Aby zdefiniować analitykę dla konta syntetycznego należy otworzyć konto, przejść na zakładkę Definicja analityki i wybrać Nowy (Definicja analityki)
Pola: LP: oznacza poziomy analityki Słownik: wybór dostępnego słownika Typ: Księgowy X9?* - daje użytkownikowi najwięcej możliwości. X-litera 9-liczba ?-dowolny znak *-dowolna liczba dowolnych znaków Podobny*? – wybierając ten typ można użyć stałego elementu, który zawsze będzie tworzony na tym poziomie analityki (np.?404?, na analityce będzie zawsze w środku 404) Wyrażenie regularne - daje możliwość użycia algorytmu. Podobny SQL %_ -funkcja działa na poziomie zapytań SQL. %-dowolna liczba dowolnych znaków _-jeden dowolny znak Wzór segmentu: W tym miejscu definiujemy jak będzie wyglądał poziom analityki, (np.XX9*, czyli dwie litery cyfra i dowolny ciąg znaków, długość możemy zastrzec w polu Długość segmentu) Długość segmentu liczba znaków dla analityki Składnia nazwy pozwala na utworzenie nazwy konta na podstawie nazw innych poziomów analityki i konta syntetycznego. {0} nazwa konta syntetycznego, {1} nazwa konta poziomu 1 {2} nazwa konta poziomu 2 {NS} nazwa słownika mechanizm ten pozwala tworzyć analityki dla kont na podstawie cech. Etapy tworzenia analityki słownikowej dla kont księgowych na podstawie cechy: 1. Na początku należy w Narzędzia/Opcje/Księgowość/ Definicje Słowników Kont stworzyć nowy słownik, w tym celu należy wybrać Nowy (Definicja słownika). Następnie należy uzupełnić pole nazwę dla słownika oraz dodać elementy przez Nowy (Element słownika). Kolejny etap to stworzenie cechy, która będzie wykorzystana do budowania analityki konta np. cecha dla Dokumentów ewidencji. W tym celu należy wejść do Narzędzia /Opcje /Ewidencja Dokumentów/ Cechy/Dokumenty i wybrać Nowy (Definicja cechy). Jeśli jest to cecha dla dokumentów ewidencji należy ją podpiąć w konfiguracji do właściwej definicji dokumentu. Na cesze należy uzupełnić pole: Nazwa: Słownik Typ wartości wprowadzanej cechy: Referencyjna, Tabela danych referencyjnych: ElemSlownikow

    Business Intelligence (analityka biznesowa) to szerokie pojęcie, które można przedstawić jako proces przekształcania danych w informacje.. Business Intelligence to proces przekształcania danych w informacje, a informacji w wiedzę, która może być wykorzystana do zwiększenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Efektywne eksploatowanie narzędzi Business Intelligence (BI) jest mocno uzależnione od utworzenia hurtowni danych, które pozwala na ujednolicenie i powiązanie danych zgromadzonych z różnorodnych systemów informatycznych przedsiębiorstwa. Utworzenie hurtowni danych zwalnia systemy transakcyjne od tworzenia raportów i umożliwia równoczesne korzystanie z różnych systemów BI. System BI generuje standardowe raporty lub wylicza kluczowe wskaźniki efektywności działania przedsiębiorstwa (Key Performance Indicators) na podstawie których stawia się hipotezy, po czym weryfikuje się je poprzez wykonywanie szczegółowych "przekrojów" danych. Do tego służą różnego rodzaju narzędzia analityczne. Techniki prezentacyjne dobierane są odpowiednio do potrzeb użytkownika. Aby uniknąć konieczności przeglądania gąszczu liczb, wizualizacja stanu aktualnego realizowana jest w postaci obrazkowej. Najczęściej spotykane odmiany systemów zaliczanych do BI to: systemy informowania kierownictwa (Executive Information Systems (EIS)); systemy wspomagania decyzji (Decision Support Systems (DSS)); systemy informacyjne zarządzania (Management Information Systems (MIS)). Business Intelligence (analityka biznesowa) to szerokie pojęcie, które można przedstawić jako proces przekształcania danych w informacje..
    Aby zdefiniować analitykę dla konta syntetycznego należy otworzyć konto, przejść na zakładkę Definicja analityki i wybrać Nowy (Definicja analityki). Pola: LP: oznacza poziomy analityki Słownik: wybór dostępnego słownika Typ: Księgowy X9?* - daje użytkownikowi najwięcej możliwości. X-litera 9-liczba ?-dowolny znak *-dowolna liczba dowolnych znaków Podobny*? – wybierając ten typ można użyć stałego elementu, który zawsze będzie tworzony na tym poziomie analityki (np.?404?, na analityce będzie zawsze w środku 404) Wyrażenie regularne - daje możliwość użycia algorytmu. Podobny SQL %_ -funkcja działa na poziomie zapytań SQL. %-dowolna liczba dowolnych znaków _-jeden dowolny znak Wzór segmentu: W tym miejscu definiujemy jak będzie wyglądał poziom analityki, (np.XX9*, czyli dwie litery cyfra i dowolny ciąg znaków, długość możemy zastrzec w polu Długość segmentu) Długość segmentu liczba znaków dla analityki Składnia nazwy pozwala na utworzenie nazwy konta na podstawie nazw innych poziomów analityki i konta syntetycznego. {0} nazwa konta syntetycznego, {1} nazwa konta poziomu 1 {2} nazwa konta poziomu 2 {NS} nazwa słownika mechanizm ten pozwala tworzyć analityki dla kont na podstawie cech. Etapy tworzenia analityki słownikowej dla kont księgowych na podstawie cechy: 1. Na początku należy w Narzędzia/Opcje/Księgowość/ Definicje Słowników Kont stworzyć nowy słownik, w tym celu należy wybrać Nowy (Definicja słownika). Następnie należy uzupełnić pole nazwę dla słownika oraz dodać elementy przez Nowy (Element słownika). Kolejny etap to stworzenie cechy, która będzie wykorzystana do budowania analityki konta np. cecha dla Dokumentów ewidencji. W tym celu należy wejść do Narzędzia /Opcje /Ewidencja Dokumentów/ Cechy/Dokumenty i wybrać Nowy (Definicja cechy). Jeśli jest to cecha dla dokumentów ewidencji należy ją podpiąć w konfiguracji do właściwej definicji dokumentu. Na cesze należy uzupełnić pole: Nazwa: Słownik Typ wartości wprowadzanej cechy: Referencyjna, Tabela danych referencyjnych: ElemSlownikow
    DEMO