Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. p>Proces filtrowania danych polega na wyszukiwanie informacji według dowolnej kolumny rejestru bądź kartoteki. Każdy zbiór informacji może być poddany Operacji tzw. strong>Filtrowania/strong>, czyli ograniczenia wyświetlanego lub drukowanego zbioru do tych elementów, które w danym momencie interesują użytkownika. Jest to, więc grupowanie informacji spełniających zadany warunek lub warunki. Funkcja filtrowania jest dostępna we wszystkich kartotekach, rejestrach, zestawieniach, raportach i wszystkich innych zbiorach informacji./p>
Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowaniazapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie.
Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciągznaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje.
Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana.

Warunki filtrowania pól znakowych:

  • NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. 
  • RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. 
  • RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. 
  • PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. 
  • NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. 
  • ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. 
  • NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. 
  • BRAK - filtrowanie pustych pól. 
  • JEST -Filtrowanie niepustych wartości. 
  • PUSTE - filtrowanie pól pustych. 
  • NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. 
Wykonanie filtrowania wymaga potwierdzenia polecenia URUCHOM FILTROWANIE.
Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych.Poniżej charakterystyka warunków filtrowania pól numerycznych:

  • NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania. 
  • WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej. 
  • WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej. 
  • RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej. 
  • RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej. 
  • MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej. 
  • MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej. 
  • POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. 
  • POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym. 

Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego.BRAK - filtrowanie pól pustych.JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0.

Wprowadzenie złożonego warunku filtrowania (wg więcej niż jednego pola i różnych warunków) wymaga:
1. edycji wybranych pól w pasku funkcji filtrowania,
2. wyświetlenia i wybrania z listy warunków filtrowania właściwych parametrów,
3. uruchomienia warunku filtrowania.

Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.
Szukanie informacji za pomocą filtrowania wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciąg znaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje. Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana. Warunki filtrowania kolumn tekstowych: NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania; RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków; RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanego znaku lub ciągu znaków; PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków; NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków; ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków; NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków; BRAK - filtrowanie pustych pól; JEST -Filtrowanie niepustych wartości; PUSTE - filtrowanie pól pustych; NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. Warunki filtrowania dla kolumn numerycznych różnią się od filtrowania kolumn tekstowych. Poniżej charakterystyka warunków filtrowania kolumn zawierających wartości numeryczne: NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania;WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej; WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej; RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej; RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej; MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej; MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej; POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego; POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym; Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego; BRAK - filtrowanie pól pustych; JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0.
Zakładka UWAGI to możliwość wprowadzenia do dokumentu dodatkowych uwag – komentarzy. Nowa uwaga – komentarz dopisywana jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij, aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy uwaga ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł uwagi. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza.
Funkcja - przycisk UWAGI umożliwia wpisanie dodatkowych informacji czy notatek. Pojawiają się tutaj również informacje dodatkowe wprowadzone podczas rejestracji przez stronę www. Istnieje możliwość dopisania nowych notatek. Nowy komentarz – notatka dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy notatka ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł oraz treść notatki. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza. Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy Shift>Enter>. .
Edycja zamówienia umożliwia modyfikacje informacji w wybranych polach, a także dopisanie do wybranego dokumentu zamówienia uwag, podglądu oraz dołączenia dowolnych dokumentów w formie elektronicznej oraz podglądu innych zamówień skojarzonych z użytkownikiem systemu. Po uruchomieniu funkcji pojawia się okno edycji dokumentu. Podczas edycji zamówienia mamy możliwość zmiany statusu zamówienia, zmiany sposobu przesyłki oraz płatności, zmiany oraz dopisania pozycji dokumentu, dopisania uwag oraz dołączenia dowolnych plików elektronicznych. .Edycja zamówienia
Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. p>Proces filtrowania danych polega na wyszukiwanie informacji według dowolnej kolumny rejestru bądź kartoteki. Każdy zbiór informacji może być poddany Operacji tzw. strong>Filtrowania/strong>, czyli ograniczenia wyświetlanego lub drukowanego zbioru do tych elementów, które w danym momencie interesują użytkownika. Jest to, więc grupowanie informacji spełniających zadany warunek lub warunki. Funkcja filtrowania jest dostępna we wszystkich kartotekach, rejestrach, zestawieniach, raportach i wszystkich innych zbiorach informacji./p>
Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowaniazapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie.
Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciągznaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje.
Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana.

