Urządzenie można śmiało stosować w wielu dziedzinach: inwentaryzacja w magazynach, handel, automatyzacja pracy w terenie. Niestety sama technologia oprogramowania nie gwarantuje dużej wydajności, gdyż nieumiejętne programowanie lub niewłaściwa konfiguracja serwera może spowodować znaczny spadek wydajności aplikacji. Integracja obejmować może połączenia z aplikacjami klienckimi, terminale przenośne.
Dokumenty przyjęcia towaru do magazynu wysokiego składowania (wms net) oznaczone są symbolem pz, czyli dokument magazynowy potwierdzający przyjęcie do magazynu od kontrahenta z zewnątrz, czyli innego podmiotu gospodarczego. Strategiczne cele firmy są silnie związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnym biznesem. Menu inwentaryzacja wyświetla rejestr dokumentów inwentaryzacji zapisanych w programie. Oprogramowanie softwarestudio to nie jest zwykła witryna www z możliwością prezentowania treści czy rozbudowany system klasy cms. Zmiany lokalizacji – przesunięcie towaru ze strefy składowania do strefy przyrampowej.
Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
    Magazyny wysokiego składowania logistyka
    Sortowanie uruchamiane jest przez kliknięcie na wybrane pole w wierszu etykiet kolumn
    Sortowanie uruchamiane jest przez kliknięcie na wybrane pole w wierszu etykiet kolumn. Każde kolejne kliknięcie zmienia warunek sortowania.br/> Dostępne warunki sortowania: br/>- Sortowanie rosnące, br/>- Sortowanie malejące, br/>- Usunięcie warunku sortowania.

    Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników. Technologia SQL Reporting Services pozwala przygotować raporty i udostępniać je w aplikacji przeglądarkowej.
    Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

    Złożoność rozwiązywanych za pomocą informatyki problemów charakteryzuje wielkość i struktura zbiorów danych oraz złożoność procedur przetwarzania tych informacji.
    Złożoność rozwiązywanych za pomocą informatyki problemów charakteryzuje wielkość i struktura zbiorów danych oraz złożoność procedur przetwarzania tych informacji. Ogólny model tworzenia systemów informatycznych powinien składać się z trzech podstawowych etapów: br/>- wstępne prace projektowe mające na celu dokonania analizy systemu i zdefiniowanie jego głównych elementów, a następnie dokonania założeń techniczno-ekonomicznych. br/>- szczegółowe prace projektowe obejmujące wybór właściwego oprogramowania lub zlecenie wykonania systemu informatycznego dla własnych potrzeb. br/>- wdrażanie systemu polegające na zakładaniu baz danych wraz z wstępnym eksploatowaniem systemu. br/>br/>W tym etapie prowadzona musi być ciągła weryfikacja dokumentacji systemu, aż do osiągnięcia celu, którym będzie bieżąca eksploatacja systemu. W pełnym cyklu budowy systemu informatycznego przedsiębiorstwa etap ostatni polegający na wdrożeniu i testowaniu elementów systemu jest szczególnie pracochłonny i kosztowny. Wynika to z konieczności założenia i dokładnego zweryfikowania wielkich i złożonych na ogół zbiorów danych. Wraz ze wzrostem złożoności systemów informatycznych wdrażanych w firmie rosną relatywne koszty etapu wdrażania. Istnieje więc potrzeba skoncentrowania uwagi personelu odpowiedzialnego za komputeryzację na etap wdrożenia, albowiem niepowodzenia tego etapu (bez względu na przyczyny) mają decydujący wpływ na ogólne rezultaty i ocenę procesu tworzenia komputerowego systemu zarządzania przedsiębiorstwem oraz na jego własności użytkowe. Etap wdrażania oraz wstępnej eksploatacji systemu jest źródłem najbardziej istotnych informacji umożliwiających ocenę prawidłowości przyjętych rozwiązań i działania systemu. Przekazanie systemu do bieżącej eksploatacji (pomijając oczywiście działalność konserwacyjną) nie kończy zabiegów projektowo-programowych nad doskonaleniem systemu. br/>br/>Szczegółowe zapoznanie się użytkowników z oprogramowaniem i indywidualne doświadczenia rozbudzają dodatkowe potrzeby informacyjne lub ujawniają potrzebę wprowadzania zmian wymuszonych przez otoczenie (prawodawcy lub kontrahenci). Sprzęt komputerowy może być wykorzystywany w różnoraki sposób. Praca na pojedynczym stanowisku np. do wystawiania faktur sprzedaży to tak naprawdę trochę lepsza maszyna do pisania, która zsumuje pozycje asortymentowe, wyliczy podatek i kwotę do zapłaty. Efektywne wykorzystywanie systemu komputerowego rozpoczyna się dopiero w momencie, gdy kilka komputerów z różnych działów zakładu połączonych ze sobą siecią komputerową pozwalają na pracę w wielodostępie. br/>Taka praca w programach sieciowych umożliwia korzystanie wielu osobom jednocześnie z tych samych baz danych, asortymentu, kontrahentów itp. Dzięki tym możliwościom, komputery znalazły zastosowanie w systemach ewidencyjno-kontrolnych dla zarządzania firmą oraz w informacyjno - decyzyjnych systemach finansowo-księgowych, płacowych, kontroli procesów produkcyjnych itp. W codziennej pracy w wielu firmach często istnieje potrzeba zapamiętywania informacji o grupie osób, firm, stanie towarów zgromadzonych w magazynie, Operacjach gospodarczych i innych zdarzeniach. Rozwiązaniem problemów w większości przypadkach jest grupowanie informacji w tabelach. Każde pole takiej tabeli zawiera informacje określonego typu, np. nazwisko, nazwa towaru, ceny, kwoty, daty Operacji. Dane dotyczące jednego obiektu zapisywane są w jednym wierszu, aby nie uległy wymieszaniu. Racjonalne zagospodarowanie szerokości kartki z tabelą wymaga kolumn o różnych szerokościach i tak też są one przygotowane w programie. br/>Tabela posiada także nagłówek, aby korzystający z niej pracownik nie musiał pamiętać, co, w której kolumnie zostało zanotowane. Nagłówek opisujący poszczególne pola kojarzy się z typem danych umieszczanych w konkretnej kolumnie. Ponieważ wszystkie informacje umieszczone w jednym rzędzie tabeli są zapisywane w układzie poziomym stąd na ekranie po otwarciu jakiejkolwiek kartoteki widać jedynie fragment informacji. Pozostałe są "schowane" poza ekranem. W celu obejrzenia pozostałych danych należy przy użyciu strzałki w prawo przesunąć ekran. Pierwsze rubryki zaczynają znikać "chowając się za lewą krawędź ekranu, natomiast po prawej pojawiają się nowe kolumny. Tak przesuwając ekran możemy przejrzeć wszystkie informacje dotyczące danej pozycji. Takie jednak przeglądanie pozycji nie satysfakcjonuje użytkowników, gdyż jest męczące i mało przejrzyste. W związku z tym istnieje możliwość podglądu informacji zapisanych w jednym rzędzie - wówczas informacje zostaną wyświetlone w układzie pionowym.

