Dokumenty magazynowe w systemie wms net - dokumenty magazynowe rejestrują obrót magazynowy związany z zakupami, sprzedażą (dokumenty zewnętrzne) oraz obrotem wewnątrz firmy wynikające z przyjęciem, wydaniem lub zmianą magazynu. Dokument pz dokument pz zapisany zostaje po zatwierdzeniu dokumentu pz bufor. Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: awizo przyjęcia, dokument pz bufor, dokument pz, zmiana lokalizacji przesuniecie palet. . Gospodarka magazynowa polega przede wszystkim na: właściwym przyjmowaniu, przechowywaniu i wydawaniu materiałów na podstawie obowiązujących w danej jednostce dowodów obrotu materiałowego pełnym zabezpieczeniu materiałów przyjętych do magazynu przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem. Każda z tych czynności traktowana jako usługa dodana może być ewidencjonowana nie tylko jako oddzielne zapisy w rejestrze usługa (operacji magazynowych) ale także w powiązaniu z dokumentami przyjęcia do magazynu i wydania z magazynu, a więc bezpośrednio odnoszące się do określonego kontrahenta. Za pomocą warehouse management system możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem. Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: awizo przyjęcia, dokument pz bufor, dokument pz, zmiana lokalizacji przesuniecie palet. Podstawą do drukowania są dokumenty zleceń przyjęcia do magazynu z produkcji. Dokument przyjęcia towaru do magazynu pz jest dokumentem magazynowym potwierdzającym przyjęcie do magazynu materiałów czy towarów od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Do magazynu
Data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Zarządzanie magazynem za pomocą aplikacji internetowych asp net pozwala na dostęp do informacji o stanach magazynowych, lokalizacjach, dokumentach itp pracownikom firma obsługującej magazyn oraz klientom zdalnym korzystającym z usług magazynu wysokiego składowania. Zastosowanie programu magazynowego w gospodarce magazynowej przyśpiesza operacje związane z wystawianiem dokumentów obrotu towarowego oraz usprawnia prace z przypisywaniem określonemu adresowi w przestrzeni składowej jednej palety (pojemnika). . Konfiguracja programu wms mobile po wybraniu opcji konfiguracyjnej programu setup wyświetla się okno logowania administratora, domyślnie zabezpieczone jest hasłem startowym 123 po zalogowaniu wyświetla się okno konfiguracyjne w którym należy zdefiniować: adres ip serwera sql nazwa bazy danych do której następuje połączenie sposób autoryzacji z bazą w przypadku autoryzacji typu sql należy podać nazwę użytkownika i jego hasło ponadto można zmienić hasło do modułu konfiguracji (hasło pliku) ostatnim elementem jest ustawienie unikalnego w ramach danej firmy identyfikatora terminala menu główne programu wyświetlane jest w panelu głównym i zbudowane jest z ikonek – przycisków uruchamiających poszczególne moduły. W rozdziale tym pokażę, w jaki sposób możemy wykorzystywać web service’y przy tworzeniu stron internetowych w technologii asp net. Wykonuje się to po zaznacznieu danego pliku i wybierając funkcję zmiany nazwy pliku. Zwrócona wartość jest porównywana z wagą obliczaną na dokumencie wydania z magazynu. Dzięki temu program ten idealnie współpracuje z większością popularnych systemów. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Magazynowy program
Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: Awizo przyjęcia, Dokument Pz bufor, Dokument Pz, Zmiana lokalizacji – przesuniecie palet.. Kontrahent zewnętrzny może zapisać w programie za pomocą modułu internetowgo awizo przyjęcia traktowane, jako zlecenie przyjęcia towaru. Informacje z awizo przepisywane są do dokumentu Pz bufor. W awizo zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Data nie jest modyfikowana, termin przyjęcia towaru, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W polu zapisywany jest określony w programie kod palety. data ważności, jeśli dla towaru wymagana jest informacja, partia towaru, jeśli dla towaru wymagana jest informacja. Dokument Pz bufor Dokument Pz bufor może zostać dopisany: Na podstawie awizo przyjęcia dopisanego w programie przez kontrahenta zewnętrznego, przez pracownika firmy Solar na podstawie zgłoszenia kontrahenta lub po dostarczeniu towaru, dla którego nie było zlecenia przyjęcia na podstawie dokumentu w formie papierowej, dokumenty mogą być zapisywane w programie na podstawie dokumentu dostarczonego przez kontrahenta w formie elektronicznej. Taki sposób zapisania dokumentu wymaga uzyskania od kontrahenta szczegółowej specyfikacji pliku wymiany danych. W dokumencie Pz bufor zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Data nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W polu zapisany zostaje kod palety zdefiniowany w programie. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Automatycznie zostają nadane numery nośników (palet). W pozycjach dokumentów, dla palet użytkownik może zapisać numer nośnika kontrahenta. Dla dokumentu Pz magazynier może zapisać jeden z dokumentów: Dokument zmiany lokalizacji – przeniesienia palet. Bezkompromisowe oprogramowanie WMS nie będzie tanie, ale zapewni funkcjonalność na poziomie jakiego potrzebują firmy na wysokim poziomie działalności i organizacji pracy..
