Duży wyświetlacz zapewnia bardzo dobrą widoczność i czytelność wprowadzanych danych. net, który pomóć może w zarządzaniu magazynem. Różnego typu głowice skanujące umożliwiają odczytywanie kodów kreskowych, 1d, 2d wykonywanie zdjęć oraz odczyt kodów z dalekiego zasiegu.
Zastosowanie: magazyny wysokiego składowania, hurtownie, zakłady produkcyjne, firmy logistyczne. Proces zarządzania magazynem staje się tym bardziej skomplikowany, gdy zarządzanie dotyczy nie tylko prostego magazynu, ale całego logistycznego systemu magayznowania (magazyny wysokiego składowania wms), a najbardziej w centrach logistycznych, gdzie zarządzanie magazynem dotyczy przechowywania powierzonych towarów.
Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
    Magazyny wysokiego składowania
    Administrator programu crm.net
    p>W pozycji menu wyświetlane są dostępne w programie parametry. Parametry umożliwiają zapisanie danych dotyczących licencjobiorcy nazwa podmiotu, dane adresowe i kontaktowe. Informacje zapisane w parametrach drukowane są na dokumentach w sekcji dotyczącej nazwy podmiotu. /p>p>span style="font-weight: bold;">Rola Administrator /span>/p>p>W programie specjalna rola pozwala użytkownikowi na zmianę konfiguracji parametrów działania aplikacji./p>p>strong>Użytkownicy/strong>/p>p>Pozycja menu UŻYTKOWNICY wyświetla listę dopisanych w programie użytkowników. W kartotece aktywne są funkcje dopisania użytkownika, modyfikacji danych użytkownika usunięcia kartoteki użytkownika oraz parametry deklarujące dostęp do pozycji menu. Nowy użytkownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. Rola dopisywanego użytkownika wybierana jest z listy skorowidza ról wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. Pozycję skorowidza należy wybrać prze kliknięcie lub zaznaczenie kursorem i potwierdzenie wyboru klawiszementer>. Dla użytkownika należy zdefiniować LOGIN, NAZWISKO, IMIĘ oraz zapisać znacznik w polu AKTYWNE. LOGIN użytkownika stanowi nazwa serwera oraz nazwa użytkownika zapisana w formie NAZWA SERWERA\NAZWA UŻYTKOWNIKA. Kartoteka użytkownika dopisywana jest przez użycie kombinacji klawiszyshift>enter>. Przy próbie dopisania użytkownika bez informacji obowiązkowych wyświetlone zostają komunikaty błędu. Kartoteka użytkownika nie zostaje dopisana. Zmiana danych użytkownika wymaga kliknięcia w wybranym (modyfikowanym) polu w celu uruchomienia edycji pola. Po wprowadzeniu modyfikacji, dane zostają zapisane przez użycie kombinacji klawiszyshift>enter>. Przy zmianie definicji roli użytkownika, nowa rola wybierana jest z listy wyświetlanej w polu ROLA. Kartoteka użytkownika usuwana jest przez użycie klawiszadelete>. Uprawnienia dostępu do poszczególnych pozycji menu definiowane są przez zapisanie lub usunięcie znacznika dla pola pozycji menu. Znacznik jest zapisywany lub usuwany przez kliknięcie pola wyboru. Zapisany znacznik oznacza uprawnienia dostępu do pozycji menu. Po dopisaniu nowego użytkownika uprawnie dostępu do pozycji menu nie są nadane. /delete>/enter>/shift>/enter>/shift>/enter>/p>p>strong>Numeracja/strong>/p>p>Menu NUMERACJA wyświetla listę typów dokumentów rejestrowanych w programie. W rejestrze aktywna jest funkcja dopisania pozycji oraz modyfikacji tabelarycznej. Pola kartoteki: /p>ul>li>AKTYWNE znacznik aktywności pozycji kartoteki, /li>li>OPIS opis pozycji, /li>li>PRZED dwa pierwsze znaki numeru dokumentu. /li>li>NUMER numer ostatniego dokumentu zapisanego w programie. /li>li>PO typ dokumentu, zapisywany w numerze dokumentu po numerze kolejnym. /li>li>ROK /li>li>TERMIN DO data, do której obowiązuje numeracja. /li>/ul>p>Przy wystawieniu dokumentu w okresie niezdefiniowanym w tabeli, automatycznie w programie zostaje dopisany wiersz dotyczący nowej numeracji dokumentów. Dotyczy to np. numeracji w nowym roku kalendarzowym. /p>p>strong>Parametry/strong>/p>p>W pozycji menu wyświetlane są dostępne w programie parametry. Parametry umożliwiają zapisanie danych dotyczących licencjobiorcy nazwa podmiotu, dane adresowe i kontaktowe. Informacje zapisane w parametrach drukowane są na dokumentach w sekcji dotyczącej nazwy podmiotu. /p>p>strong>Rodzaje wizyt/strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych rodzajów wizyt wykorzystywanych w formularzu wizyty /p>p>strong>Cel wizyty /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych celów wizyt wykorzystywanych w formularzu wizyty /p>p>strong>Działania /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych działań w formularzu wizyty związanych z lepszą obsługą klientów. /p>p>strong>Statusy /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz statusów oraz ich prezentacji graficznych za pomocą wskazanych ikon plików gif skorowidz nie powinien być zmieniany bez konsultacji z producentem. /p>p>strong>Transport /strong>/p>p>Pozwala definiować samochody wykorzystywane podczas rejestracji wizyt Raporty Tabela przeznaczona do zarządzaniem raportami udostępnianymi użytkownikom roli Koordynator. W tabeli definiuje się raporty oraz ich przyjazne nazwy z jakich będzie można korzystać. Raport zainstalowany w SQL Reporting Services wybieramy ze skorowidza dostępne są do wybrou wszystkie raporty zainstalowane w folderze crm./p>

    Komunikowanie się użytkownika z Systemem odbywa się wielowariantowo, tzn. tę samą czynność można wykonać w różny sposób. Generalnie możliwa jest obsługa Systemu przy pomocy myszki i klawiatury.
    Komunikowanie się użytkownika z Systemem odbywa się wielowariantowo, tzn. tę samą czynność można wykonać w różny sposób. Generalnie możliwa jest obsługa Systemu przy pomocy myszki i klawiatury. Myszka może być dużym ułatwieniem w poruszaniu się po formularzach czy strukturze menu. Jej wykorzystywanie ogranicza się do kliknięcia odpowiedniego miejsca ekranowego; w zależności od miejsca, które zostało kliknięte, uzyskiwany jest różny efekt. Najczęściej myszką poruszamy się tabelach, uruchamiamy funkcję klikając odpowiednie obiekty. Korzystanie z klawiatury najczęściej znacznie przyspiesza pracę z programem, a opiera się na znajomości odpowiednich kombinacji wciskanych klawiszy, których zastosowanie spowoduje odpowiednią reakcję Systemu. Aby poruszać się pomiędzy kolejnymi polami ekranowymi możesz wykorzystać klawisz TAB lub kombinację klawiszy SHIFT>TAB> (aby poruszać się w przeciwną stronę)

      Komunikowanie się użytkownika z Systemem odbywa się wielowariantowo, tzn. tę samą czynność można wykonać w różny sposób. Generalnie możliwa jest obsługa Systemu przy pomocy myszki i klawiatury.
