W module Księga Handlowa odbywa się księgowanie zdarzeń gospodarczych zarejestrowanych przy pomocy dokumentów w modułach Sprzedaż, Zakupy, Gospodarka magazynowa, Kasa/Bank, Rozrachunki, Środki Trwałe oraz Kadry i Płace.
W module Księga Handlowa odbywa się księgowanie zdarzeń gospodarczych zarejestrowanych przy pomocy dokumentów w modułach Sprzedaż, Zakupy, Gospodarka magazynowa, Kasa/Bank, Rozrachunki, Środki Trwałe oraz Kadry i Płace. System daje się tak skonfigurować, aby księgowania tych dokumentów przebiegały w pełni automatycznie. Księgowanie automatyczne usprawnia pracę, a jednocześnie eliminuje większość typowych błędów popełnianych w tradycyjnej technice księgowania. Do modułu KH można również zaimportować dokumenty wystawiane w oddziałach firmy. Proces obróbki dokumentów w systemie księgowym Corax ERP można podzielić na następujące etapy. Tworzenie lub rejestrowanie dokumentów źródłowych. Realizowany jest głównie w innych modułach systemu związanych z dokumentami sprzedaży, zakupów, kosztów;Przenoszenie dokumentów do Księgi Handlowej. Realizowany jest on w opcji Funkcje administracyjne, przeniesione dokumenty do księgi nie podlegają już funkcji modyfikacji - blokada. Oznacza to, że Operator nie zdoła już poprawić faktury, która trafiła do księgi.Dekretacja dokumentów. Operacje dekretacji wykonuje się w opcji Księga Handlowa -> Dekretacja dokumentów. Wykonana może być ona automatycznie, półautomatycznie lub ręcznie.Księgowanie dokumentów. Operację księgowanie wykonujemy w opcji Księga Handlowa -> Dekretacja dokumentów. Jest to czynność nieodwracalna - powoduje zapis w dziennikach na trwałe. Operacja ta ma za zadanie nadać dokumentowi unikalny, kolejny numer w dzienniku i datę zaksięgowania. Zaksięgowane dokumenty otrzymują status K (zaksiegowany).

Wdrożenie Księgi Handlowej jest bardzo ważnym momentem, gdyż to jak zostanie przeprowadzone ma znaczenie dla dalszej pracy systemu ERP.
Wdrożenie Księgi Handlowej jest bardzo ważnym momentem, gdyż to jak zostanie przeprowadzone ma znaczenie dla dalszej pracy systemu. Istnieje kilka sposobów wprowadzenia startowych informacji o obrotach kont. Wybór powinien być uzależniony np. od momenty roku obrachunkowego w jakim przeprowadzane jest wdrożenia jak również od ilości kontrahentów z którymi firma prowadzi rozrachunki. Jeden ze sposobów polega na wprowadzenie dokumentem PK do okresu 00 bilansu otwarcia z początku roku, a następnymi PK do poszczególnych miesięcy sumarycznych obrotów wszystkich kont. Otrzymujemy w ten sposób pełną informację o tym co się działo (sumarycznie) na kontach we wszystkich miesiącach przed wdrożeniem systemu. Pozwala to np. wykonać sprawozdania księgowe za cały rok czy za poszczególne miesiące. Sposób ten można zastosować tylko w przypadku wdrażania systemu najdalej w trzecim czy czwartym miesiącu roku obrachunkowego, gdyż uzupełnienie obrotów kont np. z siedmiu miesięcy trwałoby bardzo długo, a w niektórych przypadkach byłoby w ogóle niemożliwe ze względu na bieżąca pracę. Również duża ilość obsługiwanych kontrahentów utrudnia to zadanie, gdyż w każdym miesiącu trzeba wprowadzić obroty kont rozrachunkowych. Już w przypadku kilkudziesięciu kontrahentów Operacja ta może pochłonąć masę czasu. Dlatego wdrażając Księgę Handlową w późniejszych miesiącach można zastosować sposób uproszczony, który polega na wprowadzeniu na jednym dokumencie PK sald wszystkich kont na dzień wdrożenia systemu. Np. rozpoczynając pracę w module KH z początkiem miesiąca 8-go, wprowadzamy PK do okresu 07 i zapisujemy w nim salda wszystkich kont na ostatni dzień miesiąca 7-go. Wykorzystując ten sposób nie można np. obejrzeć obrotów w miesiącu 4-tym albo wykonać sprawozdań za miesiące sprzed wdrożenia, ale jest on znacznie szybszy i wygodniejszy w realizacji. Jeżeli moduł Księga Handlowa jest wdrażany w czasie, gdy inne moduły systemu już działają np. Sprzedaż, Zakupy, a co za tym idzie i Rozrachunki, wtedy po wprowadzeniu danych bilansowych do KH należy porównać je z danymi poszczególnych modułów. Wdrażając moduł Księga Handlowa razem z Rozrachunkami można zautomatyzować proces tworzenia rozrachunków bilansowych. Należności i zobowiązania powstałe przed wdrożeniem systemu wprowadza się za pomocą dokumentów IN i IZ w opcji Rozrachunki. Tworząc w Księdze Handlowej bilansowy dokument PK wprowadzamy do niego salda poszczególnych kont. / źródło: humansoft /

