Każdy nowoutworzony dekret otrzymuje kolejny wolny numer i posiada oznaczenie Bufor. Dekrety z oznaczeniem Bufor mogą być dowolnie modyfikowane (poprawiane, kasowane).
Dekret w stanie Bufor nie jest traktowany jako wpis w dzienniku księgować w rozumieniu przepisów ustawy o rachunkowości. Każdy dekret wymaga zatwierdzenia czyli usunięcia oznaczenia bufor i zablokowania edycji oraz możliwości skasowania. Zatwierdzenie dekretów równoznaczne jest z przeniesieniem dekretów do Dziennika „na czysto”. Zatwierdzenie dekretów odbywa się poprzez okresowe wykonanie czynności renumeracji bufora dziennika i zbiorczego księgowania dekretów. W ślad za rozróżnieniem dwóch stanów dekretów podążają dwa tryby obliczania zestawienia obrotów i sald, zestawieo księgowych oraz zaliczek podatku dochodowego. Obliczenia każdego z tych elementów mogą odbywad się z uwzględnieniem bądź nie dekretów znajdujących się w stanie Bufor.

    Platforma StudioSystem rejestruje rózne informacje podczas eksploatacji systemu przez użytkowników. Informacje o zdarzeniach zapisywane są w dziennikach
    Rejestrowanie zdarzeń to narzędzie bardzo pomocne administratorowi platformy internetowej do śledzenia co się działo w programie StudioSystem.

      Każdy nowoutworzony dekret otrzymuje kolejny wolny numer i posiada oznaczenie Bufor. Dekrety z oznaczeniem Bufor mogą być dowolnie modyfikowane (poprawiane, kasowane).. Dekret w stanie Bufor nie jest traktowany jako wpis w dzienniku księgować w rozumieniu przepisów ustawy o rachunkowości. Każdy dekret wymaga zatwierdzenia czyli usunięcia oznaczenia bufor i zablokowania edycji oraz możliwości skasowania. Zatwierdzenie dekretów równoznaczne jest z przeniesieniem dekretów do Dziennika „na czysto”. Zatwierdzenie dekretów odbywa się poprzez okresowe wykonanie czynności renumeracji bufora dziennika i zbiorczego księgowania dekretów. W ślad za rozróżnieniem dwóch stanów dekretów podążają dwa tryby obliczania zestawienia obrotów i sald, zestawieo księgowych oraz zaliczek podatku dochodowego. Obliczenia każdego z tych elementów mogą odbywad się z uwzględnieniem bądź nie dekretów znajdujących się w stanie Bufor.
      Platforma StudioSystem rejestruje rózne informacje podczas eksploatacji systemu przez użytkowników. Informacje o zdarzeniach zapisywane są w dziennikach. Rejestrowanie zdarzeń to narzędzie bardzo pomocne administratorowi platformy internetowej do śledzenia co się działo w programie StudioSystem.
      Baza danych składa się z plików. Plik bazy można podzielić na pliki danych i pliki dziennika transakcji.. W plikach danych przechowywane są obiekty baz danych, takie jak tabele (wraz z danymi), indeksy czy procedury składowane. W plikach dziennika transakcji system zapisuje strony (w przypadku systemów SQL Server strona to blok 8 KB, ale można go zwiększyć) zawierające modyfikacje danych. Rozmieszczenie plików odgrywa znaczącą rolę w procesie tworzenia i optymalizacji bazy danych. Istnieje szereg zasad przydatnych w planowaniu fizycznej implementacji bazy danych. Zasady te to m.in.: Pliki dziennika transakcji należy umieszczać na innym dysku fizycznym niż pliki danych – w przypadku awarii jednego z dysków tracimy tylko część bazy. Tabele często występujące razem w złączeniach (ang. joins) należy umieszczać w osobnych plikach (grupach plików) na osobnych dyskach fizycznych – dzięki temu możliwe jest równoległe pobieranie danych z tych tabel. • Indeksy nieklastrowane należy umieszczać na innych dyskach fizycznych niż ich bazowe tabele – zyskujesz większą wydajność zapisu danych. Tabele często modyfikowane należy oddzielić fizycznie (umieścić na innym dysku) od tabel rzadko modyfikowanych – w przypadku większych baz danych upraszcza to proces wykonywania kopii zapasowych. W przypadku naprawdę dużych instancji bazy stosowane są dedykowane rozwiązania programowo-sprzętowe typu klastry z wydajnymi macierzami dyskowymi. Jednoczesne spełnienie wszystkich wymienionych punktów jest raczej niemożliwe, ale w idealnym przypadku oddzielenie dziennika transakcji od danych i maksymalne rozczłonkowanie danych pomiędzy tak wiele dysków, jak się da, byłoby rozwiązaniem dającym maksymalne bezpieczeństwo i wydajność bazy.