    Personalizacja, czyli dostosowanie programu do własnych potrzeb i wymagań
    Personalizacja, czyli dostosowanie programu do własnych potrzeb i wymagań:br>br>ul>li>Budowa oparta o szablony dająca możliwość rozbudowy systemu o dodatkową funkcjonalność gwarantująca jego stałe dostosowanie do zmieniających się potrzeb przedsiębiorstwa. /li>li>Personalizacja układu Menu dla poszczególnych grup użytkowników (ról) - za pomocą szablonu konfiguracyjnego XML. /li>li>Możliwość wyboru układu menu: standardowe MENU, Office 2007, Outlook. /li>li>Dostosowanie układu formatek wyświetlanych na ekranie - za pomcą szablonu - format HTML /li>li>Dostosowanie układu widoków tabel - szerokości, opis etykiet, edycji poszczególnych kolumn, formatu wyświetlania danych - za pomcą szablonu aspx. /li>li>Zmiana szablonów wydruków dokumentów drukwoanych przez system i eksportowanych do PDF - format szbalonu XML - rdlc oraz szablony RDL zapisywane w serwerze raportów SQL (reporting services)/li>/ul>
    Personalizacja, czyli dostosowanie programu do własnych potrzeb i wymagań
    Instalacja i konfiguracja programu crm
    Programy oferowane przez SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystują technologie i rozwiązania Microsoft, dlatego powinny być spełnione wymagania i zalecenia podawane przez firmę Microsoft dla aplikacji IIS Server + SQL Server.Aplikacje działające w technologii Asp.NET firmy SoftwareStudio opierają się w dużej mierze o rozwiązania firmy Microsoft, co nie tylko daje pewność i stabilność stosowanych rozwiązań ale również pewien uniwersalizm w stosowanych technologiach. Do poprawnej pracy niezbędny jest serwer z zainstalowanym systemem Operacyjnym, serwerem stron WWW (IIS), oraz silnikiem serwera baz danych (MS SQL). Sama instalacja aplikacji polega na stworzeniu odpowiedniej witryny WWW oraz umieszczeniu aplikacji w wybranym (predefiniowanym) katalogu.

    Helpdesk (z ang. – biuro pomocy) – część organizacji (dział, sekcja, zespół lub wyznaczona grupa osób) odpowiedzialna za przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników oraz kontrolę ich rozwiązania.
    Początkowo programy klasy helpdesk służyły rozwiązywaniu jedynie problemów związanych z IT. Obecnie rozwiązania helpdesk służą również do przyjmowania zgłoszeń na temat problemów z innych dziedzin, np. sprawy kadrowe, porządkowe. Przedsiębiorstwa często udostępniają klientom wsparcie typu helpdesk przez darmowe linie telefoniczne lub przez stronę internetową. Istnieją również wewnętrzne helpdeski, które mają tę samą funkcję, jednak jest ona dostępna tylko dla pracowników firmy. OTRS jest systemem typu HelpDesk umożliwiającym koordynację wsparcia udzielanego klientom firmy lub organizacji. Historycznie system był przeznaczony głównie do obsługi zgłoszeń przychodzących przez email, ale umożliwia także łatwą rejestrację przez WWW, lub śledzenie zgłoszeń telefonicznych (call center). Programy helpdesk mogą służyć rozwiązywaniu problemów związanych z IT, ale znajdują zastosowanie w praktycznie dowolnych systemach związanych pomocy. Obecnie rozwiązania helpdesk służą również do przyjmowania zgłoszeń na temat problemów z innych dziedzin, np. sprawy kadrowe, porządkowe. Przedsiębiorstwa często udostępniają klientom wsparcie typu helpdesk przez darmowe linie telefoniczne lub przez stronę internetową. Istnieją również wewnętrzne helpdeski, które mają tę samą funkcję, jednak jest ona dostępna tylko dla pracowników firmy.

      Domyślnie program crm używa autentykacji opartej o Windows, w takim wypadku zalogowanie do systemu MS Windows pozwala na automatyczną identyfikacją pracownika i nadanie mu określonych uprawnień do programu crm
      Program crm używa autentykacji opartej o autentykację przez Windows, w takim wypadku zalogowanie do systemu MS Windows pozwala na automatyczną identyfikacją pracownika i nadanie mu określonych uprawnień do aplikacji. W celu wybrania metody i określenia priorytetów wraz z określoną polityką bezpieczeństwa danych należy przed wdorżeniem wykonać analizę potrzeb i aktualnie posiadanych możliwości technicznych. Żaden z systemów autentykacji Asp.Net nie oferuje szyfrowania danych przesyłanych od klienta do serwera, problem wynika nie z technologii Asp.Net, ale z protokołu HTTP, jeżeli aplikacja ma przesyłać ważne dane i działać w internecie, a nie tylko w sieci lokalnej, wówczas należy zastosować bezpieczny protokół SSL (Secure Socket Layer) lub inny mechanizm szyfrujący. br>br>Autentykacja Windows br>Autentykacja Windows Asp.net obsługuje uwierzytelnianie oparte na MS Windows, które zasadniczo oznacza delegowanie procesu uwierzytelniania do IIS podstawowej infrastruktury serwerowej na której działa Asp.net. Serwer IIS można skonfigurować tak, aby wyświetlał odpwoeidnie okno dialogowe w przeglądarce internetowej i pobierał za jego pomocą identyfikator użytkownika i jego hasło.Dane logowania muszą być zgodne z danymi dla konta użytkownika Windows w domenie. Rozwiązanie dokonale spradwza się do pracy w sieci lokalnej opartej o systemy Microsoft Windows. br>br>Uwierzytelnianie oparte na formularzach br>W przeciwieństwie do rozwiązań opartych o autentykację Windows, standardowa uiwerzytelnianie oparte o formularze (cookies) doskonale nadaje się do aplikacji, do ktróch wymagany jest dostęp przez internet. Za pomocą specjalnego formularza, administrator aplikacji zakłada konta użytkownikom poszczególnych grup (ról). Gdy użytkownik za pomocą przeglądarki internetowej żąda jakiejś zabezpieczonej strony po raz pierwszy to serwer IIS skieruje takei żądanie na formularz logowania, za pomocą którego użytkownik może podać swój identyfikator oraz hasło. Wprowadzone na formularzu dane serwer porónuje z wartościami zapisanymi w swojej bazie SQL i jeżeli uzyskana zostaje zgodność danych, wówczas serwer zezwala na dostęp. Wysłane jest do przeglądarki klienta cookies reprezentujące skuteczne logowanie. Jest to cyfrowy identyfikator (elektroniczna pieczątka) zaiwerająca identyfikator użytkownika w zaszyfrowanej postaci. br>br>Autoryzacja br>Po przeprowadzeniu procesu uwierzytelniania, aplikacja "wie", kim jest użytkownik, następnym krokiem jest określenie zakresu uprawnień, czyli odczytanie roli (ról) do jakich uzytkownik został przypisany. Rola to to grupa użytkowników o takim samym poziomie upranień Asp.net zawiera dobrą obsługę sterowania dostępem do poszczególnych modułów (plików aspx), można administracyjnie określić, którzy użytkownicy mogą przeglądać poszczególne zasoby, wprowadzać stosowne wpisy.

