Instrukcja do programu magazynowego - dokumentacja magazyn wysokiego składowania. Rozwiązania typu Warehouse Management System (WMS) służą koordynowaniu prac magazynowych. Są to wysoce wyspecjalizowane systemy usprawniające wszystkie procesy, które zachodzą w magazynach. Mają one duże znaczenie przede wszystkim dla Operatorów (usługodawców) logistycznych, obsługujących w swoich magazynach i terminalach codziennie dużą liczbę zróżnicowanych przesyłek, pochodzących od wielu nadawców i kierowanych do wielu odbiorców.

Instrukcja do programu magazynowego - Studio Magazyn WMS.net. Firmą logistycznym ciężko wyobrazić sobie sprawne realizowanie procesów zachodzących w logistyce bez wspomagających narzędzi informatycznych określanych systemami WMS. Działania tego typu są obecnie usprawnione i udoskonalone dzięki możliwości stosowania WMS. Nowoczesne technologie informatyczne pozwalają na zarządzanie magazynem za pomocą komputerowego oprogramowania magazynowego, nie tylko pracownikom bezpośrednio znajdującym się na terenie magazynu, ale przez Internet z dowolnego miejsca na ziemi. Magazyn Wysokiego Składowania WMS wymaga oprogramowania, ale firmy informatyczne często zamiast udostępniać wersje demonstracyjne swoich programów, pokazują ich funkcjonalność za pomocą prezentacji multimedialnych, filmów czy animacji. Większość producentów oprogramowania udostępnia DEMO swoich programów, aby użytkownik przed zakupem mógł zapoznać się nie tylko z zakresem funkcjonalnym oprogramowania, ale także ocenić przydatność i łatwość obsługi. Wielu użytkowników posiada wieloletnie przyzwyczajenia co do sposobu obsługi programów, łatwości interpretacji informacji wyświetlanych na ekranie czy na wydrukach.



Magazyn Wysokiego Składowania WMS
Bezpieczeństwo oraz role użytkowników
Bezpieczeństwo oraz role użytkowników technologii Asp.Net jako część struktury .Net posiada solidną strukturę bezpieczeństwa, zaprojektowaną do współpracy z Microsoft Internet Information Server (IIS) , systemami Operacyjnymi rodziny Windows, systemem plików NTFS. Zasadniczą kwestią bezpieczeństwa w ASP jest ograniczenie dostępu do określonych zasobów witryny internetowej, a osiągnąć to można za pomocą: Uwierzytelniania - czyli weryfikacji pozwalająca na określenie czy dany użytkownik jest faktyczni eosobą, za którą się podaje. Autoryzacja - określenie czy dany użytkownik jest uprawniony do uzyskania dostępu do określonych zasobów (stron, danych) z których chce skorzystać.

    Funkcja eksportu danych pozwala zapisać wyświetlane dane tabelaryczne do plików np. Excel XLS
    Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji.

    Funkcja eksportu danych jest aktywna w zestawieniach oraz raportach, ale działa w różny sposób. Efektem eksportu danych jest przekazanie wyników do innych formatów np. excel, word czy pdf
    RAPORTY Eksport danych uzyskanych w wyniku działania raportu polega na wybraniu w górnym pasku formatu danych oraz zapisaniu utworoznego pliku. Dostępne sa formaty Excel XLS, Word DOC, Acrobat Reader PDF   ZESTAWIENIA Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. 

    Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach.
    Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji.
    eksport danych do plików excel pdf html xml
      Użytkownik programu magazynowego może korzystać z konfigurowalnego menu ULUBIONE pozwalającego na szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych transakcji

      Oprogramowanie przyjazne użytkownikowi to takie, które użytkownik korzystającey z niego określi mianem programu intuicyjnego. Zwykle każdy użytkownik oprogramowanie ma swoje przyzwyczajenia co do sposobu nawigacji po programie, ale niezależnie od tego każdy ma takie opcje i funkcje z których korzysta najczęsciej. W celu ułatwienia pracy z programem każdy użytkownik może mieć ustawione własne MENU ULUBIONE.

      Ulubione to zdefiniowany zestaw dostępu do najczęściej używanych transakcji ;programu, a więck takie które zawsze powinny być "pod ręką", dostępne bez zbędnego przeszukiwania rozbudowanego menu.



