Ewidencja stanów magazynowych, dokumentów obrotu magazynowego oraz wypożyczeń opiera się o zdefiniowane kartoteki magazynowe.
Program pozwala prowadzić ewidencje kartotek magazynowych rejestrując wiele informacji pozwalających dzielić kartoteki wg dowolnych cech, typów i rodzajów. Zakładając kartotekę magazynową wypełnia się formularz z kilkoma zakładkami. W zakładce Dane Ewidencyjne należy z listy rozwijanej wybrać typ kartoteki, grupę, podać indeks, rodzaj narzędzia również wybieramy z listy rozwijanej. Następnie należy podać numer katalogowy, kod kreskowy, nazwę, dowolny opis oraz kod PN. W kolejnym kroku z list rozwijanych wybieramy informacje dotyczące jednostki, sposobu numeracji (chodzi o nr seryjny narzędzia), magazynu, na który dopisywana jest kartoteka, dostawcy, wydziału oraz producenta. W zakładce Dane uzupełniające należy wybrać z listy rozwijanej domyślne miejsce składowania, konto MPK (miejsca powstawania kosztów) oraz cechy narzędzia. W kolejnych polach należy wpisać cenę zakupu, cenę ewidencyjną, czas amortyzacji w miesiącach oraz czas gwarancji również podany w miesiącach. W zakładce Parametry jest możliwość wpisania wymiarów narzędzia, a więc jego szerokości, długości oraz wysokości, wagi netto oraz brutto, podania zawartości w opakowaniu zbiorczym (w kartonie, na palecie), oraz wymaganego zapasu minimalnego i maksymalnego oraz zapasu optymalnego. Zakładkę Parametry techniczne wypełniamy podczas edycji kartoteki. Informacje, które się pojawią w tej zakładce uzależnione są od wyboru grupy towarowej. Zakładkę Dostawcy również wypełniamy w trybie edycji kartoteki. W tej zakładce jest możliwość przypisania większej ilości dostawców oraz wypożyczających dane narzędzie. Informacje te zostaną później wykorzystane podczas kreowania zapytań ofertowych o zakup i wypożyczenie narzędzia. W zakładce ZAŁĄCZNIKI jest możliwość dołączenia do kartoteki narzędzia dowolnej ilości załączników w postaci zdjęć w formacie JPG, dla których program automatycznie generuje miniaturki. Klikając na miniaturkę zdjęcia wyświetlone zostanie oryginalne zdjęcie.

Ewidencja maszyn i urządzeń, obrót magazynowy wymagają przypisania (określenienia) kontrahenta z jakim powiażane jest dane zdarzenie. Kontrahentem jest zarówno dostawca, producent jak i odbiorca - pracownik.
Kartoteki kontrahentów pozwalają na zapis informacji szczegółowych o dostawcach, producentach czy odbiorcach (pracownikach). Każda kartoteka pozwala na zapis następujących informacji w zakładce dane podstawowe: oznaczenie konta analitycznego kontrahentanazwa skróconanazwa pełnaidentyfikator NIPkraj (wybór z listy z flagą państwa)kod pocztowymiejscowośćulica W zakładce dane uzupełniające można zapisać: osoba kontaktowatelefonfaksmobile e-mailstrona wwwuwagi Ponadto do każdej kartoteki można dopsiać notatki, każde z notatek sygnowana jest informacją KTO i KIEDY daną notatkę wprowadził.

    Przeznaczona jest do ewidencji danych o firmach i osobach któe są powiązane z dokumentami rejestrowanymi przez program magazynowy.


