import kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql
Dane kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady przygotowywania plików excel W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Wymagane kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.

Zmiany w programie enova wersja 9.0.4685 z dnia 2012-10-30.
Członkowie i szkolenia Zmiana funkcjonalności Grupa szkoleniowa - formularz uczestnika. Poprawiono działanie pola Zaliczone. Jego odznaczenie powoduje wyczyszczenie wartości w polach 'Ocena końcowa' i 'Data zaliczenia' Handel Zmiana funkcjonalności Umożliwiono dodanie towaru jako produktu w Operacji/technologii. Dotychczas możliwe było dodawanie tylko produktów.Umożliwiono dodawanie towaru (nie produktu) jako pozycji zlecenia produkcyjnego. Poprawione funkcje Zmodyfikowano działanie systemu w zakresie wystawiania korekt w różnych datach. Przykładowo dla dokumentów ZK/PZ korekty powinny działać wg poniższego scenariusza: Jeśli ZK jest z datą 1. i datą wpływu 10. (PZ z datą 10.), to KZK wystawiona 5. spowoduje ustawienie daty KPZN na 10. W takiej sytuacji nie można zmienić daty na KPZN na wcześniejszą niż 10. (czyli daty PZ). Jeśli KZK będzie wystawiona po 10., np. 16, to KZK oraz KPZ będą miały domyślnie datę 16. Kadry Płace Zmiana funkcjonalności W wydruku 'Oświadczenie ZUS Np-7' została uzupełniona część III. Informacja o niezdolności do pracy. W związku z powyższym wydruk został przeniesiony z pozycji Drukarka | Dokumenty | ZUS i będzie generowany z poziomu otwartej nieobecności chorobowej. Poprawione funkcje Zmodyfikowano algorytm naliczania limitu urlopu wypoczynkowego w przypadku, gdy przez część okresu osoba była zatrudniona jako pracownik tymczasowy. Przykład Pracownik był zatrudniony w okresie 2012-03-06...2012-06-05 jako pracownik tymczasowy, za ten okres został naliczony limit urlopu wypoczynkowego tymczasowego i został wypłacony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy tymczasowy. Następnie z pracownikiem została zawarta zwykła umowa o pracę na okres 2012-06-06...2012-12-31. Program naliczał limit urlopu wypoczynkowego za okres 2012-06-06...2012-12-31 w wymiarze 17 dni zamiast 12 dni. Przy naliczaniu limitu urlopu wypoczynkowego niepotrzebnie był uwzględniany okres zatrudnienia jako pracownik tymczasowy. Zmodyfikowano wykazywanie liczby dnia zasiłkowych na RSA. W przypadku wykazywania wyrównania świadczenia chorobowego na deklaracji DRA oraz przy włączonym parametrze 'Do korygowania wartości elementów używaj mechanizmu "storno"' liczba dni zasiłkowych na RSA nie była wykazywana.W kartotece pracownika dodano zakładkę Dokumenty dodatkowe dla baz danych konwertowanych. W wersji 9.0 zakładka dodawała się tylko na nowych bazach danych.Zmodyfikowano wydruk ZUS Z-3. Poprawiono wykazywanie wynagrodzenie chorobowego w punkcie 6 oraz zasiłku chorobowego w punkcie 7, w przypadku modyfikacji wypłat przy pomocy korekty nieobecności lub oznaczenia wypłaty do przeliczenia.Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie wystawienia oświadczenia PIT-2 i PIT-3 oraz przypisaniu pracownika do struktury organizacyjnej.1. Umożliwiono konwersję bazy do wersji 9.0.4668. Problem pojawiał się w przypadku usunięcia z bazy definicji standardowych elementów: Dodatek stażowy (guid 71a2fac0-4f66-43a5-9e25-13c97f8e4a00) Premia procentowa (guid 35c29464-e2c4-4182-8944-1ddf87dff9ab) Premia (guid c9c3dc52-be71-4b8f-b89b-728d83cd4a9a ) Dodatek funkcyjny (guid df97dc0b-2cb9-47b3-b8f0-81ce39934a06) 2. Umożliwiono naliczanie wypłat. Problem był związany z usunięciem jednego z wyżej wymienionych standardowych definicji elementów. Zmodyfikowano wydruk Ewidencja pracowników | Zajęcia wynagrodzenia. Jeżeli na zajęciu wynagrodzenia nie było uzupełnionego pola Komornik, to nie było możliwości wykonania wydruku.Dodatek Soneta.Uczelnia. Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie przypisania pracownika do Grupy zaszeregowania.Rozwiązano problem z wyświetlaniem zakładki "Cechy" na formularzu Umowy. Po konwersji należy jednorazowo włączyć zakładkę cechy na umowie poprzez Widok | Pokaż cechy.Zmodyfikowano generowanie załączników RCA dla właściciela i osoby współpracującej przebywających na urlopie macierzyńskim. Na deklaracji DRA właściciela rozliczającego się wraz z pracownikami, niepotrzebnie generował się załącznik RCA z kodem 1240.Zmodyfikowano wydruk Podsumowanie list płac. Przy zaznaczeniu parametru "Tylko podsumowanie" na NIE, na każdej stronie wydruku pojawiała się informacja o numerach wszystkich list płac, zamiast numeru danej listy. Kasa Zmiana funkcjonalności Przelewy: Czynność 'Zmień parametry przelewów' dostosowano również dla przelewów walutowych. Poprawione funkcje EŚP/Windykacja należności: Podczas generowania dokumentu wezwanie do zapłaty z listy windykacji należności pomijane są należności rozliczone. W poprzednich wersjach podczas generowania wezwania dla wszystkich zaznaczonych należności, były pobierane do dokumentu z zerowymi wartościami należności rozliczone.Różnice kursowe i Różnice kursowe MW: Na wydrukach dokumentu Różnic Kursowych poprawiono prezentację wartości kwot w kolumnach do dwóch miejsc po przecinku oraz poszerzono kolumnę Numer dokumentu. Dla dokumentu Różnic Kursowych MW na wydruku dodano sumę i podsumę wartości.Płatności na dokumencie: Poprawiono błąd, który objawiał się nieodświeżaniem sta

    import danych z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql
    Wgrywanie danych z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików Excel XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.

    import kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql
    Wgrywanie kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.

    import kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql. Dane kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady przygotowywania plików excel W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Wymagane kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.
    Zmiany w programie enova wersja 9.0.4685 z dnia 2012-10-30.. Członkowie i szkolenia Zmiana funkcjonalności Grupa szkoleniowa - formularz uczestnika. Poprawiono działanie pola Zaliczone. Jego odznaczenie powoduje wyczyszczenie wartości w polach 'Ocena końcowa' i 'Data zaliczenia' Handel Zmiana funkcjonalności Umożliwiono dodanie towaru jako produktu w Operacji/technologii. Dotychczas możliwe było dodawanie tylko produktów.Umożliwiono dodawanie towaru (nie produktu) jako pozycji zlecenia produkcyjnego. Poprawione funkcje Zmodyfikowano działanie systemu w zakresie wystawiania korekt w różnych datach. Przykładowo dla dokumentów ZK/PZ korekty powinny działać wg poniższego scenariusza: Jeśli ZK jest z datą 1. i datą wpływu 10. (PZ z datą 10.), to KZK wystawiona 5. spowoduje ustawienie daty KPZN na 10. W takiej sytuacji nie można zmienić daty na KPZN na wcześniejszą niż 10. (czyli daty PZ). Jeśli KZK będzie wystawiona po 10., np. 16, to KZK oraz KPZ będą miały domyślnie datę 16. Kadry Płace Zmiana funkcjonalności W wydruku 'Oświadczenie ZUS Np-7' została uzupełniona część III. Informacja o niezdolności do pracy. W związku z powyższym wydruk został przeniesiony z pozycji Drukarka | Dokumenty | ZUS i będzie generowany z poziomu otwartej nieobecności chorobowej. Poprawione funkcje Zmodyfikowano algorytm naliczania limitu urlopu wypoczynkowego w przypadku, gdy przez część okresu osoba była zatrudniona jako pracownik tymczasowy. Przykład Pracownik był zatrudniony w okresie 2012-03-06...2012-06-05 