Warunki filtrowania pól znakowych:

  • NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. 
  • RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. 
  • RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. 
  • PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. 
  • NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. 
  • ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. 
  • NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. 
  • BRAK - filtrowanie pustych pól. 
  • JEST -Filtrowanie niepustych wartości. 
  • PUSTE - filtrowanie pól pustych. 
  • NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. 
Wykonanie filtrowania wymaga potwierdzenia polecenia URUCHOM FILTROWANIE.
Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych.Poniżej charakterystyka warunków filtrowania pól numerycznych:

  • NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania. 
  • WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej. 
  • WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej. 
  • RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej. 
  • RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej. 
  • MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej. 
  • MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej. 
  • POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. 
  • POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym. 

Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego.BRAK - filtrowanie pól pustych.JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0.

Wprowadzenie złożonego warunku filtrowania (wg więcej niż jednego pola i różnych warunków) wymaga:
1. edycji wybranych pól w pasku funkcji filtrowania,
2. wyświetlenia i wybrania z listy warunków filtrowania właściwych parametrów,
3. uruchomienia warunku filtrowania.

Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.
Szukanie informacji za pomocą filtrowania wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciąg znaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje. Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana. Warunki filtrowania kolumn tekstowych: NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania; RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków; RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanego znaku lub ciągu znaków; PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków; NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków; ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków; NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków; BRAK - filtrowanie pustych pól; JEST -Filtrowanie niepustych wartości; PUSTE - filtrowanie pól pustych; NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. Warunki filtrowania dla kolumn numerycznych różnią się od filtrowania kolumn tekstowych. Poniżej charakterystyka warunków filtrowania kolumn zawierających wartości numeryczne: NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania;WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej; WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej; RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej; RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej; MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej; MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej; POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego; POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym; Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego; BRAK - filtrowanie pól pustych; JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0.
Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. br/> Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciąg znaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje. br/> Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana.br/>br/> Warunki filtrowania pól znakowych:br/> br/>- NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. br/>- RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. br/>- RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. br/>- PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. br/>- NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. br/>- ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. br/>- NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. br/>- BRAK - filtrowanie pustych pól. br/>- JEST -Filtrowanie niepustych wartości. br/>- PUSTE - filtrowanie pól pustych. br/>- NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. br/>br/>Wykonanie filtrowania wymaga potwierdzenia polecenia URUCHOM FILTROWANIE. br/>Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych. Poniżej charakterystyka warunków filtrowania pól