Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników. Technologia SQL Reporting Services pozwala przygotować raporty i udostępniać je w aplikacji przeglądarkowej.
Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

Wiele nowoczesnych programów magazynowych jest integrowana z systemami klasy erp lub mrpii. Wykorzystanie standardu microsoft w zakresie projektowania dokumentów za pomocą report builder oraz sql reporting services pozwala administratorowi na dowolne zaprojektowanie i dostsowanie postaci dokumentów drukwoanych z systemu. Okazało się, że granicą rozwoju przedsiębiorstw nie są finanse, marketing czy zarządzanie, ale coraz częściej logistyka, a w szczególności zarządzanie zapasami.
Administrator za pomocą narzędzi administracyjnych może każdemu użytkownikowi zaprojektować inny układ menu zmianiając kolejność, nazwy (opisy), ikony czy sekcje. Przy dopisywaniu miejsca adresowego operator wybiera regał, gniazdo, poziom oraz gniazdo paletowe. Interfejs użytkownika aplikacji report builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak excel czy powerpoint z pakietu microsoft office. Magazyn powinien być wyposażony w urządzenia do składowania materiałów (różnego rodzaju regały, pojemniki, palety itp. Sortowanie danych jest integralną częścią analizy danych.
Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
    Przechowywanie towarów
    Ogromna funkcjonalność platformy raportującej wynika z zastosowania wielu komponentów w wielowarstwowej architekturze.
    Usługi Reporting Services mogą działąć w trybie natywnym (domyślna konfiguracja) pracująć jako autonomiczny serwer lub w trybie zintegrowanym z SharePoint w którym pracuje w ramach farmy SharePoint. Warstwa uwierzytelnienia korzysta z uwierztelnionania bazującego na systemie WIndows oraz uwierztelnienia niestandardowego w procesie potwierdzenia tożsamości użytkownika. Domyślnie wykorzystywane jest zabezpieczenie zintegrowane z systemem Windows z zastosowaniem NT LAN Manager. Warstwa domeny aplikacji składa się z kilku osobnych obszarów funkcjonalnych: Report managerUsługa sieci WebZarządzanie domenami aplikacjiZarządzanie pamięciąPrzetwarzanie w tlePlatforma usługiWywłanie procedur zdalnych

    Raportowanie w oparciu o SQL Server Report Builder. Pracownicy merytoryczni w całej organizacji — by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje — potrzebują dostępu do danych biznesowych.
    Pracownicy merytoryczni w całej organizacji — by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje — potrzebują dostępu do danych biznesowych. Ci posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — nowy składnik Microsoft SQL Server 2005 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc. Report Builder pozwala także użytkownikom na: formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel. Interaktywna eksploracja danych - Narzędzie Report Builder umożliwia użytkownikom interaktywne drążenie i eksplorację danych związanych z zawartością raportów. Automatyczne tworzenie nowych raportów o rosnącej szczegółowości (drill down) pozwala użytkownikom na eksplorację danych zgodnie ze ścieżkami nawigacyjnymi zdefiniowanymi w modelu. Zapytania dla raportów nawigacyjnych generowane są „w locie” zgodnie z kontekstem „miejsca”, w którym obecnie znajduje się użytkownik. Drążenie danych dostępne jest tak długo, jak długo w bieżącym widoku istnieje relacja prowadząca do danych o większej szczegółowości. Modele Report Builder Narzędzie Report Builder buduje raporty w oparciu o modele stanowiące warstwę biznesową opisującą źródła danych. Modele raportów zawierają: stosowane w praktyce nazwy pól i tabel w bazie danych, definicje relacji pomiędzy elementami źródła danych, logiczne grupy zawierające inne elementy modelu. Model ułatwia użytkownikom nawigowanie i wybieranie odpowiednich informacji ze źródła danych. Na podstawie definicji zawartych w modelu, narzędzie Report Builder automatycznie generuje zapytania i pobiera żądane dane źródłowe. Modele pozwalają także na zabezpieczanie wybranych elementów, dzięki czemu użytkownicy widzą tylko te dane, do których mają prawa. Modele Report Builder można budować w oparciu o bazy danych Microsoft SQL Server i Analysis Sevices Integracja z usługami Reporting Services Raport utworzony i opublikowany za pomocą narzędzia Report Builder niczym nie różni się od raportów Reporting Services. Może wykorzystywać wszystkie dostępne na platformie raportowania funkcje przeglądania raportów i zarządzania nimi. Raporty Report Builder są publikowane za pomocą języka Report Definition Language. Raporty są zarządzane, zabezpieczane i dostarczane za pomocą tych samych metod i interfejsów API. Raporty Report Builder mogą być edytowane za pomocą narzędzia Report Designer — wykorzystują pełną funkcjonalność tego narzędzia, między innymi tworzenie zagnieżdżonych regionów danych i obsługę rozszerzonych wyrażeń. Narzędzie Report Builder może zostać zintegrowane i uruchamiane z aplikacji opracowanych przez niezależnych producentów oprogramowania.

    Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007.
    Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu.

      Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie
      Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

        Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
        Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

        Microsoft Reporting Services to komponent Microsoft SQL Server przeznaczony do udostępniania firmą funkcji prezentacji wyników dla platformy Microsoft Buisness Intelligence.
        Określenie RAPORT można rozumieć jako ustrukturyzowany układ informacji pochodzących z różnych źródeł danych, zazwyczaj z aplikacji biznesowych. PLATFORMA RAPORTOWA stanowi zintegrowane środowisko pracy (zestaw aplikacji) wspierające wszystkie czynności niezbędne w środowisku zarządzania raportowami np.: projektowanie szablonów; tworzenie układu; rozwijanie raportów; zarządzanie raportami; wyświetlanie i udostępnienie; W tradycyjnych rozwiązaniach raporty są dostępne bezpośrednio w aplikacjach biznesowych wykorzystywanych w danej organizacji, przy braku możliwości zewnętrznego zarządzania nimi. Zwykle tego typu rozwiązania oparte o programowe raporty wbudowane w aplikacje biznesową nie mogą odpowiedzieć na pytania użytkowników, którzy chcą w jednym raporcie posiadać wiedzę z wielu różnych źródeł danych (czy aplikacji). W miarę zwiększania się liczby odbiorców raportów potrzebne stają się rozwiązania serverowe do ich obsługi. Odpowiedzią na te potrzeby jest rozwiązanie Microsoft SQL reporting services jako wydajne, wysoko skalowalne i elastyczne rozwiązanie analityczne. Pierwsze rozwiązanie RS zostało wprowadzone w 2004 roku za pomocą dedykowanego komponentu Microsoft SQL Server 2000. Rozwiązanie spodobało się wielu ludziom, a aktualna wersja Reporting Services SQL 2008 Server w znacznym stopniu ułatwia twórcą, użytkownikom i administratorom na korzystanie z platformy raportującej.

          Reporting Services - platforma raportująca
          Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer
          Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc.br/>br/>Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 obsługuje wszystkie funkcje usług SQL Server 2008 Reporting Services, w tym: Możliwości tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008. Wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki. Pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany. Eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word. Funkcje specyficzne dla programu Report Builder 2.0 związane z uproszczeniem procesu tworzenia i edytowania raportów oraz kwerend są następujące: Łatwe w użyciu kreatory tworzenia obszarów danych tabeli, macierzy i wykresu. Obsługa bezpośredniego otwierania i edytowania raportów przechowywanych na serwerze raportów. Obsługa funkcji korzystania z zasobów serwera, takich jak udostępnione źródła danych. Projektanci kwerend dla wielu źródeł danych, w tym projektant kwerend przeznaczony specjalnie dla programu Microsoft SQL Server. br/>br/>Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu. Model zawiera wszelkie informacje, które narzędzie Report Builder potrzebuje do automatycznego wygenerowania zapytania i pobrania wymaganych danych. Report Builder pozwala także użytkownikom na: br/>br/>• formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, br/>• tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, br/>• podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, br/>• eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel, Microsoft Word, PDF Acrobat Reader br/>

            Raportowanie za pomocą Microsoft Report Builder
            Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc.

              Report Builder to bezpłatne narzędzie udostępniane przez firmę Microsoft, które pozwala w szybki i łatwy sposób tworzyć definicje raportów. W zależności od wersji serwera raportów (SQL 2008 czy 2008 R2) należy odpowiednio dobrać wersję programu Report Builder 2.0 lub 3.0
              Praca z REPORT BUILDER rozpoczyna się od wybrania modelu raportu oraz układu danych w raporcie. Następnie następuje analzia modelu raportu, wybór pól z bazy danych, które mają zostać umieszczone w raporcie. W trakcie porjektowania raportu w dowolnym momencie można wyświetlić jego podgląd w celu weryfikacji poprawności projektu. Stworzenie szabonu raport za pomocą narzędzia Microsoft Report Builder 3.0 Opublikowany i udostępniony na serwerze SQL raport można wybrać z menu programu STUDIO RAPORTY.netMenu budowane jest dynamicznie na podstawie raportów SQL server Efektem działania jest wynik raportu wyświetlany na ekranie przez przeglądarkę internetową. Gotowy dokument można drukować, eksprotować do popularnych formatów plików PDF, DOC, XLS. Raport może posiadać parametry które pozwalają użytkownikowi wskazać wstępne informacje filtrujące dane np. przedział czasowy, typ dokumentów itp.

              Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
              Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie.

              Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer
              Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 obsługuje wszystkie funkcje usług SQL Server 2008 Reporting Services, w tym: Możliwości tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008. Wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki. Pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany. Eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word. Funkcje specyficzne dla programu Report Builder 2.0 związane z uproszczeniem procesu tworzenia i edytowania raportów oraz kwerend są następujące: Łatwe w użyciu kreatory tworzenia obszarów danych tabeli, macierzy i wykresu. Obsługa bezpośredniego otwierania i edytowania raportów przechowywanych na serwerze raportów. Obsługa funkcji korzystania z zasobów serwera, takich jak udostępnione źródła danych. Projektanci kwerend dla wielu źródeł danych, w tym projektant kwerend przeznaczony specjalnie dla programu Microsoft SQL Server. Klient Report Builder Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu. Model zawiera wszelkie informacje, które narzędzie Report Builder potrzebuje do automatycznego wygenerowania zapytania i pobrania wymaganych danych. Report Builder pozwala także użytkownikom na: formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel, Microsoft Word, PDF Acrobat Reader

              Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer na SQL 2008 server
              p>Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. /p> p>strong>Report Builder /strong>— składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. /p> p>Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 obsługuje wszystkie funkcje usług SQL Server 2008 Reporting Services, w tym: /p> ul>li>Możliwości tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008. /li>li>Wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki. /li>li>Pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany. /li>li>Eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word. /li>/ul> p>Funkcje specyficzne dla programu Report Builder 2.0 związane z uproszczeniem procesu tworzenia i edytowania raportów oraz kwerend są następujące: /p> ul>li>Łatwe w użyciu kreatory tworzenia obszarów danych tabeli, macierzy i wykresu. /li>li>Obsługa bezpośredniego otwierania i edytowania raportów przechowywanych na serwerze raportów. /li>li>Obsługa funkcji korzystania z zasobów serwera, takich jak udostępnione źródła danych. /li>li>Projektanci kwerend dla wielu źródeł danych, w tym projektant kwerend przeznaczony specjalnie dla programu Microsoft SQL Server. /li>/ul> p>Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu. Model zawiera wszelkie informacje, które narzędzie Report Builder potrzebuje do automatycznego wygenerowania zapytania i pobrania wymaganych danych. Report Builder pozwala także użytkownikom na: /p> ul>li>formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, /li>li>tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, /li>li>podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, /li>li>eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel, Microsoft Word, PDF Acrobat Reader /li>/ul>

              SQL Server Reporting Services jest rozwiązaniem Microsoft umożliwiającym tworzenie i automatyczne dostarczanie raportów
              Microsoft Reporting Services to zestaw narzędzi wspomagający managerów w szybkim dostępie do informacji. Służy do tworzenia zaawansowanych raportów w oparciu o dowolne źródła danych, jak również daje możliwość prostego zarządzania, zabezpieczania oraz integracji poszczególnych elementów platform raportujących. Należy przez to rozumieć możliwość automatyzacji wykonywania raportów (subskrypcje, harmonogramy), tworzenia ról dla poszczególnych grup użytkowników (kontrola uprawnień) oraz integracji z aplikacjami biznesowymi lub stronami WWW. Co ciekawe i szczególnie ważne, wiele z wymienionych powyżej czynności nie powinno przysparzać żadnych kłopotów nawet mniej zaawansowanemu użytkownikowi. Wszystko to za sprawą obsługiwanego w przeglądarce, przyjaznego użytkownikowi Menedżera Raportów (Report Manager). SoftwareStudio oferuje wdrożenia rozwiązań wykorzystujących Microsoft SQL reporting services jako element systemu dla kierownictwa i kadry zarządzającej stanowiącej ważny element BUISSNES INTELLIGENCE. Reporting Services, będące platformą raportową ze skalowalną architekturą, spełniają nawet wygórowane wymagania w zakresie raportowania. Internetowy dostęp do raportów (przeglądarka internetowa, stropna www w technologii ASP.net) dla klientów i partnerów sprawia, że raporty są dostępne dla większej ilości osób w łatwy sposób. Reporting Services umożliwiają raportowanie na podstawie danych relacyjnych jak i na generowanie raportów w oparciu o dane agregowane w technologii OLAP. Raporty zawierają funkcje interaktywne oraz możliwość wydruku.

              DEMO