      Polityka bezpieczeństwa programu dla handlowców
      Prace wdrożeniowe crm
      W zakres prac wdrożeniowych powinny wchodzić: br>br>ul>li>przygotowanie do wdrożenia polegające na zainstalowaniu sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem, oraz prace marketingowe mające na celu zapoznanie kadry zarządzającej z ogólnymi możliwościami systemu, kierunkami ewentualnej jego rozbudowy i zasad współpracy z innymi systemami./li>li>wprowadzenie odpowiednich baz danych zawierające minimalne informacje umożliwiające rozpoczęcie działalności, doradztwo świadczone na rzecz odpowiednich działów firmy w zakresie budowania bazy indeksowej, kodyfikacji i normowania prowadzących do utworzenia spójnych baz danych możliwych do przenoszenia między działami. /li>li>nadzór na próbną eksploatacją na danych rzeczywistych, na tym etapie powstają także przy współudziale pracowników instrukcje wewnątrzzakładowe pozwalające na unikanie licznych błędów ze strony użytkownika w trakcie eksploatacji. Dobrą zasadą powinno być odnotowywanie własnych spostrzeżeń i doświadczeń co do tego jak rozwiązać jakiś problem, a w przypadku napotkania na trudności najpierw sprawdzenie czy w instrukcji są odpowiednie rozporządzenia co do postępowania w konkretnej sytuacji. Obsługujący winni być odpowiedzialni za prawidłową eksploatację, a przypadkach niejasności szukać rozwiązań u innych użytkowników, w instrukcji lub u dostawcy oprogramowania./li>li>strojenie systemu polegające na dopasowywaniu ustawień systemu do potrzeb użytkownika oraz szkolenia służb użytkownika w zakresie ogólnych zasad współpracy, zasad wypełniania i kontroli dokumentów źródłowych. /li>/ul>Z przedstawionego zakresu wynika, że z pośród osób odpowiedzialnych za eksploatację systemu musi przynajmniej jedna posiadać niezbędny poziom ogólnej wiedzy teoretycznej i praktycznej dotyczącej komputerów i systemów informatycznych. Nie chodzi tu o poznanie szczegółowej budowy i zasady działania komputera, systemu Operacyjnego itp., ale o ogólną znajomość sprzętu, klawiatury, obsługi drukarki, napędu dyskietek. Pierwsze wdrożenia powinny być realizowane przez zespół autorski programu (lub dystrybutorów) przy współudziale pracowników odpowiedniego działu posiadających pewną wiedzę informatyczną. Kolejne wdrożenia mogą odbywać się na zasadzie siłami własnymi, z tym że powinna być możliwość krótkoterminowego zaangażowania pracowników zespołu autorskiego (pożyteczne jest przy tym podpisanie stosownej umowy o opiece autorskiej). Innym zagadnieniem w procesie wdrażania systemów jest właściwy wybór momentu, od którego ma on realizować przewidywane funkcje. Dotyczy to głównie systemów, które tworzą bazę danych i aktualizują ją bieżącymi zdarzeniami transakcyjnymi np. gospodarka magazynowa, system finansowo-księgowy itp. Uwzględniając wymóg rozpoczęcia działania systemu od ściśle ustalonego momentu (terminu) np. otwarcie roku kalendarzowego (bilans otwarcia), inwentura, itp. Należy przyjmując odpowiednie rezerwy, planować przebieg wdrożenia i testowania systemu. Plan powinien uwzględniać termin, do którego powinna być założona baza danych, termin doprowadzenia do zgodności danych w bazie systemu komputerowego z systemem prowadzonym tradycyjnie (salda, stany końcowe, inne), oraz termin wstrzymania całkowitego lub etapowego działania systemu tradycyjnego.* Chcielibyśmy zwrócić szczególną uwagę na fakt, że zbyt szybkie i powierzchowne wdrożenie systemu informatycznego może poważnie zakłócić działania przedsiębiorstwa. Przedwczesne porzucenie tradycyjnych metod pracy, silny nacisk na natychmiastowe wdrożenie bez uporządkowania baz indeksowych lub bilansu otwarcia mogą doprowadzić do sytuacji kontrowersyjnych lub kryzysowych (negatywne stosunek do sprzętu, programu i osób wdrażających), a strojenie systemu w takich warunkach jest niezwykle trudne i kosztowne. br>br>br>br>h3>Warunki konieczne do wdrożenia systemu/h3>Kierownictwo przedsiębiorstwa musi być świadome informacyjnych potrzeb swojej działalności, jak również orientować się w możliwościach i ograniczeniach technologii informatycznej br>br>ul>li>Uczestnictwo wyższego kierownictwa i bezpośrednich użytkowników jest nieodzowne do rozpoznania potrzeb przyszłego systemu;/li>li>Otoczenie organizacyjne musi stwarzać warunki do identyfikacji i oceny szans strategicznych zastosowań informatyki;/li>li>Pracownicy wszystkich stopni muszą uznać i akceptować kluczową rolę informatycznego wspomagania procesów zarządzania w przedsiębiorstwie przy jednoczesnym przyzwoleniu na podejmowanie wiążącego się z tym ryzyka; /li>li>Działanie zmierzające do wdrożenia zaawansowanych rozwiązań informatycznych muszą być traktowane w kategorii inwestycji gospodarczej, a z uwagi na stopień trudności w kategorii złożonego przedsięwzięcia informatycznego; /li>li>Podnoszenie kwalifikacji użytkowników systemu./li>/ul>
      Prace wdrożeniowe programu do archiwizacji dokumentów
      Prace wdrożeniowe programu CRM
      Analiza przedwdrożeniowa
      Analiza przedwdrożeniowa - Każde poważne przedsięwzięcie wymaga dobrego przygotowania, zaplanowania działań, dlatego przed wybraniem i wdrożeniem systemu informatycznego proponujemy wykonanie usługi analizy przedwdrożeniowej. Usługa ta polega na udokumentowaniu potrzeb użytkowników i wymagań od systemu który ma zostać wdrożony.Wdrożenie systemu informatycznego Praca z komputerem składa się z czterech elementów: wprowadzenie informacji, przetworzenie, przechowywanie, udostępnianie. Wszystkie te etapy są konieczne, niezależnie od zadań jakie stawiamy maszynom cyfrowym w dowolnym przedsiębiorstwie. WPROWADZANIE DANYCH dostarczanie informacji komputerom wiąże się z odpowiednio dobranymi sposobami przetwarzania danych (informacji) o otaczającym nas świecie. Klasycznym sposobem jest wprowadzanie informacji przy pomocy urządzenia wejściowego, klawiatury. Znacznie jednak prostsze jest wprowadzanie informacji przy pomocy specjalnych urządzeń rejestrujących np. czytniki kodu kreskowego. Zastosowanie takich aparatów pozwala uniknąć (wyeliminować) występowanie błędów powstałych na skutek omylności ludzi. Dodatkową zaletą takich urządzeń jest szybkość emisji informacji oraz możliwość ich przesyłania na duże odległości, co pozwala na zbieranie wielu danych z różnych źródeł informacji do jednego komputera w celu ich przeanalizowania. PRZETWARZANIE DANYCH problem przetworzenia informacji dostarczanych komputerowi realizuje się poprzez odpowiednie oprogramowanie. Proces pisania programu jest zajęciem niezwykle pracochłonnym i nie zawsze gwarantuje otrzymania programu spełniającego w odpowiednim stopniu stawianym mu wymaganiom. Problemem jest nie tylko przetworzenie informacji otrzymanych (w dużym stopniu pomocny jest tu hardware) na sygnał zrozumiały dla maszyny i języka programu oraz algorytmy umożliwiające podejmowanie decyzji (istnienie odpowiedniego software), ale takie działanie komputera, które zapewnią natychmiastową reakcję z oczekiwanymi skutkami. PRZECHOWYWANIE BAZ DANYCH wszelkie informacje przekazywane komputerom dostarczane są z zewnętrznych urządzeń zwanych urządzeniami wejścia (we). Po przetworzeniu danych informacje kierowane są na tzw. urządzenia wyjścia (wy), którymi mogą być te same urządzenia wejścia z tym, że informacje biegną w odwrotnym kierunku. Przechowywanie polega na przekazaniu informacji z jednostki centralnej do urządzenia wyjścia, w celu trwałego zapisu do późniejszego odczytu. Urządzenia we/wy służące temu celowi zaopatrzone są w nośniki informacji. Istnieje bardzo wiele sposobów przechowywania informacji, a ciągły rozwój tych technik dowodzi stałej potrzeby ulepszania sposobów przechowywania zgromadzonych informacji. Odpowiednio duże systemy pracujące w sieci mikrokomputerowej wymagają specjalnie przygotowanych pomieszczeń z przeznaczeniem na przechowywanie magnetycznych nośników informacji. Rozrastający się bank danych wymaga systemu do wyszukiwania odpowiednich danych z przeszłości, budowania na ich podstawie analiz itp. Odpowiedni sposób archiwowania danych, szczególnie od samego początku powstawania zbiorów, powinno w przyszłości zapobiec problemom w przypadku awarii sprzętu, kradzieży komputerów oraz zmiany struktury plików i związanym z tym przeindeksowaniem przechowywanych zbiorów. UDOSTĘPNIANIE INFORMACJI wiąże się z podjęciem decyzji jaka informacja jest rzeczywiście potrzebna, co z utworzonych i zorganizowanych baz danych może i powinno być wyselekcjonowane tak by wiadomości dla użytkownika były proste i przejrzyste, a jednocześnie wystarczające. By komputer był pomocny, posługiwanie się nim powinno sprawiać minimum wysiłku i kłopotu