    Ewidencja stanów magazynowych, dokumentów obrotu magazynowego oraz wypożyczeń opiera się o zdefiniowane kartoteki magazynowe.. Program pozwala prowadzić ewidencje kartotek magazynowych rejestrując wiele informacji pozwalających dzielić kartoteki wg dowolnych cech, typów i rodzajów. Zakładając kartotekę magazynową wypełnia się formularz z kilkoma zakładkami. W zakładce Dane Ewidencyjne należy z listy rozwijanej wybrać typ kartoteki, grupę, podać indeks, rodzaj narzędzia również wybieramy z listy rozwijanej. Następnie należy podać numer katalogowy, kod kreskowy, nazwę, dowolny opis oraz kod PN. W kolejnym kroku z list rozwijanych wybieramy informacje dotyczące jednostki, sposobu numeracji (chodzi o nr seryjny narzędzia), magazynu, na który dopisywana jest kartoteka, dostawcy, wydziału oraz producenta. W zakładce Dane uzupełniające należy wybrać z listy rozwijanej domyślne miejsce składowania, konto MPK (miejsca powstawania kosztów) oraz cechy narzędzia. W kolejnych polach należy wpisać cenę zakupu, cenę ewidencyjną, czas amortyzacji w miesiącach oraz czas gwarancji również podany w miesiącach. W zakładce Parametry jest możliwość wpisania wymiarów narzędzia, a więc jego szerokości, długości oraz wysokości, wagi netto oraz brutto, podania zawartości w opakowaniu zbiorczym (w kartonie, na palecie), oraz wymaganego zapasu minimalnego i maksymalnego oraz zapasu optymalnego. Zakładkę Parametry techniczne wypełniamy podczas edycji kartoteki. Informacje, które się pojawią w tej zakładce uzależnione są od wyboru grupy towarowej. Zakładkę Dostawcy również wypełniamy w trybie edycji kartoteki. W tej zakładce jest możliwość przypisania większej ilości dostawców oraz wypożyczających dane narzędzie. Informacje te zostaną później wykorzystane podczas kreowania zapytań ofertowych o zakup i wypożyczenie narzędzia. W zakładce ZAŁĄCZNIKI jest możliwość dołączenia do kartoteki narzędzia dowolnej ilości załączników w postaci zdjęć w formacie JPG, dla których program automatycznie generuje miniaturki. Klikając na miniaturkę zdjęcia wyświetlone zostanie oryginalne zdjęcie.
    Kontrahenci to lista kartotek firm dla których wykonywane są rejestracje związane z przyjmowaniem i wydawaniem towaru. Kontrahentem jest więc każdy podmiot dla którego świadczone są usługi związane z magazynowaniem..

    Pozycja menu KONTRAHENCI wyświetla listę kartotek kontrahentów. W kartotece aktywne są funkcje: dopisania, edycji i podglądu kartoteki oraz zestawienie obrotów. Opisane funkcje uruchamiane są przez polecenia z paska poleceń lub wybór pozycji listy zadań wyświetlanej przez użycie prawego przycisku myszy.

    Obok kartotek towarowych są to najważniejsze kartoteki w systemie, gdyż cała ewidencja magazynowa związana z przyjmowaniem towarów z zewnątrz do magazynu oraz wydawaniem na zewnętrz realizowana jest w powiązaniu z tą kartoteką.

    W sytuacji prowadzenia magazynu na zasadzie outsourcingu, czyli usługowo dla innych podmiotów, kartoteka kontrahenat pozwala dzielić artykuły wg właścicieli oraz tworzyć raporty i zestawienia w podziale wg kontrahenta.