      Komunikowanie się użytkownika z Systemem odbywa się wielowariantowo, tzn. tę samą czynność można wykonać w różny sposób. Generalnie możliwa jest obsługa Systemu przy pomocy myszki i klawiatury. Myszka może być dużym ułatwieniem w poruszaniu się po formularzach czy strukturze menu. Jej wykorzystywanie ogranicza się do kliknięcia odpowiedniego miejsca ekranowego; w zależności od miejsca, które zostało kliknięte, uzyskiwany jest różny efekt. Najczęściej myszką poruszamy się tabelach, uruchamiamy funkcję klikając odpowiednie obiekty. Korzystanie z klawiatury najczęściej znacznie przyspiesza pracę z programem, a opiera się na znajomości odpowiednich kombinacji wciskanych klawiszy, których zastosowanie spowoduje odpowiednią reakcję Systemu. Aby poruszać się pomiędzy kolejnymi polami ekranowymi możesz wykorzystać klawisz TAB lub kombinację klawiszy SHIFT>TAB> (aby poruszać się w przeciwną stronę)
      program w magazynie wysokiego składowania, magazyny
        Moduł spedycja, jest programem służącym do wspomagania pracy magazynu, w zakresie spedycji towarów wysyłanych paczkami dostarczanymi firmami kurierskimi
        Spedycja.net to program służącym do wspomagania pracy magazynu, w zakresie wysyłania towarów paczkami. Program składa się z dwóch modułów: Replikator program synchronizacji danych – działający w tle- wykonuje replikację między bazą danych systemu ERP a bazą danych programu Spedycja. Studio Spedycja – program obsługiwany przez magazyn logistyczny Program synchronizacji danych Replikator odpowiada za przesyłanie danych z aplikacji wystawiającej dokumenty sprzedaży (systeme ERP) do bazy programu Spedycja. Proces synchronizacji nie wiążę się wyłącznie z przegraniem danych, procedura mianowicie dokonuje selekcji danych, i przesyła wyłącznie dane niezbędne z punktu widzenia procesu spedycji. Ponadto procedura synchronizacji może dokonywać rozdziału danych na poszczególne magazyny i synchronizować dane w kilku bazach, dla różnych magazynów, różnych czy to z powodu lokalizacji, lub posiadanego asortymentu. Synchronizacja może być prowadzona z baz dowolnego typu, od najbardziej wykorzystywanych obecnie baz opartych na języku SQL, takich jak MS SQL czy Oracle, po bazy plikowe, jak dbf. Program Studio Spedycja jest aplikacją Windows, pozwalającą na dostęp do danych i ich obsługę przez pracowników magazynu. Główne zadanie programu to szybkie, seryjne drukowanie dokumentów do przygotowania towaru do spedycji, druk etykiet, oraz rejestracja informacji spedycyjnych. Wykorzystanie kodów kreskowych w wydrukach dokumentów i etykiet, pozwala na szybką identyfikacje paczek, kojarzenie ich ze listami spedycyjnymi. Logika programu na podstawie wykonanych działań na dokumencie, przenosi automatycznie poszczególne dokumenty pomiędzy widokami Operacyjnymi, w przejrzysty sposób pozwalają na zorientowanie się, które dokumenty czekają na wysyłkę, a które są już wysłane, co wydatnie zwiększa efektywność pracy magazynu. Niewielka liczba widoków Operacyjnych oraz duże możliwości filtrowania danych, powodują iż program jest łatwy w obsłudze. Możliwe jest też wprowadzenie kolektorów danych, pozwalających pracownikom znajdującym się w magazynie identyfikować poszczególne paczki, jak również sprawdzać prawidłowość ich wydania bezpośrednio w miejscu znajdowania się towaru. Istnieje też możliwość przygotowania wersji programu, która będzie bezpośrednio pracować na bazie SQL programu do sprzedaży, np.: Subiekt SQLCDN XL Symfonia Forte Enova SonetaHermes HumansoftCorax Humansoft

