Za pomocą systemu wms możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem. Istotną rolę dla usługodawców logistycznych może stanowić możliwość planowania wysyłek z magazynu w taki sposób, aby zoptymalizować wykorzystanie posiadanych zasobów, a także skrócić czas magazynowania i obniżyć w ten sposób koszty „zamrożenia” kapitału obrotowego. Oznacza to, że system wms można odpowiednio zintegrować z innymi systemami wykorzystanymi przez przedsiębiorstwa w sferze logistyki.
Za pomocą systemu wms możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem. Za pomocą warehouse management system możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem. Za pomocą programu magazynowego wms możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem.
Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
    Do magazynu towaru
    Zastosowanie systemu informatycznego w gospodarce magazynowej przyśpiesza operacje związane z wystawianiem dokumentów obrotu towarowego oraz usprawnia prace z przypisywaniem określonemu adresowi w przestrzeni składowej jednej palety (pojemnika). Dane prezentowane w tabeli oferują użytkownikowi bezpośrednią kontrolę nad sposobem ułożenia kolejności danych w tabeli porzez dostępną uniwersalną funkcje sortowania. Program magazynowy studio magazyn.
    Mogą to być skany dokumentów, kopie faktur, maile lub zdjęcia. Do każdej kartoteki towarowej można przyspisać w postaci załącoznych plików graficznych w formacie jpg - zdjęcia. Ilość załączonych zdjęć do każdej kartoteki jest dowolna, przy czym wgrywając zdjęcia program tworzy automatycznie miniaturę o wymiarach 200x100. Istnieje kilka sposobów przeglądania wprowadzonych kartotek asortymentowych: wszystkie – tabela – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wszystkie – tabela ze zdjęciami – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wraz z miniaturami zdjęć przypisanymi do kartotek pogrupowane – wyświetla rejestr wszystkich kartotek asortymentowych zgrupowanych wg kontrahentów, grup i cech towarowych dopisz nową kartotekę – umożliwia dopisanie nowej kartoteki towarowej kartoteki wg oddziałów – wyświetla rejestr kartotek odfiltrowanych wg oddziałów (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg dostawców – wyświetla rejestr kartotek towarowych skojarzonych z wybranym dostawcą (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg magazynów – wyświetla rejestr kartotek asortymentowych dopisanych dla wybranego magazynu (menu budowane dynamicznie) własne widoki – wyświetla rejestr kartotek towarowych według zapisanych widoków zapisanych przez użytkownika systemustan magazynowy na dzień – wyświetla.
    Dla innych plików wyświetlane są ikony symbolizujące rodzaj załącznika. Do każdej kartoteki towarowej można przyspisać w postaci załącoznych plików graficznych w formacie jpg - zdjęcia. W dolnej części po prawej stronie dostępne jest okienko pliku jaki chcemy dodać, przycisk przeglądania zasobów własnego komputera oraz polecenie upload, za pomocą któego wykonywane jest kopiowanie pliku z lokalnego komputera na serwer. W celu dodania załącznika po wywłaniu funkcji załączniki, wyświetla się standardowe okienko zarządzania załącznikami.
      Gospodarka magazynowa program
      Zmiana lokalizacji zl zapisany na podstawie dokumentu wz bufor dokument zmiany lokalizacji zwiera informacje o paletach towaru, które mają zostać przeniesione do strefy przyrampowej (numer nośnika, lokalizacja). Interfejs programu oferowanego przez software studio jest przejrzysty i intuicyjny. Asp net jest częścią platformy net aby móc korzystać z aplikacji do obsługi magazynu, należy mieć odpowiednią ilość dostępnego miejsca na dysku jakiegoś serwera www, na którym umieścimy naszą aplikację świadczącą usługi poprzez internet.
