Dokumenty magazynowe w systemie wms net - dokumenty magazynowe rejestrują obrót magazynowy związany z zakupami, sprzedażą (dokumenty zewnętrzne) oraz obrotem wewnątrz firmy wynikające z przyjęciem, wydaniem lub zmianą magazynu. Urządzenie wyposażone zostało w sloty sd oraz mmc, dla optymalizacji przenośnych aplikacji. Program wms umożliwia kompleksowe zarządzanie przestrzenią magazynową, z pełną identyfikacją asortymentu przypisanego do konkretnych miejsc lokalizacji.
Takie rozwiązanie pozwala operatorowi na archiwizowanie danych i magazynowanie baz danych o dużych rozmiarach itp. W obliczeniach kosztów magazynowania stawka za magazynowanie palet ze współczynnikiem obliczana jest jako iloczyn stawki podstawowej i współczynnika. W przypadku, gdy magazynowe palety nie mogą być obciążone pełną stawką za magazynowanie należy wprowadzić odpowiedni współczynnik kosztów. W przypadku, gdy magazynowe palety nie mogą być obciążone pełną stawką za magazynowanie należy wprowadzić odpowiedni współczynnik kosztów. W obliczeniach kosztów magazynowania stawka za magazynowanie palet ze współczynnikiem obliczana jest jako iloczyn stawki podstawowej i współczynnika. Dobry program wms to jednak dopiero połowa sukcesu, drugą częścią jest wdrożenie systemu logistycznego, w skład którego wchodzą: analiza przedwdrożeniowa - obejmująca wszystkie procesy łańcucha logistycznego przedsiębiorstwa od zaopatrzenia poprzez magazynowanie, produkcję, dystrybucję aż po sprzedaż.
Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
    Magazynowanie
    Użytkownicy programu księgarnia internetowa podzieleni są na trzy grupy o określonych rolach: administratorzy systemu, klienci, dostawcy.
    Podział użytkowników na role determinuje ich uprawnienia i funkcje jakie mogą realizować za pomocą programu księgarni internetowej. ADMINISTRATORZY KSIĘGARNI - to grupa osób odpowiedzialna za zarządzanie i prowadzenie sklepu KLIENCI KSIĘGARNI - to grupa osób dokonująca zakupów za pośrednictwem platformy handlu internetowego posiadająca zapisane w bazie unikalne konta logowania DOSTAWCY KSIĄŻEK - to grupa osób posiadająca konta dostępowe do modułu kontroli i weryfikacji stanów magazynowych oraz realizacji sprzedaży książek przez internet.

      Oprogramowanie Hermes SQL posiada bogaty zestaw modułów pozwalających na sprawne zarządzanie zakupami i sprzedażą w firmie. Moduł Handel pozwala rejestrować dokumenty związane ze sprzedażą i pracą handlowców.
      Pierwszym z modułów wchodzących w skład zintegrowanego systemu zarządzania firmą humansoft HermesSQL są ZAMÓWIENIA. Humansoft HermesSQL jest wielomodułowym zintegrowanym systemem klasy ERP automatyzującym i optymalizującym procesy biznesowe we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Przykładowy obieg dokumentów działu handlowego w module Zamówienia Zapytanie ofertowe (ZF). Proces sprzedaży rozpoczynamy od zarejestrowania zapytania ofertowego od klienta. Może być ono przekształcone w ofertę dla klienta. Oferta dla klienta (OF). Dokument oferty jest wysyłany do klienta. Oferta może być odrzucona lub zaakceptowana. Jeżeli klient przyjmuje ofertę może być ona przekształcona w zamówienie na sprzedaż (również WZ i F) lub powiązana z nim w inny sposób Zamówienie na sprzedaż (ZS). Jeżeli mamy potrzebne ilości artykułu na magazynie możemy zrealizować zamówienie. Jeżeli na magazynie brakuje zamówionego towaru, składamy zamówienie na zakup. Zamówienia na zakup (ZZ) Zamówienia ZZ możemy generować z kilku poziomów. Z poziomu zamówień na zakup, zamówienia na sprzedaż, z bilansu zamówień, z opcji Generowanie.Realizacja Zamówienia na zakup Zamówienie na zakup realizujemy poprzez przyjęcie towaru dokumentem PZ lub wyfakturowanie zamówienia. Realizacja Zamówienia na sprzedaż Realizacja zamówienia możliwa jest poprzez wydanie towaru dokumentem WZ lub wyfakturowanie zamówienia.