Dokumenty przyjęcia towaru do magazynu wysokiego składowania (WMS.net) oznaczone są symbolem PZ, czyli dokument magazynowy potwierdzający przyjęcie do magazynu od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. Data dokumentu nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W dokumencie przyjęcia towaru do magazynu Pz bufor zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. W polu zapisany zostaje kod palety zdefiniowany w programie. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Automatycznie zostają nadane numery nośników (palet).Przyjęcia do magazynu WMS
Dokument przyjęcia towaru do magazynu PZ jest dokumentem magazynowym potwierdzającym przyjęcie do magazynu materiałów czy towarów od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. W dokumencie przyjęcia towaru do magazynu Pz bufor zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Data nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W polu zapisany zostaje kod palety zdefiniowany w programie. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Automatycznie zostają nadane numery nośników (palet).Przyjęcia towaru do magazynu
Program do rejestracji reklamacji stworzony został do wsparcia obsługi zgłoszeń reklamacyjnych oraz monitorowania jakości produktów, procesów i obsługi posprzedażowej. Wdrożenie systemu informatycznego opartego na rozwiązaniu przeglądarki internetowej (aplikacja ASP.net) wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu - system RMA.
Dokumenty magazynowe w systemie wms net - dokumenty magazynowe rejestrują obrót magazynowy związany z zakupami, sprzedażą (dokumenty zewnętrzne) oraz obrotem wewnątrz firmy wynikające z przyjęciem, wydaniem lub zmianą magazynu. Dokument pz dokument pz zapisany zostaje po zatwierdzeniu dokumentu pz bufor. Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: awizo przyjęcia, dokument pz bufor, dokument pz, zmiana lokalizacji przesuniecie palet. . Gospodarka magazynowa polega przede wszystkim na: właściwym przyjmowaniu, przechowywaniu i wydawaniu materiałów na podstawie obowiązujących w danej jednostce dowodów obrotu materiałowego pełnym zabezpieczeniu materiałów przyjętych do magazynu przed kradzieżą, zniszczeniem lub uszkodzeniem. Każda z tych czynności traktowana jako usługa dodana może być ewidencjonowana nie tylko jako oddzielne zapisy w rejestrze usługa (operacji magazynowych) ale także w powiązaniu z dokumentami przyjęcia do magazynu i wydania z magazynu, a więc bezpośrednio odnoszące się do określonego kontrahenta. Za pomocą warehouse management system możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem. Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: awizo przyjęcia, dokument pz bufor, dokument pz, zmiana lokalizacji przesuniecie palet. Podstawą do drukowania są dokumenty zleceń przyjęcia do magazynu z produkcji. Dokument przyjęcia towaru do magazynu pz jest dokumentem magazynowym potwierdzającym przyjęcie do magazynu materiałów czy towarów od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Do magazynu
Data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Zarządzanie magazynem za pomocą aplikacji internetowych asp net pozwala na dostęp do informacji o stanach magazynowych, lokalizacjach, dokumentach itp pracownikom firma obsługującej magazyn oraz klientom zdalnym korzystającym z usług magazynu wysokiego składowania. Zastosowanie programu magazynowego w gospodarce magazynowej przyśpiesza operacje związane z wystawianiem dokumentów obrotu towarowego oraz usprawnia prace z przypisywaniem określonemu adresowi w przestrzeni składowej jednej palety (pojemnika). . Konfiguracja programu wms mobile po wybraniu opcji konfiguracyjnej programu setup wyświetla się okno logowania administratora, domyślnie