      Przedstawiciele firm IT, analitycy, dziennikarze coraz częściej mówią i piszą o cloud computing. Trudno jest jednak zrozumieć, co oznacza, bo nie istnieje jednoznaczna jego definicja.br/>. Cloud Computing Przedstawiciele firm IT, analitycy, dziennikarze coraz częściej mówią i piszą o cloud computing. Trudno jest jednak zrozumieć, co oznacza, bo nie istnieje jednoznaczna jego definicja.W branży IT toczy się nieustanny wyścig na idee, wizje i innowacje. Zanim dowiemy się o początku jednej epoki i zmierzchu innej, dostawcy technologii informatycznych - posługując się bliżej nieznanymi sloganami, jak ostatnio właśnie cloud computing - już pukają do drzwi z najnowszą i gotową ofertą spełniającą wymagania kolejnej, nowej ery. Czasami trudno za tym nadążyć, a życia nie ułatwia fakt, że oferta dostawców bywa w gruncie rzeczy bardzo podobna. SOA, Green IT czy Web 2.0 - chyba każdy dziś zna znaczenie tych terminów, choć na początku bywało, że ile firm, tyle definicji. Podobnych słów, kluczy, sloganów było i jest dziesiątki, odmienianych przez wszelkie możliwe przypadki. Lektura amerykańskiej prasy informatycznej i technologicznych kolumn tytułów ekonomicznych może nasunąć wniosek, że najbardziej gorącym tematem jest obecnie technologia określana jako cloud computing. Dostawcy ogłaszają jej nadejście, analitycy radzą, jak wykorzystać w biznesie, a dziennikarze i autorzy blogów starają się wyjaśnić i zdemaskować marketingowy żargon. Nieuchronnie zbliża się dzień, w którym zarząd przedsiębiorstwa zwróci się do działu IT z pytaniem o cloud computing i korzyści dla firmy, które może przynieść zastosowanie tej technologii. Warto więc wiedzieć, czy cloud computing to zupełnie coś nowego, czy też - jak to często się zdarza - tylko nowe opakowanie starej koncepcji? Termin cloud budzi oczywiste skojarzenia z Internetem prezentowanym na większości schematów jako chmura. Jednak po połączeniu z computing obraz nie wydaje się już czysty, niczym bezchmurne niebo, bowiem każdy na ten temat ma swoje własne zdanie.Kiedy na temat cloud computing głos zabierają przedstawiciele, takich firm jak Salesforce.com, mówią przede wszystkim o aplikacjach udostępnianych przez Internet (cloud), a nie tradycyjnych rozwiązaniach wymagających zakupu i instalacji oprogramowania z pełną licencją. Oznacza to, że chodzi im po prostu o model usługowy, określany również jako SaaS (Software-as-a-Service) lub oprogramowanie udostępniane na życzenie - on demand. Salesforce.com idzie jednak o krok dalej. Opracowana przez tę firmę nowa platforma Force.com, dostępna oczywiście na żądanie w modelu nazwanym platform as a service, umożliwia tworzenie i dystrybucję aplikacji. Swoją wizję ma również Google, które własne centra danych otwiera na potrzeby gigantycznych obliczeń innych firm. Cloud computing według Google, to setki komputerów PC i serwerów z wielordzeniowymi procesorami połączone siecią o wysokiej przepustowości. Podobny pomysł pod oczywiście "niebieską" nazwą Blue Cloud ma również IBM. Firma zdecydowała się na udostępnianie potężnej mocy obliczeniowej za pośrednictwem Internetu firmom, które mają duże, ale nie stałe wymagania na przetwarzanie danych lub inne obliczenia. Według Amazon.com, cloud computing to usługa Elastic Compute Cloud (EC2). Ten znany potentat handlu elektronicznego dysponuje ogromną