      Aplikacja ERP dla firm handlowych zawierająca szereg modułów do obsługi handlu, księgowości, magazynu, rozrachunków i wiele innych.
      Aplikacja dla firm handlowych zawierająca szereg modułów do obsługi handlu, księgowości, magazynu, rozrachunków i wiele innych. Obsługa pełnej księgowości (księgi handlowe). Zintegrowany system informatyczny (ang. integrated system) – najbardziej merytorycznie i technologicznie zaawansowana klasa systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w przedsiębiorstwach i instytucjach. Optymalizuje procesy zarówno wewnętrzne, jak i zachodzące w najbliższym otoczeniu poprzez oferowanie gotowych narzędzi. Narzędzia te służą do automatyzacji wymiany danych pomiędzy działami przedsiębiorstwa oraz pomiędzy przedsiębiorstwem a innymi podmiotami biznesowymi z jego otoczenia. Aplikacja dla firm handlowych zawierająca szereg modułów do obsługi handlu, księgowości, magazynu. Obsługa uproszczonej księgowości - książki przychodów i rozchodów.

        Koncepcja funkcjonalności zawarta pod pojęciem Handel została w systemie enova oparta o wykorzystanie czterech modułów: Handel (Fakturowanie, Gospodarka magazynowa, Zamówienia, Analizy handlowo-magazynowe), Ewidencja Środków Pieniężnych, Ewidencja Dokumentów (w zakresie ich rejestracji wraz z ewidencją VAT) oraz Kontrahentów i Urzędów. System przeznaczony jest dla firm prowadzących działalność handlową (hurtową i detaliczną), usługową i w pewnym zakresie produkcyjną, operujących w różnych branżach gospodarki.
        Istotną kwestią we wszystkich systemach jest szybkość obsługi. enova posiada możliwość obsługi całego systemu za pomocą klawiatury (bez użycia myszki). Sprawność obsługi podnoszą "Pola wyboru" proponujące uzupełnienie informacji opisowych lub związanych z cechami z gotowych lub tworzonych przez użytkownika list. Elastyczność systemu wyraża się między innymi w możliwości modyfikacji wyglądu standardowych list. Użytkownik otrzymuje narzędzia do usuwania kolumn ze zbędnymi dla niego danymi oraz do sięgnięcia w strukturę bazy danych, umożliwiające dodawanie kolumn z danymi niezbędnymi na jego stanowisku pracy. Powyższą funkcjonalność uzupełniono opcją tworzenia dodatkowych list zawierających te same dane, lecz w innym układzie bądź zawierających raporty oparte o te dane. Możliwe jest sortowanie danych wg dowolnych kolumn, grupowanie wg dowolnego parametru występującego na liście lub dostępnego w strukturze bazy z poziomu danej listy, filtrowanie za pomocą standardowych mechanizmów lub filtrów definiowanych. Wyszukiwanie odbywa się po dowolnym ciągu znaków. Liczba rekordów może być zawężona do zawierających określone wyrażenie. System umożliwia prezentację danych przy pomocy tabeli przestawnej oraz wykresu przestawnego dzięki narzędziom Microsoft Office XP WebComponents. Odpowiednie funkcje dostępne są z poziomu systemu enova na każdej liście danych i nie wymagają posiadania na danym stanowisku pełnej wersji pakietu MS Office. Wysoki poziom integracji z pakietem MS Office umożliwia transfer wszystkich danych zawartych na dowolnej liście systemu do arkusza kalkulacyjnego np. Microsoft Excel. Bardzo istotnym elementem jest późniejsza możliwość importu tych danych, np. cennika, po modyfikacji w arkuszu. System enova wspiera współpracę z pakietami Open Office. Mechanizm importu z arkuszy kalkulacyjnych może być wykorzystany jako sposób importu danych z innych systemów do zarządzania przedsiębiorstwem. Praktycznie każda branża posiada specyficzne, właściwe dla niej, dane . Producentowi oprogramowania trudno byłoby zaspokoić potrzeby każdej branży w tym zakresie, bez jednoczesnej utraty ergonomii poprzez wprowadzenie pól przechowujących dane niepotrzebne w innych branżach. W związku z tym zaproponowano rozwiązanie tego problemu poprzez zastosowanie mechanizmu cech. Umożliwia to zdefiniowanie pól do obsługi specyficznych danych, we własnym zakresie przez Użytkownika. Zdefiniowane cechy mogą być wykorzystywane w procesach analitycznych. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku raportów. Pomimo bogatego wachlarza raportów i analiz, trudno jest producentowi systemu zagwarantować zaspokojenie potrzeb każdego klienta w standardzie. Rozwiązaniem jest zamówienie specyficznych raportów u integratorów. Łatwy mechanizm przypinania raportów i przechowywania ich w bazie danych zapewnia długotrwałe korzystanie z indywidualnych rozwiązań nawet w przypadkach zmiany wersji sytemu. Aktualizacja systemu nie wymaga prac programistycznych w celu utrzymania ciągłości działania raportów. Wersja złota (Bussines) i platynowa (Enterprise) systemu enova podlega praktycznie nieograniczonej rozbudowie. Jego konstrukcja umożliwia „doczytywanie” zewnętrznych modułów DLL. Biblioteki DLL mogą być tworzone przez integratorów systemu niezależnie od producenta. System umożliwia zapisanie każdego wydruku/raportu do pliku (formaty HTML, DOC, RTF, XLS) oraz uzyskanie podglądu wydruku/raportu na ekranie lub zapisanie go jako dodatkowej listy/widoku. Dostępne wzorce wydruków mogą stanowić podstawę do tworzenia nowych raportów lub wydruków. Elastyczna konfiguracja systemu enova sprawia, że jest "otwarty" na wiele sugestii Operatora i umożliwia dostosowanie oraz późniejsze modyfikowanie go do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa.