      Przy operacji nie jest rejestrowana pora wyładunku przepakowanie nie jest ujęte w zestawieniach kosztów. To z kolei pozwala na całkowite automatyzowanie ruchu produktów w magazynach z wykorzystaniem oprogramowania wms. Wszystkie funkcje można wywoływać z poziomu wstążki zlokalizowanej na górze okna programu. Puste - filtrowanie pól pustych. Integracja programu magazynowego z wewnętrznym systemem erp firmy może jednak poszerzyć go o dodatkowe funkcjonalności i polepszyć przepływ informacji z magazynu do innych systemów informatycznych w firmie.
      Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
        Kartoteka magazynowa excel
        Oprogramowanie warehouse management system firmy softwarestudio pozwala na kontrolę stanów magazynowych dla wybranego magazynu, wszystkich magazynów, wg wybranych cech towarów oraz wg dostawców czy właścicieli towaru. Jedyne, co jest potrzebne, do wykorzystywania tej technologii, jest internetowy adres usługi, oraz nazwy metod przez nią udostępnianych. Tak oznaczone urządzenie można w łatwy i szybki sposób identyfikować towar wykorzystując skanery kodów.
        Przy przepakowaniu towaru na mniejsze palety wymagane jest zastosowanie odpowiedniego współczynnika kosztów magazynowania. Można też realizować w pierwszej kolejności wszystkie wydania, ale jest to strategia niebezpieczna, mogąca doprowadzić do zatoru w strefie przyjęć. Wyświetlona tabela pozwala na dopsiwyanie oraz edycję listy transakcji. Standardowa funkcja pzowalająca na umieszczenie do danej kartoteki kontrahenta dowolnych plików stanowiących załącznik. Dla poprawnego funkcjonowania na skalę globalną wymaga to bardzo precyzyjnego określenia wszystkich szczegółów działania usługi, zanim zostanie udostępniona publicznie.
        Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
          Manipulacje transportowe
          Międzynarodowy przełom w dziedzinie ważenia oraz światowe uznanie przyniosła waga “triple-beam”, która przez następne lata była nieustannie modyfikowana i ulepszana. W magazynie o rozbudowanej powierzchni magazynowej wyznacza się strefy składowania, a magazyny wyposażone w regały znakuje się nadając im miejsca adresowe (lokalizacje magazynowe). Większość producentów oprogramowania udostępnia demo swoich programów, aby użytkownik przed zakupem mógł zapoznać się nie tylko z zakresem funkcjonalnym oprogramowania, ale także ocenić przydatność i łatwość obsługi.
          Utworzona kartoteka magazynowa posiada opis szeregu cech, których podgląd można wyświetlić w oddzielnym oknie. Po wyborze z menu kartoteka magazynowa w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje.
          Zebrane dane preznetują nie tylko dane ewidencyjne danej kartoteki towarowej, ale także infromacje o aktualnych stanach magazynowych wg miejsc składowania, oraz syntetyczne zestawienie obrotów wg typów dokumentów w poszczególnych miesiącach. Yświetla rejestr wszystkich kartotek towarowych ze stanami na dzień zadeklarowany przez użytkownika systemu. Istnieje kilka sposobów przeglądania wprowadzonych kartotek asortymentowych: wszystkie – tabela – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wszystkie – tabela ze zdjęciami – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wraz z miniaturami zdjęć przypisanymi do kartotek pogrupowane – wyświetla rejestr wszystkich kartotek asortymentowych zgrupowanych wg kontrahentów, grup i cech towarowych dopisz nową kartotekę – umożliwia dopisanie nowej kartoteki towarowej kartoteki wg oddziałów – wyświetla rejestr kartotek odfiltrowanych wg oddziałów (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg dostawców – wyświetla rejestr kartotek towarowych skojarzonych z wybranym dostawcą (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg magazynów – wyświetla rejestr kartotek asortymentowych dopisanych dla wybranego magazynu (menu budowane dynamicznie) własne widoki – wyświetla rejestr kartotek towarowych według zapisanych widoków zapisanych przez użytkownika systemustan magazynowy na dzień – wyświetla. Po wyborze z menu kartoteka magazynowa w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje.
            Obsługi magazynu wysokiego składu
            Program umożliwia dodwanie dowolnych plików stanowiących załączniki do kartotek i dokumentów