jako pracownik tymczasowy, za ten okres został naliczony limit urlopu wypoczynkowego tymczasowego i został wypłacony ekwiwalent za urlop wypoczynkowy tymczasowy. Następnie z pracownikiem została zawarta zwykła umowa o pracę na okres 2012-06-06...2012-12-31. Program naliczał limit urlopu wypoczynkowego za okres 2012-06-06...2012-12-31 w wymiarze 17 dni zamiast 12 dni. Przy naliczaniu limitu urlopu wypoczynkowego niepotrzebnie był uwzględniany okres zatrudnienia jako pracownik tymczasowy. Zmodyfikowano wykazywanie liczby dnia zasiłkowych na RSA. W przypadku wykazywania wyrównania świadczenia chorobowego na deklaracji DRA oraz przy włączonym parametrze 'Do korygowania wartości elementów używaj mechanizmu "storno"' liczba dni zasiłkowych na RSA nie była wykazywana.W kartotece pracownika dodano zakładkę Dokumenty dodatkowe dla baz danych konwertowanych. W wersji 9.0 zakładka dodawała się tylko na nowych bazach danych.Zmodyfikowano wydruk ZUS Z-3. Poprawiono wykazywanie wynagrodzenie chorobowego w punkcie 6 oraz zasiłku chorobowego w punkcie 7, w przypadku modyfikacji wypłat przy pomocy korekty nieobecności lub oznaczenia wypłaty do przeliczenia.Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie wystawienia oświadczenia PIT-2 i PIT-3 oraz przypisaniu pracownika do struktury organizacyjnej.1. Umożliwiono konwersję bazy do wersji 9.0.4668. Problem pojawiał się w przypadku usunięcia z bazy definicji standardowych elementów: Dodatek stażowy (guid 71a2fac0-4f66-43a5-9e25-13c97f8e4a00) Premia procentowa (guid 35c29464-e2c4-4182-8944-1ddf87dff9ab) Premia (guid c9c3dc52-be71-4b8f-b89b-728d83cd4a9a ) Dodatek funkcyjny (guid df97dc0b-2cb9-47b3-b8f0-81ce39934a06) 2. Umożliwiono naliczanie wypłat. Problem był związany z usunięciem jednego z wyżej wymienionych standardowych definicji elementów. Zmodyfikowano wydruk Ewidencja pracowników | Zajęcia wynagrodzenia. Jeżeli na zajęciu wynagrodzenia nie było uzupełnionego pola Komornik, to nie było możliwości wykonania wydruku.Dodatek Soneta.Uczelnia. Poprawiono błąd pojawiający się przy próbie przypisania pracownika do Grupy zaszeregowania.Rozwiązano problem z wyświetlaniem zakładki "Cechy" na formularzu Umowy. Po konwersji należy jednorazowo włączyć zakładkę cechy na umowie poprzez Widok | Pokaż cechy.Zmodyfikowano generowanie załączników RCA dla właściciela i osoby współpracującej przebywających na urlopie macierzyńskim. Na deklaracji DRA właściciela rozliczającego się wraz z pracownikami, niepotrzebnie generował się załącznik RCA z kodem 1240.Zmodyfikowano wydruk Podsumowanie list płac. Przy zaznaczeniu parametru "Tylko podsumowanie" na NIE, na każdej stronie wydruku pojawiała się informacja o numerach wszystkich list płac, zamiast numeru danej listy. Kasa Zmiana funkcjonalności Przelewy: Czynność 'Zmień parametry przelewów' dostosowano również dla przelewów walutowych. Poprawione funkcje EŚP/Windykacja należności: Podczas generowania dokumentu wezwanie do zapłaty z listy windykacji należności pomijane są należności rozliczone. W poprzednich wersjach podczas generowania wezwania dla wszystkich zaznaczonych należności, były pobierane do dokumentu z zerowymi wartościami należności rozliczone.Różnice kursowe i Różnice kursowe MW: Na wydrukach dokumentu Różnic Kursowych poprawiono prezentację wartości kwot w kolumnach do dwóch miejsc po przecinku oraz poszerzono kolumnę Numer dokumentu. Dla dokumentu Różnic Kursowych MW na wydruku dodano sumę i podsumę wartości.Płatności na dokumencie: Poprawiono błąd, który objawiał się nieodświeżaniem sta
    import danych z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql. Wgrywanie danych z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików Excel XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.
