SoftwareStudio

Planowanie raportu

Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty Operacyjne lub pulpity nawigacyjne.

Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty Operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np.

Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty Operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np. dla zamówień sprzedaży, katalogów produktów czy listów seryjnych. Wszystkie opisane raporty są tworzone przy użyciu różnych kombinacji tych samych podstawowych elementów konstrukcyjnych dostępnych w programie Report Builder. Aby powstały raport był merytorycznie przydatny i czytelny, warto zacząć od przygotowania jego planu. Oto kilka zagadnień, które warto uwzględnić przed rozpoczęciem pracy:

  • Format raportu - raporty można renderować w trybie online w przeglądarce, takiej jak Report Manager, lub eksportować je do innych formatów, takich jak Excel, Word czy PDF. Ustalenie docelowej formy raportu to ważna kwestia, ponieważ nie każdy format oferuje wszystkie funkcje.
  • Struktura prezentacji danych - Dane można prezentować w układzie tabelarycznym, macierzowym (podobnym do raportu krzyżowego lub raportu w formie tabeli przestawnej), wykresu, dowolnym lub ich kombinacji.
  • Wygląd raportu - Program Report Builder zawiera szereg elementów raportu, które można dodawać do raportów w celu poprawy ich czytelności, wyróżnienia najważniejszych informacji, ułatwienia użytkownikom poruszania się po raporcie itd. Wiedząc, jak powinien wyglądać raport, można zdecydować o użyciu elementów raportu, takich jak pola tekstowe, prostokąty, obrazy czy linie. Ponadto można wybrać opcje wyświetlania lub ukrycia elementów, dodać plan dokumentu, dołączyć raporty szczegółowe lub podraporty albo dodać łącza do innych raportów.
  • Zakres danych - Zakres raportu można ograniczyć dla poszczególnych użytkowników lub lokalizacji albo do wybranych okresów. W celu filtrowania danych raportu należy użyć parametrów, dzięki którym zostaną pobrane i wyświetlone tylko wybrane informacje.
  • Indywidualne obliczenia - Czasami źródło danych i zestawy danych nie zawierają dokładnie takich pól, jakie trzeba umieścić w raporcie. W takiej sytuacji może być konieczne utworzenie własnych pól obliczeniowych. Przykładem może być pomnożenie ceny jednostkowej przez liczbę sztuk w celu obliczenia wartości sprzedaży danej pozycji. Wyrażeń można także używać w celu wprowadzenia formatowania warunkowego i innych zaawansowanych funkcji.
  • Dostarczanie wyniku działania raportu - Raport można zapisać lokalnie na komputerze i kontynuować pracę nad nim lub uruchomić go lokalnie na własne potrzeby. Chcąc jednak udostępnić raport innym osobom, należy zapisać go na serwerze raportów skonfigurowanym do działania w trybie macierzystym lub na serwerze raportów działającym w trybie zintegrowanym programu SharePoint. Zapisanie raportu na serwerze umożliwi innym użytkownikom renderowanie go w dowolnym momencie. Alternatywnie administrator serwera raportów może skonfigurować dla innych użytkowników subskrypcję raportu lub opcje dostarczania go pocztą e-mail. W razie potrzeby raport można również dostarczyć w dowolnym formacie eksportu.
< PLANOWANIE RAPORTU - Planowanie raportu . Program Report Builder umożliwia tworzenie wielu rodzajów raportów. Można na przykład tworzyć raporty pokazujące sumaryczne lub szczegółowe informacje o sprzedaży, trendy marketingowe i sprzedażowe, raporty Operacyjne lub pulpity nawigacyjne. Tworzone raporty mogą wykorzystywać zaawansowane funkcje formatowania tekstu, np. dla zamówień sprzedaży, katalogów produktów czy listów seryjnych. Wszystkie opisane raporty są tworzone przy użyciu różnych kombinacji tych samych podstawowych elementów konstrukcyjnych dostępnych w programie Report Builder. Aby powstały raport był merytorycznie przydatny i czytelny, warto zacząć od przygotowania jego planu. Oto kilka zagadnień, które warto uwzględnić przed rozpoczęciem pracy: Format raportu - raporty można renderować w trybie online w przeglądarce, takiej jak Report Manager, lub eksportować je do innych formatów, takich jak Excel, Word czy PDF. Ustalenie docelowej formy raportu to ważna kwestia, ponieważ nie każdy format oferuje wszystkie funkcje. Struktura prezentacji danych - Dane można prezentować w układzie tabelarycznym, macierzowym (podobnym do raportu krzyżowego lub raportu w formie tabeli przestawnej), wykresu, dowolnym lub ich kombinacji.Wygląd raportu - Program Report Builder zawiera szereg elementów raportu, które można dodawać do raportów w celu poprawy ich czytelności, wyróżnienia najważniejszych informacji, ułatwienia użytkownikom poruszania się po raporcie itd. Wiedząc, jak powinien wyglądać raport, można zdecydować o użyciu elementów raportu, takich jak pola tekstowe, prostokąty, obrazy czy linie. Ponadto można wybrać opcje wyświetlania lub ukrycia elementów, dodać plan dokumentu, dołączyć raporty szczegółowe lub podraporty albo dodać łącza do innych raportów. Zakres danych - Zakres raportu można ograniczyć dla poszczególnych użytkowników lub lokalizacji albo do wybranych okresów. W celu filtrowania danych raportu należy użyć parametrów, dzięki którym zostaną pobrane i wyświetlone tylko wybrane informacje.Indywidualne obliczenia - Czasami źródło danych i zestawy danych nie zawierają dokładnie takich pól, jakie trzeba umieścić w raporcie. W takiej sytuacji może być konieczne utworzenie własnych pól obliczeniowych. Przykładem może być pomnożenie ceny jednostkowej przez liczbę sztuk w celu obliczenia wartości sprzedaży danej pozycji. Wyrażeń można także używać w celu wprowadzenia formatowania warunkowego i innych zaawansowanych funkcji.Dostarczanie wyniku działania raportu - Raport można zapisać lokalnie na komputerze i kontynuować pracę nad nim lub uruchomić go lokalnie na własne potrzeby. Chcąc jednak udostępnić raport innym osobom, należy zapisać go na serwerze raportów skonfigurowanym do działania w trybie macierzystym lub na serwerze raportów działającym w trybie zintegrowanym programu SharePoint. Zapisanie raportu na serwerze umożliwi innym użytkownikom renderowanie go w dowolnym momencie. Alternatywnie administrator serwera raportów może skonfigurować dla innych użytkowników subskrypcję raportu lub opcje dostarczania go pocztą e-mail. W razie potrzeby raport można również dostarczyć w dowolnym formacie eksportu.
Planowanie raportu Planowanie raportu Planowanie raportu Planowanie raportu Planowanie raportu
Raporty

Raporty

Oferta SoftwareStudio obejmuje moduł raporty przez internet, działajace na bazie MS SQL server oraz technologie SQL Reporting Services. Analizy i raporty za pomocą Excela lub Report Buildera pozwalą analizować dane w dowolny sposób oraz prezentować je za pomocą widoków, tabel, wykresów czy mierników. Technologia SQL Reporting Services pozwala przygotować raporty i udostępniać je w aplikacji przeglądarkowej.