zabezpieczone jest hasłem startowym 123 po zalogowaniu wyświetla się okno konfiguracyjne w którym należy zdefiniować: adres ip serwera sql nazwa bazy danych do której następuje połączenie sposób autoryzacji z bazą w przypadku autoryzacji typu sql należy podać nazwę użytkownika i jego hasło ponadto można zmienić hasło do modułu konfiguracji (hasło pliku) ostatnim elementem jest ustawienie unikalnego w ramach danej firmy identyfikatora terminala menu główne programu wyświetlane jest w panelu głównym i zbudowane jest z ikonek – przycisków uruchamiających poszczególne moduły. W rozdziale tym pokażę, w jaki sposób możemy wykorzystywać web service’y przy tworzeniu stron internetowych w technologii asp net. Wykonuje się to po zaznacznieu danego pliku i wybierając funkcję zmiany nazwy pliku. Zwrócona wartość jest porównywana z wagą obliczaną na dokumencie wydania z magazynu. Dzięki temu program ten idealnie współpracuje z większością popularnych systemów. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Magazynowy program
Przyjęcie towaru do magazynu przewidziane w rejestracji przyjęcia dokumenty: Awizo przyjęcia, Dokument Pz bufor, Dokument Pz, Zmiana lokalizacji – przesuniecie palet.. Kontrahent zewnętrzny może zapisać w programie za pomocą modułu internetowgo awizo przyjęcia traktowane, jako zlecenie przyjęcia towaru. Informacje z awizo przepisywane są do dokumentu Pz bufor. W awizo zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Data nie jest modyfikowana, termin przyjęcia towaru, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W polu zapisywany jest określony w programie kod palety. data ważności, jeśli dla towaru wymagana jest informacja, partia towaru, jeśli dla towaru wymagana jest informacja. Dokument Pz bufor Dokument Pz bufor może zostać dopisany: Na podstawie awizo przyjęcia dopisanego w programie przez kontrahenta zewnętrznego, przez pracownika firmy Solar na podstawie zgłoszenia kontrahenta lub po dostarczeniu towaru, dla którego nie było zlecenia przyjęcia na podstawie dokumentu w formie papierowej, dokumenty mogą być zapisywane w programie na podstawie dokumentu dostarczonego przez kontrahenta w formie elektronicznej. Taki sposób zapisania dokumentu wymaga uzyskania od kontrahenta szczegółowej specyfikacji pliku wymiany danych. W dokumencie Pz bufor zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Data nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W polu zapisany zostaje kod palety zdefiniowany w programie. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Automatycznie zostają nadane numery nośników (palet). W pozycjach dokumentów, dla palet użytkownik może zapisać numer nośnika kontrahenta. Dla dokumentu Pz magazynier może zapisać jeden z dokumentów: Dokument zmiany lokalizacji – przeniesienia palet. Bezkompromisowe oprogramowanie WMS nie będzie tanie, ale zapewni funkcjonalność na poziomie jakiego potrzebują firmy na wysokim poziomie działalności i organizacji pracy..
Gospodarka magazynowa wypożyczalni podlega tym samym regułom ewidencji co zwykły magazyn, jednakże specyfika szczegółowości rejestracji danych wymaga specjalnego dedykowanego oprogramowania.. W programie do dyspozycji mamy szereg zdefiniowanych rodzajów dokumentów związanych z przyjmowaniem, wydawaniem, wypożyczaniem, zwrotami dowolnych artykułów, a w szczególności narzędzi. Ewidencja magazynowa jets prowadzona z dokładnością do numerów seryjnych maszyn i urządzeń oraz lokalizacji (miejsc składowania) w magazynie. Standardowo wykorzystywane są następujące rodzaje dokumentów obrotu magazynowego: przyjęcie do magazynu np. zakup na podstawie faktury, lub przyjęcie z produkcji; wydanie z magazynu np. sprzedaż; likwidacja; wypożyczenia; zwroty.
