Organizacja działu sprzedaży

Szef sprzedaży

ORGANIZACJA DZIAŁU SPRZEDAŻY - Osiągnięcia przedsiębiorstwa w najważniejszym obszarze sprzedaży własnych produktów i usług zależą od bardzo wielu czynników i wszystkie one powinny być pod szczególnym nadzorem szefa sprzedaży. System organizacji pracy działu sprzedaży, jest skupiony na tym aby przedstawiciele sprzedaży (HANDLOWCY) zajmowali się sprzedażą. Za jego organizację i kontrolę odpowiedzialność ponosi SZEF SPRZEDAŻY.

Definiując pojęcie działu sprzedaży możemy myśleć o grupie ludzi, najczęściej handlowców, którzy działają na jakimś określonym terenie, na których czele stoi jednostka zwana szefem sprzedaży lub menedżerem sprzedaży. Dział sprzedaży, to zwykle o wiele bardziej skomplikowany zespół w skład którego mogą wchodzić: dział sprzedaży wewnętrznej, dział sprzedaży zewnętrznej, dział klientów strategicznych, komórka wspomagania sprzedaży, komórka administracji sprzedaży.
Organizacja działu sprzedażyZawód handlowiecDział sprzedaży zewnętrznejDział sprzedaży wewnętrznej