Zasady reklamacji artykułów spożywczych

Reklamacje w branży spożywczej

ZASADY REKLAMACJI ARTYKUŁÓW SPOŻYWCZYCH - .

Reklamacja artykułów spożywczych ze względu na wysokie ryzyko zatruć pokarmowych wymaga szczególnego postępowania polegającego na ewidencji nie tylko faktu zgłoszenia i jego obsługi, ale także rejestracji zdarzeń związanych z badaniami mikrobilogicznymi. Konsumenci są raczej świadomi swoich praw jeśli chodzi o reklamacje butów czy sprzętu RTV i AGD. Na podstawie ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca odpowiada wobec kupującego także w przypadku gdy towar żywnościowy jest niezgodny z umową, a jednocześnie niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru. Zgodnie z art. 8 w/w ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, konsument w pierwszej kolejności ma prawo do wymiany towaru, trudno sobie bowiem wyobrazić naprawę towaru żywnościowego. Jeżeli wymiana nie jest możliwa, wówczas kupujący ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny, jeśli stwierdzona niezgodność z umową nie dyskwalifikuje produktu do spożycia, lub odstąpienia od umowy, czyli zwrotu pieniędzy. . Od tego, co jemy, zależy nasze zdrowie i dobre samopoczucie, czasami zdarza się kupić produkt niesmaczny, niezdrowy - trudny do spożycia. Jeżeli kleint dokona nieudanego zakupu, nie waha się złożyć reklamacji, gdyż na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (DzU nr 141, poz.1176) sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli: towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, a jednocześnie niezgodność ta istniała w chwili wydania towaru. Tak więc reklamację sprzedawca powinien przyjąć i rozpatrzyć, a w dalszym etapie taką reklamację przekazuje do producenta, dystrybutora lub importera. Z uwagi na specyficzne cechy towarów żywnościowych wydano na podstawie wyżej wymienionej ustawy Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 stycznia 2003 r. w sprawie terminów zawiadamiania sprzedawcy o stwierdzeniu niezgodności towaru żywnościowego z umową (DzU z 24.02.2003 r. nr 31, poz. 258). Jako podstawową zasadę przyjęto konieczność niezwłocznego zawiadomienia sprzedawcy o niezgodności towaru z umową - należy przy tym pamiętać, że towary żywnościowe paczkowane, oznakowane datą minimalnej trwałości lub terminem przydatności do spożycia można reklamować wyłącznie przed upływem tej daty lub terminu.
Zasady reklamacji artykułów spożywczych

sql 2012html5 css3
przeglądarki internetowe
PROGRAM > WYBÓR PROGRAMU > REK > ROZWIĄZANIA BRANŻOWE > REKLAMACJE W BRANŻY SPOŻYWCZEJ458.00