        Aby przenieść zawartość dokumentów papierowych do komputera należy skorzystać z dedykowanego rozwiązania pozwalającego na skonowanie dokumentów i zapisu ich treści do pliku np. PDF
        W celu zeskanowania dokumentów do komputera trzeba najpierw zgromadzić te dokumenty, które będą poddawane procesowi skanowania. Jeżeli skaner jest wyposażony w automatyczny podajnik dokumentów, można załadować wiele stron jednocześnie do podanika. Przy pierwszym skanowaniu program wykryć powinien podajnik dokumentów oraz zawartość. Szczegółowe informacje na temat automatycznego podajnika dokumentów (i informacja, czy jest on dostępny w danym skanerze) znajduje się w dokumentacji dostarczonej ze skanerem. Dokumenty warto również posortować. Jeżeli są wśród nich strony kolorowe, które chcesz zeskanować w kolorze, oddziel je od czarno-białych, odkładając je na osobny stos. Załaduj pierwszą stronę lub stos (w przypadku korzystania z automatycznego podajnika papieru) do skanera. Wykorzystanie do skanowania programu Microsoft Office Document Imaging z pakietu Microsoft Office 2010. Za pomocą składnika skanowania programu Microsoft Office Document Imaging można skanować wiele stron (również przy użyciu automatycznego podajnika dokumentów (ADF: Podajnik dołączony do niektórych skanerów, który umożliwia automatyczne skanowanie wielu stron.)), porządkować je na ekranie w formie plików jedno- lub wielostronicowych i zapisywać je jako pliki TIFF (Tagged Image File Format) (Tagged Image File Format (TIFF): Oparty na tagach format graficzny o wysokiej rozdzielczości. Format TIFF jest powszechnie używany do wymiany grafiki cyfrowej.) lub MDI (Microsoft Document Imaging Format) (format programu Microsoft Document Imaging (MDI): Format graficzny wysokiej rozdzielczości, oparty na tagach i formacie TIFF (Tagged Image File Format), używany w grafice cyfrowej.). Dzięki temu można na przykład wreszcie pozbyć się stosu dokumentów papierowych i uporządkować biurko. W programie Microsoft Office Document Imaging jest również dostępna funkcja optycznego rozpoznawania znaków (OCR) (OCR: Funkcja tłumacząca obrazy tekstu, na przykład zeskanowane dokumenty, na rzeczywiste znaki tekstowe; nazywana również rozpoznawaniem tekstu.) w zeskanowanych dokumentach. Umożliwia to przetwarzanie tekstu w tych dokumentach. Na przykład można skopiować taki tekst do dokumentu programu Word lub wiadomości e-mail.

        Instrukcja do programu magazynowego - dokumentacja magazyn wysokiego składowania. Rozwiązania typu Warehouse Management System (WMS) służą koordynowaniu prac magazynowych. Są to wysoce wyspecjalizowane systemy usprawniające wszystkie procesy, które zachodzą w magazynach. Mają one duże znaczenie przede wszystkim dla Operatorów (usługodawców) logistycznych, obsługujących w swoich magazynach i terminalach codziennie dużą liczbę zróżnicowanych przesyłek, pochodzących od wielu nadawców i kierowanych do wielu odbiorców. .

        Instrukcja do programu magazynowego - Studio Magazyn WMS.net. Firmą logistycznym ciężko wyobrazić sobie sprawne realizowanie procesów zachodzących w logistyce bez wspomagających narzędzi informatycznych określanych systemami WMS. Działania tego typu są obecnie usprawnione i udoskonalone dzięki możliwości stosowania WMS. Nowoczesne technologie informatyczne pozwalają na zarządzanie magazynem za pomocą komputerowego oprogramowania magazynowego, nie tylko pracownikom bezpośrednio znajdującym się na terenie magazynu, ale przez Internet z dowolnego miejsca na ziemi. Magazyn Wysokiego Składowania WMS wymaga oprogramowania, ale firmy informatyczne często zamiast udostępniać wersje demonstracyjne swoich programów, pokazują ich funkcjonalność za pomocą prezentacji multimedialnych, filmów czy animacji. Większość producentów oprogramowania udostępnia DEMO swoich programów, aby użytkownik przed zakupem mógł zapoznać się nie tylko z zakresem funkcjonalnym oprogramowania, ale także ocenić przydatność i łatwość obsługi. Wielu użytkowników posiada wieloletnie przyzwyczajenia co do sposobu obsługi programów, łatwości interpretacji informacji wyświetlanych na ekranie czy na wydrukach.

