Wskazówki techniczne

Zasady pozycjonowania stron internetowych

WSKAZÓWKI TECHNICZNE - .

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization - SEO; zwana także pozycjonowaniem, ang. Web Positioning) - działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. Do testowania witryny używaj przeglądarki tekstowej, takiej jak Lynx, ponieważ większość robotów sieciowych wyszukiwarek analizuje witryny tak jak Lynx. Jeśli zaawansowane funkcje, takie jak JavaScript, pliki cookie, identyfikatory sesji, ramki, kod DHTML lub Flash uniemożliwiają wyświetlenie całej witryny w przeglądarce tekstowej, roboty sieciowe mogą mieć problemy z jej przemierzaniem. Zezwól robotom wyszukiwarek na przemierzanie witryn bez identyfikatorów sesji lub argumentów służących do śledzenia ich drogi w witrynie. Techniki te są przydatne w śledzeniu zachowania poszczególnych użytkowników, ale sposób działania robotów jest zupełnie inny. Korzystanie z tych technik może doprowadzić do niepełnego indeksowania witryny, ponieważ roboty mogą nie być w stanie wyeliminować adresów URL, które wyglądają inaczej, ale wskazują w rzeczywistości tę samą stronę. Serwer internetowy powinien obsługiwać nagłówek HTTP If-Modified-Since. Dzięki tej funkcji serwer może poinformować Google, czy treść witryny zmieniła się od ostatniego jej przemierzenia. W ten sposób zmniejszysz obciążenie łącza i zasobów. Umieść plik robots.txt na serwerze internetowym. Plik ten informuje roboty o dostępnych i niedostępnych dla nich katalogach. Zadbaj o aktualność tego pliku, aby nie powodował niezamierzonego blokowania robota Googlebot. Informacje na temat kierowania robotami odwiedzającymi witrynę można znaleźć na stronie http://www.robotstxt.org/wc/faq.html. Plik robots.txt można przetestować za pomocą narzędzia do analizy pliku robots.txt dostępnego w Narzędziach dla webmasterów Google. Jeśli Twoja firma planuje kupić system zarządzania treścią, upewnij się, że ten system może eksportować treść w taki sposób, aby roboty mogły przemierzać witrynę. Za pomocą pliku robots.txt można zablokować indeksowanie stron wyników wyszukiwania lub innych generowanych automatycznie stron, nieprzydatnych użytkownikom przechodzącym do witryny z wyszukiwarek. Przetestuj swoją witrynę, aby się upewnić, że jest poprawnie wyświetlana w innych przeglądarkach. Udziały rynku optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych są różne w zależności od rynku i także jego konkurencyjności. W 2003 roku Danny Sullivan ustalił, że Google realizuje ok 75% wszystkich wyszukiwań. Na rynkach poza USA udział Google jest często większy i w 2007 roku Google było dominującą wyszukiwarką na świecie. W 2006 roku Google obejmowało 40% rynku w USA, ale miało ok. 85-90% udziałów w Niemczech. Podczas gdy w tym samym czasie w USA istniały ponad setki firm przeprowadzających optymalizację dla wyszukiwarek internetowych, w Niemczech było zaledwie pięć. W Rosji sytuacja jest odwrotna. Lokalna wyszukiwarka Yandex kontroluje 50% płatnych reklam z dochodu państwa, podczas gdy Google ma mniej niż 9% udziału. W Chinach, Baidu w dalszym ciągu prowadzi w udziałach na rynku, choć w 2007 Google także uzyskało tu udziały. Pomyślna optymalizacja dla wyszukiwarek dla rynków międzynarodowych może wymagać zawodowego tłumaczenia stron internetowych, rejestracji nazwy domeny z grupy domen wysokiej jakości na rynku docelowym i hosting, który zapewnia lokalny adres IP. W przeciwnym wypadku fundamentalne elementy optymalizacji dla wyszukiwarek są w istocie te same i niezależne od języka. Webmasterzy dążyli do tego, aby ich strona pojawiła się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania dla danego zapytania. Wskazówki dla webmasterów Stosując się do poniższych wskazówek, ułatwisz wyszukiwarce Google znalezienie i zindeksowanie witryny oraz określenie jej rankingu. Nawet jeśli postanowisz nie stosować się do tych sugestii, radzimy dokładnie zapoznać się z punktem ,,Wskazówki jakościowe". Opisano w nim pewne niedozwolone działania, które mogą prowadzić do całkowitego usunięcia witryny z indeksu w serwisie Google lub do innych konsekwencji. Witryna objęta sankcjami może nie być już wymieniana na liście wyników wyszukiwania na stronie Google.pl ani w żadnej witrynie partnerskiej Google
Wskazówki techniczne

sql 2012html5 css3
przeglądarki internetowe
PROGRAM > WYBÓR PROGRAMU > SQL > USŁUGI PROGRAMISTY > ZASADY POZYCJONOWANIA STRON INTERNETOWYCH842.00