Obrót towarowy w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej.

Niezaleznie od tego czy prowadimy prosty magazyn czy rozbudowany system gospodraki magazynowej, obrót towarem w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej.

W kartotece asortymentowej aktywne są funkcje: dopisania, edycji, podglądu oraz zestawienie obrotów dla kartoteki. Polecenie HOME umożliwia powrót do strony głównej pulpitu nawigacyjnego. Opisane funkcje uruchamiane są przez przyciski umieszczone w pasku poleceń lub przez wybór polecenia z listy zdań wyświetlanych przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na wybranej kartotece. Z poziomu kartoteki magazynowej można nie tylko przeglądać historię obrotów danego towaru, ale także sprawdzać bieżace stany magazynowe ogólnie i szczegółowo lub dostępne stany magazynowe. Dostępny stan magazynowy to zwykle bieżący stan wynikający z obortu magazynowego (wszystkie przyjęcia i wydania) pomniejszony o wprowadzone rezerwacje towarów (wynikajęce np. z zamówień klientów).


Obrót magazynowy rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami towarowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym procesie ewidencji magazynowej. Oprogramowanie magazynowe przeznaczone jest to prowadzenia ewidencji ilościowej lub ilościowo wartościowej związanej z obrotem towarowym.
    Obrót towarowy w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej..

    Niezaleznie od tego czy prowadimy prosty magazyn czy rozbudowany system gospodraki magazynowej, obrót towarem w magazynie rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami asortymentowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym systemie ewidencji magazynowej.

    W kartotece asortymentowej aktywne są funkcje: dopisania, edycji, podglądu oraz zestawienie obrotów dla kartoteki. Polecenie HOME umożliwia powrót do strony głównej pulpitu nawigacyjnego. Opisane funkcje uruchamiane są przez przyciski umieszczone w pasku poleceń lub przez wybór polecenia z listy zdań wyświetlanych przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na wybranej kartotece. Z poziomu kartoteki magazynowej można nie tylko przeglądać historię obrotów danego towaru, ale także sprawdzać bieżace stany magazynowe ogólnie i szczegółowo lub dostępne stany magazynowe. Dostępny stan magazynowy to zwykle bieżący stan wynikający z obortu magazynowego (wszystkie przyjęcia i wydania) pomniejszony o wprowadzone rezerwacje towarów (wynikajęce np. z zamówień klientów).