      Palety przemysłowe ,(jednorazowe) 1200x1000mm,(1200x800mm) zwrotne, nieuszkodzone, koloru jasnego, suche, czyste (bez żadnych śladów olejów, farb, smarów, zabrudzeń technicznych cementu i innych) o udźwigu do 900 kg. Optymalizacja procesów magazynowych jest o tyle trudna, że większość prac w magazynie wykonywana jest w ruchu – z dala od komputerów stacjonarnych. Przykładowo, kartoteka asortymentowa jest uporządkowana według symbolu indeksu, kartoteka kontrahentów według nazwy skróconej, rejestr sprzedaży według daty wystawienia dokumentu.
      Zasady lokacji palet: palety są lokowane na domyślnym regale zdefiniowanym dla kontrahenta, palety są lokowane w miejscach składowania najbliższych lokalizacjom, w których jest już składowany towar danego kontrahenta. Sprzęt komputerowy może być wykorzystywany w różnoraki sposób. Oprogramowanie przyjazne użytkownikowi to takie, które użytkownik korzystającey z niego określi mianem programu intuicyjnego. Program magazynowy studio wms net przeznaczony jest do ewidencji ilościowo wartościowej w magazynie wydzielonym jako magazyn wysokiego składowania. Sortowanie uruchamiane jest przez kliknięcie na wybrane pole w wierszu etykiet kolumn.
      Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
        Opis programu magazynowego
        Jeżeli system wms ma być zintegrowany z systemem automatyki magazynowej to koszty wdrożenia znacząco się zwiększają. Rozwój naszych klientów powoduje, że jest to jeden z najbardziej docenianych etapów podczas którego staramy się zapewniać wsparcie, rozwój i dalszą optymalizację świadcząc przy tym usługi zdalnej administracji. Na ten koszt składają się koszty zakupi licencji (jednorazowe i okresowe) oraz wdrożenie.
        Niektórzy dostawcy systemów erp oferują funkcjonalność warehouse management system wms jako jeden z modułów integralnie wbudowanych w pakiet erp lub obsługują ją częściowo w ramach modułów gospodarki magazynowej. Oprogramowanie klasy erp to systemem transakcyjnym, system wms natomiast to aplikacje czasu rzeczywistego. System wms jest to program klasy wms (warehouse management system), stanowi kompleksowe rozwiązanie informatyczne (oprogramowanie, urządzenia, usługi i serwis) pozwalające na zarządzanie ruchem produktów na magazynie oraz optymalizujące wykorzystanie przestrzeni magazynowej. System wms może składać się z wielu modułów mających zastosowanie w określonych branżach czy rozwiązaniach. System wms służy koordynowaniu prac magazynowych. System wms w technologii asp net to nowoczesne rozwiązanie wspierające obsługę procesów logistycznych przeznaczone dla magazynów wysokiego składowania oraz operatorów logistycznych.
        Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
          System wms
          Administrator programu crm.net
          p>W pozycji menu wyświetlane są dostępne w programie parametry. Parametry umożliwiają zapisanie danych dotyczących licencjobiorcy nazwa podmiotu, dane adresowe i kontaktowe. Informacje zapisane w parametrach drukowane są na dokumentach w sekcji dotyczącej nazwy podmiotu. /p>p>span style="font-weight: bold;">Rola Administrator /span>/p>p>W programie specjalna rola pozwala użytkownikowi na zmianę konfiguracji parametrów działania aplikacji./p>p>strong>Użytkownicy/strong>/p>p>Pozycja menu UŻYTKOWNICY wyświetla listę dopisanych w programie użytkowników. W kartotece aktywne są funkcje dopisania użytkownika, modyfikacji danych użytkownika usunięcia kartoteki użytkownika oraz parametry deklarujące dostęp do pozycji menu. Nowy użytkownik dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. Rola dopisywanego użytkownika wybierana jest z listy skorowidza ról wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. Pozycję skorowidza należy wybrać prze kliknięcie lub zaznaczenie kursorem i potwierdzenie wyboru klawiszementer>. Dla użytkownika należy zdefiniować LOGIN, NAZWISKO, IMIĘ oraz zapisać znacznik w polu AKTYWNE. LOGIN użytkownika stanowi nazwa serwera oraz nazwa użytkownika zapisana w formie NAZWA SERWERA\NAZWA UŻYTKOWNIKA. Kartoteka użytkownika dopisywana jest przez użycie kombinacji klawiszyshift>enter>. Przy próbie dopisania użytkownika bez informacji obowiązkowych wyświetlone zostają komunikaty błędu. Kartoteka użytkownika nie zostaje dopisana. Zmiana danych użytkownika wymaga kliknięcia w wybranym (modyfikowanym) polu w celu uruchomienia edycji pola. Po wprowadzeniu modyfikacji, dane zostają zapisane przez użycie kombinacji klawiszyshift>enter>. Przy zmianie definicji roli użytkownika, nowa rola wybierana jest z listy wyświetlanej w polu ROLA. Kartoteka użytkownika usuwana jest przez użycie klawiszadelete>. Uprawnienia dostępu do poszczególnych pozycji menu definiowane są przez zapisanie lub usunięcie znacznika dla pola pozycji menu. Znacznik jest zapisywany lub usuwany przez kliknięcie pola wyboru. Zapisany znacznik oznacza uprawnienia dostępu do pozycji menu. Po dopisaniu nowego użytkownika uprawnie dostępu do pozycji menu nie są nadane. /delete>/enter>/shift>/enter>/shift>/enter>/p>p>strong>Numeracja/strong>/p>p>Menu NUMERACJA wyświetla listę typów dokumentów rejestrowanych w programie. W rejestrze aktywna jest funkcja dopisania pozycji oraz modyfikacji tabelarycznej. Pola kartoteki: /p>ul>li>AKTYWNE znacznik aktywności pozycji kartoteki, /li>li>OPIS opis pozycji, /li>li>PRZED dwa pierwsze znaki numeru dokumentu. /li>li>NUMER numer ostatniego dokumentu zapisanego w programie. /li>li>PO typ dokumentu, zapisywany w numerze dokumentu po numerze kolejnym. /li>li>ROK /li>li>TERMIN DO data, do której obowiązuje numeracja. /li>/ul>p>Przy wystawieniu dokumentu w okresie niezdefiniowanym w tabeli, automatycznie w programie zostaje dopisany wiersz dotyczący nowej numeracji dokumentów. Dotyczy to np. numeracji w nowym roku kalendarzowym. /p>p>strong>Parametry/strong>/p>p>W pozycji menu wyświetlane są dostępne w programie parametry. Parametry umożliwiają zapisanie danych dotyczących licencjobiorcy nazwa podmiotu, dane adresowe i kontaktowe. Informacje zapisane w parametrach drukowane są na dokumentach w sekcji dotyczącej nazwy podmiotu. /p>p>strong>Rodzaje wizyt/strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych rodzajów wizyt wykorzystywanych w formularzu wizyty /p>p>strong>Cel wizyty /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych celów wizyt wykorzystywanych w formularzu wizyty /p>p>strong>Działania /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz standardowych działań w formularzu wizyty związanych z lepszą obsługą klientów. /p>p>strong>Statusy /strong>/p>p>Pozwala zdefiniować skorowidz statusów oraz ich prezentacji graficznych za pomocą wskazanych ikon plików gif skorowidz nie powinien być zmieniany bez konsultacji z producentem. /p>p>strong>Transport /strong>/p>p>Pozwala definiować samochody wykorzystywane podczas rejestracji wizyt Raporty Tabela przeznaczona do zarządzaniem raportami udostępnianymi użytkownikom roli Koordynator. W tabeli definiuje się raporty oraz ich przyjazne nazwy z jakich będzie można korzystać. Raport zainstalowany w SQL Reporting Services wybieramy ze skorowidza dostępne są do wybrou wszystkie raporty zainstalowane w folderze crm./p>