Reklamacje urządzeń przemysłowych są zwykle ograniczone do rejestracji samego faktu zaistnienia zgłsozenia reklamacyjnego z ewentualnym uzupełnieniem informacji o numerach seryjnych silników.. Reklamacje urządzeń przemysłowych rejestrują stosunkowo niewiele ifnroamcji dodatkowych dotyczących urządzenia, i ograniczają się zwykle tylko do informacji odnośnie numerów seryjnych np. silników zamontowanych w danym urządzeniu.
Dokumenty Wydania zewnętrzne WZ służą do rejestracji wydań palet i opakowań, natomiast dokumenty Rozchody Wewnętrzne RW służą do wprowadzania niedoborów wynikających ze spisu z natury oraz wszelkiego typu rozchodów wewnętrznych. Wydawanie palet realizowane jest na podstawie kwitów wystawianych przez magazyniera.. Formatka dopisania składa się z pięciu zakładek. W zakładce DOKUMENT pola NUMER REFERENCYJNY, TYP DOKUMENTU oraz DATA wypełnione są automatycznie i nie podlegają modyfikacji.br>W zakładce należy wypełnić pola: br>Rodzaj dokumentu informacja wybierana z listy rozwijanej. Rodzaje dokumentów definiuje administrator systemu.br>Aktualizacja salda informacja wybierana z listy rozwijanej, dostępne opcje to: Dostawca/Odbiorca i Przewoźnik.br>Dostawca/Odbiorca pole aktywne, jeżeli w polu powyżej wskazano Dostawca/Odbiorca. Informacja wybierana z listy rozwijanej. Na liście pokażą się kartoteki zdefiniowane w rejestrze Kontrahentów.br>Przewoźnik pole aktywne, jeżeli w polu Aktualizacja salda wybrano informację Przewoźnik. Informacja wybierana z listy rozwijanej. Na liście pokażą się kartoteki zdefiniowane w rejestrze Przewoźników.br>Kierowca pole aktywne, jeżeli w polu Aktualizacja salda wybrano informację Przewoźnik. Informacja wybierana z listy rozwijanej. Na liście pokażą się kartoteki kierowców zdefiniowane dla Przewoźnika.br>Miejsce dostawy informacja wybierana z listy rozwijanej. Na liście zostaną wyświetlone kartoteki zdefiniowane w rejestrze miejsc dostawy, a także miejsca dostawy zdefiniowane dla kontrahentów.br>Numer Kwitu pole do wpisania numeru kwitu.br>Uwagi pole do wpisania dowolnej uwagi komentarza do dokumentu.
Koncepcja funkcjonalności zawarta pod pojęciem Handel została w systemie enova oparta o wykorzystanie czterech modułów: Handel (Fakturowanie, Gospodarka magazynowa, Zamówienia, Analizy handlowo-magazynowe), Ewidencja Środków Pieniężnych, Ewidencja Dokumentów (w zakresie ich rejestracji wraz z ewidencją VAT) oraz Kontrahentów i Urzędów. System przeznaczony jest dla firm prowadzących działalność handlową (hurtową i detaliczną), usługową i w pewnym zakresie produkcyjną, operujących w różnych branżach gospodarki.. Istotną kwestią we wszystkich systemach jest szybkość obsługi. enova posiada możliwość obsługi całego systemu za pomocą klawiatury (bez użycia myszki). Sprawność obsługi podnoszą "Pola wyboru" proponujące uzupełnienie informacji opisowych lub związanych z cechami z gotowych lub tworzonych przez użytkownika list. Elastyczność systemu wyraża się między innymi w możliwości modyfikacji wyglądu standardowych list. Użytkownik otrzymuje narzędzia do usuwania kolumn ze zbędnymi dla niego danymi oraz do sięgnięcia w strukturę bazy danych, umożliwiające dodawanie kolumn z danymi niezbędnymi na jego stanowisku pracy. Powyższą funkcjonalność uzupełniono opcją tworzenia dodatkowych list zawierających te same dane, lecz w innym układzie bądź zawierających raporty oparte o te dane. Możliwe jest sortowanie danych wg dowolnych kolumn, grupowanie wg dowolnego parametru występującego na liście lub dostępnego w strukturze bazy z poziomu danej listy, filtrowanie za pomocą standardowych mechanizmów lub filtrów definiowanych. Wyszukiwanie odbywa się po dowolnym ciągu znaków. Liczba rekordów może być zawężona do zawierających określone wyrażenie. System umożliwia prezentację danych przy pomocy tabeli przestawnej oraz wykresu przestawnego dzięki narzędziom Microsoft Office XP WebComponents. Odpowiednie funkcje dostępne są z poziomu systemu enova na każdej liście