Ponadto prosty program magazynowy powinien być elastyczny i móć dostsować się do zmieniajacych warunków i oczekiwań użytkowników. Najwyższej klasy kolektor danych firmy zebra (dawniej motorola) przystosowany do zaawansowanej pracy w warunkach magazynowych lub w przemyśle to mc9090. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. . Simple object access protocol (soap)) - protokół wywoływania zdalnego dostępu do obiektów, wykorzystujący xml do kodowania wywołań i najczęściej http lub rpc do ich przenoszenia, możliwe jest jednak wykorzystanie innych protokołów do transportu danych. Personalizacja układu menu dla poszczególnych grup użytkowników (ról) - za pomocą szablonu konfiguracyjnego xml. Drukowanie dokumentów z programu magazynowego wms net oparte zostało na bazie szablonów xml, które publikowane są na serwerze raportów sql. Zmiana szablonów wydruków dokumentów drukowanych przez system i eksportowanych do pdf - format szablonu xml - rdlc oraz szablony rdl zapisywane w serwerze raportów sql (reporting services) ponadto program posiada specjalny moduł personal designer za pomocą którego administrator może indywidualnie projektować układ menu oraz tabelę dla każdego użytkownika programu. Najbardziej znanymi platformami natywnie obsługującymi standardy xml, uddi i soap są net i java ee. W tym zakresie wykorzystujemy mechanizm reporting services bazy sql server oraz szablony xml opisujące sam raport. Dokumenty magazynowe w systemie wms net - dokumenty magazynowe rejestrują obrót magazynowy związany z zakupami, sprzedażą (dokumenty zewnętrzne) oraz obrotem wewnątrz firmy wynikające z przyjęciem, wydaniem lub zmianą magazynu. Wydanie do przepakowania rejestrowane jest przez dokument wydania wewnętrznego rw oznaczony statusem p. W tym zakresie wykorzystujemy mechanizm reporting services bazy sql server oraz szablony xml opisujące sam raport. Duży, graficzny wyświetlacz lcd informuje o stanie drukarki, pozwala łatwo kontrolować pracę. . Obniżyć koszty magazynowania
Aadministrator może zmienić następujące elementy: zmienić nazwy poszczególnych pozycji menu określić kolejność wyświetlania pozycji w ramach danej sekcji dodać nowe pozycje menu w danej sekcje usunąć istniejące określić czy dana pozycja ma być widoczna (może być zaprojektowana, ale ukryta dla użytkownika) określić czy dana pozycja ma być akywna (może być widoczna, ale nieaktywna) określić jaki moduł zostanie uruchomiony po wybraniu pozycji menu wybrać miniaturkę - ikonę - reprezentującą daną pozycję menu, brak określenia ikonki powoduje, że pozycja menu będzie wyłacznie tekstowa - opisowa. Program magazynowy do obsługi magazynu wysokiego składowania można zintegrować z systemem hermes sql poprzez wymianę kluczowych informacji na zasadzie online ponieważ program hermessql pracuje na bazie ms sql 2008 server tak samo jak program magazynowy. Aby firma ta działała profesjonalnie musi dysponować znacznym kapitałem i mieć dobrze rozwinięty system informacyjny, umożliwiający, m. . Komunikacja pomiędzy systemem wms oraz kolektorami odbywa się on-line poprzez sieć wifi. Dostępna jest także funkcje drukowania dokumentów. Po wyborze z menu kartoteka magazynowa w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje. Operator logistyczny zarządza łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów. Dzięki tej operacji następuje jednoznaczne przypisanie w systemie informatycznym towaru do miejsca lokalizacji. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Oprogramowanie www
Funkcja eksportu danych jest aktywna w zestawieniach oraz raportach, ale działa w różny sposób. Efektem eksportu danych jest przekazanie wyników do innych formatów np. excel, word czy pdf . RAPORTY Eksport danych uzyskanych w wyniku działania raportu polega na wybraniu w górnym pasku formatu danych oraz zapisaniu utworoznego pliku. Dostępne sa formaty Excel XLS, Word DOC, Acrobat Reader PDF ZESTAWIENIA Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. eksport danych XLS excel PDF word.