            Standardowa funkcja programu magazynowego przeznaczona jest do kopiowania dowolnych plików i kojarzenia ich z danym dokumentem. W przeciwieństwie do skanów lub zdjęć, które standardowo powinny być zapisane w formacie pliku graficznego JPG, załącznikiem może być dowolny plik zapisnay w komputerze. Pliki zapisane w ten sposób na serwerze i skojarzone z dokumentem pozwalają na łatwe i szybkie udostępnianie ich wybranym osobom. Należy pamiętać, że ustawienia serwera mogą ograniczać wielkość plików transferowanych na serwer. W zależności od szybkości łącz należy przyjąć zasadę, że pojedynczy plik kopiowany jako załącznik powinien być wielkości do 1 MB. Ilość dołączanych plików może być dowolna, ograniczeniem jest wielkość przestzreni dyskowej dostępnej dla aplikacji.



            Pod pojęciem sortowania należy rozumieć ustalony układ pewnego porządku prezentowania danych. Informacje zapisane w zbiorach mogą być wyświetlane według dowolnego porządku. Standardowo program domyślnie porządkuje zbiór według tzw. klucza głównego (domyślny numer porządku).
            Pod pojęciem sortowania należy rozumieć ustalony układ pewnego porządku prezentowania danych. Informacje zapisane w zbiorach mogą być wyświetlane według dowolnego porządku. Standardowo program domyślnie porządkuje zbiór według tzw. klucza głównego (domyślny numer porządku). Dla większości rejestrów istnieje możliwość zmiany ustawienia porządku domyślnego, ustawia się to w odpowiednim szablonie rejestru. Aby zmienić kolejność wyświetlania informacji wystarczy kliknąć myszką na nagłówku tabeli (z nazwą kolumny) której chcemy ustawić porzadek wyświetlania. Dane można sortować według tekstu (od A do Z lub od Z do A), liczb (od najmniejszych do największych lub od największych do najmniejszych) oraz dat i godzin (od najstarszych do najnowszych i od najnowszych do najstarszych) w jednej lub większej liczbie kolumn. Podczas sortowania danych w widoku danych następuje modyfikacja kolejności wyświetlania danych. Sortowanie to technika pozwalająca ponownie rozmieścić rekordy w taki sposób, aby ułatwić zrozumienie danych. Typowym przykładem kolejności sortowania jest kolejność alfabetyczna lub liczbowa. Sortowanie danych jest integralną częścią analizy danych. Sortowanie pozwala szybko wyświetlić dane w sposób, który ułatwia lepsze ich zrozumienie, organizowanie i odnajdywanie potrzebnych danych oraz podejmowanie bardziej efektywnych decyzji. Sortowanie uruchamiane jest przez kliknięcie na wybrane pole w wierszu etykiet kolumn. Każde kolejne kliknięcie zmienia warunek sortowania. Dostępne warunki sortowania: Sortowanie rosnące, Sortowanie malejące, Usunięcie warunku sortowania.