numerycznych:br/>br/> br/>- NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania. br/>- WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej. br/>- WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej. br/>- RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej. br/>- RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej. br/>- MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej. br/>- MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej. br/>- POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. br/>- POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym. br/>br/> Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. br/>- BRAK - filtrowanie pól pustych. br/>- JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0. br/>br/> Wprowadzenie złożonego warunku filtrowania (wg więcej niż jednego pola i różnych warunków) wymaga: br/>1. edycji wybranych pól w pasku funkcji filtrowania, br/>2. wyświetlenia i wybrania z listy warunków filtrowania właściwych parametrów, br/>3. uruchomienia warunku filtrowania. br/>br/>Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.
Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.. Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. br/> Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciąg znaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje. br/> Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana.br/>br/> Warunki filtrowania pól znakowych:br/> br/>- NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. br/>- RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. br/>- RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. br/>- PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. br/>- NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. br/>- ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. br/>- NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. br/>- BRAK - filtrowanie pustych pól. br/>- JEST -Filtrowanie niepustych wartości. br/>- PUSTE - filtrowanie pól pustych. br/>- NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. br/>br/>Wykonanie filtrowania wymaga potwierdzenia polecenia URUCHOM FILTROWANIE. br/>Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych. Poniżej charakterystyka warunków filtrowania pól numerycznych:br/>br/> br/>- NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania. br/>- WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej. br/>- WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej. br/>- RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej. br/>- RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej. br/>- MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej. br/>- MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej. br/>- POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. br/>- POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym. br/>br/> Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. br/>- BRAK - filtrowanie pól pustych. br/>- JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0. br/>br/> Wprowadzenie złożonego warunku filtrowania (wg więcej niż jednego pola i różnych warunków) wymaga: br/>1. edycji wybranych pól w pasku funkcji filtrowania, br/>2. wyświetlenia i wybrania z listy warunków filtrowania właściwych parametrów, br/>3. uruchomienia warunku filtrowania. br/>br/>Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.
Szukanie informajci za pomocą filtrowania wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji. . Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciąg znaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje. Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana. szukanie filtrowanie.
Zakładka UWAGI to możliwość wprowadzenia do dokumentu dodatkowych uwag – komentarzy. Nowa uwaga – komentarz dopisywana jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij, aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy uwaga ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł uwagi. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza.
Funkcja - przycisk UWAGI umożliwia wpisanie dodatkowych informacji czy notatek. Pojawiają się tutaj również informacje dodatkowe wprowadzone podczas rejestracji przez stronę www. Istnieje możliwość dopisania nowych notatek. Nowy komentarz – notatka dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy notatka ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł oraz treść notatki. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza. Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy Shift>Enter>. .
Edycja zamówienia umożliwia modyfikacje informacji w wybranych polach, a także dopisanie do wybranego dokumentu zamówienia uwag, podglądu oraz dołączenia dowolnych dokumentów w formie elektronicznej oraz podglądu innych zamówień skojarzonych z użytkownikiem systemu. Po uruchomieniu funkcji pojawia się okno edycji dokumentu. Podczas edycji zamówienia mamy możliwość zmiany statusu zamówienia, zmiany sposobu przesyłki oraz płatności, zmiany oraz dopisania pozycji dokumentu, dopisania uwag oraz dołączenia dowolnych plików elektronicznych. .Edycja zamówienia