danych i nie wymagają posiadania na danym stanowisku pełnej wersji pakietu MS Office. Wysoki poziom integracji z pakietem MS Office umożliwia transfer wszystkich danych zawartych na dowolnej liście systemu do arkusza kalkulacyjnego np. Microsoft Excel. Bardzo istotnym elementem jest późniejsza możliwość importu tych danych, np. cennika, po modyfikacji w arkuszu. System enova wspiera współpracę z pakietami Open Office. Mechanizm importu z arkuszy kalkulacyjnych może być wykorzystany jako sposób importu danych z innych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem. Praktycznie każda branża posiada specyficzne, właściwe dla niej, dane . Producentowi oprogramowania trudno byłoby zaspokoić potrzeby każdej branży w tym zakresie, bez jednoczesnej utraty ergonomii poprzez wprowadzenie pól przechowujących dane niepotrzebne w innych branżach. W związku z tym zaproponowano rozwiązanie tego problemu poprzez zastosowanie mechanizmu cech. Umożliwia to zdefiniowanie pól do obsługi specyficznych danych, we własnym zakresie przez Użytkownika. Zdefiniowane cechy mogą być wykorzystywane w procesach analitycznych. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku raportów. Pomimo bogatego wachlarza raportów i analiz, trudno jest producentowi systemu zagwarantować zaspokojenie potrzeb każdego klienta w standardzie. Rozwiązaniem jest zamówienie specyficznych raportów u integratorów. Łatwy mechanizm przypinania raportów i przechowywania ich w bazie danych zapewnia długotrwałe korzystanie z indywidualnych rozwiązań nawet w przypadkach zmiany wersji sytemu. Aktualizacja systemu nie wymaga prac programistycznych w celu utrzymania ciągłości działania raportów. Wersja złota (Bussines) i platynowa (Enterprise) systemu enova podlega praktycznie nieograniczonej rozbudowie. Jego konstrukcja umożliwia „doczytywanie” zewnętrznych modułów DLL. Biblioteki DLL mogą być tworzone przez integratorów systemu niezależnie od producenta. System umożliwia zapisanie każdego wydruku/raportu do pliku (formaty HTML, DOC, RTF, XLS) oraz uzyskanie podglądu wydruku/raportu na ekranie lub zapisanie go jako dodatkowej listy/widoku. Dostępne wzorce wydruków mogą stanowić podstawę do tworzenia nowych raportów lub wydruków. Elastyczna konfiguracja systemu enova sprawia, że jest "otwarty" na wiele sugestii Operatora i umożliwia dostosowanie oraz późniejsze modyfikowanie go do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa. handel sprzedaż enova erp partner poznań wdrożenie SQL zarządzanie firmą.
Reklamacja artykułów spożywczych ze względu na wysokie ryzyko zatruć pokarmowych wymaga szczególnego postępowania polegającego na ewidencji nie tylko faktu zgłoszenia i jego obsługi, ale także rejestracji zdarzeń związanych z badaniami mikrobilogicznymi. . Od tego, co jemy, zależy nasze zdrowie i dobre samopoczucie, czasami zdarza się kupić produkt niesmaczny, niezdrowy - trudny do spożycia. Jeżeli kleint dokona nieudanego zakupu, nie waha się złożyć reklamacji, gdyż na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz.1176) sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli: towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, a jednocześnie niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru. Tak więc reklamację sprzedawca powinien przyjąć i rozpatrzyć, a w dalszym etapie taką reklamację przekazuje do producenta, dystrybutora lub importera. Z uwagi na specyficzne cechy towarów żywnościowych wydano na podstawie wyżej wymienionej ustawy Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadamiania sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (DzU z 24.02.2003 r. nr 31, poz. 258). Jako podstawową zasadę przyjęto konieczność niezwłocznego zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności towaru z umową - należy przy tym pamiętać, że towary żywnościowe paczkowane, oznakowane datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia można reklamować wyłącznie przed upływem tej daty lub terminu.
