Dokument jest tutaj rozumiany bardzo szeroko, jako treść mająca znaczenie dla odbiorcy, którą można mu zaprezentować. Przeprowadzone wtedy zostają testy akceptacyjne i wydajnościowe oprogramowania i sprzętu na podstawie których klient ma zapewnienie, że otrzymał to czego oczekiwał. Wersja demonstracyjna magazyn wms net pozwala poznać szereg standardowych funkcjonalności systemu. . W nagłówku dokumentu wybierany jest kontrahent, w pozycjach wyświetlana jest lista towarów wybranego kontrahenta. Przede wszystkim są tu zaimplementowane wszelkie mechanizmy wpływające na bezpieczeństwo operacji. Dodane przyjęcie towaru awizowanego zleceniem pojawia się na liście przyjęć pz. Ilość znajdująca się w lokalizacji w stosunku do przyjmowanej należy wybrać tę lokalizację, która zawiera ilość optymalną w stosunku do ilości przyjmowanej. W celu usprawnienia obsługi wydań powierzchnię magazynowania (lokalizacje) dzieli się na strefy, w zależności od czasu dostępu. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Racjonalne przechowywanie w magazynie
Sprawne zarządzanie wymaga dostępu do informacji a w tym w ogromne znaczenie mają informację wypływające ze źródeł ewidencji księgowej. Nie bez znaczenia jest czas, w jakim informacja dociera do odbiorcy. Informatyzacja przyczyniła się do zmiany dostępności informacji w procesie zarządzania zwłaszcza z systemu informacyjnego rachunkowości, który łączy w swym zakresie inne systemy informacyjne: kadrowy, produkcyjny, magazynowy, marketingowy. Rozwój technologii informatycznej przyczynił się znacznie do rozwoju ewidencji księgowej prowadzonej przy użyciu komputera. Coraz większa liczba przedsiębiorstw korzysta z różnego typu informatycznych systemów klasy ERP. W 2002 roku weszła w życie znowelizowana ustawa o rachunkowości, która dopuściła zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych w szerszym zakresie określając wymogi w ich stosowaniu. Podstawowym elementem rachunkowości są księgi rachunkowe, na które składają się: dziennik księgowań; księga główna; księgi pomocnicze; zestawienie sald i obrotów księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych; wykaz składników aktywów i pasywów. .Informatyczne wspomaganie rachunkowości
Gospodarka magazynowa stanowi obok transportu jedną z najważniejszych ogniw w sferze logistyki. Dobrze zorganizowane procesy magazynowe powodują szybki przepływ materiałów od dostawcy do odbiorcy towaru. Dobrze opracowany system logistyczny wyposażony w odpowiednie narzędzia pracy (urządzenia i oprogramowanie) i odpowiednio przygotowane do niego magazyny sprawiają, że przebieg materiałów w procesie logistycznym odbywa się sprawnie i bez zakłóceń. Procesy logistyczne w gospodarce magazynowej wykorzystują komputery i urządzenia mobilne w realizacji postawionych im zadań. Zastosowanie systemu informatycznego w gospodarce magazynowej przyśpiesza operacje związane z wystawianiem dokumentów obrotu towarowego oraz usprawnia prace z przypisywaniem określonemu miejscu składowania konkretnego nośnika logistycznego (zwykle palety).Procesy logistyczne w gospodarce magazynowej
Program Studio Palety na podstawie dokumentów przyjęć i wydań palet z magazynu tworzy zestawienia i oblicza salda palet wg odbiorców. Obliczone saldo szybko dostarcza informacji ile palet powinien zwrócić nam poszczególny odbiorca lub ile palet powinniśmy przekazać odbiorcy. Rozliczanie sald palet z odbiorcami towaru z magazynu pozwala na kontrolę kosztów i jest podstawą do naliczania not obciążeniowych.