Dopisanie nowego zamówienia umożliwia funkcja DOPISZ. Po uruchomieniu funkcji pojawi się formularz dopisania nowego zamówienia. W polach Sposób przesyłki, Sposób płatności, Status zamówienia oraz źródło zamówienia informacje należy wybrać z list rozwijanych. W kolejnych polach Dopłata za transport, Dopłata do sposobu płatności oraz Uwagi klienta należy wpisać stosowne dane. W polu ILOŚĆ PACZEK informacja zostanie zapisana po dopisaniu pozycji zamówienia (ilość paczek zostanie obliczona automatycznie). W polu Wybierz użytkownika należy wybrać z listy rozwijanej użytkownika dla którego jest dopisywane zamówienie. Po wyborze użytkownika z listy rozwijanej dane dotyczące zamawiającego zostaną wypełnione automatycznie. Funkcja Nowy użytkownik umożliwia dopisanie nowego użytkownika systemu. Po zaznaczenia pola wyboru w tym polu zostanie umożliwione wprowadzenie informacji sekcji ZAMAWIAJĄCY. W sekcji DANE DO FAKTURY – wypełniamy informacje, tylko i wyłącznie wtedy gdy na zamówiony towar ma zostać wystawiona faktura. W sekcji ADRES DOSTAWY wpisujemy informacje tylko i wyłącznie wtedy gdy adres dostawy jest inny niż w danych zamawiającego. Po wpisaniu informacji nagłówkowych zamówienia należy je zapisać korzystając z funkcji ZAPISZ. W przypadku jeżeli wszystkie wymagalne pola są niewypełnione pojawi się komunikat: Wypełnij wszystkie niezbędne dane, a pola oznaczane jako wymagalne zostaną oznaczone kolorem kremowym. .Nowe zamówienie
Funkcja MENU pozwala na skonfigurowanie indywidualnego MENU dla wybranego pracownika. Po uruchomieniu funkcji pojawi się formularz dopisania pozycji menu. Aby do wybranego pracownika dopisać nową pozycje menu należy klikną na wierszu z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu należy wybrać z listy rozwijanej pozycje menu, w kolejnym zaznaczyć czy pozycja ma być aktywna, w kolejnym polu zapisywany jest automatycznie opisu dopisywanego menu. Wprowadzone informacje należy zatwierdzić korzystając z kombinacji klawiszy Shift Enter. Modyfikacja informacji w polach wymaga dwukrotnego kliknięcia na wybrane pole. Po wprowadzeniu modyfikacji, zapisanie informacji wymaga użycia kombinacji klawiszy SHIIFT ENTER. W menu aktywna jest funkcja usuwania. W celu usunięcia wprowadzonej pozycji menu należy wybraną pozycję zaznaczyć przez kliknięcie myszką na pozycji. Wybrany wiersz zostaje podświetlony. Użycie klawisza Delete> usuwa zaznaczoną pozycję. .Konfigurajca MENU pracownika
Dopisanie nowego użytkownika jest możliwe dzięki funkcji DOPISZ. Po wywołaniu funkcji pojawi się okno dopisania nowego użytkownika. W pierwszym polu należy wpisać Imię i nazwisko, kolejno Nazwisko, Imię, Ulicę, Miejscowość, kod pocztowy, Nr domu, Nr mieszkania, Telefon oraz E-mail. W kolejnym polu należy zaznaczyć czy dopisywany użytkownik ma mieć dostęp do obsługiwania zamówień. W polu ROLA informację należy wybrać z listy rozwijanej. W kolejnych polach należy zaznaczyć czy użytkownik ma mieć prawo do przeglądania dokumentów, ich drukowania, grupowania oraz eksportowania danych oraz czy ma mieć dostęp do menu kontekstowego (menu uruchamiane prawym przyciskiem myszy). Zaznaczenie pola wyboru oznacza udzielenie użytkownikowi do wybranej funkcji. Wprowadzone dane należy zapisać korzystając z przycisku-funkcji ZAPISZ. Istnieje także możliwość wycofania się z wprowadzonych danych przez skorzystanie z przycisku-funkcji ANULUJ. Po zapisaniu informacji należy zamknąć okno dopisywania korzystając z funkcji ZAKOŃCZ, przycisk X. .Dopisanie użytkownika
Funkcja EDYCJA umożliwia wprowadzenia zmian w wybranych polach w wybranej, zaznaczonej przez kliknięcie przed uruchomieniem funkcji, kartotece oraz umożliwia dopisania uwag oraz dołączenia dowolnych dokumentów w formie elektronicznej, a także podgląd złożonych zamówień. Po uruchomieniu funkcji pojawia się formularz edycji kartoteki składający się z czterech zakładek. Zakładka DANE PODSTAWOWE umożliwia edycję danych w wybranych polach. Edycję wybranego pola uruchamiamy przez kliknięcie. Zakładka UWAGI umożliwia dopisanie dowolnych uwag-komentarzy do kartoteki wybranego pracownika. Aby do kartoteki pracownika dopisać komentarz należy kliknąć na wiersz z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu wpisujemy Tytuł notatki, w kolejnym jej treść. Pola KTO i DATA UTWORZENIA zostaną uzupełnione automatycznie przez system po zapisaniu zmian. Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy Shift>Enter>. .Edycja danych użytkownika