    import kartotek z pliku XLS - wgrywanie z excela - excel2eql. Wgrywanie kartotek z plików excela do bazy MS SQL 2008 server Programy z firmy SoftwareStudio Sp. z o.o. wykorzystają standardowo jako bazę danych Microsoft SQL 2008 server. Ponieważ w trakcie wdrożeń oraz zwykłej eksploatacji systemu pojawiają się potrzeby szybkiej aktualizacji lub uzupełniania danych dostępny może być moduł za pomocą którego można w łatwy sposób wgrywać nowe kartoteki do bazy lub aktualizować istniejące zapisy bezpośrednio z plików w formacie MS Excel – pliki z rozszerzeniem XLS. Zasady tworzenia plików XLS W celu prawidłowego wgrywania danych do bazy SQL programów SoftwareStudio należy przygotować pliki w formacie XLS wg następujących zasad: Nazwa pliku zawierająca dane do wgrania kartotek może być dowolna, ale format pliku musi być XLS Plik Excela musi zawierać zakładkę z której będą pobierane dane o nazwie Arkusz1 W pierwszym wierszu tabeli należy podać nazwy kolumn zgodne z aktualną strukturą tabel SQL (w tym celu należy sprawdzić aktualną konfigurację i dokumentację danej wersji używanego programu) Kolejne wiersze tabeli muszą zawierać dane jakie mają być przegrane do bazy programu Wiersze muszą zwierać dane zgodne z formatami przyjętymi przez bazę SQL. W szczególności należy prawidłowo podawać dane dla kolumn logicznych typu TAK lub NIE, data kolumny numeryczne np. ceny. Kolumny logiczne 0 oznacza NIE, 1 oznacza TAK o Data w formacie YYYY-MM-DD o Wartości podawać w formacie tylko cyfry, miejsca dziesiętne oddzielone przecinkiem Można w dowolny sposób formatować graficznie kolumny, kolorować oraz wprowadzać komentarze Nie wolno podawać nazw kolumn w tabeli, których nie ma w bazie SQL – dane się nie przegrają Strona kodowa polskich znaków diakrytycznych Windows 1250 Standardowo można wgrywać dane dotyczące kartotek asortymentowych (tabela knaso) oraz kontrahentów (tabela knkon) Ważne kolumny W trakcie wgrywania danych, a w szczególności wykonywania aktualizacji zapisów w bazie SQL (metoda UPDATE) niektóre kolumny są obowiązkowe, aby cały proces został prawidłowo wykonany Tabela KNASO PRX – 3 znakowy identyfikator do wydzielenia rodzaju wgrywanej kartoteki, np. TH towary handlowe, CZE części, USL usługi MAGAZYN – 5 znakowy identyfikator symbolu magazynu, jeżeli nie jest wykorzystywany to należy podać MG INDEKS – identyfikator danego artykułu, razem z kodem PRX i symbolem magazynu wymuszają unikalność zapisu w bazie tzn. nie można dopisać 2 kartotek o tym samym indeksie w ramach grupy PRX i tego samego magazynu Tabela KNKON ACH – 1 znakowy identyfikator rozróżniający kontrahentów np. K – klient, P – pracownik, S – spedytor, R – partner Import kartotek z pliku Excela XLS W celu wgrania nowych kartotek towarowych z pliku Excela należy podać (wskazać) plik do wgrania oraz wybrać typ danych do wgrania: Asortyment – wgrywanie danych do tabeli KNASO – dotyczy asortymentu, części zamiennych, usług itp. Kontrahenci – wgrywanie danych do tabeli KNKON – dotyczy klientów, pracowników, partnerów, spedytorów itp. Jeżeli jakaś pozycja (lub więcej pozycji) nie może zostać prawidłowo wgrane do bazy to zostanie