Dokument jest tutaj rozumiany bardzo szeroko, jako treść mająca znaczenie dla odbiorcy, którą można mu zaprezentować. Przeprowadzone wtedy zostają testy akceptacyjne i wydajnościowe oprogramowania i sprzętu na podstawie których klient ma zapewnienie, że otrzymał to czego oczekiwał. Wersja demonstracyjna magazyn wms net pozwala poznać szereg standardowych funkcjonalności systemu. . W nagłówku dokumentu wybierany jest kontrahent, w pozycjach wyświetlana jest lista towarów wybranego kontrahenta. Przede wszystkim są tu zaimplementowane wszelkie mechanizmy wpływające na bezpieczeństwo operacji. Dodane przyjęcie towaru awizowanego zleceniem pojawia się na liście przyjęć pz. Ilość znajdująca się w lokalizacji w stosunku do przyjmowanej należy wybrać tę lokalizację, która zawiera ilość optymalną w stosunku do ilości przyjmowanej. W celu usprawnienia obsługi wydań powierzchnię magazynowania (lokalizacje) dzieli się na strefy, w zależności od czasu dostępu. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Racjonalne przechowywanie w magazynie
Sprawne zarządzanie wymaga dostępu do informacji a w tym w ogromne znaczenie mają informację wypływające ze źródeł ewidencji księgowej. Nie bez znaczenia jest czas, w jakim informacja dociera do odbiorcy. Informatyzacja przyczyniła się do zmiany dostępności informacji w procesie zarządzania zwłaszcza z systemu informacyjnego rachunkowości, który łączy w swym zakresie inne systemy informacyjne: kadrowy, produkcyjny, magazynowy, marketingowy. Rozwój technologii informatycznej przyczynił się znacznie do rozwoju ewidencji księgowej prowadzonej przy użyciu komputera. Coraz większa liczba przedsiębiorstw korzysta z różnego typu informatycznych systemów klasy ERP. W 2002 roku weszła w życie znowelizowana ustawa o rachunkowości, która dopuściła zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych w szerszym zakresie określając wymogi w ich stosowaniu. Podstawowym elementem rachunkowości są księgi rachunkowe, na które składają się: dziennik księgowań; księga główna; księgi pomocnicze; zestawienie sald i obrotów księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych; wykaz składników aktywów i pasywów. .Informatyczne wspomaganie rachunkowości
Gospodarka magazynowa stanowi obok transportu jedną z najważniejszych ogniw w sferze logistyki. Dobrze zorganizowane procesy magazynowe powodują szybki przepływ materiałów od dostawcy do odbiorcy towaru. Dobrze opracowany system logistyczny wyposażony w odpowiednie narzędzia pracy (urządzenia i oprogramowanie) i odpowiednio przygotowane do niego magazyny sprawiają, że przebieg materiałów w procesie logistycznym odbywa się sprawnie i bez zakłóceń. Procesy logistyczne w gospodarce magazynowej wykorzystują komputery i urządzenia mobilne w realizacji postawionych im zadań. Zastosowanie systemu informatycznego w gospodarce magazynowej przyśpiesza operacje związane z wystawianiem dokumentów obrotu towarowego oraz usprawnia prace z przypisywaniem określonemu miejscu składowania konkretnego nośnika logistycznego (zwykle palety).Procesy logistyczne w gospodarce magazynowej
Program Studio Palety na podstawie dokumentów przyjęć i wydań palet z magazynu tworzy zestawienia i oblicza salda palet wg odbiorców. Obliczone saldo szybko dostarcza informacji ile palet powinien zwrócić nam poszczególny odbiorca lub ile palet powinniśmy przekazać odbiorcy. Rozliczanie sald palet z odbiorcami towaru z magazynu pozwala na kontrolę kosztów i jest podstawą do naliczania not obciążeniowych.
Elektrycznie sterowany ekran projekcyjny klasy Premium stworzony dla wymagającego odbiorcy. Klasyczny design aluminiowej kasety wraz delikatnymi przetłoczeniami oraz perfekcyjnym wykończeniem. Nowoczesny system montażu i demontażu typu "click-on/off" . Materiały projekcyjne amerykańskiej produkcji. Ekran fabrycznie oferowany z czarnymi ramami podkreślającymi kontrast i ułatwiającymi kalibrację obrazu. Silniki typu "tubular motor" zapewniają szybkie rozwijanie przy jednoczesnej cichej pracy. Prestiżu dodaje wytłoczenie nazwy "SUPREMA". W opcji dostępny ekran z radiowym sterowaniem bezprzewodowym. MATT WHITE: Powierzchnia uniwersalna do przedniej projekcji, dedykowana do zastosowań biurowych. Siatka z włókna szklanego wewnątrz materiału wzmacnia i usztywnia ekran. Powierzchnia ekranu jest zmywalna ,niepalna, odporna na grzyby (pleśń). Dodatkowy środek zapobiega rozpraszaniu światła. Materiał 4-ro warstwowy. Kąt dobrej widzialności -160 stopni.
moduł enovaNet wspiera działania w ramach modułów „Kadry i Płace” oraz „crm”. Oznacza to, że dostęp do zasobów aplikacji będą mieli bądź pracownicy, bądź osoby kontaktowe dla kontrahentów funkcjonujący w ramach uprzednio skonfigurowanej firmy/bazy. Każdemu Operatorowi (pracownik, osoba kontaktowa), który ma mieć dostęp poprzez moduł enovaNet należy włączyć taką możliwość (moduł enovaNet dostępny jest od wersji 6.2 i tylko od tej wersji możliwe jest włączanie uprawnień użytkownikom). Czynność tą wykonujemy z poziomu enova standardowej wchodząc na listę pracowników lub listę osób kontaktowych kontrahenta. Odpowiedniej konfiguracji można dokonać z poziomu formularza pracownika lub osoby kontaktowej. W założeniu, osoba korzystająca z netcrm, to kontrahent, który zlecił nam jakieś zadanie, a następnie chce przeglądać stan tego zadania. W związku z tym, aby móc zalogować się do enovaNet crm należy w enova wejść na kartotekę kontrahenta i na zakładce ‘Dane kontaktowe’ dodać nową osobę kontaktową (lub otworzyć już istniejącą). Tutaj na zakładce ‘Dostęp WWW’ wystarczy zaznaczyć checkbox ‘Konto założone’. Domyślne parametry konta to: login: imię i nazwisko, hasło: enova Oczywiście można je zmienić wpisując żądane wartości w polu ‘Nazwa konta’ i oknie wywołanym przez kliknięcie przycisku ‘Hasło WWW’. W przypadku wykupienia licencji na Zamówienia.NET, koniecznym jest zaznaczenie checkbox’a „Licencja Zamówień” na zakładce „Dostęp WWW” danej osoby kontaktowej Kontrahenta. Następnie należy ustawić ustawienia domyślne dla modułu Zamówień.NET, w związku z czym przechodzimy do: Narzedzia-> Opcje-> Handel-> Zamówienia.NET i w polu „Definicja zamówień internetowych” wybieramy „Zamówienia od odbiorcy”. Po zachowaniu zmian można przystąpić do wystawiania zamówień na witrynie.