Program ENOVA posiada rozbudowany mechanizm kontroli uprawnień użytkowników i rejestracji ich działań.. Uprawnienia określane są poprzez przypisanie użytkownikowi odpowiednich ról. Każdy użytkownik może mieć przypisanych jednocześnie wiele ról, określających jego uprawnienia w różnych obszarach działania programu. System pozwala określić uprawnienia użytkownika zarówno do poszczególnych formularzy jak i do poszczególnych zbiorów danych (tabel). Oznacza to, że pracownik niemający uprawnień do wypłat nie będzie mógł ich zobaczyć z żadnego miejsca w programie, nawet jeżeli teoretycznie posiada dostęp do wszystkich formularzy w programie (okien). Domyślnym użytkownikiem każdej nowo tworzonej bazy danych jest Administrator, posiadający do niej pełne uprawnienia. W pierwszym okresie pracy z programem zamiast zakładać własnego Operatora możemy korzystać z uprawnień Administratora.
Wdrożenie platformy informatycznej do rejestracji zgłoszeń reklamacyjnych pozwala usprawnić obieg dokumentów w firmie, szczególnie dotyczących reklamacji i serwisu. Po wdrożeniu bardzo szybko da się zauważyć wymierne korzyści wynikające z uporządkowania procesu.. Wdrożenie platformy informatycznej do rejestracji zgłoszeń reklamacyjnych pozwala usprawnić obieg dokumentów w firmie, szczególnie dotyczących reklamacji i serwisu. Po wdrożeniu bardzo szybko da się zauważyć wymierne korzyści wynikające z uporządkowania procesu. Zwykle około 80 proc. ze zgłoszeń reklamacyjnych wypełniają sami zainteresowani, czyli firmy zewnętrzne mające podpisane umowy za pomocą formularza internetowego, pozostałe 20 proc. wniosków jest uzupełniana przez pracowników firmy na podstaw emaili czy faksów. Pracownicy mają mniej pracy związanej z przyjmowaniem zgłoszeń przez telefon, faks czy e-mail. Ponadto wszystkie wprowadzane elektronicznie formularze są kompletne i nie wymagają ewentualnych potwierdzeń czy uzupełnień. System usprawnia proces zgłaszania i procesowania reklamacji, jak również zapewnia użytkownikom stały dostęp przez internet do informacji o statusie danej sprawy. Mechanizmy wyszukiwania i personalizacji pozwalają na szybkie sprawdzenie reklamacji, które dotyczą konkretnego klienta, każda sprawa ma nadawany unikalny numer referencyjny RMA, a po jej rozpatrzeniu nadawany jest unikalny numer autoryzacji (zgoda - uznanie reklamacji lub odmowa). Każdy z autoryzowanych użytkowników systemu ma przydzielone osobiste konto i hasło. Dzięki temu ma dostęp i możliwość podejmowania odpowiednich działań jedynie w stosunku do swoich reklamacji. Ponadto w ramach danej firmy współpracującej istnieje możliwość zakładania własnych kont dla pracowników swojej firmy wraz z przydzieleniem im uprawnień do określonych modułów. Poza usprawnieniem systemu reklamacji i serwisu, wdrożenie może też usprawnić obsługę zadań handlowych. Aplikacja pozwala prezentować produkty partnerom handlowych oraz pracownikom pracującym w programie. Dodatkowo system pozwala składać zamówienia sprzedażowe, udostępniać informacje o fakturach, płatnościach, spedycji. Tak kompleksowe rozwiązanie spełnia oczekiwania i pozwala osiągnąć wymierne korzyści każdej wymagającej i nowoczesnej firmy. Internetowy formularz zgłoszenia reklamacji Istnieje możliwość wykorzystanie anonimowego (bez wymaganego logowania) formularza zgłoszenia reklamacji. Wypełnione zgłoszenie wysyła na podany w formularzu adres konta mailowego specjalną wiadomość w celu weryfikacji użytkownika. Wdrożenie platformy informatycznej do rejestracji zgłoszeń reklamacyjnych pozwala usprawnić obieg dokumentów w firmie, szczególnie dotyczących reklamacji i serwisu. Po wdrożeniu bardzo szybko da się zauważyć wymierne korzyści wynikające z uporządkowania procesu..