          Dzięki tej operacji następuje jednoznaczne przypisanie w systemie informatycznym towaru do miejsca lokalizacji. Terminale te są połączone w systemie radiowym z centralnym programem magazynowym, skanerami kodów kreskowych i innymi urządzeniami wspomagającymi. Administrator programu ma wgląd i może edytować oraz dopisywać transakcje do tabeli dostępnych transakcji (patrz opis rejestracja transakcji) oraz korzystając z tej tabeli może konfigurować menu dla użytkowników programu. . Oprogramowanie softwarestudio to nie jest zwykła witryna www z możliwością prezentowania treści czy rozbudowany system klasy cms. Zastosowanie systemu informatycznego w gospodarce magazynowej przyśpiesza operacje związane z wystawianiem dokumentów obrotu towarowego oraz usprawnia prace z przypisywaniem określonemu adresowi w przestrzeni składowej jednej palety (pojemnika). Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Web servicey mogą być wykorzystywane do integracji aplikacji tworzonych w rozmaitych językach programowania, na różnych platformach deweloperskich. Najczęściej jednak spotykanym kryterium są właściwości fizyczne towaru i nośnika. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Lokalizację magazynów
          Duży wyświetlacz zapewnia bardzo dobrą widoczność i czytelność wprowadzanych danych. net, który pomóć może w zarządzaniu magazynem. Różnego typu głowice skanujące umożliwiają odczytywanie kodów kreskowych, 1d, 2d wykonywanie zdjęć oraz odczyt kodów z dalekiego zasiegu. . Zastosowanie: magazyny wysokiego składowania, hurtownie, zakłady produkcyjne, firmy logistyczne. Proces zarządzania magazynem staje się tym bardziej skomplikowany, gdy zarządzanie dotyczy nie tylko prostego magazynu, ale całego logistycznego systemu magayznowania (magazyny wysokiego składowania wms), a najbardziej w centrach logistycznych, gdzie zarządzanie magazynem dotyczy przechowywania powierzonych towarów. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Magazyny wysokiego składowania
          Sortowanie – jeden z podstawowych problemów informatyki. Studio magazyn. Zalecamy integrację z programem w wersji działającej na ms sql server, ale istnieje także możliwość inetrgacji z poprzednią wersją działajacą na bazie pervasive (motor bazy danych). . Definiuje on strukturę aplikacji oraz ogólny mechanizm jej działania, a także dostarcza zestaw komponentów i bibliotek ogólnego przeznaczenia do wykonywania określonych zadań. Metoda pozwala wyodrębnić w strefie składowania sektory składowe zgodnie z kryterium analizy abc zapasów. Dla lepszej kontroli produkty zostają opatrzone numerem seryjnym lub numerem partii. Dostępne warunki sortowania: sortowanie rosnące, sortowanie malejące, usunięcie warunku sortowania. Takie wykorzystywanie ma jednak swoje ograniczenia i wady. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Programowanie mobile
          Administrator programu crm.net. p>W pozycji menu wyświetlane są dostępne w programie parametry. Parametry umożliwiają zapisanie danych dotyczących licencjobiorcy nazwa podmiotu, dane adresowe i kontaktowe. Informacje zapisane w parametrach drukowane są na dokumentach w sekcji dotyczącej nazwy podmiotu. /p>p>span style="font-weight: bold;">Rola Administrator /span>/p>p>W programie specjalna rola pozwala użytkownikowi na zmianę konfiguracji parametrów działania aplikacji./p>p>strong>Użytkownicy/strong>/p>p>Pozycja menu UŻYTKOWNICY wyświetla listę dopisanych w programie użytkowników. W kartotece aktywne są funkcje dopisania użytkownika, modyfikacji danych użytkownika usunięcia kartoteki użytkownika oraz parametry deklarujące dostęp do pozycji menu. Nowy użytkownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. Rola dopisywanego użytkownika wybierana jest z listy skorowidza ról wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. Pozycję skorowidza należy wybrać prze kliknięcie lub zaznaczenie kursorem i potwierdzenie wyboru klawiszementer>. Dla użytkownika należy zdefiniować LOGIN, NAZWISKO, IMIĘ oraz zapisać znacznik w polu AKTYWNE. LOGIN użytkownika stanowi nazwa serwera oraz nazwa użytkownika zapisana w formie NAZWA SERWERA\NAZWA UŻYTKOWNIKA. Kartoteka użytkownika dopisywana jest przez użycie kombinacji klawiszyshift>enter>. Przy próbie dopisania użytkownika bez informacji obowiązkowych wyświetlone zostają komunikaty błędu. Kartoteka użytkownika nie zostaje dopisana. Zmiana danych użytkownika wymaga kliknięcia w wybranym (modyfikowanym) polu