System Zarządzania Firmą ERP

System Zarządzania Firmą ERP

SYSTEM ZARZĄDZANIA FIRMĄ ERP - System ERP (ang. Enterprise Resource Planning - Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa) to termin będący określeniem na klasę systemów informatycznych, na które składa się zbiór współpracujących ze sobą aplikacji (modułów).

System ERP dla małej firmy ERP (ang. Enterprise Resource Planning - Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa) to termin będący określeniem na klasę systemów informatycznych, na które składa się zbiór współpracujących ze sobą aplikacji (modułów). Systemy te służą do wspomagania zarządzania znacznej ilości działań wykonywanych w przedsiębiorstwie lub grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstw poprzez gromadzenie oraz umożliwienie wykonywania Operacji na zebranych danych. Wspomaganie to może obejmować wszystkie lub część szczebli zarządzania i ułatwia optymalizację wykorzystania zasobów oraz zachodzących procesów przedsiębiorstwa. Systemy ERP są rozwinięciem systemów MRP II. Podstawowym ich elementem jest baza danych, która zazwyczaj jest wspólna dla wszystkich pozostałych modułów. Moduły te zwykle obejmują następujące obszary:
- magazynowanie - zarządzanie zapasami
- śledzenie realizowanych dostaw
- planowanie produkcji
- zaopatrzenie
- sprzedaż
- kontakty z klientami
- księgowość
- finanse
- zarządzanie zasobami ludzkimi (płace, kadry) W skład systemów ERP mogą wchodzić również inne moduły, jak np. moduł zarządzania transportem, controlling, czy zarządzanie projektami. Systemy ERP są dosyć elastyczne i umożliwiają dopasowanie ich do specyfiki poszczególnych przedsiębiorstw, m.in. dlatego, iż poszczególne moduły mogą być wzajemnie niezależne od siebie (tzn. mogą pracować bez obecności innych modułów). Systemy te zazwyczaj pozwalają też na ustalenie uprawnień dostępu dla poszczególnych użytkowników. Inną cechą charakterystyczną systemów jest umożliwienie użytkownikom wykonania procesu planowania "z dołu do góry" (ang. bottom-up replannig), czyli możliwości wprowadzania zmian (nanoszenia poprawek, rozpatrywania alternatywnych rozwiązań) w rozwiązaniach zaproponowanych przez system (np. zmiana wielkości partii dostawczej) [zródło: www.wikipedia.pl]<

Zarządzanie

Zarządzanie jest nierozłącznym elementem funkcjonowania człowieka w grupie. Odkąd człowiek rozpoczął działania w zbiorowości poczynając od najprostszych grup łowieckich towarzyszyło mu podporządkowanie się przywódcom. Zarządzanie było przez długi okres jedynie praktycznym procesem działalności człowieka. Wraz z rozwojem cywilizacji rozwijał się proces zarządzania i przybierał coraz bardziej formę świadomej działalności. Jednak dopiero na przełomie XVIII/XIX wieku podjęte zostały próby zdefiniowania i usystematyzowania procesu zarządzania. Ponieważ problematyka zarządzania okazała się bardzo szerokim obszarem zainteresowań powstały różne szkoły teorii zarządzania. W klasycznym podejściu do zarządzania zrodził się drugi nurt nazwany klasyczną teorią zarządzania. Nurt ten zapoczątkował H. Fayola, który został uznany za jego prekursora. Opracował on zasady i metody zarządzania dla kadry kierowniczej. Były to pojęcia znane, lecz nigdzie wcześniej nie usystematyzowane. Sformułował ogólną teorię zarządzania, jej podstawowe zasady. Fayol podzielił działalność gospodarczą na czynności, które w organizacji są ze sobą powiązane. Zarządzanie
Zarządzanie

System informacji w zarządzaniu

Sukces w procesie zarządzania nie zależy od ilości przekazywanych informacji, ale od jakości i prezentacji danych. Jakość w tym wypadku należy rozumieć jako prawidłowo przekazaną informację z pominięciem jej nieużytecznych obszarów. Informacja według "P. Banaszyk, R. Fimińska-Banaszyk , A. Stańda, Zasady Zarządzania w Przedsiębiorstwie" to dane przetworzone do postaci zrozumiałej dla osób, które ją wykorzystują, zatem posiada ona realną wartość dla decyzji i działań tych osób. Podstawą więc prawidłowego i efektywnego procesu zarządzania jest wdrożenie i używanie odpowiedniego sytemu przekazywania informacji. Dostęp do nowoczesnych technologii informatycznych oraz powstanie ogólnośiwtowej sieci Internet wpłynęły bezpośrednio na sposoby przekazu informacji oraz wymusiły używanie nowych narzędzi do przetwarzania tych informacji. System informacji w zarządzaniu
System informacji w zarządzaniu