wyświetlona lista takich pozycji w postaci polecenie SQL, za jego pomocą można próbować diagnozować przyczyny. Odrzucone zostają także wszystkie rekordy nie spełniające wymagań zgodności bazy np. jeżeli wiersz w tabeli Excela zawiera cenę mniejszą od zera to taki wiersz nie zostanie wgrany do bazy. Import nowych kartotek przeprowadza się standardowo na początku wdrożenia przegrywając dane ze starego systemu. Można także wgrywać dane otrzymywane w formie nowych katalogów od dostawców, jednak inną częstą czynnością jest opcja uzupełniania – aktualizacji danych w bazie. Kartoteki można oczywiście modyfikować za pomocą formularzy dostępnych z poziomu programu, ale w przypadku wielu zmian szybsze i łatwiejsze może być przygotowanie odpowiedniego arkusza Excela i uruchomienie procedury aktualizacji danych. W celu określenia dla jakiego wiersza dane mają być przegrywane program stosuje identyfikację na podstawie unikalnych identyfikatorów.
    Program magazynowy WMS do sprawnej pracy wymaga systemu Operacyjny Windows XP Professional, Windows Vista business z zainstalowanymi aktualizacjami lub Windows 7. Nie są wspierane wcześniejsze systemy Operacyjne Microsoftu oraz dystrybucje Linux. Generalnie stacja robocza posiadająca przeglądarkę internetową IE w wersji 7.0 lub nowsza (http://www.microsoft.com/poland/windows/products/winfamily/ie/default.mspx ) oraz rozdzielczość większa niż 1024 x768 lub ma zainstalowaną wersję bibliotek Framework 3.5 spełnia wymagania do korzystania z aplikacji WMS. W przypadku rozwiązań terminalowych (aplikacje działające na terminalach radiowych) istotne wymagania są po stronie serwera terminali, urządzenia natomiast powinny móc łączyć się z serwerem po protokole RDP (zalecana wersja systemu Windows Mobile.
    System Operacyjny Windows XP Professional, Windows Vista business z zainstalowanymi aktualizacjami ;Przeglądarka internetowa IE w wersji 7.0 lub nowsza; http://www.microsoft.com/poland/windows/products/winfamily/ie/default.mspx rozdzielczość większa niż 1024 x768 .
    Program Sage Symfonia ułatwia ewidencjonowanie, aktualizację, inwentaryzację i umarzanie środków trwałych, niskocennych składników majątku oraz wartości niematerialnych i prawnych. Prowadzi ewidencję miejsc użytkowania środków i ich części składowych. Pełna obsługa środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych; obsługa niskocennych składników majątku; automatyczne wyznaczanie odpisów amortyzacyjnych; aktualizacja wyceny wartości środków trwałych; prowadzenie księgi ewidencji środków trwałych; wyznaczanie planu amortyzacji w różnych układach; automatyczne tworzenie dokumentów: OT, PT, LT, MT, WT, LC, związanych z przyjęciem, przekazaniem, likwidacją i sprzedażą środków trwałych; historia środka trwałego - wszystkie Operacje od zakupu środka trwałego aż do jego likwidacji.
    Wprowadzanie i zmiana treści w Joomla! to dwa kroki: wpisz i opublikuj!. Teksty i obrazy umieszczasz w serwisie za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej. Nie potrzebujesz znać jakiegokolwiek języka programowania - wystarczy Ci umiejętność pisania na komputerze!.Prosta aktualizacja treści
    DEMO