w celu uruchomienia edycji pola. Po wprowadzeniu modyfikacji, dane zostają zapisane przez użycie kombinacji klawiszyshift>enter>. Przy zmianie definicji roli użytkownika, nowa rola wybierana jest z listy wyświetlanej w polu ROLA. Kartoteka użytkownika usuwana jest przez użycie klawiszadelete>. Uprawnienia dostępu do poszczególnych pozycji menu definiowane są przez zapisanie lub usunięcie znacznika dla pola pozycji menu. Znacznik jest zapisywany lub usuwany przez kliknięcie pola wyboru. Zapisany znacznik oznacza uprawnienia dostępu do pozycji menu. Po dopisaniu nowego użytkownika uprawnie dostępu do pozycji menu nie są nadane. /delete>/enter>/shift>/enter>/shift>/enter>/p>p>strong>Numeracja/strong>/p>p>Menu NUMERACJA wyświetla listę typów dokumentów rejestrowanych w programie. W rejestrze aktywna jest funkcja dopisania pozycji oraz modyfikacji tabelarycznej. Pola kartoteki: /p>ul>li>AKTYWNE znacznik aktywności pozycji kartoteki, /li>li>OPIS opis pozycji, /li>li>PRZED dwa pierwsze znaki numeru dokumentu. /li>li>NUMER numer ostatniego dokumentu zapisanego w programie. /li>li>PO typ dokumentu, zapisywany w numerze dokumentu po numerze kolejnym. /li>li>ROK /li>li>TERMIN DO data, do której obowiązuje numeracja. /li>/ul>p>Przy wystawieniu dokumentu w okresie niezdefiniowanym w tabeli, automatycznie w programie zostaje dopisany wiersz dotyczący nowej numeracji dokumentów. Dotyczy to np. numeracji w nowym roku kalendarzowym. /p>p>strong>Parametry/strong>/p>p>W pozycji menu wyświetlane są dostępne w programie parametry. Parametry umożliwiają zapisanie danych dotyczących licencjobiorcy nazwa podmiotu, dane adresowe i kontaktowe. Informacje zapisane w parametrach drukowane są na dokumentach w sekcji dotyczącej nazwy podmiotu. /p>p>strong>Rodzaje wizyt/strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych rodzajów wizyt wykorzystywanych w formularzu wizyty /p>p>strong>Cel wizyty /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych celów wizyt wykorzystywanych w formularzu wizyty /p>p>strong>Działania /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych działań w formularzu wizyty związanych z lepszą obsługą klientów. /p>p>strong>Statusy /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz statusów oraz ich prezentacji graficznych za pomocą wskazanych ikon plików gif skorowidz nie powinien być zmieniany bez konsultacji z producentem. /p>p>strong>Transport /strong>/p>p>Pozwala definiować samochody wykorzystywane podczas rejestracji wizyt Raporty Tabela przeznaczona do zarządzaniem raportami udostępnianymi użytkownikom roli Koordynator. W tabeli definiuje się raporty oraz ich przyjazne nazwy z jakich będzie można korzystać. Raport zainstalowany w SQL Reporting Services wybieramy ze skorowidza dostępne są do wybrou wszystkie raporty zainstalowane w folderze crm./p>
          Moduł spedycja, jest zewnętrznym programem służącym do wspomagania pracy magazynu, w zakresie spedycji towarów. Moduł spedycja, jest zewnętrznym programem służącym do wspomagania pracy magazynu, w zakresie spedycji towarów. Składa się z dwóch modułów: - Replikator program synchronizacji danych – działający w tle- wykonuje replikację między bazą danych systemu ERP a bazą danych programu Spedycja. Studio Spedycja – program obsługiwany przez magazyn logistyczny Program synchronizacji danych Replikator odpowiada za przesyłanie danych z aplikacji wystawiającej dokumenty sprzedaży (systeme ERP) do bazy programu Spedycja. Proces synchronizacji nie wiążę się wyłącznie z przegraniem danych, procedura mianowicie dokonuje selekcji danych, i przesyła wyłącznie dane niezbędne z punktu widzenia procesu spedycji. Ponadto procedura synchronizacji może dokonywać rozdziału danych na poszczególne magazyny i synchronizować dane w kilku bazach, dla różnych magazynów, różnych czy to z powodu lokalizacji, lub posiadanego asortymentu. Synchronizacja może być prowadzona z baz dowolnego typu, od najbardziej wykorzystywanych obecnie baz opartych na języku