Dokumenty przyjęcia towaru do magazynu wysokiego składowania (WMS.net) oznaczone są symbolem PZ, czyli dokument magazynowy potwierdzający przyjęcie do magazynu od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. Data dokumentu nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W dokumencie przyjęcia towaru do magazynu Pz bufor zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. W polu zapisany zostaje kod palety zdefiniowany w programie. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Automatycznie zostają nadane numery nośników (palet).Przyjęcia do magazynu WMS
Dokument przyjęcia towaru do magazynu PZ jest dokumentem magazynowym potwierdzającym przyjęcie do magazynu materiałów czy towarów od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. W dokumencie przyjęcia towaru do magazynu Pz bufor zapisane zostają informacje: dane kontrahenta – zapis automatyczny, data rejestracji dokumentu, która jest proponowana automatycznie jako bieżąca data systemowa. Data nie jest modyfikowana, rodzaj towaru, ilość przyjmowanego towaru, ilość towaru na palecie, ilość towaru w kartonie, rodzaj palety – domyślnie proponowana jest paleta Euro, użytkownik może ze skorowidza wybrać inny rodzaj palety. W polu zapisany zostaje kod palety zdefiniowany w programie. Dla każdej palety zostaje zapisana odrębna pozycja dokumentu. Automatycznie zostają nadane numery nośników (palet).Przyjęcia towaru do magazynu
Program do rejestracji reklamacji stworzony został do wsparcia obsługi zgłoszeń reklamacyjnych oraz monitorowania jakości produktów, procesów i obsługi posprzedażowej. Wdrożenie systemu informatycznego opartego na rozwiązaniu przeglądarki internetowej (aplikacja ASP.net) wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu - system RMA.
Wdrożenie systemu informatycznego opartego o program do obsługi reklamacji wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu, a w efekcie pozwala zarządzać reklamacjami. Program do rejestracji reklamacji stworzony został do wsparcia obsługi zgłoszeń reklamacyjnych oraz monitorowania jakości produktów, procesów i obsługi posprzedażowej. Wprowadzenie dokumentów reklamacyjnych do bazy systemu RMA za pomocą systemu Reklamacje.net formalizuje i usprawnia obieg dokumentów, przez co zarządzanie reklamacjami staje się łatwiejsze. Wdrożenie systemu informatycznego opartego o program do reklamacji wspomaga jeden z kluczowych elementów budowania zaufania klientów do firmy, jakim jest system obsługi reklamacji i serwisu, a w efekcie pozwala zarządzać reklamacjami.