Informacja narzędziem controllingu

Informacja jest również niezbędnym elementem controllingu będącego narzędziem integrującym decyzje i działania różnych szczebli przedsiębiorstwa kierując je na główny cel przedsiębiorstwa. Controlling wspomagając system zarządzania analizuje między innymi potencjalne odchylenia od założonego planu wraz z ich przyczynami. Controlling bada sposoby zapobiegania odchyleniom, a także ocenia istniejące rozwiązania, proponuje nowe. Analizy są skuteczne, jeśli zapewniony jest dostęp do bieżących informacji zarówno wewnętrznych przedsiębiorstwa jak i zewnętrznych. W zależności od celu organizacji wyznaczonego przez jej funkcję controling może być zdefiniowany w wymiarze strategicznym oraz operacyjnym. Podejście strategiczne skierowane jest na długookresowe zamierzenia w realizacji celów. Natomiast controlling operacyjny zajmuje się utrzymaniem równowagi ekonomicznej w przedsiębiorstwie w zakresie przychodów, kosztów, zysku i płynności finansowej. W tym podejściu podstawowym źródłem informacji dla controllingu jest rachunkowość, planowanie oraz zarządzanie przez cele. Informacja narzędziem controllingu staje się dla przedsiębiorców niezbędnym elementem sterowania opartym na nowych metodach zarządzania. Informacja narzędziem controllingu
Informacja narzędziem controllingu

System Zarządzania Firmą ERP.

SYSTEMY ERP

System ERP dla małej firmy ERP (ang. Enterprise Resource Planning - Planowanie Zasobów przedsiębiorstwa) to termin będący określeniem na klasę systemów informatycznych, na które składa się zbiór współpracujących ze sobą aplikacji (modułów). Systemy te służą do wspomagania zarządzania znacznej ilości działań wykonywanych w przedsiębiorstwie lub grupy współpracujących ze sobą przedsiębiorstwpoprzez gromadzenie oraz umożliwienie wykonywania Operacji na zebranych danych. Wspomaganie to może obejmować wszystkie lub część szczebli zarządzania i ułatwia optymalizację wykorzystania zasobów oraz zachodzących procesów przedsiębiorstwa. Systemy ERP są rozwinięciem systemów MRP II. Podstawowym ich elementem jest baza danych, która zazwyczaj jest wspólna dla wszystkich pozostałych modułów. Moduły te zwykle obejmują następujące obszary: - magazynowanie - zarządzanie zapasami - śledzenie realizowanych dostaw - planowanie produkcji - zaopatrzenie - sprzedaż - kontakty z klientami - księgowość - finanse - zarządzanie zasobami ludzkimi (płace, kadry) W skład systemów ERP mogą wchodzić również inne moduły, jak np. moduł zarządzania transportem, controlling, czy zarządzanie projektami. Systemy ERP są dosyć elastyczne i umożliwiają dopasowanie ich do specyfiki poszczególnych przedsiębiorstww, m.in. dlatego, iż poszczególne moduły mogą być wzajemnie niezależne od siebie (tzn. mogą pracować bez obecności innych modułów). Systemy te zazwyczaj pozwalają też na ustalenie uprawnień dostępu dla poszczególnych użytkowników. Inną cechą charakterystyczną systemów jest umożliwienie użytkownikom wykonania procesu planowania "z dołu do góry" (ang. bottom-up replannig), czyli możliwości wprowadzania zmian (nanoszenia poprawek, rozpatrywania alternatywnych rozwiązań) w rozwiązaniach zaproponowanych przez system (np. zmiana wielkości partii dostawczej) [zródło: www.wikipedia.pl]
SYSTEM ERP DLA MAŁEJ FIRMY.
sql 2012html5 css3
przeglądarki internetowe
PROGRAM > WYBÓR PROGRAMU > ERP > OPROGRAMOWANIE ERP > SYSTEM ZARZĄDZANIA FIRMĄ ERP237.00