Kolektor danych ZEBRA (Motorola) MC3100, oparty na nowej architekturze Motorola Mobility Platform Architecture 2.0, zapewnia wysoką moc przetwarzania, zaawansowane możliwości rejestrowania danych oraz wyjątkową ergonomię. Dostępny w różnych konfiguracjach, wyposażony w nowe i ulepszone funkcje, spełni wysokie wymagania szerokiej gamy przedsiębiorstw. Najważniejsze z z cech kolektora danych MC3100: Motorola MAX Rugged zapewnia niezawodne działanie w każdych warunkach. MC3100 spełnia normy International Electrotechnical Commission dotyczące odporności na wstrząsy oraz klas uszczelnienia. Motorola MAX Sensor to interaktywna technologia czujnikowa do wykrywania ruchu. Obejmuje dynamiczną orientację ekranu, efektywne zarządzanie zasilaniem, wykrywanie upadków i rejestrowanie zdarzeń. W rezultacie MC3100 może szybko i elastycznie adaptować się do każdej sytuacji, umożliwiając jednoczesne oszczędzanie baterii. Motorola MAX Data Capture oferuje zaawansowane, laserowe skanowanie, umożliwiając odczytywanie wszystkich kodów kreskowych 1D, nawet niewyraźnych lub uszkodzonych. Można również wykorzystać najnowocześniejszą technologię przetwarzania obrazu do odczytywania kodów kreskowych 1D i 2D. Funkcje te są wspomagane przez system oświetlania i celowania, który pozwala na szybkie, wielokierunkowe skanowanie, eliminując konieczność dostosowywania położenia czytnika do kodu kreskowego. Motorola Mobility Platform Architecture 2.0 umożliwia bezproblemową integrację urządzenia z istniejącym środowiskiem IT przez łatwe i ekonomiczne przenoszenie aplikacji z innych komputerów mobilnych Motoroli. Ponadto dzięki zgodności wstecznej można używać modelu MC3100 w połączeniu z akcesoriami do komputera mobilnego MC3000.Kolektor danych MC3100
Zakładka UWAGI to możliwość wprowadzenia do dokumentu dodatkowych uwag – komentarzy. Nowa uwaga – komentarz dopisywana jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij, aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy uwaga ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł uwagi. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza.
Opcja ta dostępna jest jedynie w ustawieniach wirtualnych serwerów i katalogów. Nie jest dostępna dla całego serwera IIS7. Zaznaczenie checkboxu oznacza, że dla danego obiektu dozwolony będzie jedynie dostęp przez HTTPS. Aby opcja była aktywna, obiekt musi być wcześniej skonfigurowany tak, żeby istniało powiązanie (binding) z HTTPS.
Ponadto prosty program magazynowy powinien być elastyczny i móć dostsować się do zmieniajacych warunków i oczekiwań użytkowników. Najwyższej klasy kolektor danych firmy zebra (dawniej motorola) przystosowany do zaawansowanej pracy w warunkach magazynowych lub w przemyśle to mc9090. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. . Simple object access protocol (soap)) - protokół wywoływania zdalnego dostępu do obiektów, wykorzystujący xml do kodowania wywołań i najczęściej http lub rpc do ich przenoszenia, możliwe jest jednak wykorzystanie innych protokołów do transportu danych. Personalizacja układu menu dla poszczególnych grup użytkowników (ról) - za pomocą szablonu konfiguracyjnego xml. Drukowanie dokumentów z programu magazynowego wms net oparte zostało na bazie szablonów xml, które publikowane są na serwerze raportów sql. Zmiana szablonów wydruków dokumentów drukowanych przez system i eksportowanych do pdf - format szablonu xml - rdlc oraz szablony rdl zapisywane w serwerze raportów sql (reporting services) ponadto program posiada specjalny moduł personal designer za pomocą którego administrator może indywidualnie projektować układ menu oraz tabelę dla każdego użytkownika programu. Najbardziej znanymi platformami natywnie obsługującymi standardy xml, uddi i soap są net i java ee. W tym zakresie wykorzystujemy mechanizm reporting services bazy sql server oraz szablony xml opisujące sam raport. Dokumenty magazynowe w systemie wms net - dokumenty magazynowe rejestrują obrót magazynowy związany z zakupami, sprzedażą (dokumenty zewnętrzne) oraz obrotem wewnątrz firmy wynikające z przyjęciem, wydaniem lub zmianą magazynu. Wydanie do przepakowania rejestrowane jest przez dokument wydania wewnętrznego rw oznaczony statusem p. W tym zakresie wykorzystujemy mechanizm reporting services bazy sql server oraz szablony xml opisujące sam raport. Duży, graficzny wyświetlacz lcd informuje o stanie drukarki, pozwala łatwo kontrolować pracę. . Obniżyć koszty magazynowania
