Organizacja działu sprzedaży

Szef sprzedaży

ORGANIZACJA DZIAŁU SPRZEDAŻY - .

Osiągnięcia przedsiębiorstwa w najważniejszym obszarze sprzedaży własnych produktów i usług zależą od bardzo wielu czynników i wszystkie one powinny być pod szczególnym nadzorem szefa sprzedaży. System organizacji pracy działu sprzedaży, jest skupiony na tym aby przedstawiciele sprzedaży (HANDLOWCY) zajmowali się sprzedażą. Za jego organizację i kontrolę odpowiedzialność ponosi SZEF SPRZEDAŻY. Definiując pojęcie działu sprzedaży możemy myśleć o grupie ludzi, najczęściej handlowców, którzy działają na jakimś określonym terenie, na których czele stoi jednostka zwana szefem sprzedaży lub menedżerem sprzedaży. Dział sprzedaży, to zwykle o wiele bardziej skomplikowany zespół w skład którego mogą wchodzić: dział sprzedaży wewnętrznej, dział sprzedaży zewnętrznej, dział klientów strategicznych, komórka wspomagania sprzedaży, komórka administracji sprzedaży. Uwaga typowego handlowca skupiona jest na poszukiwaniu potencjalnych klientów; obserwacje własne, Internet, polecenia, analizy rynkowe.br>Szef sprzedaży szkoli własnych handlowców w zakresie umiejętności oceny i kwalifikacji potencjalnych klientów - czy i jakie klient ma potrzeby, czy i ma możliwości finansowe, czy jest decyzyjny. br>Handlowiec bezpośrednio odpowiedzialny jest za bieżącą obsługę przypisanych do rejonu klientów.br>W zależności od firmy samodzielnie lub poprzez szefa sprzedaży ustalona działania serwisowe, kontakty z innymi działami aby utrzymać i przypilnować właściwego poziomu serwisu. br>Dobry pracownik działu handlowego ponadto potrafi bacznie obserwować działania konkurencji i zgłaszać przełożonemu swoje spostrzeżenia. Jeżeli handlowiec jest typowym przedstawicielem i pracuje w terenie, jego kontakty bezpośrednie z span style="font-weight: bold;">szefem sprzedaży/span> (szefem regionu) bywają ograniczone. Komunikacja wówczas odbywa się zwykle z wykorzystaniem telefonów komórkowych i poczty elektronicznej. Komunikacja ta choć bardzo szybka ma zasadniczą wadę, nie porządkuje i nie archiwizuje zdobytej wiedzy, dlatego szef sprzedaży potrzebuje narzędzia do pracy z handlowcami. Narzędziem takim są span style="font-weight: bold;">systemy CRM/span>. Program Studio CRM.net to aplikacja przeglądarkowa (webowa, dostęp przez Internet) za pomocą której można prowadzić komunikację pomiędzy pracownikami działu handlowego.br>Program pozwala koordynować umawianie spotkań z właściwymi ludźmi, a więc wysyłanie zapytań, dotarcie do osób decyzyjnych, pokonywanie barier wejścia. Każda wizyta, spotkanie zakończone notatką tworzą rejestry raportów, budują wiedzę co robimy i nad czym pracujemy. Zbierane informacje możemy analizować i przekazywąć innym współpracownikom. br>Handlowiec otrzymuje narzędzie za pomocą którego przygotowuje oferty handlowe. br>Odbywanie spotkań handlowych rejestrowane są w kalendarzu handlowca do którego dostęp ma szef sprzedaży. Za pomocą moduły zadań załatwiać można sprawy administracyjne, rozliczenia delegacji, spotkania z przełożonym, spotkania firmowe, wyjazdy i obowiązkowe spotkania.br>br>Organizacja działu sprzedaży
Organizacja działu sprzedaży

sql 2012html5 css3
przeglądarki internetowe
PROGRAM > WYBÓR PROGRAMU > CRM > PROGRAM DLA HANDLOWCÓW > SZEF SPRZEDAŻY1557.00