infrastrukturą informatyczną, której moc obliczeniowa nie jest w pełni wykorzystywana na jego własne potrzeby, więc firma postanowiła dodatkowo zarobić oferując ją zewnętrznym klientom. Oprogramowanie jako usługaJak widać, cloud computing nie jest jakąś zupełnie nową technologią, a raczej nowym modelem biznesowym. Na przykład oprogramowanie w modelu SaaS jest dostępne od dłuższego czasu. Ale wraz ze wzrostem dostępności sieci o wysokiej przepustowości i popularyzacją technologii wirtualizacyjnych, które umożliwiają elastyczne skalowanie i izolowanie fragmentów zasobów, firmy dysponujące rozbudowaną infrastrukturą IT starają się wykorzystać ją wprowadzając nowe modele biznesowe. Nie tylko korzystanie z hostowanych aplikacji, ale możliwość opracowania własnych aplikacji i uruchamiania ich na udostępnionej infrastrukturze - skalowalnej od ręki w zależności od zapotrzebowania i płatnej zgodnie z poziomem zużytej mocy - to kolejny krok w rozwoju technologii informatycznych, jak wierzą niektórzy dostawcy i analitycy. Czy można jednak mieć pewność, że zainteresowanie tego typu usługami będzie na tyle duże, aby dostawcy cloud computing zaczęli czerpać korzyści z ekonomii skali biznesu? Odpowiedź analityków Gartner Group jest pozytywna. Nadchodzi trzecia - po mechanizacji i elektryfikacji - rewolucja przemysłowa określana jako industrializacja IT, co oznacza upowszechnienie i umasowienie technologii informatycznych. W najbliższym czasie przyspieszeniu ulegnie proces przechodzenia od zakupów i samodzielnej budowy zasobów IT do nabywania ich w postaci odpowiednio dopasowanych usług, które nie wymagają ponoszenia kosztów inwestycyjnych związanych z koniecznością tworzenia, dostrajania i utrzymywania własnej infrastruktury. Gartner szacuje, że w skali światowej przedsiębiorstwa przeznaczyły na ten cel w ubiegłym roku aż 25% zainwestowanych w IT środków f
      W odniesieniu do księgi prowadzonej przy pomocy komputera zachowanie wytycznych ustawy jest znacznie ułatwione. W tym wypadku powiązania z zapisami w pozycjach dziennika są najczęściej automatyczne lub też zapisy tworzone w księdze wynikają bezpośrednio z ewidencji zapisów w dzienniku. Weryfikacja powiązań w przypadku współzależności tworzonej księgi od dziennika jest związana z uruchomieniem odpowiednich funkcji systemu komputerowego. Powiązanie księgi z dziennikiem automatycznie powoduje przeniesienie chronologicznych zapisów dziennika do księgi. W ramach ewidencji ksiąg pomocniczy systemy komputerowe zostały wykorzystane w znacznym stopniu już we wczesnej fazie komputeryzacji. Pierwsze programy komputerowe służyły głównie do ewidencji pomocniczych zapisów księgowych. Były to wydzielone ewidencje komputerowe sprzedaży, ewidencji magazynowej, ewidencji środków trwałych, wyposażenia, operacji kasowych. W zintegrowanych systemach komputerowych ERP księgi pomocnicze nabrały większego znaczenia jako podstawy zapisów księgowych zwłaszcza przy automatycznych księgowaniach.Księgowośc