        Magazyn Wysokiego Składowania WMS
        Bezpieczeństwo oraz role użytkowników . Bezpieczeństwo oraz role użytkowników technologii Asp.Net jako część struktury .Net posiada solidną strukturę bezpieczeństwa, zaprojektowaną do współpracy z Microsoft Internet Information Server (IIS) , systemami Operacyjnymi rodziny Windows, systemem plików NTFS. Zasadniczą kwestią bezpieczeństwa w ASP jest ograniczenie dostępu do określonych zasobów witryny internetowej, a osiągnąć to można za pomocą: Uwierzytelniania - czyli weryfikacji pozwalająca na określenie czy dany użytkownik jest faktyczni eosobą, za którą się podaje. Autoryzacja - określenie czy dany użytkownik jest uprawniony do uzyskania dostępu do określonych zasobów (stron, danych) z których chce skorzystać.
        Programy softwarestudio dedykowane są do pracy z drukarkami firmy zebra. Sama ewidencja ilościowa palet pozwala kontrolować rozrachunki z kontrahentami na poziomie sztuk, ale nie potrafi zapewnić kontroli wartościowej. Funkcje raportów standardowo pozwala eksportować uzyskane wyniki do arkuszy kalkulacyjnych excel, dokumentów worda czy pdf. . Kolejny etap to rozliczenie inwentaryzacji, czyli porównanie danych wynikających z arkuszy spisowych z danymi ewidencji księgowej jest to porównanie jakościowe i ilościowe. Certyfikat chroni użytkowników i klientów przed atakami typu „man in the middle”. Szczególnie podatne na ten typ ataku są tworzone dynamicznie w oparciu o sql-ową bazę danych serwisy internetowe. Zebra mc32n0-gi2haheia to pierwsze urządzenie testowane i zastosowane przez inżynierów softwarestudio w gospodarce magazynowej. System komputerowy wms net przeznaczony jest do obsługi dla dowolnego przedsiębiorstwa, a w szczególności dla firm handlowych i produkcyjnych. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Składowanie według norm i wymagań
        Funkcja eksportu danych jest aktywna w zestawieniach oraz raportach, ale działa w różny sposób. Efektem eksportu danych jest przekazanie wyników do innych formatów np. excel, word czy pdf . RAPORTY Eksport danych uzyskanych w wyniku działania raportu polega na wybraniu w górnym pasku formatu danych oraz zapisaniu utworoznego pliku. Dostępne sa formaty Excel XLS, Word DOC, Acrobat Reader PDF ZESTAWIENIA Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. eksport danych XLS excel PDF word.
        Funkcja eksportu danych pozwala zapisać wyświetlane dane tabelaryczne do plików np. Excel XLS. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji.
        Funkcja eksportu danych jest aktywna w zestawieniach oraz raportach, ale działa w różny sposób. Efektem eksportu danych jest przekazanie wyników do innych formatów np. excel, word czy pdf. RAPORTY Eksport danych uzyskanych w wyniku działania raportu polega na wybraniu w górnym pasku formatu danych oraz zapisaniu utworoznego pliku. Dostępne sa formaty Excel XLS, Word DOC, Acrobat Reader PDF   ZESTAWIENIA Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. 
        Funkcja - przycisk WYDRUK wyświetla podstawowe informacje o kandydacie. W górnym pasku okna dostępne są polecenia obsługi, które umożliwiają szybkie wyszukiwanie informacji bądź wyeksportowanie do pliku PDF, Worda czy Excela. Wyszukanie informacji w wyświetlonych informacjach wykonywane jest przez użycie polecenia FIND. Na wydruku zostaje zaznaczona informacja zapisana w polu obok polecenia. Odszukanie kolejnych wystąpień szukanego ciągu znaków wykonywane jest przez użycie polecenia NEXT. Zapisanie raportu w formacie pliku XML, CSV, PDF, MHTML, Excel, TIFF lub Word wykonywane jest przez polecenie EXPORT. Format zapisanego pliku wybierany jest ze skorowidza wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej w polu SELECT A FORMAT. Po wybraniu formatu należy potwierdzić wykonanie polecenia korzystając z funkcji EXPORT. Uruchomienie wydruku wymaga potwierdzenia ikony drukarki na panelu funkcji. Po wybraniu ikony wyświetlone zostaje okno drukowania. .