Aadministrator może zmienić następujące elementy: zmienić nazwy poszczególnych pozycji menu określić kolejność wyświetlania pozycji w ramach danej sekcji dodać nowe pozycje menu w danej sekcje usunąć istniejące określić czy dana pozycja ma być widoczna (może być zaprojektowana, ale ukryta dla użytkownika) określić czy dana pozycja ma być akywna (może być widoczna, ale nieaktywna) określić jaki moduł zostanie uruchomiony po wybraniu pozycji menu wybrać miniaturkę - ikonę - reprezentującą daną pozycję menu, brak określenia ikonki powoduje, że pozycja menu będzie wyłacznie tekstowa - opisowa. Program magazynowy do obsługi magazynu wysokiego składowania można zintegrować z systemem hermes sql poprzez wymianę kluczowych informacji na zasadzie online ponieważ program hermessql pracuje na bazie ms sql 2008 server tak samo jak program magazynowy. Aby firma ta działała profesjonalnie musi dysponować znacznym kapitałem i mieć dobrze rozwinięty system informacyjny, umożliwiający, m. . Komunikacja pomiędzy systemem wms oraz kolektorami odbywa się on-line poprzez sieć wifi. Dostępna jest także funkcje drukowania dokumentów. Po wyborze z menu kartoteka magazynowa w pulpicie nawigacyjnym wyświetlają się szczegółowe pozycje. Operator logistyczny zarządza łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów. Dzięki tej operacji następuje jednoznaczne przypisanie w systemie informatycznym towaru do miejsca lokalizacji. Obsługa magazynu wysokiego składowania opiera się na pomocniczych kartotekach miejsc adresowych (miejsca składowania) w których przechowywany jest towar. Zastosowanie takich procedur ma uzasadnienie wszędzie tam, gdzie występują rozbudowane magazyny i znaczeniem kluczowym do sprawnego zarządzania masą towarową staje się wiedza nie ile mamy towaru w zapasie, ale gdzie się on znajduje. Program ewidencjonuje towar w układzie ilościowo wartościowym albo tylko ilościowym. Na bieżąco udostępnia informację o stanach: bieżącym dostępnym ilości zamówień od odbiorców rezerwacji ilościach zamówień do dostawców i wielu innych. . Oprogramowanie www
Funkcja eksportu danych jest aktywna w zestawieniach oraz raportach, ale działa w różny sposób. Efektem eksportu danych jest przekazanie wyników do innych formatów np. excel, word czy pdf . RAPORTY Eksport danych uzyskanych w wyniku działania raportu polega na wybraniu w górnym pasku formatu danych oraz zapisaniu utworoznego pliku. Dostępne sa formaty Excel XLS, Word DOC, Acrobat Reader PDF ZESTAWIENIA Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. eksport danych XLS excel PDF word.
Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach.. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji.
Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach.. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. program magazynowy IIS, WMS .
Funkcja eksportu danych jest aktywna w zestawieniach oraz raportach, ale działa w różny sposób. Efektem eksportu danych jest przekazanie wyników do innych formatów np. excel, word czy pdf. RAPORTY Eksport danych uzyskanych w wyniku działania raportu polega na wybraniu w górnym pasku formatu danych oraz zapisaniu utworoznego pliku. Dostępne sa formaty Excel XLS, Word DOC, Acrobat Reader PDF   ZESTAWIENIA Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. 
Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach.. Funkcja eksportu danych jest aktywna w kartotekach oraz raportach. Eksport danych jest uruchamiany przez przycisk w dolnym pasku ekranu. Program dysponuje funkcją eksportu danych do pliku w wybranym formacie. Po wybraniu polecenia wyświetlana jest lista parametrów eksportu danych. W parametrach wyboru zakresu eksportowanych danych domyślnie aktywny jest parametr EKSPORT TABELI GŁÓWNEJ. W grupie parametrów określających format pliku docelowego, Operator może wybrać właściwy parametr (format pliku) przez kliknięcie. Układ danych w plikach tekstowych jest definiowany przez parametry PIONOWO i POZIOMO. Wykonanie eksportu danych wymaga potwierdzenia polecenia WYKONAJ. Podczas eksportu danych w dolnym pasku tabeli danych jest wyświetlany komunikat o wykonywanej funkcji. eksport danych do plików excel pdf html xml.
