Czego nie robić w firmie, aby...

Wyniki badań zostały oparte na ankietach przeprowadzonych wśród ponad 2000 pracowników i informatyków w 10 krajach. Wyniki badań opisują jak zachowują się pracownicy w dobie konsumeryzacji i w miarę jak przedsiębiorstwa przechodzą od scentralizowanego do bardziej rozproszonego modelu prowadzenia działalności. W tej sytuacji zacierają się granice między sprzętem osobistym i firmowym, co wpływa także na bezpieczeństwo. Z badań InsightExpress wynika, że jeden na pięciu pracowników zmienia ustawienia zabezpieczeń urządzeń w przedsiębiorstwie, aby obejść reguły wprowadzone przez dział informatyczny i móc korzystać z niedozwolonych w firmie witryn WWW. Przypadki takie występowały najczęściej w krajach o gospodarce rozwijającej się, jak Chiny czy Indie. Siedmiu na dziesięciu informatyków powiedziało, że pracownicy korzystający z niedozwolonych aplikacji i witryn WWW powodują nawet połowę przypadków utraty danych w firmach. Opinia ta była szczególnie rozpowszechniona w USA (74%) i Indi.
DEMO