SQL, takich jak MS SQL czy Oracle, po bazy plikowe, jak dbf. Wariant Opis Zalety Wady Zaangażowanie dosatwcy ERP Zaangażowanie SoftwareStudio 1 Brak integracji elektronicznej, samodzielna praca na obu programach, wymaga od pracowników oddzielnej ewidencji Szybkie wdrożenie, niższe koszty wdrożenia Wyższe koszty eksploatacji, niski komfort pracy NIE NIE 2 Zastosowanie replikacji danych między bazą ERP a WMS, wymiana uruchamiana cyklicznie z określoną częstotliwością np. co 30 minut. Zakres replikowanych danych: · Kartoteki towarowe · Kartoteki kontrahentów · Dokumenty zamówień od klientów stanowiące zlecenia wydania w systemie WMS Stosunkowo niskie koszty Możliwość pracy systemu magazynowego niezależnie w sytuacji awarii systemu ERP Brak informacji w systemie WMS na bieżąco, wymiana jednokierunkowa tylko do WMS NIE TAK 3 Zastosowanie replikacji danych dwukierunkowej, jak w pkt 2, ale także do systemu ERP przegrywane są dokumenty magazynowe. Zakres replikowanych danych z ERP do WMS: · Kartoteki towarowe · Kartoteki kontrahentów · Dokumenty zamówień od klientów stanowiące zlecenia wydania w systemie WMS Zakres replikowanych danych z WMS do ERP · Dokumenty magazynowe Niskie koszty wdrożenia, możliwość pracy systemu magazynowego niezależnie w sytuacji awarii systemu ERP, wymiana dwukierunkowa Brak informacji w systemach na bieżąco OnLine, w sytuacji awarii WMS, system ERP nie ma dokumentów magazynowych TAK TAK 4 Odczyt danych bezpośrednio z bazy ERP Stosunkowo niskie koszty, informacje z systemu ERP na bieżąco OnLine W sytuacji awarii systemu ERP system WMS nie może działać NIE TAK 5 Odczyt danych z widoków bazy ERP Niskie koszty wdrożenia, informacje z systemu ERP na bieżąco OnLine, zastosowanie widoków pozwala na bezpieczniejszą pracę systemu ERP oraz daje większą pewność poprawności działania w sytuacji prac serwisowych czy wgrywania nowych wersji przez firmę ERP W sytuacji awarii systemu ERP system WMS nie może działać, praca jednokierunkowa – tylko system WMS odczytuje dane TAK TAK 6 Odczyt i / lub zapis danych za pomocą WebServices z bazy ERP Wyższe koszty, praca OnLine bezpieczeństwo wymiany danych dzięki zastosowaniu warstwy pośredniej W sytuacji awarii systemu ERP system WMS nie może działać, TAK TAK 7 Wymiana danych za pomocą plików np. TXT, CSV, XML, XLS (Excel) – być może system ERP posiada gotowe mechanizmy eksportowania danych do plików, które mogą być wczytywane do innej bazy Niskie koszty wdrożenia Dane przekazywane na żądanie za pomocą plików pośrednich bez weryfikacji systemowej (pozostaje człowiek), kartoteki wgrywane raz dziennie, dokumenty na bieżąco ich powstawania TAK / NIE TAK Program Studio Spedycja jest aplikacją Windows, pozwalającą na dostęp do danych i ich obsługę przez pracowników magazynu. Główne zadanie programu to szybkie, seryjne drukowanie dokumentów do przygotowania towaru do spedycji, druk etykiet, oraz rejestracja informacji spedycyjnych. Wykorzystanie kodów kreskowych w wydrukach dokumentów i etykiet, pozwala na szybką identyfikacje paczek, kojarzenie ich ze listami spedycyjnymi. Logika programu na podstawie wykonanych działań na dokumencie, przenosi automatycznie poszczególne dokumenty pomiędzy widokami Operacyjnymi, w przejrzysty sposób pozwalają na zorientowanie się, które dokumenty czekają na wysyłkę, a które są już wysłane, co wydatnie zwiększa efektywność pracy magazynu. Niewielka liczba widoków Operacyjnych oraz duże możliwości filtrowania danych, powodują iż program jest łatwy w obsłudze. Możliwe jest też wprowadzenie kolektorów danych, pozwalających pracownikom znajdującym się w magazynie identyfikować poszczególne paczki, jak również sprawdzać prawidłowość ich wydania bezpo
          Rozpoczynanie pracy z programem lub okresowa wymiana danych z systemem ERP w celu ujednolicenia danych kartotekowych wykonwyana może być za pomocą funkcji importu kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2sql . Wgrywanie kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.