          Program crm.net moduł koordynator przeznaczony jest dla menadżera odpowiedzialnego za mobilnych handlowców.
          Rola koordynatora pozwala przeglądać wszystkie dane rejestrowane przez handlowców oraz wykorzystywać raporty. Planowane wizyty Wyświetla rejestr wizyt zaplanowanych do wykonania dla handlowców. Koordynator może daną wizytę zmodyfikować, anulować, przydzielić innej osobie. W trakcie realizacji Wyświetla rejestr wizyt w trakcie realizacji Wykonane Wyświetla rejestr wizyt wykonanych – spotkań, które się odbyły i zostały przeniesione do tego rejestru. Dokumenty z tego rejestru są uwzględniane w raportach. Rozliczone Wyświetla rejestr wizyt rozliczonych – dokumenty przeniesione do tego rejestru stanowiące archiwum. Dokumenty z tego rejestru są uwzględniane w raportach. Anulowane Wyświetla rejestr wizyt usuniętych (przeniesionych do anulowanych) takie wizyty nie są ujmowane w raportach, ale stanowią informację jakie były plany i ile z nich zostały odwołane - niezrealizowane Baza wizyt Wyświetla rejestr wizyt handlowca z dowolnym statusem, ale bez wizyt anulowanych. Rejestr pozwala analizować dane dotyczące spotkań, odszukać spotkanie i sprawdzić zapisane w nim informacje. Sprawy bieżące Lista wizyt zaplanowanych na dzisiaj i jutro. Wizyty zrealizowane Lista wizyt zrealizowanych zapisanych w rejestrach WYKONANE oraz ROZLICZONE Zamówienia Zestawienie zarejestrowanych zamówień przez handlowców w wybranym przedziale czasowym. Plan sprzedaży Zestawienie zarejestrowanych planów zamówień (przewidywana sprzedaż) przez handlowców w wybranym przedziale czasowym z podaniem sprzedaży na najbliższe 30, 60 i 90 dni. Raporty Udostępnia moduł raportów, analizujące w wybranym przedziale czasowym i dla wybranych handlowców. UWAGA: aby użytkownik koordynator miał możliwość korzystania z raportów Administrator musi najpierw je prawidłowo zainstalować na serwerze raportów (SQL reporting services – pliki RDL) oraz odpowiednio ustawić z poziomu modułu administratora skonfigurować tablicę raportów.

          Filtrowanie danych w tabeli wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania.
          Filtrowanie wykonywane jest za pomocą wiersza filtrowania. W polach wiersza filtrowania zapisywane są wartości a dostępna w polach ikona filtrowania wyświetla listę warunków filtrowania i opcji wykonania Operacji.Wprowadzenie warunku filtrowania wymaga edycji pola, dla którego filtrowanie będzie wykonywane. Pole edytowane jest przez kliknięcie. br/> Deklaracja warunków filtrowania oraz dostępne warunki filtrowania są zależne od typu pola. W polu znakowym należy zapisać znak lub ciąg znaków, w polu numerycznym - liczbę. Kliknięcie ikony filtrowania wyświetla listę przewidywanych warunków filtrowania oraz dostępne funkcje. br/> Wybrany warunek filtrowania należy zaznaczyć przez kliknięcie. Po zdefiniowaniu warunku filtrowania należy wybrać Operację, która ma zostać wykonana.br/>br/> Warunki filtrowania pól znakowych:br/> br/>- NIE USTAWIONE - brak określenie warunku filtrowania. br/>- RÓWNY - filtrowanie wartości równych z zdefiniowanym znakiem lub ciągiem znaków. br/>- RÓŻNY OD - Filtrowanie wartości różnych od zdefinowanego znaku lub ciągu znaków. br/>- PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości zaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. br/>- NIE PASUJĄCY DO WZORCA - filtrowanie wartości niezaczynających się od podanego znaku lub ciągu znaków. br/>- ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości zawierający znak lub ciąg znaków. br/>- NIE ZAWIERAJĄCY -Filtrowanie wartości Nie zawierających znaku lub ciągu znaków. br/>- BRAK - filtrowanie pustych pól. br/>- JEST -Filtrowanie niepustych wartości. br/>- PUSTE - filtrowanie pól pustych. br/>- NIE PUSTE - filtrowanie pól niepustych. br/>br/>Wykonanie filtrowania wymaga potwierdzenia polecenia URUCHOM FILTROWANIE. br/>Warunki filtrowania dla pól numerycznych różnią się od filtrowania pól znakowych. Poniżej charakterystyka warunków filtrowania pól numerycznych:br/>br/> br/>- NIE USTAWIONE - bez warunku filtrowania. br/>- WIĘKSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości większych lub równych zdefiniowanej. br/>- WIĘKSZY - Filtrowanie wartości większych od zdefiniowanej. br/>- RÓWNY-filtrowanie wartości równych zdefiniowanej. br/>- RÓŻNY OD - filtrowanie wartości różnych od zdefiniowanej. br/>- MNIEJSZY LUB RÓWNY - filtrowanie wartości mniejszych lub równych zdefiniowanej. br/>- MNIEJSZY - filtrowanie wartości mniejszych od zdefiniowanej. br/>- POMIĘDZY - Filtrowanie wartości z podanego przedziału liczbowego. Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. br/>- POZA - Filtrowanie wartości poza zdefiniowanym przedziałem liczbowym. br/>br/> Warunek filtrowania zapisywany jest w postaci 1 and 2, gdzie pierwsza liczba do dolna granica przedziału a druga to górna granica przedziału liczbowego. br/>- BRAK - filtrowanie pól pustych. br/>- JEST - filtrowanie wartości niepustych, w tym 0. br/>br/> Wprowadzenie złożonego warunku filtrowania (wg więcej niż jednego pola i różnych warunków) wymaga: br/>1. edycji wybranych pól w pasku funkcji filtrowania, br/>2. wyświetlenia i wybrania z listy warunków filtrowania właściwych parametrów, br/>3. uruchomienia warunku filtrowania. br/>br/>Usunięcie warunku lub warunków filtrowania wymaga wybrania z listy warunków filtrowania polecenia USUŃ FILTR lub USUŃ WSZYSTKIE FILTRY. Pierwsze polecenie usuwa wartość warunku filtrowania dla pola, dla którego wyświetlona zastała lista. Polecenie USUŃ WSZYSTKIE FILTRY usuwa wszystkie zdefiniowane wartości filtrowania.