Moduł Księga Inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień.
Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały), które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania. Program obsługuje liniową, degresywną i jednorazową amortyzację oraz pozwala na ewidencję środków trwałych nie podlegających amortyzacji. Dla degresywnej metody amortyzacji automatycznie stwierdza, od którego momentu raty amortyzacyjne powinny być liczone algorytmem liniowym Program pozwala również na prowadzenie terminarza zdarzeń związanych ze środkami trwałymi takimi jak przeglądy czy legalizacje oraz wyceny. Program pozwala na ewidencję zestawów środków trwałych. Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w dowolnym momencie roku (wprowadzanie danych i sukcesywne wyznaczanie umorzeń od dowolnej daty w przeszłości lub wprowadzanie niezbędnych danych opisujących obecny stan środka trwałego i rozpoczęcie umarzania od chwili obecnej). Dowolne ustawienia lat obrachunkowych. Pełny dostęp do odpisów i przeszacowań w ujęciu historycznym. Automatyczne obliczanie nowych wartości odpisów amortyzacyjnych w przypadku: sprzedaży, likwidacji (także częściowej), przekazania lub zmiany wartości środków trwałych. Inwentaryzacja środków trwałych. Rozliczanie ulg inwestycyjnych.

    Moduł systemu ENOVA - Księga Inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień.
    Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały), które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania. Program obsługuje liniową, degresywną i jednorazową amortyzację oraz pozwala na ewidencję środków trwałych niepodlegających amortyzacji. Dla degresywnej metody amortyzacji automatycznie stwierdza, od którego momenty raty amortyzacyjne powinny być liczone algorytmem liniowym Program pozwala również na prowadzenie terminarza zdarzeń związanych ze środkami trwałymi takimi jak przeglądy czy legalizacje oraz wyceny. Program pozwala na ewidencję zestawów środków trwałych.

      Aplikacja dla klientów pozwalająca na prezentację produktów w księgarni interntowej nazwana jest FrontEnd lub FrontOffice, jest to element systemu stanowiący witryne / wystawę księgarni internetowej.
      Z aplikacji FrontEndu korzystać będą zarówno anonimowi użytkownicy księgarni internetowej, jak i zalogowani użytkownicy (posiadający swoje konto dostępowe). Program FrontEndu pozwala dostosować wygląd witryny sklepowej do potrzeb danego wdrożenia, grafik komputerowy moze przygotować szatę graficzną, które będzie wykorzystywana przez oprogramowanie księgarni. Dzięki takiemu rozwiązaniu "jądro" systemu działa poprawnie niezaleznie do tego w jaki graficzny sposób dane są prezentowane na stronie przeglądarki internetowej. Klienci korzystający z programu księgarni internetowej mogą uruchamiać stronę www za pomocą wielu różnych rodzajów przegladarek internetowych. Znacząca większość użytkowników korzystać z 4 najbardziej popularnych: b>Internet Explorer/b> b>FireFox/b> b>Chrome/b> Opera w związku z tym SoftwareStudio przygotowuje oprogramowanie do obsługi księgarni internetowej uzględniając zgoność kodu z tymi standardami przeglądarek. Aplikacja może działać także na wielu innych specyficznych przeglądarkach interntowych, ale producent oprogramowania nie gwarantuje zgodności i pełnej funkcjonalności na innych.