      Zapisy księgowe w ujęciu informatycznym to informacje rejestrowane w systemie komputerowym tworzące bazy danych. W ramach tych baz powstają zapisy tworzone jako dowody księgowe, rejestry, elementy składowe ksiąg rachunkowych tj. dziennik, księga główna, księgi pomocnicze, zestawienie obrotów i sald, inwentarz, plan kont, informacje pomocnicze. Niektóre wymienione elementy mogą stanowić w systemach komputerowych pochodne zarejestrowanych informacji jako zestawienia. Wówczas są to informacje prezentowane w dowolnym momencie, ale bez zapisania ich jako oddzielna baza danych. Wymogi komputerowych zapisów księgowych do poszczególnych zapisów księgowych ustawa wprowadza określone specyficzne wymogi będące uzupełnieniem ogólnych wytycznych. Podstawowym elementem ksiąg jest dziennik, który jest chronologicznym zapisem zdarzeń księgowych danego okresu sprawozdawczego. Wymogi komputerowych zapisów księgowych to księga główna. Ewidencja zapisów w księdze głównej odzwierciedla zdarzenia księgowe w ujęciu systematycznym. Wymogi ustawy w zakresie księgi głównej odnoszą się do każdej formy ewidencji bez odniesienia bezpośredniego do zapisów komputerowych. .Wymogi komputerowych zapisów księgowych
      Sprawne zarządzanie wymaga dostępu do informacji a w tym w ogromne znaczenie mają informację wypływające ze źródeł ewidencji księgowej. Nie bez znaczenia jest czas, w jakim informacja dociera do odbiorcy. Informatyzacja przyczyniła się do zmiany dostępności informacji w procesie zarządzania zwłaszcza z systemu informacyjnego rachunkowości, który łączy w swym zakresie inne systemy informacyjne: kadrowy, produkcyjny, magazynowy, marketingowy. Rozwój technologii informatycznej przyczynił się znacznie do rozwoju ewidencji księgowej prowadzonej przy użyciu komputera. Coraz większa liczba przedsiębiorstw korzysta z różnego typu informatycznych systemów klasy ERP. W 2002 roku weszła w życie znowelizowana ustawa o rachunkowości, która dopuściła zastosowanie nowych rozwiązań informatycznych w szerszym zakresie określając wymogi w ich stosowaniu. Podstawowym elementem rachunkowości są księgi rachunkowe, na które składają się: dziennik księgowań; księga główna; księgi pomocnicze; zestawienie sald i obrotów księgi głównej oraz ksiąg pomocniczych; wykaz składników aktywów i pasywów. .Informatyczne wspomaganie rachunkowości
      Ustawienia dotyczące języka, metod sortowania tekstu, znaków dialektycznych; ustawienia dotyczące zapisu zmian w dzienniku transakcji (tzw. model przywracania bazy; ustawienia dotyczące statystyk (statystyki to zapis rozkładu danych w kolumnach najczęściej; wykorzystywanych w tabelach, mogą być tworzone i utrzymywane automatycznie); ustawienia dotyczące dostępu do bazy danych (w niektórych sytuacjach niezbędne jest ograniczenie dostępu do bazy danych dla użytkowników, np. przy przywracaniu bazy danych z kopii zapasowej.
      Dane, jak i dziennik transakcji można dodatkowo zabezpieczyć przed ewentualnymi awariami dysków fizycznych. Do tego celu należy użyć macierzy dyskowych z zaimplementowanymi konfiguracjami RAID (ang. Redundant Array of Independent Disks). Istnieje wiele konfiguracji RAID, ale do najbardziej znanych i zarazem najczęściej stosowanych należą: RAID-0, RAID-1, RAID-5 oraz RAID-10. Implementacja RAID może być rozwiązana drogą sprzętową lub programową w systemie Operacyjnym.
      Do zbierania danych o serwerze możemy wykorzystać dzienniki zdarzeń serwera SQL 2008. Domyślnie zawierają one tylko informacje o nieudanych próbach zalogowania. Możemy monitorować zarówno udane, jak i nieudane próby nawiązania połączenia. Informacje na temat aktywność użytkowników można zapisać w pliku śledzenia.
      DEMO