        handel sprzedaż enova erp partner poznań wdrożenie SQL zarządzanie firmą
        Sukces sklepu internetowego to przede wszystkim dobra oferta jakościowa i cenowa oraz łatwość jego obsługi (intuicyjność) i szybkość działania. Szybki sklep internetowy to nie tylko wydajny sprzęt komputerowy, ale i technologia.
        Wydajność aplikacji internetowych z punktu widzenia programisty to jest po prostu czasem wykonywania określonego kodu programu, natomiast z perspektywy użytkownika aplikacji internetowej jest to czas odpowiedzi systemu. Im krótszy czas tym program jest bardziej przyjazny dla użytkownika. Optymalizacja kodu aplikacji ma szczególne znaczenie w rozwiązaniach biznesowych, gdyż w sytuacji długiego czasu ładowania stron internetowych zniechęcony klient przeglądaniem oferty sklepu internetowego najprawdopodobniej zniechęci się i poszuka innego sklepu, bardziej wydajnego. Tak więc szybki sklep internetowy to klucz do sukcesu działania biznesu w internecie, równie ważny jak jakość oferty umieszczanej w sklepie oraz ceny na artykuły. Spółka SoftwareStudio od lat doskonali rozwiązania internetowe w oparciu o najnowsze technologie Microsoft, w efekcie czego oferuje rozwiązania działające efektywnie i szybko. Sklepy internetowe ASP.net działające na bazie MS SQL 2008 server na platformie 64 bitowej pozwalają osiągnąć doskonałe wyniki wydajnościowe przy mocno obciążonych sklepach np. około 1000 jednoczesnych użytkowników korzystających ze sklepu, średni czas odpowiedzi aplikacji jest poniżej 2 sekund. Wydajny sklep internetowy ASP.net obsługiwany przez przeglądarkę internetową b>FireFox/b> pozwala w bardzo komfortowy sposób korzystać z oferty, a wykorzystanie rozwiązań JAVA, JQUERY oraz WebServices przyczyniają się do łatwości i szybkości działania.

          Urządzenie można śmiało stosować w wielu dziedzinach: inwentaryzacja w magazynach, handel, automatyzacja pracy w terenie. Niestety sama technologia oprogramowania nie gwarantuje dużej wydajności, gdyż nieumiejętne programowanie lub niewłaściwa konfiguracja serwera może spowodować znaczny spadek wydajności aplikacji. Integracja obejmować może połączenia z aplikacjami klienckimi, terminale przenośne. . Dokumenty przyjęcia towaru do magazynu wysokiego składowania (wms net) oznaczone są symbolem pz, czyli dokument magazynowy potwierdzający przyjęcie do magazynu od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. Strategiczne cele firmy są silnie związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnym biznesem. Menu inwentaryzacja wyświetla rejestr dokumentów inwentaryzacji zapisanych w programie. Oprogramowanie softwarestudio to nie jest zwykła witryna www z możliwością prezentowania treści czy rozbudowany system klasy cms. Zmiany lokalizacji – przesunięcie towaru ze strefy składowania do strefy przyrampowej. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Magazyny wysokiego składowania logistyka
          Gospodarka magazynowa jest nieodłącznym elementem każdego przedsiębiorstwa produkcyjnego lub handlowego. Program ENOVA w ranmach modułu HANDEL Udostępnia wiele funkcji pozwalajacych na ewidencję obrotów magayznowych oraz ich wycenę.
