Formularze wykorzystywane podczas wprowadzania danych do systemu magazynowego mogą nie być wystarczające dla danej firmy.

Większość firm zajmujących się gospodarką magazynową przyzywczajona jest do określonych formularzy które wypełnia się podczas zakładania kartotek towarowych czy rejestracji dokumentów. W trakcie wdrożenia można dostsować ich wygląd oraz zakres funkcjonalny wynikajacy ze specyfiki danej firmy oraz składowanego towaru.

Rejestrowanie danych w systemie wymaga dostosowania formularzy, realziowane to moze być w dwojaki sposób:

  • podstawowa personalizacja formularzy za pomocą narzędzia administracyjnego - jest łatwa i szybka w obsłudze, ale posiada ograniczenia funkcjonalne;
  • zaawanswoana Personalizacja formualrzy polegająca na zmianie szablonów prezentacji danych i ich obsługi, wymaga znajomości projektowania szablonów typu HTM


    Projektowanie formularzy
    Formularze wykorzystywane podczas wprowadzania danych do systemu magazynowego mogą nie być wystarczające dla danej firmy..

    Większość firm zajmujących się gospodarką magazynową przyzywczajona jest do określonych formularzy które wypełnia się podczas zakładania kartotek towarowych czy rejestracji dokumentów. W trakcie wdrożenia można dostsować ich wygląd oraz zakres funkcjonalny wynikajacy ze specyfiki danej firmy oraz składowanego towaru.

    Rejestrowanie danych w systemie wymaga dostosowania formularzy, realziowane to moze być w dwojaki sposób:

    • podstawowa personalizacja formularzy za pomocą narzędzia administracyjnego - jest łatwa i szybka w obsłudze, ale posiada ograniczenia funkcjonalne;
    • zaawanswoana Personalizacja formualrzy polegająca na zmianie szablonów prezentacji danych i ich obsługi, wymaga znajomości projektowania szablonów typu HTM
    Projektowanie formularzy
    W celu zastosowanie różnych stylów elementów w zależności od ich stanu stosuje się określenia pseudoklas. Wyróżnić można następujące pseudoklasy: :link – pseudoklasa nieodwiedzanego jeszcze łącza (linka); :visited – pseudoklasa odwiedzonego już łącza; :hover – pseudoklasa wskazywanego myszą łącza; :active – pseudoklasa wybranego (klikniętego) łącza; :focus – pseudoklasa elementu, który został zaznaczony, lub wybrany klawiszem tabulatora Wszystkie powyższe pseudoklasy mogą zostać użyte ze znacznikiem a>, natomiast ostatnia może dodatkowo dotyczyć wszystkich elementów formularzy. Pozwala to określić inny wygląd łącza (linku) zanim został wybrany (kliknięty) oraz inny wygląd po najechaniu nad link wskaźnikiem myszy. W przypadku pól formularzy, pseudoklasa :focus pozwala na zdefiniowanie innego wyglądu nieaktywnych pół oraz innego dla pola w którym znajduje się kursor (edytowanego pola).
    W systemie ENOVA istnieje możliwość grupowania danych w postaci drzewka za pomocą cechy grupującej. Jest to jedyna cecha dodawana z poziomu interfejsu użytkownika (a nie tylko z listy konfiguracyjnej Opcje). Grupowanie zostanie omówione na przykładzie cennika. Aby pogrupować dane należy włączyć grupowanie wg cechy grupującej tzn. nacisnąć przycisk z ikoną katalogu po prawej stronie toolbara nad listą pozycji. W tej chwili pojawi się na formularzy, po lewej stronie pionowe pole z 1-szą gałązką drzewa o nazwie Wszystko, a nad tym polem dwie ikony katalogów.Grupowanie wg cechy grupującej
    Aplikacja będzie mogła funkcjonować poprawnie dopiero wtedy, jak zostaną zdefiniowane konta użytkowników, za pomocą których będą mogli się oni logować do aplikacji. Zadaniem tym zajmuje się specjalny dedykowany użytkownik Administrator, który przypisany jest do roli administracyjnej, za pomocą której ma on dostęp do formularzy zakładania kont użytkownikom różnych grup funkcyjnych (ról).Konta użytkowników
    Mobilni handlowcy, pozostający większość czasu w trasie oraz u klientów zwykle nie mają zbyt wiele czasu na wypełnianie formularzy kontaktowych z klientami. W tradycyjny sposób raporty z trasy są przygotowyane w formie maili wysyłanych do pracodawcy. Nowoczesne rozwiązanie Studio crm.net to program, który pozwala przez przeglądarkę internetową na dostęp do systemu crm handlowca. jednak czasem potrzebe jest narzędzie jeszcze łatwiesze i dostępne pod ręką. Handlowiec wyposażony w urządzenie typu BlackBerry może bezpośrednio za pomocą mini komputera - telefonu komórkowego wprowadzić informacje dotyczące wizyty u klienta. Wdrożenie rozwiązania dla handlowców o urządzenie BlackBerry pozwala zrezygnowac w trasie z dość dużych i mało poręcznych laptopów. Ponadto w każdym miejscu handlowiec może wyjąć BlackBerry i mieć pełen dostęp do swoich danych związanych z klientem.
    DEMO