          Użytkownicy oraz role użytkowników w programie CRM pozwalają na określanie poziomów uprawnień i definiowanie funkcjonalności. Każdy użytkownik po zalogowaniu do programu pracuje w określonym kontekście - ROLI.
          Bezpieczeństwo oraz role użytkowników Asp.Net 2.0 jako część struktury .Net posiada solidną strukturę bezpieczeństwa, zaprojektowaną do współpracy z Microsoft Internet Information Server (IIS) , systemami Operacyjnymi rodziny Windows, systemem plików NTFS. W przypadku zastosowań aplikacji w sieci lokalnej (intranet) lub lokalnie pojedynczego komputera oraz pewności, że wszyscy użytkownicy w sieci używają Windows oraz przeglądarki b>Internet Explorer/b> wówczas można zastosować rozwiązania oparte o autentykację przez Windows. Zasadniczą kwestią bezpieczeństwa w ASP jest ograniczenie dostępu do określonych zasobów witryny internetowej, a osiągnąć to można za pomocą: Uwierzytelniania - czyli weryfikacji pozwalająca na określenie czy dany użytkownik jest faktycznie osobą, za którą się podaje, Autoryzacja - określenie czy dany użytkownik jest uprawniony do uzyskania dostępu do określonych zasobów (stron, danych) z których chce skorzystać. Decyzja o zezwoleniu lub odmowie dostępu jest podejmowana na podstawie funkcji bezpieczeństwa MS Windows i systemu plików NTFS oraz IIS. Innym sposobem wykorzystywanym przez nasze aplikacje jest weryfikacja listów uwierzytelniających z bazą danych bezpieczeństwa wbudowaną w ASP.Net 2.0. Wykorzystanie standardowych mechanizmów kontroli praw dostępu pozwala na łatwe zarządzanie aplikacją przez administratorów, gdyż oparte o Asp.Net 2.0 rozwiązania pozwalają na łatwe zarządzanie kontami użytkowników i ról, wykorzystywanych podczas uwierzytelniania i autoryzacji.Konta użytkowników Aplikacja będzie mogła funkcjonować poprawnie dopiero wtedy, jak zostaną zdefiniowane konta użytkowników, za pomocą których będą mogli się oni logować do aplikacji. Zadaniem tym zajmuje się specjalny dedykowany użytkownik Administrator, który przypisany jest do roli administracyjnej, za pomocą której ma on dostęp do formularzy zakładania kont użytkownikom różnych grup funkcyjnych (ról). Role użytkowników - grupy funkcjonalne Grupie osób, (albo jednej osobie) można przypisać zestaw praw odstępu do określonych zasobów, tworząc w ten sposób zespół osób pełniących takie same role w systemie. Zgodnie z zasadami Asp.Net istnieje możliwość przypisywania użytkowników do większe ilości ról, ale nasze rozwiązania opierają się na zasadzie, że jedno konto należy do jednej grupy funkcyjnej - czyli posiada uprawnienia do wybranej roli. W systemie domyślnie zdefiniowane są następujące role: administrator, handlowiec, koordynator.

          Microsoft SQL Server (MS SQL) to system zarządzania bazą danych, wspierany i rozpowszechniany przez korporację Microsoft.
          Microsoft SQL Server (MS SQL) to system zarządzania bazą danych, wspierany i rozpowszechniany przez korporację Microsoft. Jest to główny produkt bazodanowy tej firmy, który charakteryzuje się tym, iż jako język zapytań używany jest przede wszystkim Transact-SQL, który stanowi rozwinięcie standardu ANSI/ISO. MS SQL Server jest platformą bazodanową typu klient-serwer. W stosunku do Microsoft Jet, który stosowany jest w programie MS Access, odznacza się lepszą wydajnością, niezawodnością i skalowalnością. Przede wszystkim są tu zaimplementowane wszelkie mechanizmy wpływające na bezpieczeństwo Operacji (m.in. procedury wyzwalane). Serwer odpowiada za przechowywanie, porządkowanie i pobieranie danych, zapewnia ich integralność, bezpieczeństwo oraz zabezpiecza przed ewentualnymi konfliktami między użytkownikami. Jako, że SQL jest językiem interpretowanym, istnieje możliwość nadużyć w przypadku konstruowania zapytań z wykorzystaniem parametrów pochodzących z zewnątrz aplikacji. Szczególnie podatne na ten typ ataku są tworzone dynamicznie w oparciu o SQL-ową bazę danych serwisy internetowe. Wszystkie programy SoftwareStudio wykorzystują jaka podstawową bazę danych Microsoft SQL Server w wersji 2008.
          CRM.net microsoft SQL Server (MS SQL) system zarządzania bazą danych
          Baza danych Microsoft SQL express to bezpłatna wersja doskonałego systemu bazodanowego.
          Poza edycjami czysto komercyjnymi Microsoft udostępnia również edycje darmowe do dowolnego zastosowania (w tym komercyjnego). Edycje te mają różnorodne ograniczenia i tak np. do wersji 2000 (8.0) włącznie nie były m.in. udostępniane graficzne narzędzia do zarządzania bazami danych oraz były ograniczenia co do możliwej ilości połączeń do bazy. Począwszy od wersji 2005 (9.0) można pobrać wersję z graficznymi narzędziami i nie ma już limitu połączeń. Narzędzia posiadają jednak ograniczone możliwości w stosunku do pełnej wersji, a nawet jedna z istotnych usług dostępnych wcześniej w darmowych wersjach, nie jest już dostępna. Nie można już przez to wykonywać zautomatyzowanych zadań np. archiwizacji baz danych o zadanej godzinie. Dodatkowo ograniczona została również wydajność samego serwera SQL (ograniczono wykorzystywaną pamięć RAM). Program Studio crm.net może wykorzystywać jako platformę bazodanową SQL server w wersji express, ale użytkownik winien pamiętać o ograniczeniach wydajnościowych bezpłatnej wersji. Jeżeli program crm ma być wykorzystywany przez wielu użytkowników to należy rozważyć zakup wersji SQL standard.

          Za pomocą aplikacji CRM.net handlowcy z dowolnego miejsca przez Internet rejestrują swoje wizyty u klientów, wprowadzają zamówienia, sprawdzają stan rozrachunków, a kierownictwo monitoruje ich pracę.
          Zarządzanie kontaktami z klientami, ewidencja pracy handlowców i ich rozliczanie, premiowanie. Za pomocą oprogramowania CRM.net handlowcy z dowolnego miejsca przez Internet rejestrują swoje wizyty u klientów, wprowadzają zamówienia, sprawdzają stan rozrachunków. Na podstawie wprowadzonych informacji tworzone są raporty rozliczające handlowców, porównujące zakładane plany i budżety z faktyczną realizacją zadań.
          program CRM handlowcy SQL
          OTRS Helpdesk to wiodący system typu helpdesk oferowany w ramach licencji AGPL. Helpdesk OTRS został zaprojektowany w celu wsparcia procesu kontaktu klienta z firmą, zwiększenia szybkości oraz sprawności obsługi zgłoszeń.
          HelpDesk OTRS sprawdza się w firmach, które posiadają w swojej strukturze działy: obsługi klienta, IT, helpdesk sprzedaży i marketingu. FUNKCJE Helpdesk OTRS: Automatyczna numeracja zgłoszeń poprzez nadawanie numerów Ticet'ów (biletów). Każde zgłoszenie ma swoją historię, priorytet oraz osobę która odpowiada za jego realizację;Zarządzanie czasem realizacji zgłoszeń;Wyszukiwarka zgłoszeń klientów (rozbudowane kryteria);Możliwe łączenia użytkowników w zespoły obsługujące konkretny rodzaj zgłoszeń (równoległa ich obsługa, przesuwanie zgłoszeń między użytkownikami lub zespołami, obsługa kolejek);Dodatkowe informacje o kliencie i jego zgłoszeniu, historia dotychczasowych zgłoszeń; Zgłoszenie eskalowane - automatyczne wysyłanie powiadomienia do kierownictwa w przypadku braku realizacji zgłoszenia w określonym czasie;Definiowanie kolejek i grup użytkowników-intuicyjne zarządzanie usługami;Raportowanie z wykonanych usług, poświeconego czasu pracy i realizacji zadań. SoftwareStudio oferuje usługi związane z wdrożeniem oprogramowania HelpDesk OTRS, jego serwisowaniem i integracją.

