozwiązanie spodobało się wielu ludziom, a aktualna wersja Reporting Services SQL 2008 Server w znacznym stopniu ułatwia twórcą, użytkownikom i administratorom na korzystanie z platformy raportującej.

        Reporting Services - platforma raportująca
        SQL Server Reporting Services jest rozwiązaniem Microsoft umożliwiającym tworzenie i automatyczne dostarczanie raportów
        Microsoft Reporting Services to zestaw narzędzi wspomagający managerów w szybkim dostępie do informacji. Służy do tworzenia zaawansowanych raportów w oparciu o dowolne źródła danych, jak również daje możliwość prostego zarządzania, zabezpieczania oraz integracji poszczególnych elementów platform raportujących. Należy przez to rozumieć możliwość automatyzacji wykonywania raportów (subskrypcje, harmonogramy), tworzenia ról dla poszczególnych grup użytkowników (kontrola uprawnień) oraz integracji z aplikacjami biznesowymi lub stronami WWW. Co ciekawe i szczególnie ważne, wiele z wymienionych powyżej czynności nie powinno przysparzać żadnych kłopotów nawet mniej zaawansowanemu użytkownikowi. Wszystko to za sprawą obsługiwanego w przeglądarce, przyjaznego użytkownikowi Menedżera Raportów (Report Manager). SoftwareStudio oferuje wdrożenia rozwiązań wykorzystujących Microsoft SQL reporting services jako element systemu dla kierownictwa i kadry zarządzającej stanowiącej ważny element BUISSNES INTELLIGENCE. Reporting Services, będące platformą raportową ze skalowalną architekturą, spełniają nawet wygórowane wymagania w zakresie raportowania. Internetowy dostęp do raportów (przeglądarka internetowa, stropna www w technologii ASP.net) dla klientów i partnerów sprawia, że raporty są dostępne dla większej ilości osób w łatwy sposób. Reporting Services umożliwiają raportowanie na podstawie danych relacyjnych jak i na generowanie raportów w oparciu o dane agregowane w technologii OLAP. Raporty zawierają funkcje interaktywne oraz możliwość wydruku.

        Serwer raportów to komputer, na którym zainstalowano usługi SQL Server Reporting Services. . Chociaż firmy często zbierają i przechowują duże ilości danych, czasem trudno jest zaprezentować te dane w czytelny sposób tak, aby zapewnić wgląd w aktualny stan procesów biznesowych i pomóc osobom podejmującym decyzje biznesowe w dokonywaniu trafnych wyborów zgodnych z interesem firmy. Aby wszyscy użytkownicy w organizacji, począwszy od menedżerów aż po pracowników informacji, mogli podejmować efektywne decyzje biznesowe, musi być zapewniony łatwy dostęp do informatywnych i intuicyjnych raportów, które łączą w sobie dane pochodzące z wielu źródeł danych, wykorzystywanych w całej korporacji. W większości organizacji raporty te muszą integrować szczegółowe dane numeryczne i raporty tekstowe, które dostarczają ogólnych informacji o działaniach biznesowych z graficzną wizualizacją, która pomaga w zapewnieniu lepszej reprezentacji trendów i zestawień. Reporting Services to funkcja wchodząca w skład serwera bazodanowego Microsoft SQL Server. SoftwareStudio zaleca instalacji Serwera Raportów w oparciu o wersje SQL Server 2008 lub SQL Server 2008 R2. W zależności od rozmiarów baz danych, przewidywanych obciążeń serwera raportów należy wybrac odpowiednią edycję serwera SQL, dla prostych rozwiązań, do pracy na kilku/kilkunastu stanowiskach można wykorzystać wersję SQL Express, któa umożliwia generowanie wydruków dokumentów, zestawień. W systemach rozwiązań internetowych (aplikacje webowe przez przeglądarkę internetową) mozna wykorzystać edycję SQL Server 2008 Web pamiętając o ograniczeniach bazy SQL do 4 GB RAMu. Dla bardziej zaawansowanych wymagań polecamy wersję SQL Server 2008 STANDARD lub ENTERPRISE. Zapraszamy do korzystania z usług wdrożenia i utrzymania Serwera Raportów.
        Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników. Technologia SQL Reporting Services pozwala przygotować raporty i udostępniać je w aplikacji przeglądarkowej.. Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.