            Ewidencja stanów magazynowych, dokumentów obrotu magazynowego oraz wypożyczeń opiera się o zdefiniowane kartoteki magazynowe.
            Program pozwala prowadzić ewidencje kartotek magazynowych rejestrując wiele informacji pozwalających dzielić kartoteki wg dowolnych cech, typów i rodzajów. Zakładając kartotekę magazynową wypełnia się formularz z kilkoma zakładkami. W zakładce Dane Ewidencyjne należy z listy rozwijanej wybrać typ kartoteki, grupę, podać indeks, rodzaj narzędzia również wybieramy z listy rozwijanej. Następnie należy podać numer katalogowy, kod kreskowy, nazwę, dowolny opis oraz kod PN. W kolejnym kroku z list rozwijanych wybieramy informacje dotyczące jednostki, sposobu numeracji (chodzi o nr seryjny narzędzia), magazynu, na który dopisywana jest kartoteka, dostawcy, wydziału oraz producenta. W zakładce Dane uzupełniające należy wybrać z listy rozwijanej domyślne miejsce składowania, konto MPK (miejsca powstawania kosztów) oraz cechy narzędzia. W kolejnych polach należy wpisać cenę zakupu, cenę ewidencyjną, czas amortyzacji w miesiącach oraz czas gwarancji również podany w miesiącach. W zakładce Parametry jest możliwość wpisania wymiarów narzędzia, a więc jego szerokości, długości oraz wysokości, wagi netto oraz brutto, podania zawartości w opakowaniu zbiorczym (w kartonie, na palecie), oraz wymaganego zapasu minimalnego i maksymalnego oraz zapasu optymalnego. Zakładkę Parametry techniczne wypełniamy podczas edycji kartoteki. Informacje, które się pojawią w tej zakładce uzależnione są od wyboru grupy towarowej. Zakładkę Dostawcy również wypełniamy w trybie edycji kartoteki. W tej zakładce jest możliwość przypisania większej ilości dostawców oraz wypożyczających dane narzędzie. Informacje te zostaną później wykorzystane podczas kreowania zapytań ofertowych o zakup i wypożyczenie narzędzia. W zakładce ZAŁĄCZNIKI jest możliwość dołączenia do kartoteki narzędzia dowolnej ilości załączników w postaci zdjęć w formacie JPG, dla których program automatycznie generuje miniaturki. Klikając na miniaturkę zdjęcia wyświetlone zostanie oryginalne zdjęcie.

            Obrót towarowy w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej.

            Niezaleznie od tego czy prowadimy prosty magazyn czy rozbudowany system gospodraki magazynowej, obrót towarem w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej.

            W kartotece asortymentowej aktywne są funkcje: dopisania, edycji, podglądu oraz zestawienie obrotów dla kartoteki. Polecenie HOME umożliwia powrót do strony głównej pulpitu nawigacyjnego. Opisane funkcje uruchamiane są przez przyciski umieszczone w pasku poleceń lub przez wybór polecenia z listy zdań wyświetlanych przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na wybranej kartotece. Z poziomu kartoteki magazynowej można nie tylko przeglądać historię obrotów danego towaru, ale także sprawdzać bieżace stany magazynowe ogólnie i szczegółowo lub dostępne stany magazynowe. Dostępny stan magazynowy to zwykle bieżący stan wynikający z obortu magazynowego (wszystkie przyjęcia i wydania) pomniejszony o wprowadzone rezerwacje towarów (wynikajęce np. z zamówień klientów).