    Kartoteki kontrahentów
    Ewidencja maszyn i urządzeń, obrót magazynowy wymagają przypisania (określenienia) kontrahenta z jakim powiażane jest dane zdarzenie. Kontrahentem jest zarówno dostawca, producent jak i odbiorca - pracownik.. Kartoteki kontrahentów pozwalają na zapis informacji szczegółowych o dostawcach, producentach czy odbiorcach (pracownikach). Każda kartoteka pozwala na zapis następujących informacji w zakładce dane podstawowe: oznaczenie konta analitycznego kontrahentanazwa skróconanazwa pełnaidentyfikator NIPkraj (wybór z listy z flagą państwa)kod pocztowymiejscowośćulica W zakładce dane uzupełniające można zapisać: osoba kontaktowatelefonfaksmobile e-mailstrona wwwuwagi Ponadto do każdej kartoteki można dopsiać notatki, każde z notatek sygnowana jest informacją KTO i KIEDY daną notatkę wprowadził.
    Przeznaczona jest do ewidencji danych o firmach i osobach któe są powiązane z dokumentami rejestrowanymi przez program magazynowy..
    Program WF-Mag WAPRO i WMS można używać jako niezależne programy, w ten sposób że biuro prowadzi ogólną ewidencję księgowo handlową magazynu, natomiast niezależnie swoją ewidencję wyłącznie ilościową prowadzi magazynier. Magazynier w programie WMS rejestruje inne informacje, interesujące go z punktu widzenia logistyki, a nie handlu czy księgowości. Takie wykorzystywanie ma jednak swoje ograniczenia i wady. Zwykle stany magazynowe w dwóch niezależnych programach nie będą zgodne, bo każdy może wprowadzać inne dane. Na pewno będzie kłopot z utrzymaniem dyscypliny pracy z programem i pilnowaniem zgodności baz produktów czy kontrahentów. Alternatywą jest wdrożenie zintegrowane rozwiązania, czyli programu WMS.net stanowiącego dodatek dla systemu nadrzędnego jakim jest WAPRO WF-mag. Wszystkie kartoteki towarowe i kontrahenci są zakładani i edytowani wyłącznie za pomocą programu WF-mag, natomiast magazynier w swojej pracy na bieżąco odczytuje te dane i rejestruje operacje magazynowe.Integracja z WF-mag WAPRO
    Sekcja Transport dla magazynu pozwala nam na bezpośrednie dopisanie transportu do wybranego magazynu, wybranej rampy i wybranej godzinie. Aby dopisać nową pozycję należy w pierwszej kolejności wybrać magazyn. Po wybraniu magazynu na pulpicie pojawi się tabela czasu pracy przedstawiająca poszczególne godziny z podziałem na dostępne w wybranym magazynie rampy. Na rzucie poniżej widoczne są dopisane już awiza dostaw i wysyłek. Aby dopisać nowe awizo dostawy/wysyłki należy kliknąć w odpowiednie miejsce, które będzie określało godzinę i wybraną rampę a następnie uruchomić przycisk DOPISZ lub poprzez podwójne kliknięcie myszką na wybranym polu. Na pulpicie pojawi się formatka dopisania, w którym należy uzupełnić pozostałe dane dotyczące dostawy/wysyłki. W oknie będą już częściowo uzupełnione dane, takie jak: dzień, magazyn, rampa oraz godzina. W oknie dopisania należy uzupełnić pozostałe dane o kontrahencie, awizie, rodzaju Operacji, ilości palet deklarowanych, ilości palet potwierdzonych, numerze rejestracyjnym pojazdu, kierowcy oraz istnieje możliwość wpisania dowolnych uwag.Transport do magazynu WMS
    Słownik przechowuje dane o partnerach handlowych, bankach i urzędach. Podstawowe informacje w przypadku odbiorców towarów i usług to dane teleadresowe, nr NIP, formy i terminy płatności oraz przydzielony rabat oraz limit kredytowy. Na karcie można zarejestrować dowolna liczbę rachunków kontrahenta. Ponadto z poziomu karty kontrahenta użytkownik ma dostęp do rozrachunków i dokumentów rozliczeniowych.Kontrahenci i urzędy
    Słownik przechowuje dane o partnerach handlowych, bankach i urzędach. Podstawowe informacje w przypadku odbiorców towarów i usług to dane teleadresowe, numer NIP, formy i terminy płatności oraz przydzielony rabat. Na karcie można zarejestrować dowolna liczbę rachunków kontrahenta. Ponadto z poziomu karty kontrahenta użytkownik ma dostęp do rozrachunków i dokumentów rozliczeniowych.
    Zamówienia internetowe wprowadzane za pomocą dedykowanej aplikacji działającej za pomocą przeglądarki internetowej zwiększają znacznie efektywność działu sprzedaży i obniżają koszty związane z realizacją sprzedaży. Główny program w firmie klasy ERP realizuje zwykle większość Operacji związanej z zarządzaniem sprzedażą i księgowością, ale często nie posiada elestycznego modułu w technologii ASP.net do przyjmowania zamówień przez internet. W takim wypadku można wykorzystać moduł programu SBS.net do zamówień internetowych za pomocą któego kontrahenci po zalogowaniu mają dostęp do bazy asortymentowej, indywiudalnych cenników, informacji o dostepności stanów magazynowych. Zarejestrowanie zamówienia (składanie zamówienia obdywa się za pomocą dedykowanego formualrza) i jego zatwierdzenie powoduje utworzenie specjanego zapisu w tabali lub pliku wymiany z systemem ERP (np. SAP R3), który na tej podstawie generuje zamówienie od klienta w taki sam sposób jakby zostało ono wprowadozne do systemu drogą tradycyjną przez pracownika działu handlowego.
    W programie kartoteki osób i firm korzystających z wypożyczania narzędzi zostały podzielone na kartoteki KONTRAHENTÓW, czyli firm związanych z zakupami, sprzedażą, wydawaniem i zwrotem narzędzi. Kartoteki PRACOWNIKÓW związane są z dokumentami wypożyczeń i zwrotów.Kontrahenci narzędziowni
    DEMO