        Moduł KSIĘGA HANDLOWA systemu ENOVA zapewnia kompleksową obsługę księgową firmy w zakresie ewidencjonowania dokumentów, księgowania oraz sporządzania deklaracji i sprawozdań bieżących oraz okresowych.
        Dziennik z możliwością wydzielania sub-dzienników, Ewidencja VAT Zakupu i Sprzedaży, Ewidencja dokumentów, które nie są fakturami VAT (raporty kasowe, wyciągi bankowe, dokumenty importowe, listy płac, memoriały), Zestawienia sald i obrotów, Rozliczenia z kontrahentami. Program pozwala na ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów oraz automatycznym naliczaniem i ewidencjonowaniem różnic kursowych bieżących i statystycznych (na koniec roku). Program posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, potwierdzenia salda, przelewy (w tym przelewy elektroniczne). W oparciu o wprowadzone do programu dokumenty oraz dekrety automatycznie sporządzane i drukowane są deklaracje dochodowe oraz deklaracja VAT-7. System filtrów definiowanych (dowolnie przez użytkownika) daje nieograniczone możliwości w zakresie sporządzania zestawień i pozyskiwania informacji istotnej dla użytkownika w dowolnym momencie roku obrachunkowego. Księgowość w systemie enova reprezentuje nową generację oprogramowania do pełnej księgowości pracującego w środowisku Windows. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom program jest bardzo elastyczny – stąd możliwość samodzielnego modyfikowana i dostosowana do własnych potrzeb parametrów programu. Oprócz funkcji opartych o ogólne zasady prowadzenia rachunkowości, program dostarcza szerokiego wachlarza funkcji związanych z automatyzacją ewidencjonowania dokumentów, dekretacji powtarzanych dokumentów czy też Operacji gospodarczych. Program przygotowany został z myślą o przedsiębiorstwach, prowadzących księgowość opartą o plan kont. Konfigurowalność systemu gwarantuje, że jest on "otwarty" na wiele sugestii Operatora. Napisano go z myślą o Księgowych, którzy chcą posługiwać się ergonomicznym narzędziem informatycznym, które ma im usprawniać codzienną pracę, zamykanie miesiąca czy roku obrachunkowego.

          Jednym z wariantów działania sklepu internetowego jest sprzedaż książek stanowiąc rozwiązanie o nazwie "KSIĘGARNIA INTERNETOWA"
          Opracowanienie ninijszej dokumentacji ma na celu przedstawienie podstawowych funkcjonalności i rozwiązań dostępnych w programie SKLEP INTERNETOWY wersja KSIĘGARNIA INTERNETOWA. Studio Internetowa Księgarnia to platforma sklepowa umożliwiająca użytkownikom zewnętrznym programu (klientom sklepu) dokonywania zakupu książek i publikacji za pomocą elektrnicznego kanału sprzedaży. Księgarnia internetowa może posiadać w swojej ofercie zarówno własne pozycje jak i obce, pochodzące od innych hurtowni książek. Elastyczność rozwiązania sklepu internetowego pozwala nie tylko na handel książąkami, ale także dowolnie innymi artykułamia w ramach jednej wspólnej platformy internetowej sklepu. Budowa nowoczesnego sklepu internetowego pozwala na zachowanie lub dostosowanie elementów identyfikacji wizualnej aktualnej witryny www danej firmy (zmiana skórki). Całość rozwiązania księgarni internetowej składa się zasadniczo z dwóch części (programów): FrontEnd (FrontOffice) - aplikacja po której porusza się użytkownik - klient sklepu internetowego, stanowi witrynę sklepu/ księgarni.BackEnd (BackOffice) - system zarządzania księgarnią, w tym realizacja zamówień, integracja z systemem ERP, magazynem, firmami kurierskimi itp.