Na rynku oprogramowania dostępnych jest wiele różnych rozwiązań ułatwiających pracę związaną z obrotem paletami i ich rozliczaniem. Są to zwykle PROGRAMY MAGAZYNOWE lub produkcyjne, które mogą działać zwykle niezależnie od całego systemu ERP. Podczas rejestracji pracy program umożliwia ewidencję wykonanej ilości oraz typu i liczby palet. Raportowane ilości przekazywane mogę być do działu handlowego lub księgowości. Nowoczesna aplikacja Studio Magazyn WMS.net dzięki technologii HTML5, CSS3 i JQuery pozwala korzystać z programu na wielu systemach operacyjnych: Windows, Mac OS oraz Android. Programy magazynowe
Na rynku oprogramowania dostępnych jest wiele różnych rozwiązań ułatwiających pracę związaną z obrotem paletami i ich rozliczaniem. Są to zwykle programy magazynowe lub produkcyjne, które mogą działać zwykle niezależnie od całego systemu ERP. Podczas rejestracji pracy program umożliwia ewidencję wykonanej ilości oraz typu i liczby palet. Raportowane ilości przekazywane mogę być do działu handlowego lub księgowości.Oprogramowanie
Wymogi ewidencji komputerowej ksiąg pomocniczych odnoszą się głównie do spójności zapisów w księgach pomocniczych z saldami i zapisami na kontach księgi głównej. Informatyzacja zapewnia powiązania ksiąg pomocniczych z księgą główną. Często zapisy w księgach pomocniczych są podstawą do ewidencji księgowej zapewniając w ten sposób zachowanie spójności i zgodności. Ważnym elementem ksiąg jest prowadzenie ich w ujęciu systematycznym. W przypadku rejestracji w księgach pomocniczych pozycji w jednostkach naturalnych należy na koniec okresu sprawozdawczego sporządzić zestawienie zapisów na kontach pomocniczych i ustalić ich wartość. Przy ewidencji komputerowej wycena może być wykonana w systemie komputerowym zgodnie z przyjętą zasadą wyceny w przedsiębiorstwie. Księgi handlowe ustawa o rachunkowości narzuca obowiązek sporządzania comiesięcznego zestawienia obrotów i sald księgi głównej bez względu na okres sprawozdawczy, jaki został przyjęty w przedsiębiorstwie. Wytyczne odnoszące się wyłącznie do ewidencji komputerowej w tym zakresie odnoszą się do utrwalenia zestawienia w formie wydruku, który może być zastąpiony przeniesieniem informacji na inny komputerowy nośnik danych.Księgi handlowe
OTRS jest systemem typu HelpDesk umożliwiającym koordynację wsparcia udzielanego klientom firmy lub organizacji. Historycznie system był przeznaczony głównie do obsługi zgłoszeń przychodzących przez email, ale umożliwia także łatwą rejestrację przez WWW, lub śledzenie zgłoszeń telefonicznych (call center). OTRS umożliwia odpowiadanie na zgłoszenia pochodzące od klientów w sposób skoordynowany. Dla każdego zarejestrowanego zgłoszenia (niezależnie od sposobu rejestracji) tworzony jest “bilet”, który przejmuje jedna z osób obsługujących system, tym samym biorąc na siebie odpowiedzialność za korespondencję w danej sprawie. “Bilet” zawiera m.in. pełną historię zgłoszenia, kolejne pytania w wątku i historię komunikacji ze zgłaszającym, stan dyskusji (np. zamknięta z powodzeniem, bez powodzenia, odrzucona jako spam) oraz przypisanie do określonego “właściciela”.OTRS
Funkcja - przycisk UWAGI umożliwia wpisanie dodatkowych informacji czy notatek. Pojawiają się tutaj również informacje dodatkowe wprowadzone podczas rejestracji przez stronę www. Istnieje możliwość dopisania nowych notatek. Nowy komentarz – notatka dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy notatka ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł oraz treść notatki. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza. Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy Shift>Enter>. .
Funkcja - przycisk ZAŁĄCZNIKI uruchamia okno wyświetlające dopisane już załączniki w tym także CV kandydata, które zostało dołączone podczas rejestracji na stronie www. Wywołana funkcja umożliwa również dołączenie do wybranej kartoteki kolejnych załączników w postaci plików pdf, doc, xls, jpg itp. Po uruchomieniu przycisku PRZEGLĄDAJ zostanie wyświetlone okno wyboru pliku. Wybrany plik należy zaznaczyć i potwierdzić wybór poleceniem OTWÓRZ. Lokalizacja pliku zostanie zapisana w polu okna dopisana załącznika. Dołączenie załącznika do kartoteki wymaga potwierdzenia polecenia DODAJ ZAŁĄCZNIK.
integracja programu enova z aplikacją Studio SN2Enova (Serial Number to Enova) to rozwiązanie, które działa w oparciu o dane pobrane z systemu Enova. Dane odczytywane są z Enovy są metodą Read Only, co gwarantuje bezpieczeństwo danych w bazie. Aplikacja przeznaczona jest do rejestracji numerów seryjnych urządzeń w powiązaniu z konkretnymi dokumentami magazynowymi pobranymi z systemu Enova.
    DEMO