Utrata handlowca

Zarządzanie relacjami z klientami

UTRATA HANDLOWCA - .

Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami (crm (ang.) Customer Relationship Management) to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. Utrata przedstawiciela handlowego oznacza dla pracodawcy koszty oraz ryzyko wynikające z wyboru jego następcy. Ponadto pracodawca traci prawie zawsze w wyniku utraconych okazji sprzedaży. Handlowiec odchodząc zwykle zrywa prowadzone transakcje handlowe, negocjacje pozostawia same sobie. jeżeli dotychczasowe obowiązki handlowca nie przejmie osoba kompetentna, która potrafi przejąć klientów to firma raczej straci potencjalne możliwości sprzedaży. Innym ważnym aspektem odejścia handlowca z pracy jest REPUTACJA firmy, gdyż nikt z przyjemnością nie prowadzi interesów i kontynuuje negocjacji z niestabilnym partnerem biznesowym. W imieniu pracodawcy firmę reprezentował właśnie przedstawiciel handlowy, a zerwane kontakty z klientami mogą pozostać na zawsze utracone razem z utratą handlowca. Zarządzanie relacjami z klientami lub System relacji z klientami (crm (ang.) Customer Relationship Management) to zestaw narzędzi i procedur istotnych w zarządzaniu kontaktami z klientami. crm należy traktować nie tylko jako narzędzie, ale jako część strategii i filozofii biznesu, gdzie stały kontakt i zadowolenie klienta jest kluczową wartością. Istotną kwestią jest zapewnienie jednolitego systemu we wszystkich procesach biznesowych - od początku procesu sprzedaży poprzez serwis do sporządzania odpowiednich statystyk wykorzystywanych przy tworzeniu portfela produktów. Sam sposób komunikacji dla systemu crm nie jest sprawą pierwszoplanową, a jedynie narzędziem. Systemy crm obudowane są w różnorodne moduły komunikacji. Sprawne działanie systemu crm nie byłoby możliwe bez systemów baz danych i systemów informatycznych. Uwaga! Tego samego skrótu (crm) używa się również względem Marketingu zaangażowanego społecznie (Cause Related Marketing). crm to nie jest system informatyczny, tylko jak określa to wielu praktyków jest przyjętą strategią, filozofią działania przedsiębiorstwa, która ma na celu poprawę kontaktów z klientami, przez co możliwy jest dynamiczniejszy rozwój przedsiębiorstwa i lepsza realizacja wyznaczonego celu - osiągniecie zysku. Systemy crm często wykorzystywane są też w firmach korzystających z sieci mobilnych sprzedawców. Jest to możliwe dzięki takim funkcjom jak Sprzedaż mobilna. Systemy "klasy crm" ułatwiają stworzenie klasyfikacji klientów z podziałem, np. na klientów kluczowych (przynoszących zasadniczy zysk) i klientów mniej opłacalnych, a czasem nawet nieopłacalnych (generujących zbyt małe zyski lub wręcz straty). Tej klasyfikacji dokonuje się m.in. poprzez: analizę RFM, analizę LVT, macierz możliwego do osiągnięcia zysku (profit opportunity cycle), analiza opłacalności relacji klient - produkt Po dokonaniu klasyfikacji klientów i produktów na odpowiednie grupy, przedsiębiorstwo w stosunku do nich podejmuje odpowiednią decyzję. I tak, wskazuje się na następujące, możliwe do realizacji (najkorzystniejsze), alternatywne rozstrzygnięcia: - przekonanie nieopłacalnych klientów do rezygnacji z dalszej współpracy lub przekonanie ich do zakupu produktów wysoko opłacalnych dla przedsiębiorstwa, - zwiększenie ceny za mało opłacalne produkty lub wycofanie ich z rynku.
Utrata handlowca

sql 2012html5 css3
przeglądarki internetowe
PROGRAM > WYBÓR PROGRAMU > CRM > PROGRAM CRM > ZARZĄDZANIE RELACJAMI Z KLIENTAMI192.00