        Funkcja - przycisk ZAŁĄCZNIKI uruchamia okno wyświetlające dopisane już załączniki w tym także CV kandydata, które zostało dołączone podczas rejestracji na stronie www. Wywołana funkcja umożliwa również dołączenie do wybranej kartoteki kolejnych załączników w postaci plików pdf, doc, xls, jpg itp. Po uruchomieniu przycisku PRZEGLĄDAJ zostanie wyświetlone okno wyboru pliku. Wybrany plik należy zaznaczyć i potwierdzić wybór poleceniem OTWÓRZ. Lokalizacja pliku zostanie zapisana w polu okna dopisana załącznika. Dołączenie załącznika do kartoteki wymaga potwierdzenia polecenia DODAJ ZAŁĄCZNIK.
        Załączone pliki wyświetlane są w poszczególnych folderach w których się znajdują. Na ekranie prezentowane są miniatury (ikony) reprezntujące skrót do danego pliku. W celu otwracia załącznika należy dukrotnie kliknąć na miniaturę danego załącznika. W zalezności do rodzaju załącznika (typ pliku identyfikowany jest na podstawie jego rozszerzenia, znaki po ostataniej kropce w nazwie pliku). Standardowo załączone pliki PDF otwierane są za pomocą programu Acrobat Reader. Jeżeli załącznik ma format, którego system nie potrafi auotmatycznie otworzyć wówczas istniejej możliwość pobrania (skopiowaia / zapisu) pliku na dysk twardy komputera).Wyświetlanie załącznika
        Opcja pozwala administratorowi na określenie które raporty z serwera raportów będą udostępnione dla danego użytkownika, pod jaką nazwą będzie dany raport wyświetlany w menu użytkownika. tego typu rozwiązanie pozwala na udostępanienie tego samego raprotu różnym pracownikom pod różnymi nazwami. Ponadto można zdefiniować czy raport ma być automatycznie wysyłany mailem, wskazać adresata raportu, czas jego wykonania oraz termin ważności. Raport wysyłany mailem musi być tworozny w specyficznym formacie Excela XLS lub Acrobat PDF.Zarządzanie użytkownikami raportów
        Realizowanie projektów przez działy IT przedsiębiorstw w zakresie wdrażania platformy raportowej typu Business Intelligence, pozwalające na standaryzację i zmniejszenie kosztów dostarczania informacji dla użytkowników biznesowych. Użytkownicy uzyskują dostęp do raportów za pomocą przeglądarki internetowej wykorzystując albo wbudowane rozwiązanie Reporting Services albo za pośrednictwem apliakjci Studio Raporty.net DOmyślnie raporty są renderowane do formatu HTML, ale rozwiązanie udostępnia inne sposoby renderowania w wyniku czego raport będzie prezentowany w formacie PDF lub TIFF w celu wydrukowania go na drukarce. Wynik raportu można eksportować za pomocą formatów bazodanowych typu CVS lub XML. Innym podejsciem jest udostępnianie raportów za pomocą aplikacji biznosowych, tak aby użytkownik bezpośrednio ze swojej aplikacji z którą pracuje na co dzień mógł uruchamiać raporty.Platforma raportowa
        Aplikacja Report Builder została zaprojektowana z myślą o mniej zaawansowanych użytkownikach biznesowych, dlatego interfejs programu jest prosty i przypomina aplikacje pakiety MS Offcie 2007. Raporty przygotowywane w trybie Ad Hoc służą zazwyczaj do znalezienia szybkiej odpowiedzi na precyzyjne pytania, za pomocą report Builder dane te nie tylko możemy szybko odszukać, ale zaprezentować wyniki w ładnej formie graficznej, wydrukować oraz zapisać wyniki raportu do wielu różnych formatów np. Excel XLS, Word DOC, Acrobat PDF.Raporty Ad Hoc
        DEMO