          Wdrożenia oraz integracja rozwiązań sklepu internetowego ASP.net z Microsoft SharePoint, opracowanie modelu sklepu internetowego dedykowanego do prowadzenie internetowej księgarni. Opracowanie i wdrożenie aplikacji SN2enova pozwalajacej na ewidencję magazynową wg numerów seryjnych zintegrowanych z programem enova ERP.2011
          Program WF-Mag WAPRO i WMS można używać jako niezależne programy, w ten sposób że biuro prowadzi ogólną ewidencję księgowo handlową magazynu, natomiast niezależnie swoją ewidencję wyłącznie ilościową prowadzi magazynier. Magazynier w programie WMS rejestruje inne informacje, interesujące go z punktu widzenia logistyki, a nie handlu czy księgowości. Takie wykorzystywanie ma jednak swoje ograniczenia i wady. Zwykle stany magazynowe w dwóch niezależnych programach nie będą zgodne, bo każdy może wprowadzać inne dane. Na pewno będzie kłopot z utrzymaniem dyscypliny pracy z programem i pilnowaniem zgodności baz produktów czy kontrahentów. Alternatywą jest wdrożenie zintegrowane rozwiązania, czyli programu WMS.net stanowiącego dodatek dla systemu nadrzędnego jakim jest WAPRO WF-mag. Wszystkie kartoteki towarowe i kontrahenci są zakładani i edytowani wyłącznie za pomocą programu WF-mag, natomiast magazynier w swojej pracy na bieżąco odczytuje te dane i rejestruje operacje magazynowe.Integracja z WF-mag WAPRO
          Usługi programów, wykonują zadania związane z pracą dodatkowych aplikacji. Przychodzą wraz z instalowanym programem.
          System enova oferuje moduł Kadry Płace przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac w firmach zatrudniających od kilkudziesięciu do kilku tysięcy pracowników. Program enova moduł kadry i płace gwarantuje dużą swobodę w definiowaniu własnych harmonogramów czasu pracy i składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wartości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności, stażu pracy lub innych zdefiniowanych atrybutów. Możliwe są rozliczenia wielowalutowe (w szczególności rozliczenia pracowników polskich pracowników zatrudnionych za granicą). Współpraca z Programem Płatnika, nie wymaga żadnej konfiguracji.
          SoftwareSrudio w ramach systemu crm oferuje intergację z programem enova w zakresie wspólnej bazy kartotek kontrahentów i pracowników, oznaczeń MPK. Ponadto istenieje możliwość przekazywania danych o wynagrodzeniach do list płac pracowników, których ewidencja prowadzona jest z module crm.net.
          b>a href="http://www.programnarzedziownia.pl/">Program Studio Magazyn Narzędzi .net /a>/b> informuje natychmiast o stanie wypożyczalni oraz o pracownikach korzystających z danego narzędzia lub urządzenia. Zastosowanie programu w narzędziowni następuje lepsze wykorzystanie posiadanych narzędzi. Obsługujący posiada informacje o aktualnym stanie i planowanych terminach zwrotu. Dzięki zastosowaniu wspomagania programem sprawniej funkcjonuje wypożyczalnia i racjonalnie wykorzystywane są posiadane zasoby, łatwiej i precyzyjniej można planować zakup nowych urządzeń.Wypożyczanie narzędzi
          DEMO