Kolektor danych ZEBRA (Motorola) MC3100, oparty na nowej architekturze Motorola Mobility Platform Architecture 2.0, zapewnia wysoką moc przetwarzania, zaawansowane możliwości rejestrowania danych oraz wyjątkową ergonomię. Dostępny w różnych konfiguracjach, wyposażony w nowe i ulepszone funkcje, spełni wysokie wymagania szerokiej gamy przedsiębiorstw. Najważniejsze z z cech kolektora danych MC3100: Motorola MAX Rugged zapewnia niezawodne działanie w każdych warunkach. MC3100 spełnia normy International Electrotechnical Commission dotyczące odporności na wstrząsy oraz klas uszczelnienia. Motorola MAX Sensor to interaktywna technologia czujnikowa do wykrywania ruchu. Obejmuje dynamiczną orientację ekranu, efektywne zarządzanie zasilaniem, wykrywanie upadków i rejestrowanie zdarzeń. W rezultacie MC3100 może szybko i elastycznie adaptować się do każdej sytuacji, umożliwiając jednoczesne oszczędzanie baterii. Motorola MAX Data Capture oferuje zaawansowane, laserowe skanowanie, umożliwiając odczytywanie wszystkich kodów kreskowych 1D, nawet niewyraźnych lub uszkodzonych. Można również wykorzystać najnowocześniejszą technologię przetwarzania obrazu do odczytywania kodów kreskowych 1D i 2D. Funkcje te są wspomagane przez system oświetlania i celowania, który pozwala na szybkie, wielokierunkowe skanowanie, eliminując konieczność dostosowywania położenia czytnika do kodu kreskowego. Motorola Mobility Platform Architecture 2.0 umożliwia bezproblemową integrację urządzenia z istniejącym środowiskiem IT przez łatwe i ekonomiczne przenoszenie aplikacji z innych komputerów mobilnych Motoroli. Ponadto dzięki zgodności wstecznej można używać modelu MC3100 w połączeniu z akcesoriami do komputera mobilnego MC3000.Kolektor danych MC3100
Zakładka UWAGI to możliwość wprowadzenia do dokumentu dodatkowych uwag – komentarzy. Nowa uwaga – komentarz dopisywana jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij, aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy uwaga ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł uwagi. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza.
Opcja ta dostępna jest jedynie w ustawieniach wirtualnych serwerów i katalogów. Nie jest dostępna dla całego serwera IIS7. Zaznaczenie checkboxu oznacza, że dla danego obiektu dozwolony będzie jedynie dostęp przez HTTPS. Aby opcja była aktywna, obiekt musi być wcześniej skonfigurowany tak, żeby istniało powiązanie (binding) z HTTPS.
Sekcja Kartoteki klientów i Klienci potencjalni wyświetla rejestr wszystkich wprowadzonych przez zalogowanego użytkownika kartotek potencjalnych klientów. W rejestrze aktywne są funkcje: dopisania, edycji i podglądu kartoteki. Formatka dopisania składa się z sześciu zakładek: Dane ewidencyjne, Opis, Miejsce zatrudnienia, Cechy, Notatki, Załączniki. W pierwszej zakładce DANE EWIDENCYJNE podajemy podstawowe dane nowego klienta: w pierwszym polu należy zaznaczyć czy kartoteka ma być aktywna (pole domyślnie zaznaczone), w drugim polu Rodzaj klienta domyślnie jest wybrana wartość Potencjalny. Status klienta wybieramy z listy rozwijanej. Następnie podajemy dane klienta: nazwę skróconą, nazwę pełną, typ działalności wybieramy z listy rozwijanej, opis działalności, kod APE, ulica, kod i miejscowość, wybieramy z list rozwijanych: kraj, departament i region. A także dane do kontakt: źródło kontakt, imię, nazwisko, stanowisko, telefon, telefon komórkowy, fax, e-mail i www. .
Funkcja - przycisk UWAGI umożliwia wpisanie dodatkowych informacji czy notatek. Pojawiają się tutaj również informacje dodatkowe wprowadzone podczas rejestracji przez stronę www. Istnieje możliwość dopisania nowych notatek. Nowy komentarz – notatka dopisywany jest przez kliknięcie wiersza z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu zaznaczamy czy notatka ma być aktywna. W kolejnych polach wpisujemy Kod oraz Tytuł oraz treść notatki. Pole Uwagi to miejsce na wpisanie dowolnego komentarza. Zatwierdzenie wprowadzonych danych wymaga użycia kombinacji klawiszy Shift>Enter>. .
Dokumenty grupowane są według numeru sprawy. W lewym oknie wyświetlane jest zestawienie spraw, w prawym – szczegóły wybranej, zaznaczonej przez kliknięcie sprawy. Sprawy zaznaczone są kolorem żółtym. W menu aktywna jest funkcja filtrowania dla pól wyświetlonych w zestawieniu. Dokumenty oznaczone jako usunięte nie są fizycznie kasowe, ale oznaczane specjalnym statusem oznaczającym sprawy i dokumenty w danym momencie jako nieważne. Menu wyświetla zestawienie dokumentów przeniesionych do archiwum - jest to wydzielona z abzy grupa dokumentów oznaczonych specjalnym identyfikatorem.
