Wiedza należy do firmy, a nie do pracownika

Zarządzanie relacjami z klientami

WIEDZA NALEŻY DO FIRMY, A NIE DO PRACOWNIKA - Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami (crm (ang.) Customer Relationship Management) to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami.

Informacja to jeden z najważniejszych zasobów firmy, a dostęp do niech mają pracownicy firmy. Handlowcy i przedstawiciele handlowi to z reguły osoby niezwykle aktywne i komunikatywne. Skuteczność działania handlowca przynosząca pozytywne efekty dla firmy, wprowadza także element ryzyka związanego z utratą lojalności pracownika. Odejście handlowca lub jego zwolnienie z pracy wprowadza zawsze problemu i perturbacje. Odejście przedstawiciela handlowego oznacza dla pracodawcy koszty i jeszcze raz koszty. Inwestycje poczynione w nowych przedstawicieli handlowych, zarówno te czasowe jak i finansowe, wcale nie muszą się zwrócić.
Kalendarze Zadania szefa sprzedażyKalendarz spotkań handlowcówUtrata handlowcaHandlowiec i jego klienciHandlowcy raportują CRM