        Wiele nowoczesnych programów magazynowych jest integrowana z systemami klasy erp lub mrpii. Wykorzystanie standardu microsoft w zakresie projektowania dokumentów za pomocą report builder oraz sql reporting services pozwala administratorowi na dowolne zaprojektowanie i dostsowanie postaci dokumentów drukwoanych z systemu. Okazało się, że granicą rozwoju przedsiębiorstw nie są finanse, marketing czy zarządzanie, ale coraz częściej logistyka, a w szczególności zarządzanie zapasami. . Administrator za pomocą narzędzi administracyjnych może każdemu użytkownikowi zaprojektować inny układ menu zmianiając kolejność, nazwy (opisy), ikony czy sekcje. Przy dopisywaniu miejsca adresowego operator wybiera regał, gniazdo, poziom oraz gniazdo paletowe. Interfejs użytkownika aplikacji report builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak excel czy powerpoint z pakietu microsoft office. Magazyn powinien być wyposażony w urządzenia do składowania materiałów (różnego rodzaju regały, pojemniki, palety itp. Sortowanie danych jest integralną częścią analizy danych. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Przechowywanie towarów
        Wykorzystanie standardu microsoft w zakresie projektowania dokumentów za pomocą report builder oraz sql reporting services pozwala administratorowi na dowolne zaprojektowanie i dostosowanie postaci dokumentów drukowanych z systemu. Modele report builder można budować w oparciu o bazy danych microsoft sql server i analysis sevices integracja z usługami reporting services raport utworzony i opublikowany za pomocą narzędzia report builder niczym nie różni się od raportów reporting services. Ten opis jest używany wewnętrznie do identyfikowania witryny sieci web w menedżerze usług internetowych tylko. . C# jako część struktury net posiada solidną strukturę bezpieczeństwa, zaprojektowaną do współpracy z microsoft internet information server (iis) , systemami operacyjnymi rodziny windows, systemem plików ntfs. Softwarestudio zaleca korzystanie z najnowszej wersji microsoft sql server 2008 r2, a więc pracę na standardzie report builder. Pliki zapisane w ten sposób na serwerze i skojarzone z dokumentem pozwalają na łatwe i szybkie udostępnianie ich wybranym osobom. Dodatkowo można zainstalować w kolektorze kartę pcmcia. Usługa sieciowa może być: zdefiniowana za pomocą języka opisu usług standaryzowanym językiem, bazującym na xml jest wsdl (ang. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Śledzenie realizowanych dostaw
        Ogromna funkcjonalność platformy raportującej wynika z zastosowania wielu komponentów w wielowarstwowej architekturze.. Usługi Reporting Services mogą działąć w trybie natywnym (domyślna konfiguracja) pracująć jako autonomiczny serwer lub w trybie zintegrowanym z SharePoint w którym pracuje w ramach farmy SharePoint. Warstwa uwierzytelnienia korzysta z uwierztelnionania bazującego na systemie WIndows oraz uwierztelnienia niestandardowego w procesie potwierdzenia tożsamości użytkownika. Domyślnie wykorzystywane jest zabezpieczenie zintegrowane z systemem Windows z zastosowaniem NT LAN Manager. Warstwa domeny aplikacji składa się z kilku osobnych obszarów funkcjonalnych: Report managerUsługa sieci WebZarządzanie domenami aplikacjiZarządzanie pamięciąPrzetwarzanie w tlePlatforma usługiWywłanie procedur zdalnych
        Pierwsze wersje Reporting Servcies wymagały zainstalwoania usług IIS, ale od wersji 2008 potzreba ta została wyeliminowana w związku ze zmianą architektury serwera. Reporting Services wykorzystują aktualnie systemową aplikację Http.sys w celu akceptowania żądań skierowanych do adresów URL oraz portów skonfigurowanych na potrzeby Reporting Services, co powoduje że usługi mogą działać bez wsparcia usług IIS. Wprowadzenie od wersji 2008 braku konieczności instalacji i konfiguracji serwera internetowych usług informacyjnych wprowadza kilka zasadnicznych zmian: prostsza konfiguracja bez wpływu usług RS na IIS i odwrotnie.Leposze zarządzanie zasobami serwera w związaku z brakiem obciązenia serwerem IISkonsolidacja dwóch usług w raamch jednej, bardziej efektywne wykorzystanie pamieciułatwienie wdrożenia
        Projektowanie raportów stanowi w wielu przedsiębiorstwach istotną sferę działalności. Skuteczność pracy zarządu, analityków biznesowych, menadżerów i coraz popularniejszych pracowników informacji w całej korporacji, zależy w dużym stopniu od dostępu do aktualnych i właściwych danych, dostarczanych w postaci czytelnych raportów. SQL Server 2012 Reporting Services, oferują wszechstronne narzędzia do tworzenia raportów oraz szeroki zakres innowacyjnych formatów raportów, które ułatwiają wydobywanie danych na światło dzienne oraz dostarczanie pracownikom potrzebnych im informacji w formacie najlepiej dostosowanym do potrzeb danej organizacji.
        script type="text/javascript" src="http://www.google.com/trends/embed.js?hl=pl&q=reporting+services&geo=PL&date=1/2008+57m&cmpt=q&content=1&cid=TIMESERIES_GRAPH_0&export=5&w=600&h=350">/script>.
        Przygotowanie i opracowanie raportu to jedno, ale skuteczne i łatwe ich udostępnianie to zadanie dla programu SQL RAPORTY.net. Report Builder to bezpłatne narzędzie udostępniane przez firmę Microsoft, które pozwala w szybki i łatwy sposób tworzyć definicje raportów. SQL Server Reporting Services jest rozwiązaniem Microsoft umożliwiającym tworzenie i automatyczne dostarczanie raportów.Program SQL Raporty
        Business Intelligence to proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. SoftwareStudio prowadzi wdrożenia i szkolenia z zakresi raportowania danych bazy SQL Server, wykorzystujemy narzędzia enova oraz Microsoft SQL Reporting Services.Raporty
        Microsoft Reporting Services to zestaw narzędzi wspomagający managerów w szybkim dostępie do informacji. Służy do tworzenia zaawansowanych raportów w oparciu o dowolne źródła danych, jak również daje możliwość prostego zarządzania, zabezpieczania oraz integracji poszczególnych elementów platform raportujących. SoftwareStudio oferuje wdrożenia rozwiązań wykorzystujących Microsoft SQL reporting services jako element systemu dla kierownictwa i kadry zarządzającej stanowiącej ważny element BUISSNES INTELLIGENCE.
        Drukowanie dokumentów z programu magazynowego WMS.net oparte zostało na bazie szablonów XML, które publikowane są na serwerze raportów SQL. Wykorzystanie standardu Microsoft w zakresie projektowania dokumentów za pomocą Report Builder oraz sql reporting services pozwala administratorowi na dowolne zaprojektowanie i dostsowanie postaci dokumentów drukwoanych z systemu.Projektowanie wydruków
        DEMO