          Użytkownicy programu księgarnia internetowa podzieleni są na trzy grupy o określonych rolach: administratorzy systemu, klienci, dostawcy.. Podział użytkowników na role determinuje ich uprawnienia i funkcje jakie mogą realizować za pomocą programu księgarni internetowej. ADMINISTRATORZY KSIĘGARNI - to grupa osób odpowiedzialna za zarządzanie i prowadzenie sklepu KLIENCI KSIĘGARNI - to grupa osób dokonująca zakupów za pośrednictwem platformy handlu internetowego posiadająca zapisane w bazie unikalne konta logowania DOSTAWCY KSIĄŻEK - to grupa osób posiadająca konta dostępowe do modułu kontroli i weryfikacji stanów magazynowych oraz realizacji sprzedaży książek przez internet.
          W programie ENOVA za sposób ustalania ceny produktu zależny jest od ustalenia parametru Cena ewidencyjna produktów w Opcjach programu, w gałęzi Handel\Definicje dokumentów\Kompletacja.. Cena produktu może zostać ustalona na podstawie kosztów składników, lub jako stała cena ewidencyjna. Dla pozycji magazynowych kupowanych od dostawców wycena jest stosunkowo prosta, gdyż wynika z kosztów zakupu, ewentualnie podwyższanych o inne składowe np. transport. W sytuacji przyjmowania do magazynu produktów wycena wynika z kalkulajci kosztów wytworzenia.
          Oprogramowanie Hermes SQL posiada bogaty zestaw modułów pozwalających na sprawne zarządzanie zakupami i sprzedażą w firmie. Moduł Handel pozwala rejestrować dokumenty związane ze sprzedażą i pracą handlowców.. Pierwszym z modułów wchodzących w skład zintegrowanego systemu zarządzania firmą humansoft HermesSQL są ZAMÓWIENIA. Humansoft HermesSQL jest wielomodułowym zintegrowanym systemem klasy ERP automatyzującym i optymalizującym procesy biznesowe we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Przykładowy obieg dokumentów działu handlowego w module Zamówienia Zapytanie ofertowe (ZF). Proces sprzedaży rozpoczynamy od zarejestrowania zapytania ofertowego od klienta. Może być ono przekształcone w ofertę dla klienta. Oferta dla klienta (OF). Dokument oferty jest wysyłany do klienta. Oferta może być odrzucona lub zaakceptowana. Jeżeli klient przyjmuje ofertę może być ona przekształcona w zamówienie na sprzedaż (również WZ i F) lub powiązana z nim w inny sposób Zamówienie na sprzedaż (ZS). Jeżeli mamy potrzebne ilości artykułu na magazynie możemy zrealizować zamówienie. Jeżeli na magazynie brakuje zamówionego towaru, składamy zamówienie na zakup. Zamówienia na zakup (ZZ) Zamówienia ZZ możemy generować z kilku poziomów. Z poziomu zamówień na zakup, zamówienia na sprzedaż, z bilansu zamówień, z opcji Generowanie.Realizacja Zamówienia na zakup Zamówienie na zakup realizujemy poprzez przyjęcie towaru dokumentem PZ lub wyfakturowanie zamówienia. Realizacja Zamówienia na sprzedaż Realizacja zamówienia możliwa jest poprzez wydanie towaru dokumentem WZ lub wyfakturowanie zamówienia.
          Aplikacja ERP dla firm handlowych zawierająca szereg modułów do obsługi handlu, księgowości, magazynu, rozrachunków i wiele innych. . Aplikacja dla firm handlowych zawierająca szereg modułów do obsługi handlu, księgowości, magazynu, rozrachunków i wiele innych. Obsługa pełnej księgowości (księgi handlowe). Zintegrowany system informatyczny (ang. integrated system) – najbardziej merytorycznie i technologicznie zaawansowana klasa systemów informatycznych wspomagających zarządzanie w przedsiębiorstwach i instytucjach. Optymalizuje procesy zarówno wewnętrzne, jak i zachodzące w najbliższym otoczeniu poprzez oferowanie gotowych narzędzi. Narzędzia te służą do automatyzacji wymiany danych pomiędzy działami przedsiębiorstwa oraz pomiędzy przedsiębiorstwem a innymi podmiotami biznesowymi z jego otoczenia. Aplikacja dla firm handlowych zawierająca szereg modułów do obsługi handlu, księgowości, magazynu. Obsługa uproszczonej księgowości - książki przychodów i rozchodów.