            Moduł KSIĘGA HANDLOWA systemu ENOVA zapewnia kompleksową obsługę księgową firmy w zakresie ewidencjonowania dokumentów, księgowania oraz sporządzania deklaracji i sprawozdań bieżących oraz okresowych.
            Podstawowe funkcje to: Dziennik z możliwością wydzielania sub-dzienników, Ewidencja VAT Zakupu i Sprzedaży, Ewidencja dokumentów, które nie są fakturami VAT (raporty kasowe, wyciągi bankowe, dokumenty importowe, listy płac, memoriały), Zestawienia sald i obrotów, Rozliczenia z kontrahentami. Program pozwala na ewidencję rozrachunków walutowych wraz z tabelą kursów oraz automatycznym naliczaniem i ewidencjonowaniem różnic kursowych bieżących i statystycznych (na koniec roku). Program posiada całą gamę dokumentów związanych z rozrachunkami z kontrahentami typu: noty odsetkowe, ponaglenia zapłaty, potwierdzenia salda, przelewy (w tym przelewy elektroniczne). W oparciu o wprowadzone do programu dokumenty oraz dekrety automatycznie sporządzane i drukowane są deklaracje dochodowe oraz deklaracja VAT-7. System filtrów definiowanych (dowolnie przez użytkownika) daje nieograniczone możliwości w zakresie sporządzania zestawień i pozyskiwania informacji istotnej dla użytkownika w dowolnym momencie roku obrachunkowego. Księgowość w systemie enova reprezentuje nową generację oprogramowania do pełnej księgowości pracującego w środowisku Windows. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom program jest bardzo elastyczny – stąd możliwość samodzielnego modyfikowana i dostosowana do własnych potrzeb parametrów programu. Oprócz funkcji opartych o ogólne zasady prowadzenia rachunkowości, program dostarcza szerokiego wachlarza funkcji związanych z automatyzacją ewidencjonowania dokumentów, dekretacji powtarzanych dokumentów czy też Operacji gospodarczych. Program przygotowany został z myślą o przedsiębiorstwach, prowadzących księgowość opartą o plan kont. Konfigurowalność systemu gwarantuje, że jest on "otwarty" na wiele sugestii Operatora. Napisano go z myślą o Księgowych, którzy chcą posługiwać się ergonomicznym narzędziem informatycznym, które ma im usprawniać codzienną pracę, zamykanie miesiąca czy roku obrachunkowego.
            księga handlowa, enova erp oprogramowanie dla firmy schematy księgowe deklaracje dokumenty VAT bufor
            Użytkownicy programu księgarnia internetowa podzieleni są na trzy grupy o określonych rolach: administratorzy systemu, klienci, dostawcy.. Podział użytkowników na role determinuje ich uprawnienia i funkcje jakie mogą realizować za pomocą programu księgarni internetowej. ADMINISTRATORZY KSIĘGARNI - to grupa osób odpowiedzialna za zarządzanie i prowadzenie sklepu KLIENCI KSIĘGARNI - to grupa osób dokonująca zakupów za pośrednictwem platformy handlu internetowego posiadająca zapisane w bazie unikalne konta logowania DOSTAWCY KSIĄŻEK - to grupa osób posiadająca konta dostępowe do modułu kontroli i weryfikacji stanów magazynowych oraz realizacji sprzedaży książek przez internet.
