Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników. Technologia SQL Reporting Services pozwala przygotować raporty i udostępniać je w aplikacji przeglądarkowej.
Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

Wiele nowoczesnych programów magazynowych jest integrowana z systemami klasy erp lub mrpii. Wykorzystanie standardu microsoft w zakresie projektowania dokumentów za pomocą report builder oraz sql reporting services pozwala administratorowi na dowolne zaprojektowanie i dostsowanie postaci dokumentów drukwoanych z systemu. Okazało się, że granicą rozwoju przedsiębiorstw nie są finanse, marketing czy zarządzanie, ale coraz częściej logistyka, a w szczególności zarządzanie zapasami.
Administrator za pomocą narzędzi administracyjnych może każdemu użytkownikowi zaprojektować inny układ menu zmianiając kolejność, nazwy (opisy), ikony czy sekcje. Przy dopisywaniu miejsca adresowego operator wybiera regał, gniazdo, poziom oraz gniazdo paletowe. Interfejs użytkownika aplikacji report builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak excel czy powerpoint z pakietu microsoft office. Magazyn powinien być wyposażony w urządzenia do składowania materiałów (różnego rodzaju regały, pojemniki, palety itp. Sortowanie danych jest integralną częścią analizy danych.
Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych.
    Przechowywanie towarów
    Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007.
    Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu.

      Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie
      Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników
      Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

        Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
        Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie. br/> Raport tabeli przestawnej oferuje interakcyjny sposób szybkiego podsumowywania dużych ilości danych. Raport tabeli przestawnej umożliwia szczegółowe analizowanie danych liczbowych i uzyskiwanie odpowiedzi na nieprzewidziane pytania dotyczące tych danych. Główne zastosowania raportu tabeli przestawnej są następujące: br/>-tworzenie kwerend dotyczących dużych ilości danych na wiele przyjaznych dla użytkownika sposobów; br/>-częściowe podsumowywanie i gromadzenie danych liczbowych, podsumowywanie danych według kategorii i podkategorii oraz tworzenie niestandardowych obliczeń i formuł; br/>-rozwijanie i zwijanie poziomów danych w celu sprecyzowania uzyskanych wyników oraz przechodzenie do szczegółów danych podsumowania w celu analizowania interesujących użytkownika obszarów; br/>-przenoszenie wierszy do kolumn lub kolumn do wierszy (czyli „przestawianie”) w celu uzyskania różnych podsumowań danych źródłowych; br/>-filtrowanie, sortowanie, grupowanie i warunkowe formatowanie najbardziej użytecznych i interesujących podzbiorów danych, umożliwiające użytkownikowi skoncentrowanie się na żądanych informacjach; br/>-prezentowanie zwięzłych, atrakcyjnych i opatrzonych adnotacjami raportów w trybie online lub wydrukowanych. br/> Raporty tabeli przestawnej są często używane do analizowania powiązanych podsumowań, zwłaszcza wówczas, gdy jest konieczne podsumowanie długiej listy wartości i porównanie kilku aspektów poszczególnych wartości. W raporcie tabeli przestawnej poszczególne kolumny lub pola danych źródłowych stają się polami tabeli przestawnej podsumowującymi wiele wierszy zawierających informacje. Po utworzeniu wstępnego raportu tabeli przestawnej (przez zdefiniowanie źródła danych, rozmieszczenie pól na liście pól tabeli przestawnej i wybranie wstępnego układu) można wykonywać następujące zadania podczas pracy z raportem tabeli przestawnej: br/> Eksplorowanie danych przez wykonywanie następujących czynności: br/> rozwijanie i zwijanie danych oraz wyświetlanie szczegółów dotyczących wartości; sortowanie, filtrowanie oraz grupowanie pól i elementów; zmienianie funkcji podsumowania oraz dodawanie niestandardowych obliczeń i formuł. br/> Zmienianie układu formularza i rozmieszczenia pól przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie formy raportu tabeli przestawnej: forma kompaktowa, forma konspektu, forma tabelaryczna; dodawanie i usuwanie pól oraz zmienianie ich rozmieszczenia; zmienianie kolejności pól lub elementów. br/> Zmienianie układu kolumn, wierszy i sum częściowych przez wykonywanie następujących czynności: br/> włączanie lub wyłączanie nagłówków pól kolumn i nagłówków pól wierszy oraz wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. wyświetlanie sum częściowych powyżej lub poniżej odpowiadających im wierszy; dopasowywanie szerokości kolumn podczas odświeżania; przenoszenie pola kolumny do obszaru wiersza lub pola wiersza do obszaru kolumny; scalanie lub rozdzielanie komórek elementów zewnętrznego wiersza lub kolumny. br/> Zmienianie wyświetlania pustych komórek i błędów przez wykonywanie następujących czynności: br/> zmienianie sposobu wyświetlania błędów i pustych komórek; zmienianie sposobu wyświetlania elementów i etykiet bez danych; wyświetlanie lub ukrywanie pustych wierszy. br/> Zmienianie formatu przez wykonywanie następujących czynności: br/> ręczne i warunkowe formatowanie komórek i zakresów; zmienianie ogólnego stylu formatowania tabeli przestawnej; zmienianie formatu liczb dla pól; uwzględnianie formatowania serwera OLAP.

        Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer
        Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc.br/>br/>Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 obsługuje wszystkie funkcje usług SQL Server 2008 Reporting Services, w tym: Możliwości tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008. Wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki. Pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany. Eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word. Funkcje specyficzne dla programu Report Builder 2.0 związane z uproszczeniem procesu tworzenia i edytowania raportów oraz kwerend są następujące: Łatwe w użyciu kreatory tworzenia obszarów danych tabeli, macierzy i wykresu. Obsługa bezpośredniego otwierania i edytowania raportów przechowywanych na serwerze raportów. Obsługa funkcji korzystania z zasobów serwera, takich jak udostępnione źródła danych. Projektanci kwerend dla wielu źródeł danych, w tym projektant kwerend przeznaczony specjalnie dla programu Microsoft SQL Server. br/>br/>Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu. Model zawiera wszelkie informacje, które narzędzie Report Builder potrzebuje do automatycznego wygenerowania zapytania i pobrania wymaganych danych. Report Builder pozwala także użytkownikom na: br/>br/>• formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, br/>• tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, br/>• podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, br/>• eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel, Microsoft Word, PDF Acrobat Reader br/>

          Raportowanie za pomocą Microsoft Report Builder
          Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc.

            Report Builder to bezpłatne narzędzie udostępniane przez firmę Microsoft, które pozwala w szybki i łatwy sposób tworzyć definicje raportów. W zależności od wersji serwera raportów (SQL 2008 czy 2008 R2) należy odpowiednio dobrać wersję programu Report Builder 2.0 lub 3.0
            Praca z REPORT BUILDER rozpoczyna się od wybrania modelu raportu oraz układu danych w raporcie. Następnie następuje analzia modelu raportu, wybór pól z bazy danych, które mają zostać umieszczone w raporcie. W trakcie porjektowania raportu w dowolnym momencie można wyświetlić jego podgląd w celu weryfikacji poprawności projektu. Stworzenie szabonu raport za pomocą narzędzia Microsoft Report Builder 3.0 Opublikowany i udostępniony na serwerze SQL raport można wybrać z menu programu STUDIO RAPORTY.netMenu budowane jest dynamicznie na podstawie raportów SQL server Efektem działania jest wynik raportu wyświetlany na ekranie przez przeglądarkę internetową. Gotowy dokument można drukować, eksprotować do popularnych formatów plików PDF, DOC, XLS. Raport może posiadać parametry które pozwalają użytkownikowi wskazać wstępne informacje filtrujące dane np. przedział czasowy, typ dokumentów itp.

            Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników.
            Za pomocą raportu tabeli przestawnej można podsumowywać, analizować, przeglądać i przedstawiać dane podsumowania. Za pomocą raportu wykresu przestawnego można graficznie przedstawiać dane podsumowania zawarte w raportach tabel przestawnych oraz przedstawiać czytelne porównania, wzorce i trendy. Raporty tabeli przestawnej i raporty wykresu przestawnego umożliwiają podejmowanie bardziej świadomych decyzji dotyczących istotnych danych w przedsiębiorstwie.

            Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer
            Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. Report Builder — składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 obsługuje wszystkie funkcje usług SQL Server 2008 Reporting Services, w tym: Możliwości tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008. Wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki. Pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany. Eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word. Funkcje specyficzne dla programu Report Builder 2.0 związane z uproszczeniem procesu tworzenia i edytowania raportów oraz kwerend są następujące: Łatwe w użyciu kreatory tworzenia obszarów danych tabeli, macierzy i wykresu. Obsługa bezpośredniego otwierania i edytowania raportów przechowywanych na serwerze raportów. Obsługa funkcji korzystania z zasobów serwera, takich jak udostępnione źródła danych. Projektanci kwerend dla wielu źródeł danych, w tym projektant kwerend przeznaczony specjalnie dla programu Microsoft SQL Server. Klient Report Builder Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu. Model zawiera wszelkie informacje, które narzędzie Report Builder potrzebuje do automatycznego wygenerowania zapytania i pobrania wymaganych danych. Report Builder pozwala także użytkownikom na: formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel, Microsoft Word, PDF Acrobat Reader

            Raportowanie w oparciu o Microsoft Report Builder i Report Viewer na SQL 2008 server
            p>Pracownicy by móc szybko i sprawnie podejmować decyzje potrzebują szybkiego dostępu do danych biznesowych, które rejestrowane są za pomocą różnych programów. Posiadający wszechstronne umiejętności i wiedzę pracownicy potrzebują intuicyjnego, a jednocześnie silnego narzędzia, umożliwiającego przeglądanie danych i znajdowanie odpowiedzi na pytania o znaczeniu krytycznym, bez konieczności posiadania szczegółowej wiedzy technicznej na temat firmowych źródeł danych. /p> p>strong>Report Builder /strong>— składnik Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services — umożliwia użytkownikom tworzenie własnych raportów z wykorzystaniem przyjaznego modelu danych. Narzędzie to wykorzystuje platformę Reporting Services do udostępnienia wszystkim użytkownikom funkcji raportowania ad hoc. Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 dostarcza intuicyjne, przypominające pakiet Office środowisko tworzenia raportów umożliwiające firmom i zaawansowanym użytkownikom wykorzystanie doświadczenia w korzystaniu z produktów wchodzących w skład pakietu Microsoft Office 2007. /p> p>Program Microsoft SQL Server 2008 Reporting Services Report Builder 2.0 obsługuje wszystkie funkcje usług SQL Server 2008 Reporting Services, w tym: /p> ul>li>Możliwości tworzenia elastycznego układu raportu oferowane przez język definicji raportu programu SQL Server 2008. /li>li>Wizualizacje danych, w tym wykresy i mierniki. /li>li>Pola tekstowe obsługujące tekst sformatowany. /li>li>Eksportowanie do formatu programu Microsoft Office Word. /li>/ul> p>Funkcje specyficzne dla programu Report Builder 2.0 związane z uproszczeniem procesu tworzenia i edytowania raportów oraz kwerend są następujące: /p> ul>li>Łatwe w użyciu kreatory tworzenia obszarów danych tabeli, macierzy i wykresu. /li>li>Obsługa bezpośredniego otwierania i edytowania raportów przechowywanych na serwerze raportów. /li>li>Obsługa funkcji korzystania z zasobów serwera, takich jak udostępnione źródła danych. /li>li>Projektanci kwerend dla wielu źródeł danych, w tym projektant kwerend przeznaczony specjalnie dla programu Microsoft SQL Server. /li>/ul> p>Użytkownicy tworzą i edytują raporty za pomocą aplikacji klienckiej Report Builder. Interfejs użytkownika aplikacji Report Builder został zbudowany podobnie jak interfejs takich aplikacji jak Excel czy PowerPoint z pakietu Microsoft Office. Report Builder to aplikacja ClickOnce wdrażana za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Użytkownik rozpoczyna pracę od wybrania szablonów układu raportu, zawierających predefiniowane sekcje danych, takie jak tabele, macierze czy wykresy. Następnie przeciąga z modelu wybrane elementy danych, umieszcza je w widoku projektu i definiuje ograniczenia pozwalające przefiltrować dane źródłowe raportu. Model zawiera wszelkie informacje, które narzędzie Report Builder potrzebuje do automatycznego wygenerowania zapytania i pobrania wymaganych danych. Report Builder pozwala także użytkownikom na: /p> ul>li>formatowanie raportów i uzupełnianie ich napisami, /li>li>tworzenie nowych pól i obliczeń zdefiniowanych z wykorzystaniem modelu, /li>li>podgląd, drukowanie i publikowanie raportów, /li>li>eksport danych tworzących raport do plików w różnych formatach, w tym w formacie Microsoft Excel, Microsoft Word, PDF Acrobat Reader /li>/ul>

            DEMO