Filtry informacji to systemy informacyjne, które działając w sposób ciągły ze strumieniem dokumentów eliminują dokumenty irrelewantne na podstawie profili wyrażających stałe w czasie potrzeby informacyjne użytkowników. Dokument jest tutaj rozumiany bardzo szeroko, jako treść mająca znaczenie dla odbiorcy, którą można mu zaprezentować. Filtry informacyjne były początkowo nazywane systemami selektywnego rozpowszechnienia informacji lub czasami systemami selektywnej dystrybucji informacji.Definicja
Oferta od dostawcy – dokument jest rejestracją propozycji od dostawcy, nie wpływa na listę „stan magazynu?, ani na stan zamówień, ani na zasoby w magazynie, Oferta dla odbiorcy – dokument jest rejestracją propozycji dla odbiorcy, nie wpływa na listę „stan magazynu„, ani na stan zamówień, ani na zasoby w magazynie.Oferty
ZD (Zamówienie do dostawcy) – rejestracja wpływa na stan zamówień na liście stanu magazynu jako suma ZD i ZO, ZO (Zamówienie od odbiorcy) – rejestracja wpływa na stan zamówień na liście stanu magazynu jako suma ZD i ZO,.Zamówienia
Każda kartoteka kontrahenta pozwala na zdefiniowanie listy firm będących odbiorcami towarów kontrahenta. Odbirocę można przypisać do dokumentu wydania z magazynu.Odbiorcy
Opis każdej wysyłanej do odbiorcy przesyłki z towarem jest "eksportowany" do systemu informatycznego firmy kurierskiej przy okazji wystawienia faktury lub dokumentu rozchodu; przekazywane informacje to między innymi: adres odbiorcy, zawartość przesyłki, specjalne dyspozycje, itp.), nadany w systemie informatycznym kuriera identyfikator przesyłki jest zwrotnie przekazywany do programu Spedycja.net.
Specyfikacje paczek generowane dla faktur sprzedaży zapisywane są jako dokumenty bez pozycji, ze statusem dokumentu niezatwierdzonego. Funkcja generowania specyfikacji uruchamiana jest dla zaznaczonego kursorem dokumentu przez wybór procedury SPECYFIKACJA PACZEK. Nazwa oraz dane adresowe odbiorcy odczytane zostają z dokumentu sprzedaży. W sytuacji, gdy w fakturze zapisane zostało miejsce dostawy, w polu NAZWA 1 specyfikacji jest zapisywana nazwa miejsca dostawy odczytana z kartoteki miejsc dostawy (pole NAZWA). Dane adresowe również odczytane są z kartoteki miejsca dostawy skojarzonej z dokumentem sprzedaży. Uwaga: W przypadku konieczności modyfikacji danych miejsca dostawy (np. niepełne informacje o miejscu dostawy) wystarczająca jest modyfikacja kartoteki miejsca dostawy, nie ma potrzeby modyfikacji miejsca dostawy w dokumencie sprzedaży. Przy generowaniu specyfikacji dane miejsca dostawy odczytywane są bezpośrednio z kartoteki miejsc dostawy. W wyświetlonej formatce Operator może wprowadzić informacje w polach: Kontakt i telefon oraz polach dotyczących usług: COD (pobranie), Kwota pobrania, EXW (płaci odbiorca), ROD (zwrot dok.), POD (potw.dost), Dost. Do 10:00, Dost. w sobotę. Pola wagi i ilości paczek są nieedytowalne. Pola dotyczące usług wysyłki wymagają oznaczenia przez wpisanie wartości "T' (tak) lub "N" (nie). Wprowadzenie innej niż wymienione informacje lub nie wpisanie informacji jest blokowane. Pole KWOTA POBRANIA nie jest edytowane jeśli w polu COD (POBRANIE) została zapisana wartość "N". W polu aktywna jest procedura blokowania wyjścia z pola, jeśli zapisana wartość jest większa od 5 000,00. Pole UWAGI przeznaczone jest do zapisania dowolnych informacji przez Operatora. Zapisane informacje nie są drukowane na etykiecie i przepisywane do potwierdzenia odbioru. Potwierdzenie pola UWAGI uruchamia procedurę generowania specyfikacji paczek.
    DEMO