    Obrót magazynowy rejestrowany jest zawsze w powiązaniu z kartotekami towarowymi, które stanowią bardzo ważną rolę w całym procesie ewidencji magazynowej. Oprogramowanie magazynowe przeznaczone jest to prowadzenia ewidencji ilościowej lub ilościowo wartościowej związanej z obrotem towarowym..
    W kartotece asortymentowej nie są modyfikowane pola indeks i ilość. Ponadto optymalizując pracę magazynierów zwiększa się ilość operacji magazynowych, co za tym idzie można wyposażyć ich przenośne urządzenia z czytnikami kodów kreskowych. Międzynarodowy przełom w dziedzinie ważenia oraz światowe uznanie przyniosła waga “triple-beam”, która przez następne lata była nieustannie modyfikowana i ulepszana. . Dokumenty pz i wz rejestrowane w systemie erp są traktowane przez oprogramowanie wms jako dokumenty zlecenia przyjęcia lub zlecenia wydania. Zarejestrowany wewnętrzny dokument systemu wms może zostać wydrukowany jako szczegółowa lista (picking list) albo jako dokument zagregowany - te same pozycje towarowe są zgrupowane i sumowane. Integracja pozwala na eliminację dodatkowych prac związnaych z zakąłdaniem bazy towarowej i kontrahentów oraz tworzeniem dokumentów zleceń przyjęcia i wydania. Dokumenty pz i wz rejestrowane w systemie erp są traktowane przez oprogramowanie wms jako dokumenty zlecenia przyjęcia lub zlecenia wydania. System do obsługi magazynu wysokiego składowania może funkcjonować autonomicznie lub może zostać zintegrowany z systemem nadrzędnym klasy erp. . Oprogramowanie logistyczne
    Po wywołaniu menu w panelu nawigacyjnym systemu, otrzymujemy dostęp do szczegółowego menu dotyczącego produktów jakie zostały zapisane w bazie programu SKLEP INTERNETOWY. Pracownicy mogą przeglądać wszystkie kartoteki asortymentowe, natomiast użytkownicy sklepu widzą wyłącznie kartoteki "opublikowane", czyli udostępnione.
    W wielu dużych firmach gospodarka magazynowa prowadzona jest za pomocą specjalistycznego oprogramowania do zarządzania klasy WMS, jednym z nich jest program Qguar firmy Quantum. Program Studio Reklamacje.net może być zintegrowany z bazą ORACLE programy Qguar w celu odczytywania danych związanych z wysyłką towarów czy zwrotami i automatycznym generowaniem reklamacji do takich zwrotów. Program umożliwia odczyt OnLine danych z bazy Qguar (oracle) i prezentowanie danych w programami reklamacje lub wykorzystując aplikację Studio Replikator pozwala na przegrywanie określoncyh danych do bazy Reklamacje. Oprócz dokumentów integracja z programem Qguar obejmuje kartoteki kontrahentów, miejsc dostaw oraz asortymentowe.Integracja Qguar firmy Quantum
    Dokument inwentaryzacji dopisywany jest przez użycie polecenia DOPISZ. W dokumencie inwentaryzacji należy zapisać datę – pole DATA. Domyślnie proponowana jest data bieżąca. Data może zostać zmieniona przez zapisanie nowej daty bezpośrednio w polu lub wybór z kalendarza wyświetlanego przez przycisk listy rozwijanej. W polu Regał/Strefa z listy rozwijanej należy podać lokalizacje, dla której ma zostać wykonany spis z natury. Po wprowadzeniu informacji ogólnych pozycje inwentaryzacji zapisywane są przez użycie polecenia UTWÓRZ. Program automatycznie zapisuje pozycje zawierające kartoteki asortymentowe, których stan magazynowy jest większy od 0. Stan magazynowy na moment wygenerowania inwentury jest wyświetlany w polu STAN W MAGAZYNIE. W polu ILOŚĆ FAKTYCZNA zapisywana jest ilość wynikająca ze spisu z natury. W polu NR ARKUSZA może zostać zapisany numer arkusza spisowego. Brak zapisu w polu ILOŚĆ FAKTYCZNA traktowany jest jak zapisanie ilości 0. Po zapisaniu ilości spisowych w pozycjach automatycznie zostaje obliczona i zapisana różnica inwentaryzacyjna – pole RÓŻNICA. Dokument inwentaryzacji zostaje zapisany ze statusem w trakcie realizacji, jeśli nie zostanie potwierdzone polecenie ZAMKNIJ. Dokument w trakcie realizacji oznaczony jest symbolem w polu STAN w pierwszej kolumnie rejestru. .Nowy arkusz inwentaryzacyjny
    Lokacja nośnika to najmniejsza jednostka logistyczna ewidencjonowana w programie magazynowym - najczęściej jest to PALETA. Względem lokacji paletowej określane są szczegółowo stany asortymentowe, które się na niej znajdują z dokładnością do ewidencji wg numerów partii. Obrót towarowy jest dokonywany między lokacjami paletowymi dzięki nadawaniu unikalnych numerów nośników (karty paletowe). Lokacje paletowe mogą znajdować się w lokacjach stałych lub wirtualnych. W danej chwili, na podstawie określenia lokacji paletowej i jej przypisania do lokacji stałej można określić położenie danego asortymentu w magazynie. Nośniki - a właściwie ich unikalny identyfikator ulega likwidacji w momencie opróżnienia lokacji z asortymentu. Nośniki mogą być znakowane poprzez wydruk etykiety, zawierającej jej symbol oraz np. stan asortymentowy na dany moment.Lokacja nośnika - palety
    Zamówienia internetowe wprowadzane za pomocą dedykowanej aplikacji działającej za pomocą przeglądarki internetowej zwiększają znacznie efektywność działu sprzedaży i obniżają koszty związane z realizacją sprzedaży. Główny program w firmie klasy ERP realizuje zwykle większość Operacji związanej z zarządzaniem sprzedażą i księgowością, ale często nie posiada elestycznego modułu w technologii ASP.net do przyjmowania zamówień przez internet. W takim wypadku można wykorzystać moduł programu SBS.net do zamówień internetowych za pomocą któego kontrahenci po zalogowaniu mają dostęp do bazy asortymentowej, indywiudalnych cenników, informacji o dostepności stanów magazynowych. Zarejestrowanie zamówienia (składanie zamówienia obdywa się za pomocą dedykowanego formualrza) i jego zatwierdzenie powoduje utworzenie specjanego zapisu w tabali lub pliku wymiany z systemem ERP (np. SAP R3), który na tej podstawie generuje zamówienie od klienta w taki sam sposób jakby zostało ono wprowadozne do systemu drogą tradycyjną przez pracownika działu handlowego.
    Każdy zapis dokumentu magazynowego skutkuje automatycznie powstaniem zapisu historii obrotów danej kartoteki asortymentowej. Z poziomu kartoteki można prześledzić historię zapisów związaną z obrotami. Dane prezentowane są za pomocą stanadardowej tabeli, pogrupowane wg miesiąca wystawienia dokumentu magazynowego. Uzytkownik może przegladać dane, dowolnie je sortować i filtrować oraz eksportować np. do excela.Historia obrotów
    DEMO