            Obrót magazynowy rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami towarowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym procesie ewidencji magazynowej. Oprogramowanie magazynowe przeznaczone jest to prowadzenia ewidencji ilościowej lub ilościowo wartościowej związanej z obrotem towarowym.
              Systemy wms doskonale sprawdzają się w centrach logistycznych, gdzie ruch towarów jest intensywny, w jednym czasie następuje zarówno przyjęcie towaru, jak i wysyłka – skoordynowanie ruchu towarów wymaga automatyzacji operacji zachodzących w systemie, przy możliwości skontrolowania ich prawidłowości w każdym momencie – bez konieczności żmudnego przeliczania partii towarów na regałach magazynowych. Za pomocą systemu wms możliwa jest również kontrola ilościowa i asortymentowa przyjmowanego do magazynu towaru, pod kątem zgodności dostawy z dokonanym wcześniej zamówieniem. Oznacza to, że system wms można odpowiednio zintegrować z innymi systemami wykorzystanymi przez przedsiębiorstwa w sferze logistyki.
              Utworzona kartoteka magazynowa posiada opis szeregu cech, których podgląd można wyświetlić w oddzielnym oknie. Po wyborze z menu kartoteka magazynowa w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje. Istotną rolę dla usługodawców logistycznych może stanowić możliwość planowania wysyłek z magazynu w taki sposób, aby zoptymalizować wykorzystanie posiadanych zasobów, a także skrócić czas magazynowania i obniżyć w ten sposób koszty „zamrożenia” kapitału obrotowego.
              Zebrane dane preznetują nie tylko dane ewidencyjne danej kartoteki towarowej, ale także infromacje o aktualnych stanach magazynowych wg miejsc składowania, oraz syntetyczne zestawienie obrotów wg typów dokumentów w poszczególnych miesiącach. Yświetla rejestr wszystkich kartotek towarowych ze stanami na dzień zadeklarowany przez użytkownika systemu. Po wyborze z menu kartoteka magazynowa w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje. Istnieje kilka sposobów przeglądania wprowadzonych kartotek asortymentowych: wszystkie – tabela – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wszystkie – tabela ze zdjęciami – wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych kartotek wraz z miniaturami zdjęć przypisanymi do kartotek pogrupowane – wyświetla rejestr wszystkich kartotek asortymentowych zgrupowanych wg kontrahentów, grup i cech towarowych dopisz nową kartotekę – umożliwia dopisanie nowej kartoteki towarowej kartoteki wg oddziałów – wyświetla rejestr kartotek odfiltrowanych wg oddziałów (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg dostawców – wyświetla rejestr kartotek towarowych skojarzonych z wybranym dostawcą (menu budowane dynamicznie) kartoteki wg magazynów – wyświetla rejestr kartotek asortymentowych dopisanych dla wybranego magazynu (menu budowane dynamicznie) własne widoki – wyświetla rejestr kartotek towarowych według zapisanych widoków zapisanych przez użytkownika systemustan magazynowy na dzień – wyświetla.
                Planowania wysyłek z magazynu
                Wiele nowoczesnych programów magazynowych jest integrowana z systemami klasy erp lub mrpii. Wykorzystanie standardu microsoft w zakresie projektowania dokumentów za pomocą report builder oraz sql reporting services pozwala administratorowi na dowolne zaprojektowanie i dostsowanie postaci dokumentów drukwoanych z systemu. Okazało się, że granicą rozwoju przedsiębiorstw nie są finanse, marketing czy zarządzanie, ale coraz częściej logistyka, a w szczególności zarządzanie zapasami.