Zdefiniowanie skrótów na pulpicie głównym umożliwia menu USTAWIENIA SKRÓTÓW NA PULPICIE. Po uruchomieniu menu wyświetli się rejestr zdefiniowanych już skrótów. Dopisanie nowego rekordu, który będzie zarazem nowym skrótem w pulpicie nawigacyjnym systemu, umożliwia linia z komunikatem Kliknij tutaj, aby dodać nowy wiersz. Po kliknięciu w wierszu z komunikatem należy: ul/> - W pierwszym polu zaznaczyć czy dopisywany rekord ma być aktywny br/> -Podać kolejność na którym miejscu ma być wyświetlany dopisywany rekord w wyświetlonym (aktualnie modyfikowanym) rejestrze br/> -Podać nazwę dopisywanego rekordu – nazwa rekordu winna być unikalna i nie jest wyświetlana dla użytkownika br/> -W kolumnie TEKST należy podać opis, który zostanie wyświetlony użytkownikowi br/> -Opis dodatkowy – informacja wyświetlana jako ToolTip (dymek z podpowiedzią) br/> -Uruchom moduł – w tym polu należy podać moduł (grid) który zostanie wyświetlony czytnikowi po uruchomieniu skrótu. Podany moduł można podać również z parametrem, który zapewni odfiltrowanie wyświetlonych danych, np. role_wms/dok_han_grid.aspx?typdok=OF&ach=1. br/> -W polu OBRAZEK należy wybrać z listy rozwijanej grafikę, która zostanie wyświetlona wraz z nazwą skrótu br/> -Współrzędna X – położenie skrótu w linii poziomej br/> -Współrzędna Y – położenie skrótu w linii pionowej br/> -Nie podanie współrzędnych położenia skrótu względem osi spowoduje zapisanie się w tych polach wartości domyślnej 0 i wyświetlenie dopisanego skrótu w układzie automatycznym.br/>br/> Po wprowadzeniu wszystkich informacji należy je zapisać korzystając z kombinacji klawiszy. Uruchomienie menu POWRÓT DO DESKTOP spowoduje wyświetlenie aktualnie zdefiniowanego pulpitu.Ustawienia skrótów na pulpicie
Z menu w górnej części ekranu należy wybrać w sekcji KARTOTEKI pozycję MAGAZYNOWE. W pulpicie nawigacyjnym zostaną wyświetlone rejestry narzędzi, które można przeglądać odfiltrowane według poszczególnych kategorii. Pozycja Wszystkie-tabela daje dostęp do wszystkich kartotek asortymentowych. W rejestrach aktywne są funkcje: dopisania, edycji, podglądu kartoteki, dopisania parametrów badań, przeglądania historii obrotów magazynowych. W zakładce Dane Ewidencyjne należy z listy rozwijanej wybrać typ kartoteki, grupę, podać indeks, rodzaj narzędzia również wybieramy z listy rozwijanej. Następnie należy podać numer katalogowy, kod kreskowy, nazwę, dowolny opis oraz kod PN. W kolejnym kroku z list rozwijanych wybieramy informacje dotyczące jednostki, sposobu numeracji (chodzi o nr seryjny narzędzia), magazynu, na który dopisywana jest kartoteka, dostawcy, wydziału oraz producenta. W zakładce Dane uzupełniające należy wybrać z listy rozwijanej domyślne miejsce składowania, konto MPK (miejsca powstawania kosztów) oraz cechy narzędzia. W kolejnych polach należy wpisać cenę zakupu, cenę ewidencyjną, czas amortyzacji w miesiącach oraz czas gwarancji również podany w miesiącach. .Rejestr narządzi
Funkcja dopisania uruchamiana jest przez użycie polecenia DOPISZ. W oknie dopisania kartotek zapisywane są informacje. W zakładce Parametry jest możliwość wpisania wymiarów narzędzia, a więc jego szerokości, długości oraz wysokości, wagi netto oraz brutto, podania zawartości w opakowaniu zbiorczym (w kartonie, na palecie), oraz wymaganego zapasu minimalnego i maksymalnego oraz zapasu optymalnego. Zakładkę Parametry techniczne wypełniamy podczas edycji kartoteki. Informacje, które się pojawią w tej zakładce uzależnione są od wyboru grupy towarowej. Zakładkę Dostawcy również wypełniamy w trybie edycji kartoteki. W tej zakładce jest możliwość przypisania większej ilości dostawców oraz wypożyczających dane narzędzie. Informacje te zostaną później wykorzystane podczas kreowania zapytań ofertowych o zakup i wypożyczenie narzędzia. W zakładce Foto jest możliwość dołączenia do kartoteki narzędzia dowolnej ilości załączników w postaci zdjęć w formacie JPG, dla których program automatycznie generuje miniaturki. Klikając na miniaturkę zdjęcia wyświetlone zostanie oryginalne zdjęcie. W zakładce Załączniki jest możliwość przypisania do kartoteki narzędzia dowolnej ilości dokumentów elektronicznych stanowiących załączniki np. dokumenty PDF, Word, Excel itp. Pola obowiązkowe przy dopisaniu kartoteki to INDEKS i NAZWA. Przy próbie zapisania kartoteki bez zapisanych informacji w polach, Operacja zapisana zostaje zablokowana a wokół pól zostaje wyświetlona czerwona ramka oznaczająca wymagalność pola. .Zakładanie kartoteki
Dane kartotek asortymentowych mogą być modyfikowane w trybie modyfikacji tabelarycznej lub przez użycie funkcji EDYCJA. Modyfikacja tabelaryczna polega na edytowaniu wybranego pola przez podwójne kliknięcie, zapisaniu zmiany w polu i zapisaniu modyfikacji przez kombinację klawiszy lub kliknięcie na dowolny pole w innym wierszu niż modyfikowany. Modyfikacja w trybie edycji wymaga użycia polecenia EDYCJA. W wyświetlonym formularzu kartoteki wprowadzane są zmiany w wybranych polach. Wprowadzone zmiany należy zapisać przez użycie polecenia ZAPISZ. O wykonaniu Operacji informuje wyświetlony komunikat. Okno formularza kartoteki należy zamknąć przez przycisk. W kartotece asortymentowej nie są modyfikowane pola INDEKS i ILOŚĆ.Modyfikacja - edycja danych
    DEMO