Rejestr ZESTAWIENIA DOKUMENTÓW zawiera wszystkie archiwizowane dokumenty z każdym stanem i statusem. Dokumenty są wyświetlane z ostatnich 3 misięcy, ale zapomocą funkcji w prawym grónym rogu ekranu można określić dowolny przedział czasowy zestawienia dokumentów. W zestawieniu aktywna jest funkcja archiwizowania sprawy. Przeniesienie sprawy do archiwum wymaga zapisania znacznika w polu ARCHIWUM. Usunięcie znacznika nadaje sprawie status sprawy bieżącej. Dane wyświetlane w zestawieniu mozna filtrować za pomocą standardowych funkcji np. wg nadawców, adresatów, numerów spraw. Ponadto można grupować wg dowolnego kryterium, np., pogrupowac dokumenty wg oddziałów czy rodzajów. .
Funkcja MENU pozwala na skonfigurowanie indywidualnego MENU dla wybranego pracownika. Po uruchomieniu funkcji pojawi się formularz dopisania pozycji menu. Aby do wybranego pracownika dopisać nową pozycje menu należy klikną na wierszu z komunikatem Kliknij aby dodać nowy wiersz. W pierwszym polu należy wybrać z listy rozwijanej pozycje menu, w kolejnym zaznaczyć czy pozycja ma być aktywna, w kolejnym polu zapisywany jest automatycznie opisu dopisywanego menu. Wprowadzone informacje należy zatwierdzić korzystając z kombinacji klawiszy Shift Enter. Modyfikacja informacji w polach wymaga dwukrotnego kliknięcia na wybrane pole. Po wprowadzeniu modyfikacji, zapisanie informacji wymaga użycia kombinacji klawiszy SHIIFT ENTER. W menu aktywna jest funkcja usuwania. W celu usunięcia wprowadzonej pozycji menu należy wybraną pozycję zaznaczyć przez kliknięcie myszką na pozycji. Wybrany wiersz zostaje podświetlony. Użycie klawisza Delete> usuwa zaznaczoną pozycję. .Konfigurajca MENU pracownika
Kartoteka maszyn i urządzeń w zakładce DANE UZUPEŁNIAJĄCE pozwala na wprowadzani informacji o roku produkcji, okresie gwarancji, oznacznieu okresy przeglądów i jednostek przeglądów (dzień, miesiąc, rok), data zakupu urządzenia lub maszyny, data uruchomienia, określenie maksymalnej daty eksploatacji, cena ewidencyjna wraz z określenie waluty, ilości sztuk. Ponadto oznacznie czy dana kartoteka podlega legalizacji oraz czy jest aktywna. Istnieje możliwość uzupełnienia opsiu o dowolne uwagi - komentarz.Dane uzupełniające
Menu NUMERACJA wyświetla listę typów dokumentów rejestrowanych w programie. W rejestrze aktywna jest funkcja dopisania pozycji oraz modyfikacji tabelarycznej. Pola kartoteki: AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji kartoteki, OPIS – opis pozycji, PRZED – dwa pierwsze znaki numeru dokumentu. NUMER – numer ostatniego dokumentu zapisanego w programie. PO – typ dokumentu, zapisywany w numerze dokumentu po numerze kolejnym. ROK TERMIN DO – data, do której obowiązuje numeracja. Przy wystawieniu dokumentu w okresie niezdefiniowanym w tabeli, automatycznie w programie zostaje dopisany wiersz dotyczący nowej numeracji dokumentów. Dotyczy to np. numeracji w nowym roku kalendarzowym.
Menu NUMERACJA wyświetla listę typów dokumentów rejestrowanych w programie. W rejestrze aktywna jest funkcja dopisania pozycji oraz modyfikacji tabelarycznej. Pola kartoteki: AKTYWNE – znacznik aktywności pozycji kartoteki, OPIS – opis pozycji, PRZED – dwa pierwsze znaki numeru dokumentu. NUMER – numer ostatniego dokumentu zapisanego w programie. PO – typ dokumentu, zapisywany w numerze dokumentu po numerze kolejnym. ROK TERMIN DO – data, do której obowiązuje numeracja. br/>Przy wystawieniu dokumentu w okresie niezdefiniowanym w tabeli, automatycznie w programie zostaje dopisany wiersz dotyczący nowej numeracji dokumentów. Dotyczy to np. numeracji w nowym roku kalendarzowym. .Numeracja dokumentów i kartotek
    DEMO