            Program crm.net pozwala handlowcom rejestrować swoje wizyty u klientów. Do tego celu przygotowany został specjalny formularz, za pomocą którego handlowiec wprowadza informacje gdzie, kiedy i u kogo przebywał.
            Program crm.net pozwala handlowcom rejestrować swoje wizyty u klientów. Do tego celu przygotowany specjalny formularz, za pomocą którego handlowiec wprowadza informacje gdzie, kiedy i u kogo przebywał. Niektóre pola zawierają ikonę listy rozwijanej, po jej kliknięciu następuje wyświetlenie listy, z której należy wybrać potrzebną dla użytkownika opcję. W przypadku powrotu do domu należy zaznaczyć komunikat o tej samej treści poprzez kliknięcie na okienko obok. Baza wizyt jest zbiorem wszystkich wprowadzonych wizyt i służy do filtrowania ważnych dla użytkownika elementów. Dodatkowo nad tabelą znajdują się ikony funkcyjne, które umożliwiają wprowadzenie nowej wizyty, jej edycję, usunięcie i generowanie delegacji. Użytkownik może dokonywać zmian w bazie wizyt ( np. usunąć wizytę, zmienić dane w wybranej wizycie), ale tylko w bieżącym tygodniu pracy i tylko w ramach swoich wizyt. Aby odbiór informacji był dla użytkownika bardziej czytelny zostały użyte kolory: dzień urlopowy kolor czerwony; dzień biurowy – kolor niebieski powrót do domu – kolor zielony. Kalendarz służy do przeglądania planów, dyspozycji itp. dla danego użytkownika. Kalendarz nie posiada funkcji edycji, dokonywania wpisów, zmian lub likwidacji zawartych w nim informacji. Podzielony jest na dwie zasadnicze części: panel lewy, wyświetlający dwa miesiące i panel prawy większy, który zawiera kilka opcji wyświetlania, wyboru opcji dokonuje się za pomocą kliknięcia na odpowiednią zakładkę w górnym pasku kalendarza.

            Najbardziej bolesnym ciosem dla pracodawcy w sytuacji, gdy handlowiec oprócz swojej osoby zabiera ze sobą zestaw klientów, którymi się opiekował. W końcu to przedstawiciel handlowy wie najwięcej o klientach, zna osoby kontaktowe, wie do kogo, z czym i jak należy podejść.
            Dzięki systemowi wspomagającemu zarządzanie relacjami z klientami crm w rękach firmy pozostaje coś więcej niż tylko garść suchych dat i dokumentów sprzedażowych. Jeśli system jest dobrze wdrożony a handlowcy odpowiednio przeszkoleni i zmotywowani do korzystania z niego, crm potrafi bezboleśnie zbierać wszelkie pozyskane informacje o kliencie i relacjach z nim. Nowo zatrudniony handlowiec szybko jest w stanie podjąć pracę poprzedniego przedstawiciela handlowego, wystarczy mu bowiem tylko przestudiowanie historii zaszłej pomiędzy firmą a kontrahentem. Prowadzone przy pomocy systemu crm transakcje handlowca są opisane szeregiem przydatnych informacji, jak przedmiot transakcji, ceny i warunki handlowe. Ponadto system crm przypisuje takie informacje, jak treść dotyczących danej transakcji rozmów i spotkań, podłączyć wymieniane w jej ramach dokumenty, wskazuje osoby, z którymi prowadzone były dane fazy transakcji lub inne ustalenia. Program crm.net pozwala handlowcom rejestrować swoje wizyty u klientów. Do tego celu przygotowany specjalny formularz, za pomocą którego handlowiec wprowadza informacje gdzie, kiedy i u kogo przebywał. Niektóre pola zawierają ikonę listy rozwijanej, po jej kliknięciu następuje wyświetlenie listy, z której należy wybrać potrzebną dla użytkownika opcję. W przypadku powrotu do domu należy zaznaczyć komunikat o tej samej treści poprzez kliknięcie na okienko obok.
            system CRM, handlowcy, program, oprogramowanie dla handlowca
            Rola crm Handlowiec przeznaczona jest dla mobilnych handlowców do planowania i rejestrowania swoich wizyt u klientów.
            crm Handlowiec ma dostęp do szeregu modułów, najważniejsze z nich to kartoteki, wizyty oraz zestawienia. Kartoteki Pozycje szczegółowe zakładki menu KARTOTEKI wyświetlają kartoteki asortymentowe, kontrahentów, pracowników. Pozycja menu Asortyment wyświetla listę kartotek towarowych, oferowanych przez handlowców. W kartotece aktywna są funkcje: dopisania, edycji, podglądu oraz zestawienie obrotów dla kartoteki. Pola obowiązkowe przy dopisaniu kartoteki to INDEKS i NAZWA ARTYKUŁU. Do każdej kartoteki możliwe jest przypisywanie dowolnej ilości komentarzy i uwag, dodawanie załączników w postaci dowolnych plików oraz zdjęć. Kontrahenci i PracownicyPozycja menu KONTRAHENCI I PRACOWNICY wyświetla listę kartotek kontrahentów. W kartotece aktywne są funkcje: dopisania, edycji i podglądu kartoteki oraz zestawienie obrotów. Opisane funkcje uruchamiane są przez polecenia z paska poleceń lub wybór pozycji listy zadań wyświetlanej przez użycie prawego przycisku myszy. Kartoteka kontrahenta dopisywana jest przez użycie polecenia DOPISZ. Dane kontrahenta zapisywane są w wyświetlonym formularzu. Podstawowe dane adresowe klienta dotyczą siedziby firmy, a nie miejsc działalności do których kieruje się handlowiec. Miejsca wizyt zapisuje się w skorowidzu ODDZIAŁY. Polem obowiązkowym przy dopisani kartoteki jest NAZWA. Kartoteka zostaje zapisana przez użycie polecenia ZAPISZ. Po dopisaniu kartoteki zostaje wyświetlony komunikat informujący o wykonaniu Operacji. Okno dopisania należy zamknąć przez użycie przycisku . Dopisana kartoteka jest oznaczona jako aktywna – znacznik w polu AKTYWNA. Kartoteki, które nie są oznaczone jako aktywne nie są dostępne w dokumentach magazynowych w skorowidzu kontrahentów. OddziałyDla każdego kontrahenta należy dopisać co najmniej jeden oddział (stanowiący centralę – siedzibę firmy) Lista oddziałów jest listą adresową dotyczącą miejsc do jakich handlowiec może jeździć. Dane podstawowe w kartotece kontrahenta dotyczą danych siedziby firmy, a oddziały oznaczają miejsca odwiedzin. Z menu mamy dostęp do pozycji formularza dopisywania nowego oddziału oraz możliwość przeglądania i edycji istniejących oddziałów. KontaktyDla każdego kontrahenta i jego oddziału można dopisać dowolną ilość kontaktów – czyli osób i możliwości skontaktowania się z nimi. W poziomu menu mamy dostęp do dwóch opcji, dopisywania nowego kontaktu oraz przeglądania istniejących kontaktów z opcją edycji zapisanych danych. Formularz dopisywania kontaktu cechuje konieczność wybrania oddziału kontrahenta powiązanego z kontaktem, czyli każdy kontakt musi być skojarzony z oddziałem. Wizyty Sekcja udostępnia funkcje dopisywania nowych spotkań z klientami oraz zarządzanie procesem spotkań i ewidencją informacji zbieranych podczas spotkań. Rejestrowanie nowej wizyty rozpoczyna się od wprowadzenia informacji podstawowych pozwalających zapisać nowy dokument w rejestrze wizyt planowanych. Planowana nowa wizyta powinna mieć określony tytuł charakteryzujący spotkanie, oraz wybrane ze skorowidza informacja o rodzaju wizyty oraz celu jaki chcemy osiągnąć. Następnie mamy do wypełnienia informacje o dacie planowanego spotkania, terminie ostatecznej realizacji, oraz datę zgłoszenia potrzeby takiego spotkania. Dane dotyczące kontrahenta związanego z danym spotkaniem możemy wpisać „z ręki” do poszczególnych okienek formularza lub wyszukać ze skorowidza kontrahenta z kartoteki (aby odszukać klienta należy w okienku wpisać jego nazwę, miejscowość lub NIP) Przykładowo jeżeli wpiszemy WAR, to wyświetlone zostaną kartoteki Kleinów z Warszawy. Uwaga: handlowiec może wybrać klientów tylko przypisanych do niego – widocznych w jego kartotece kontrahentów. W ten sposób ograniczamy listę wyboru firm tylko do tych, którymi się opiekuje dany handlowiec. Zapisana wizyta znajduje się w rejestrze wizyt planowanych, a program oczekuje na wprowadzenie kolejnej wizyty. Planowane wizytyWyświetla rejestr wizyt zaplanowanych do wykonania dla zalogowanego handlowca. Handlowiec może daną wizytę zmodyfikować, anulować, przydzielić innej osobie. Kolumna PRIORYTET pozwala określić ważność wykonania danej wizyty – aby zmienić priorytet należy wybrać polecenie z MENU Edycja lub kliknąć 2 kotnie na kolumnie Priorytet. Wyświetli się wówczas się formularz wyboru. Wizyty znajdujące się w rejestrze wizyty planowane można przenieść do innych rejestrów korzystając z funkcji zmiany statusu, wybierając polecenie z MENU Edycja lub klikając 1 krotnie na kolumnie Status. W celu realizacji zaplanowanej wizyty należy ją przenieść do rejestru wizyt w trakcie realizacji, aby móc edytować dane związane z przebiegiem spotkania, rejestracją pozycji zamówienia czy wprowadzenia planów zamówień klienta.Wizyty w trakcie realizacjiKolejny rejestr w programie crm.net to wizyty w trakcie realizacji, z tego poziomu handlowiec wprowadza informacje o danej wizycie. Formularz rejestracji danych związanych z wizytą handlowca u klienta, zawiera informacje o: § Miejscu wyjazdu – wybór ze skorowidza, który za