            W module Księga Handlowa odbywa się księgowanie zdarzeń gospodarczych zarejestrowanych przy pomocy dokumentów w modułach Sprzedaż, Zakupy, Gospodarka magazynowa, Kasa/Bank, Rozrachunki, Środki Trwałe oraz Kadry i Płace.. W module Księga Handlowa odbywa się księgowanie zdarzeń gospodarczych zarejestrowanych przy pomocy dokumentów w modułach Sprzedaż, Zakupy, Gospodarka magazynowa, Kasa/Bank, Rozrachunki, Środki Trwałe oraz Kadry i Płace. System daje się tak skonfigurować, aby księgowania tych dokumentów przebiegały w pełni automatycznie. Księgowanie automatyczne usprawnia pracę, a jednocześnie eliminuje większość typowych błędów popełnianych w tradycyjnej technice księgowania. Do modułu KH można również zaimportować dokumenty wystawiane w oddziałach firmy. Proces obróbki dokumentów w systemie księgowym Corax ERP można podzielić na następujące etapy. Tworzenie lub rejestrowanie dokumentów źródłowych. Realizowany jest głównie w innych modułach systemu związanych z dokumentami sprzedaży, zakupów, kosztów;Przenoszenie dokumentów do Księgi Handlowej. Realizowany jest on w opcji Funkcje administracyjne, przeniesione dokumenty do księgi nie podlegają już funkcji modyfikacji - blokada. Oznacza to, że Operator nie zdoła już poprawić faktury, która trafiła do księgi.Dekretacja dokumentów. Operacje dekretacji wykonuje się w opcji Księga Handlowa -> Dekretacja dokumentów. Wykonana może być ona automatycznie, półautomatycznie lub ręcznie.Księgowanie dokumentów. Operację księgowanie wykonujemy w opcji Księga Handlowa -> Dekretacja dokumentów. Jest to czynność nieodwracalna - powoduje zapis w dziennikach na trwałe. Operacja ta ma za zadanie nadać dokumentowi unikalny, kolejny numer w dzienniku i datę zaksięgowania. Zaksięgowane dokumenty otrzymują status K (zaksiegowany).
            Wdrożenie Księgi Handlowej jest bardzo ważnym momentem, gdyż to jak zostanie przeprowadzone ma znaczenie dla dalszej pracy systemu ERP.. Wdrożenie Księgi Handlowej jest bardzo ważnym momentem, gdyż to jak zostanie przeprowadzone ma znaczenie dla dalszej pracy systemu. Istnieje kilka sposobów wprowadzenia startowych informacji o obrotach kont. Wybór powinien być uzależniony np. od momenty roku obrachunkowego w jakim przeprowadzane jest wdrożenia jak również od ilości kontrahentów z którymi firma prowadzi rozrachunki. Jeden ze sposobów polega na wprowadzenie dokumentem PK do okresu 00 bilansu otwarcia z początku roku, a następnymi PK do poszczególnych miesięcy sumarycznych obrotów wszystkich kont. Otrzymujemy w ten sposób pełną informację o tym co się działo (sumarycznie) na kontach we wszystkich miesiącach przed wdrożeniem systemu. Pozwala to np. wykonać sprawozdania księgowe za cały rok czy za poszczególne miesiące. Sposób ten można zastosować tylko w przypadku wdrażania systemu najdalej w trzecim czy czwartym miesiącu roku obrachunkowego, gdyż uzupełnienie obrotów kont np. z siedmiu miesięcy trwałoby bardzo długo, a w niektórych przypadkach byłoby w ogóle niemożliwe ze względu na bieżąca pracę. Również duża ilość obsługiwanych kontrahentów utrudnia to zadanie, gdyż w każdym miesiącu trzeba wprowadzić obroty kont rozrachunkowych. Już w przypadku kilkudziesięciu kontrahentów Operacja ta może pochłonąć masę czasu. Dlatego wdrażając Księgę Handlową w późniejszych miesiącach można zastosować sposób uproszczony, który polega na wprowadzeniu na jednym dokumencie PK sald wszystkich kont na dzień wdrożenia systemu. Np. rozpoczynając pracę w module KH z początkiem miesiąca 8-go, wprowadzamy PK do okresu 07 i zapisujemy w nim salda wszystkich kont na ostatni dzień miesiąca 7-go. Wykorzystując ten sposób nie można np. obejrzeć obrotów w miesiącu 4-tym albo wykonać sprawozdań za miesiące sprzed wdrożenia, ale jest on znacznie szybszy i wygodniejszy w realizacji. Jeżeli moduł Księga Handlowa jest wdrażany w czasie, gdy inne moduły systemu już działają np. Sprzedaż, Zakupy, a co za tym idzie i Rozrachunki, wtedy po wprowadzeniu danych bilansowych do KH należy porównać je z danymi poszczególnych modułów. Wdrażając moduł Księga Handlowa razem z Rozrachunkami można zautomatyzować proces tworzenia rozrachunków bilansowych. Należności i zobowiązania powstałe przed wdrożeniem systemu wprowadza się za pomocą dokumentów IN i IZ w opcji Rozrachunki. Tworząc w Księdze Handlowej bilansowy dokument PK wprowadzamy do niego salda poszczególnych kont. / źródło: humansoft /
