Przygotowanie do wdrożenia systemu CRM

Analiza przedwdrożeniowa

PRZYGOTOWANIE DO WDROŻENIA SYSTEMU CRM - Analiza przedwdrożeniowa.

Problem z realizacją analizy przedwdrożeniowej polega na tym, że metod wdrożeniowych jest tyle ilu dostawców systemów i ilu analityków. Możemy jednak spotkać się z następującymi etapami związanymi z uruchomieniem systemu CRM: analiza przedwdrożeniowa; opracowanie koncepcji wdrożenia lub bezpośrednie wdrożenia. Analiza przedwdrożeniowa to najczęściej wywiady (warsztaty) z pracownikami poszczególnych działów biorących udział w procesie wdrożenia. W wyniku spotkań powstaje dokumentacja wymagań i oczekiwań. W kolejnym etapie powstaje z udziałem pracowników działu IT zamawiającego dokument wymagań pozafunkcjonalnych np. platforma, wydajność, bezpieczeństwo. Przygotowanie do wdrożenia systemu CRM można rozpocząć więc od zebrania informacji, przeprowadzenia wywiadów wewnątrz firmy, aby skrócić czas spotkań z firmą dokonującą analizy przedwdrożeniowej.
Przygotowanie do wdrożenia systemu CRMZawód handlowiecDział sprzedaży zewnętrznejDział sprzedaży wewnętrznej