            Kalendarze w programie crm.net mają za zadanie przedstawić graficznie spotkania handlowców z klientami.
            Kalendarze w programie crm.net mają za zadanie przedstawić graficznie wizyty handlowców i ułatwić pracę. Podzielone zostały wg kategorii (statusów) na: planowane wizytyw trakcie realizacjiwykonanerozliczonewszystkie wizyty razem Handlowiec ze poziomu swojego modułu ma dostęp wyłącznie do zarejestrowanych własnych wizyt, natomiast koordynator może przeglądać kalendarze dla wszytkich zarejestrowanych handlowców, dynamicznie włączając lub wyłączając ich z widoku kalendarza. Kolory w kalendarzu odpowiadające poszczególnym handlowcom definiuje się z poziomu administratora przy zakładaniu listy użytkowników programu. Dane w kalendarzu mogą być prezentowane w kilku układach dowolnie zmienianych przez użytkownika: widok jednego dniawidok tygodnia w układzie 5 dni roboczych lub pełen tydzieńwidok miesiącawidok danego roku W trakcie pracy z kalendarzem można dowolnie zmieniać przedział czasowy. Wprowadzając zmiany dotyczące dat rozpoczęcia i zakończenia spotkania, statusu wizyty oraz zmieniając handlowca automatycznie zmieniane są dane w kalendarzach. Wprowadzając dane za dowolnie długi okres np. kilkudniowy automatycznie wprowadzamy taki zapis w kalendarzu przez dni zawarte w podanym przedziale.

            Szef sprzedaży musi zmierzyć się z wieloma trudnościami. Największym jego kłopotem jest nieustanne dostosowywanie się do zmieniających warunków i próba pogodzenia handlowców z ich pracodawcami.
            Szef sprzedaży musi zmierzyć się z wieloma trudnościami. Największym jego kłopotem jest nieustanne dostosowywanie się do zmieniających warunków i próba pogodzenia handlowców z ich pracodawcami. Jego ulokowanie pomiędzy zespołem handlowców a zarządem firmy wymusza pewne określone zachowania, które wyróżniają szefa sprzedaży od pozostałych menedżerów. Nie istnieje uniwersalny sposób zarządzania handlowcami. Styl kierowania zespołem sprzedażowym ulega ciągłym modyfikacjom. Zmienia się nieustannie, w zależności od stopnia rozwoju grupy, umiejętności podwładnych, trudności zadania… Jest to zgodne z teorią zarządzania Kena Blancharda, która mówi, że styl kierowania musi być zawsze adaptowany do panujących warunków. Dyrektor handlowy często odpowiada za plan sprzedaży, którego nie jest autorem. Na etapie planowania nowego roku budżetowego może przekazywać pracodawcom swoje sugestie, przekonywać do najlepszych rozwiązań, opisywać sytuację na rynku i istniejące na nim ograniczenia oraz bariery. Na tym jego wpływ na założenia budżetowe się kończy. Późną jesienią zarząd narzuca nowy plan sprzedaży, który staje się obowiązujący. Szefowi sprzedaży nie pozostaje nic innego, jak zaakceptować go, zakasać rękawy i zabrać się za jego realizację. Dopiero teraz ma wpływ na rozwój wypadków. Po pierwsze, może racjonalnie podzielić zadania między poszczególnych handlowców, tak aby wykonanie ich cząstkowych planów było możliwe. Jest to realne tylko wtedy, gdy przełożony dobrze zna swoich podwładnych oraz warunki panujące w regionie każdego przedstawiciela handlowego.

            Program Studio HR.net jest aplikacja przeznaczoną dla agencji pośrednictwa pracy zajmującej się wynajmem pracowników w kraju jak i za granicą. Program może współpracować z systemem ERP Enova w zakresie księgowości oraz płac i kadr.
            Studio HR.net pozwala na rejestrację kartotek klientów, kartotek kandydatów do pracy, kartotek kwater oraz pojazdów. W kartotekach klientów można wprowadzić dowolne informacje o kliencie, np. o przebiegu wstępnych rozmów, a także o planowanej dacie kolejnego kontaktu. Każdego dnia w godzinach porannych wysyłany jest raport informujący o planowanych kontaktach z klientem na bieżący dzień na adres e-mail użytkownika systemu. Program Studio HR.net umożliwia skonfigurowanie wielu różnych raportów oraz zestawień, zarówno na postawie danych z aplikacji, a także z systemu Enova, które dają możliwość dogłębnej i przejrzystej analizy danych. Raporty mogą być zdefiniowane dla wszystkich użytkowników systemu lub dedykowane np. dla kierownika działu. Raporty, zestawienia a także wydruki konfigurowane są w trakcie wdrożenia systemu pod indywidualne zapotrzebowanie klienta. W programie istnieje możliwość konfiguracji indywidualnego menu, dla wybranego użytkownika systemu lub wybranej grupy użytkowników, w zależności od pełnionej funkcji w firmie oraz ograniczenia dostępu do poszczególnych funkcji i informacji. Aplikacja do zarządzania zasobami ludzkimi działa w technologii ASP.net – obsługa przez przeglądarkę internetową i działa na bazie MS SQL.

              DEMO