            Moduł Księga Inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień. . Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały), które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania. Program obsługuje liniową, degresywną i jednorazową amortyzację oraz pozwala na ewidencję środków trwałych nie podlegających amortyzacji. Dla degresywnej metody amortyzacji automatycznie stwierdza, od którego momentu raty amortyzacyjne powinny być liczone algorytmem liniowym Program pozwala również na prowadzenie terminarza zdarzeń związanych ze środkami trwałymi takimi jak przeglądy czy legalizacje oraz wyceny. Program pozwala na ewidencję zestawów środków trwałych. Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w dowolnym momencie roku (wprowadzanie danych i sukcesywne wyznaczanie umorzeń od dowolnej daty w przeszłości lub wprowadzanie niezbędnych danych opisujących obecny stan środka trwałego i rozpoczęcie umarzania od chwili obecnej). Dowolne ustawienia lat obrachunkowych. Pełny dostęp do odpisów i przeszacowań w ujęciu historycznym. Automatyczne obliczanie nowych wartości odpisów amortyzacyjnych w przypadku: sprzedaży, likwidacji (także częściowej), przekazania lub zmiany wartości środków trwałych. Inwentaryzacja środków trwałych. Rozliczanie ulg inwestycyjnych.
            Moduł systemu ENOVA - Księga Inwentarzowa pozwala na pełną rejestrację zdarzeń związanych ze środkami trwałymi. Możemy otrzymać zarówno aktualny plan amortyzacji, jak i plan amortyzacji na dowolny dzień.. Oprócz środków trwałych program ewidencjonuje wartości niematerialne i prawne oraz wyposażenie (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały), które zaliczane są w koszty, bez konieczności ich amortyzowania. Program obsługuje liniową, degresywną i jednorazową amortyzację oraz pozwala na ewidencję środków trwałych niepodlegających amortyzacji. Dla degresywnej metody amortyzacji automatycznie stwierdza, od którego momenty raty amortyzacyjne powinny być liczone algorytmem liniowym Program pozwala również na prowadzenie terminarza zdarzeń związanych ze środkami trwałymi takimi jak przeglądy czy legalizacje oraz wyceny. Program pozwala na ewidencję zestawów środków trwałych.
            Aplikacja dla klientów pozwalająca na prezentację produktów w księgarni interntowej nazwana jest FrontEnd lub FrontOffice, jest to element systemu stanowiący witryne / wystawę księgarni internetowej.. Z aplikacji FrontEndu korzystać będą zarówno anonimowi użytkownicy księgarni internetowej, jak i zalogowani użytkownicy (posiadający swoje konto dostępowe). Program FrontEndu pozwala dostosować wygląd witryny sklepowej do potrzeb danego wdrożenia, grafik komputerowy moze przygotować szatę graficzną, które będzie wykorzystywana przez oprogramowanie księgarni. Dzięki takiemu rozwiązaniu "jądro" systemu działa poprawnie niezaleznie do tego w jaki graficzny sposób dane są prezentowane na stronie przeglądarki internetowej. Klienci korzystający z programu księgarni internetowej mogą uruchamiać stronę www za pomocą wielu różnych rodzajów przegladarek internetowych. Znacząca większość użytkowników korzystać z 4 najbardziej popularnych: b>Internet Explorer/b> b>FireFox/b> b>Chrome/b> Opera w związku z tym SoftwareStudio przygotowuje oprogramowanie do obsługi księgarni internetowej uzględniając zgoność kodu z tymi standardami przeglądarek. Aplikacja może działać także na wielu innych specyficznych przeglądarkach interntowych, ale producent oprogramowania nie gwarantuje zgodności i pełnej funkcjonalności na innych.