                Administrator za pomocą narzędzi administracyjnych może każdemu użytkownikowi zaprojektować inny układ menu zmianiając kolejność, nazwy (opisy), ikony czy sekcje. Przy dopisywaniu miejsca adresowego operator wybiera regał, gniazdo, poziom oraz gniazdo paletowe. Interfejs użytkownika aplikacji report builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak excel czy powerpoint z pakietu microsoft office. Magazyn powinien być wyposażony w urządzenia do składowania materiałów (różnego rodzaju regały, pojemniki, palety itp. Sortowanie danych jest integralną częścią analizy danych.
                Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
                  Przechowywanie towarów
                  Zwykle stany magazynowe w dwóch niezależnych programach nie będą zgodne, bo każdy może wprowadzać inne dane. Drukuje termicznie i termotransferowo. Lepszy poziom obsługi klientów – wdrożony system wms pozwala na dokładne planowanie obsługi dostaw, umożliwia rezerwację doków lub bram załadunkowych, przygotowanie materiałów dokładnie w odpowiednim czasie i miejscu.
                  Sekcja transport dla magazynu pozwala nam na bezpośrednie dopisanie transportu do wybranego magazynu, wybranej rampy i wybranej godzinie. Z punktu widzenia klienta dodatkowym atutem wyboru usługodawcy jest nowoczesny i sprawny system informatyczny, z tym że preferowane są rozwiązania pozwalające na zdalny przez internet dostęp do modułu klienta. Transport drogowy materiałów niebezpiecznych podlega międzynarodowym przepisom, które obowiązują we wszystkich państwach europy. Przed zarządcami systemów stanęły problemy zapewnienia właściwego poziomu wydajności i ochrony zasobów znajdujących się w sieci. Dane dotyczące jednego obiektu zapisywane są w jednym wierszu, aby nie uległy wymieszaniu.
                  Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
                    Wysyłka towaru z magazynu
                    Kartoteki nadawców, adresatów i pracowników.
                    Menu zawiera dwie kartoteki: kontrahentów i dłużników. Kartoteki są wykorzystywane przy dopisaniu sprawy (dokument z załączonymi skanami). Sposób dopisania kartoteki oraz modyfikacja są wykonywane w taki sam sposób w przypadku Nadawców, Adresatów i podobnie pracowników.br/>Nowa kartoteka jest dopisywana przez użycie polecenia DOPISZ. W polach wyświetlonego formularza należy wprowadzić informacje. Obowiązkowe pola to: NAZWA, KOD POCZTOWY, ULICA i MIEJSCOWOŚĆ. Dopisanie kartoteki bez zapisania pól obowiązkowych jest blokowane. Obowiązkowe pola zostają oznaczone gwiazdką.br/>Kartoteka jest zapisywana przez użycie polecenia ZAPISZ. O wykonaniu Operacji informuje wyświetlony komunikat. Kartoteki adresatów i nadawców są automatycznie numerowane. Numer kartoteki zawiera symbol szablonu numeracyjnego KON i numer kolejny. Numer wyświetlany jest w polu NUMER. Dane kartotek mogą być zmieniane w trybie modyfikacji tabelarycznej. Pole, które ma być modyfikowane należy edytować przez dwukrotne kliknięcie. Po zapisaniu zmiany należy zapisać modyfikacje przez kombinację klawiszy Shift Enter. W zestawieniach aktywna jest funkcja eksportu danych do różnych formatów np. Excel. Z poziomu kartotek można wyświetlić zestawienie dokumentów skojarzonych z daną kartoteką za pomocą funkcji DOKUMENTY.br/>