          Oprogramowanie do zarządzania przedsiębiorstwem marki enova to nowoczesny i przyjazny użytkownikom system informatyczny klasy ERP. Wdrożenie systemu enova ERP pozwala w znacznym stopniu usprawnia procesy biznesowe zachodzące w poszczególnych obszarach działania przedsiębiorstwa. Wdrożenie programu enova obejmuje kilka podstawowych obszarów. Handel i Magazyn: skrócony czas obsługi klienta; automatyzacja wprowadzanych danych; natychmiastowy dostęp do danych na temat przepływu towarów w magazynach. Księgowość: automatyczne księgowania; gwarancja zgodności z przepisami; natychmiastowy dostęp do aktualnych rozliczeniach z kontrahentami. Kadry i Płace: szybkie i wygodne naliczania wypłat; pełna obsługa procesów rekrutacji; automatyzacja wprowadzanych danych. CRM i relacje z klientami: obsługa kampanii reklamowych; prowadzenie pełnej historii kontaktów z klientami. Magazyn Wysokiego Składowania: lokalizacje magazynowe, miejsca składowania, numery palet. .Wdrożenie programu enova
          Najbardziej dziś zaawansowanymi aplikacjami wykorzystującymi opisywane serwery www, bazy danych, metody współpracy między nimi i udostępnienie informacji dynamicznie na stronach www są systemy handlu elektronicznego. Wiele serwerów handlu elektronicznego obsługuje sprzedaż anonimową i personalizowaną. W pierwszym przypadku klient identyfikowany jest w momencie składania zamówienia, w drugim rejestruje się jednorazowo w bazie klientów, a potem identyfikuje się go podczas wejścia na serwer za pomocą loginu i hasła. To drugie rozwiązanie ma zastosowanie w aplikacjach biznes2biznes (B2B).
          Pracuję samodzielnie na programie ENOVA od marca 2010r. Wcześniej przez 2 tygodnie podglądałam pracę wcześniejszej księgowej. Na początku program wydawał mi się bardzo "okrężny", zwłaszcza moduł Handel i mało intuicyjny. Gdy usiadłam samotnie przy programie, zaczęłam skracać sobie pewne Operacje, czego nie robiła poprzednia księgowa. Polubiłam program. Jednak nadal mam zastrzeżenia do Handlu - brakuje mi w nim szybkiego i bezpośredniego dostępu do szczegółów poszczególnych transakcji i towarów. Ale ogólnie przyjemnie mi się pracuje na tym programie. Jednak przekazuję słowa krytyki dla producenta za BARDZO OGÓLNIKOWĄ dokumentację książkową. Praktycznie w dokumentacji są wyłącznie informacje, co program "potrafi", a jest kompletny brak opisu, JAK krok po kroku zrobić daną rzecz. Niewinna.
          Księgowo może jest ok jeśli dostaje prawidłowe dane z modułu handel magazyn.Ponieważ w tym drugim module fałszuje i generuje błędy to ogólnie jest do BANI.
          Moduł Handel systemu enova przeznaczony jest do zarządzania działalnością handlowo – magazynową firmy. Pozwala on zarówno na ewidencję i zarządzanie dokumentami handlowymi typu faktury, paragony, korekty, jak i gospodarkę magazynową przy pomocy dokumentów PZ, WZ, RW, PW, itp. Moduł enova Handel pozwala także ewidencjonować oferty i zamówienia oraz automatycznie przetwarzać je na dokumenty faktur i magazynowe. Podobnie jak i pozostałe elementy systemu wyposażony jest w rozbudowaną konfigurację, za pomocą której dostosowujemy program do specyficznych wymagań Użytkownika.Moduł Handel
          W programie ENOVA za sposób ustalania ceny produktu zależny jest od ustalenia parametru Cena ewidencyjna produktów w Opcjach programu, w gałęzi Handel\Definicje dokumentów\Kompletacja. Cena produktu może zostać ustalona na podstawie kosztów składników, lub jako stała cena ewidencyjna. Dla pozycji magazynowych kupowanych od dostawców wycena jest stosunkowo prosta, gdyż wynika z kosztów zakupu, ewentualnie podwyższanych o inne składowe np. transport. W sytuacji przyjmowania do magazynu produktów wycena wynika z kalkulajci kosztów wytworzenia.Program enova - ceny ewidencyjne
          DEMO