            Wdrożenia oraz integracja rozwiązań sklepu internetowego ASP.net z Microsoft SharePoint, opracowanie modelu sklepu internetowego dedykowanego do prowadzenie internetowej księgarni. Opracowanie i wdrożenie aplikacji SN2enova pozwalajacej na ewidencję magazynową wg numerów seryjnych zintegrowanych z programem enova ERP.2011
            Wymogi ewidencji komputerowej ksiąg pomocniczych odnoszą się głównie do spójności zapisów w księgach pomocniczych z saldami i zapisami na kontach księgi głównej. Informatyzacja zapewnia powiązania ksiąg pomocniczych z księgą główną. Często zapisy w księgach pomocniczych są podstawą do ewidencji księgowej zapewniając w ten sposób zachowanie spójności i zgodności. Ważnym elementem ksiąg jest prowadzenie ich w ujęciu systematycznym. W przypadku rejestracji w księgach pomocniczych pozycji w jednostkach naturalnych należy na koniec okresu sprawozdawczego sporządzić zestawienie zapisów na kontach pomocniczych i ustalić ich wartość. Przy ewidencji komputerowej wycena może być wykonana w systemie komputerowym zgodnie z przyjętą zasadą wyceny w przedsiębiorstwie. Księgi handlowe ustawa o rachunkowości narzuca obowiązek sporządzania comiesięcznego zestawienia obrotów i sald księgi głównej bez względu na okres sprawozdawczy, jaki został przyjęty w przedsiębiorstwie. Wytyczne odnoszące się wyłącznie do ewidencji komputerowej w tym zakresie odnoszą się do utrwalenia zestawienia w formie wydruku, który może być zastąpiony przeniesieniem informacji na inny komputerowy nośnik danych.Księgi handlowe
            Zapisy księgowe w ujęciu informatycznym to informacje rejestrowane w systemie komputerowym tworzące bazy danych. W ramach tych baz powstają zapisy tworzone jako dowody księgowe, rejestry, elementy składowe ksiąg rachunkowych tj. dziennik, księga główna, księgi pomocnicze, zestawienie obrotów i sald, inwentarz, plan kont, informacje pomocnicze. Niektóre wymienione elementy mogą stanowić w systemach komputerowych pochodne zarejestrowanych informacji jako zestawienia. Wówczas są to informacje prezentowane w dowolnym momencie, ale bez zapisania ich jako oddzielna baza danych. Wymogi komputerowych zapisów księgowych do poszczególnych zapisów księgowych ustawa wprowadza określone specyficzne wymogi będące uzupełnieniem ogólnych wytycznych. Podstawowym elementem ksiąg jest dziennik, który jest chronologicznym zapisem zdarzeń księgowych danego okresu sprawozdawczego. Wymogi komputerowych zapisów księgowych to księga główna. Ewidencja zapisów w księdze głównej odzwierciedla zdarzenia księgowe w ujęciu systematycznym. Wymogi ustawy w zakresie księgi głównej odnoszą się do każdej formy ewidencji bez odniesienia bezpośredniego do zapisów komputerowych. .Wymogi komputerowych zapisów księgowych
            Sprawne zarządzanie wymaga dostępu do informacji a w tym w ogromne znaczenie mają informację wypływające ze źródeł ewidencji księgowej. Nie bez znaczenia jest czas, w jakim informacja dociera do odbiorcy. Informatyzacja przyczyniła się do zmiany dostępności informacji w procesie zarządzania zwłaszcza z systemu informacyjnego rachunkowości, który łączy w swym zakresie inne systemy informacyjne: kadrowy, produkcyjny, magazynowy, marketingowy. Rozwój technologii informatycznej przyczynił się znacznie do rozwoju ewidencji księgowej prowadzonej