                    Kartoteki
                    Kontrahenci to lista kartotek firm dla których wykonywane są rejestracje związane z przyjmowaniem i wydawaniem towaru. Kontrahentem jest więc każdy podmiot dla którego świadczone są usługi związane z magazynowaniem.

                    Pozycja menu KONTRAHENCI wyświetla listę kartotek kontrahentów. W kartotece aktywne są funkcje: dopisania, edycji i podglądu kartoteki oraz zestawienie obrotów. Opisane funkcje uruchamiane są przez polecenia z paska poleceń lub wybór pozycji listy zadań wyświetlanej przez użycie prawego przycisku myszy.

                    Obok kartotek towarowych są to najważniejsze kartoteki w systemie, gdyż cała ewidencja magazynowa związana z przyjmowaniem towarów z zewnątrz do magazynu oraz wydawaniem na zewnętrz realizowana jest w powiązaniu z tą kartoteką.

                    W sytuacji prowadzenia magazynu na zasadzie outsourcingu, czyli usługowo dla innych podmiotów, kartoteka kontrahenat pozwala dzielić artykuły wg właścicieli oraz tworzyć raporty i zestawienia w podziale wg kontrahenta.



                      Kartoteki kontrahentów
                      Ewidencja maszyn i urządzeń, obrót magazynowy wymagają przypisania (określenienia) kontrahenta z jakim powiażane jest dane zdarzenie. Kontrahentem jest zarówno dostawca, producent jak i odbiorca - pracownik.
                      Kartoteki kontrahentów pozwalają na zapis informacji szczegółowych o dostawcach, producentach czy odbiorcach (pracownikach). Każda kartoteka pozwala na zapis następujących informacji w zakładce dane podstawowe: oznaczenie konta analitycznego kontrahentanazwa skróconanazwa pełnaidentyfikator NIPkraj (wybór z listy z flagą państwa)kod pocztowymiejscowośćulica W zakładce dane uzupełniające można zapisać: osoba kontaktowatelefonfaksmobile e-mailstrona wwwuwagi Ponadto do każdej kartoteki można dopsiać notatki, każde z notatek sygnowana jest informacją KTO i KIEDY daną notatkę wprowadził.

                        Wszystkie Operacje i zdarzenia rejestrowane w systemie CMMS powiązane są z kartotekami maszyn i urządzeń.
                        Kartoteki masyzn i urządzeń podzielone mogą być w programie w dowolny sposób, domyślna konfiguracja proponuje podział na OBIEKTY - maszyny, urządzenia, linie technologiczne, pojazdy ZESPOŁY - w ramach obiekty zdefiniowane części maszyn, urządzeń, linii technologicznych, CZĘŚCI - definiowanie części wchodzących w skład maszyn i urządzeń oraz kartoteki części zamiennych, jeżeli prowadzimy gospodarkę magazynową.

                        Rozpoczynanie pracy z programem lub okresowa wymiana danych z systemem ERP w celu ujednolicenia danych kartotekowych wykonwyana może być za pomocą funkcji importu kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2sql
                        Wgrywanie kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.

                          import kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql
                          Wgrywanie kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.

                          Kartoteka narzędzi pozwala definiować kartoteki wykorzystywane w całym programie, w dokumentach wypożyczeń narzędzi (wypożyczalnia narzędzi) oraz w dokumenatch przychodu i rozchodu narzędzi (moduł zakupów, likwidacji)
                          Kartoteka narzędzi pozwala definiować kartoteki wykorzystywane w całym programie, w dokumentach wypożyczeń narzędzi (moduł narzędziownia wypożyczalnia narzędzi) oraz w dokumentach przychodu i rozchodu narzędzi (moduł zakupów, likwidacji) Magazyn Narzędzi Magazyn Narzędzi – służy do ewidencjonowania narzędzi Magazyn Materiałów Eksploatacyjnych – służy do ewidencjonowania materiałów zużywalnych tj. smarów, chłodziw itp., Magazyn BHP - służy do ewidencjonowania materiałów na potrzeby BHP, odzież ochronna, środki czystości itp. Narzędziownia pozwala definiować dodatkowe pomocnicze kartoteki: kartoteka rodzajów narzędzi (np. wiertarki, szlifierki, suwmiarki) kartoteka miejsc użytkowania (działy, budowy, stanowiska kosztów) lokalizacje magazynowe, stanowiska pracy grupy pracownicze - brygady Funkcja służy do rejestrowania opisu wszystkich narzędzi, przyrządów, sprawdzianów, środków trwałych, wyposażenia i innych przedmiotów podlegających wypożyczaniu. Identyfikator narzędzia może być nadawany automatycznie lub ręcznie przez użytkownika. Zakres funkcjonalny kartoteki może być dostosowany wg potrzeb użytkownika na danym stanowisku pracy (zakres ustalonych uprawnień pracownika - określone role). Najczęściej wykorzystywany zakres: indeks narzędzia indeks z systemu ERP indeks dostawcy numer ewidencyjny działu kontroli przyrządów pomiarowych nazwa narzędzia rodzaj narzędzia lokalizacja - miejsce składowania narzędzia identyfikator kodu kreskowego termin następnej kontroli technicznej i legalizacji narzędzia, czasookres wykonywania kontroli określenie stanów minimalnych i maksymalnych stan dostępny i stan księgowy jednostka miary cena zakupu zdjęcia opis - dowolny komentarz status narzędzia - określa czy narzędzie jest aktywne, czy zlikwidowane przypisanie odchyłki dolnej i górnej dla sprawdzianu

                          DEMO