przy użyciu komputera. Coraz większa liczba przedsiębiorstw korzysta z różnego typu informatycznych systemów klasy ERP. W 2002 roku weszła w życie znowelizowana ustawa o rachunkowości, która dopuściła zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych w szerszym zakresie określając wymogi w ich stosowaniu. Podstawowym elementem rachunkowości są księgi rachunkowe, na które składają się: dziennik księgowań; księga główna; księgi pomocnicze; zestawienie sald i obrotów księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych; wykaz składników aktywów i pasywów. .Informatyczne wspomaganie rachunkowości
            Funkcje systemu informatycznego to wymogi związane z rozwiązaniami technik komputerowych. Do poszczególnych funkcji systemu informatycznego możemy wymienić: gromadzenie informacji, zbieranie, ewidencjonowanie oraz porządkowanie danych (ilościowych, wartościowych, jakościowych dotyczących zdarzeń gospodarczych) za pomocą komputera. Dostosowanie powyższych zadań do wymogów ustawy o rachunkowości, przepisów prawa podatkowego, gospodarczego, celnego, regulaminów wewnętrznych, innych oraz przetwarzanie zgodnie z wymaganymi strukturami, z których jedną z najważniejszych jest plan kont, przetwarzanie informacji, zasilenie informacyjne przetworzonymi danymi źródłowymi do uporządkowanych, zagregowanych zestawień, raportów z uwzględnieniem wykonanych niezbędnych operacji arytmetycznych lub logicznych, realizacja operacji z wykorzystaniem technik komputerowych, dostosowanie zapisów przetworzonych danych do wymogów ustawowych, wśród takich możemy wymienić zapisy w księgach handlowych, raportach i rejestrach podatkowych, zestawieniach księgowych, celnych, innych, przechowywanie informacji, zapisanie danych na trwałych nośnikach komputerowych, archiwizacja, przechowywanie określonych danych zgodnie z okresem zewidzianych w przepisach, prezentowanie informacji, dostarczanie informacji odbiorcom w określonych terminach, miejscu, zakresie, postaci, wykorzystanie technik komputerowych zapewnia sprawną i szybką komunikację w tym zakresie przy spełnieniu odpowiednich warunków, w tym przy zapewnieniu komunikacji między systemami informatycznymi, w dostosowaniu się do wymagań ustawowych należy oczekiwać dostosowania prezentacji do wytycznych wynikających z przepisów np. określona zawartość informacji, przesyłanie informacji, elektroniczna wymiana informacji wewnętrzna pomiędzy komórkami organizacji (np. magazyn -> zaopatrzenie -> księgowość) dostarczanie informacji koniecznych do odpowiednich komórek odpowiedzialnych za ich przetworzenie wynikające z ustaw. Przesyłanie przetworzonych danych w odpowiedniej formie na zewnątrz organizacji, technologia komputerowa umożliwia dostarczanie raportów drogą elektroniczną do jednostek budżetowych. .Funkcje systemu informatycznego
            Moduł KSIĘGA HANDLOWA systemu ENOVA zapewnia kompleksową obsługę księgową firmy w zakresie ewidencjonowania dokumentów, księgowania oraz sporządzania deklaracji i sprawozdań bieżących oraz okresowych. Dziennik z możliwością wydzielania sub-dzienników, Ewidencja VAT Zakupu i Sprzedaży, Ewidencja dokumentów, które nie są fakturami VAT (raporty kasowe, wyciągi bankowe, dokumenty importowe, listy płac, memoriały), Zestawienia sald i obrotów, Rozliczenia z kontrahentami.
            DEMO