OPROGRAMOWANIE CMMS
UTRZYMANIE RUCHU ZORIENTOWANE NA NIEZAWODNOŚĆ

SYSTEM UTRZYMANIA RUCHU - PROGRAM CMMS. SŁUŻBY UTRZYMANIA RUCHU POTRZEBUJĄ DOSKONAŁEGO NARZĘDZIA, W CELU SZYBKIEGO INFORMOWANIA O AWARIACH ORAZ RAPORTOWANIA.
UTRZYMANIE RUCHU ZORIENTOWANE NA NIEZAWODNOŚĆ

Na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku opublikowano koncepcę RCM, która stała się pod wieloma względami milowym krokiem na drodze doskonalenia metod utrzymania ruchu.

Na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku opublikowano koncepcę RCM, która stała się pod wieloma względami milowym krokiem na drodze doskonalenia metod utrzymania ruchu. RCM to procedura polegająca na określaniu niezbędnych działań utrzymania w sprawności eksploatacyjnej urządzenia lub maszyny z uwzględnieniem warunków użytkowania. Pod uwagę brane jest ich znaczenie dla przebiegu procesu produkcyjnego i jakości wyrobu. Uwzględniana przy tym jest także kwestia warunków pracy, stanu technicznego oraz historia eksploatacji maszyny. br/>Kluczowe jest pojęcie uszkodzenia - AWARII. Rozróżnia się awarię funkcjonalną, która stanowi niemożność całego uszkodzenia albo jej zespołu lub części do wykonywania funkcji czyli do spełniania określonych warunków bądź standardów działania oraz awarię potencjalną – przez co rozumie się fizycznie dające się zidentyfikować oznaki, że nastąpi awaria funkcjonalna. RCM w dużym stopniu wykorzystuje monitorowanie w celu przewidywania punktu potencjalnej awarii. br/>br/>RCM jest wykorzystywane do stworzenia systemu utrzymania ruchu maszyn i urządzeń od podstaw.

System Utrzymania Ruchu - program CMMS. Służby utrzymania ruchu potrzebują doskonałego narzędzia, w celu szybkiego informowania o awariach oraz raportowania. Utrzymanie ruchu zorientowane na niezawodność.


Rośnie nie tylko znaczenie samego utrzymania urządzeń w sprawności eksploatacyjnej, ale rosną także, absolutnie i relatywnie, koszty utrzymania tej sprawności. Analiza sposobów podejścia do utrzymania ruchu urządzeń i maszyn, dokonywana w perspektywie czasowej, pozwala na wyróżnienie okresów: Okres reaktywnego utrzymania ruchu - remonty po pojawieniu się uszkodzenia, charakteryzuje się; doraźnym reagowaniem na wystąpienie uszkodzeń; Okres prewencyjnego utrzymania ruchu - planowe i zapobiegawcze; Okres prognostycznego utrzymania ruchu maszyn i urządzeń - inspekcje zapobiegawcze, samodzielne; przeglądy, monitorowanie stanu technicznego, udział Operatorów urządzeń i maszyn w utrzymaniu ruchu. Sposób utrzymania ruchu określonych maszyn i urządzeń zależy od ich charakterystyki konstrukcyjnej i roli, jaką spełniają w procesie produkcyjnym. Urządzenia skomplikowane, kosztowne i pracujące w zautomatyzowanych liniach technologicznych powinny być utrzymywane bardzo starannie. Ich awaria powoduje, bowiem przestój całej linii. Strategię eksploatacyjną należy, więc dostosować do konkretnych urządzeń i maszyn oraz warunków ich eksploatacji. Utrzymanie ruchu jest połączone z wysiłkami przedsiębiorstwa produkcyjnego mającymi na celu wytworzenie produktu o wysokiej jakości, tak więc jakość środków produkcji (maszyn i urządzeń) decyduje w dużej mierze o jakości wyrobów gotowych, zależna jest, bowiem od jakości czynności utrzymania ruchu.

Utrzymanie ruchu zorientowane na niezawodność

Na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych ubiegłego wieku opublikowano koncepcę RCM, która stała się pod wieloma względami milowym krokiem na drodze doskonalenia metod utrzymania ruchu. RCM to procedura polegająca na określaniu niezbędnych działań utrzymania w sprawności eksploatacyjnej urządzenia lub maszyny z uwzględnieniem warunków użytkowania. Pod uwagę brane jest ich znaczenie dla przebiegu procesu produkcyjnego i jakości wyrobu. Uwzględniana przy tym jest także kwestia warunków pracy, stanu technicznego oraz historia eksploatacji maszyny. br/>Kluczowe jest pojęcie uszkodzenia - AWARII. Rozróżnia się awarię funkcjonalną, która stanowi niemożność całego uszkodzenia albo jej zespołu lub części do wykonywania funkcji czyli do spełniania określonych warunków bądź standardów działania oraz awarię potencjalną – przez co rozumie się fizycznie dające się zidentyfikować oznaki, że nastąpi awaria funkcjonalna. RCM w dużym stopniu wykorzystuje monitorowanie w celu przewidywania punktu potencjalnej awarii. br/>br/>RCM jest wykorzystywane do stworzenia systemu utrzymania ruchu maszyn i urządzeń od podstaw.

Utrzymanie ruchu zorientowane na niezawodnośćUtrzymanie ruchu maszyn i urządzeń

Samodzielne przeglądy techniczne

Samodzielne przeglądy techniczne
Samodzielne przeglądy techniczne to procedura opracowana na podstawie tych samych założeń, co TPM. Początkowo wszelkie obserwacje funkcjonowania urządzeń i maszyn dokonywane są przez Operatorów w trakcie ich normalnych zadań, aby następnie, po odbyciu szkolenia wykonywać samodzielnie przeglądy i brać na siebie pełną odpowiedzialność za konserwację, czyszczenie, regulacje i drobne naprawy oraz dążyć stale do udoskonaleń. Samodzielne przeglądy techniczne .

Utrzymanie ruchu zorientowane na produktywność

Utrzymanie ruchu zorientowane na produktywność
TPM jest koncepcją dla okresu prognostycznego (proaktywnego) rozwoju idei utrzymania ruchu. Definiuje TPM, jako działanie realizowane przez każdego pracownika będącego członkiem niewielkiego zespołu w celu zapewnienia wzrostu produktywności urządzeń i maszyn. Koncepcja TPM obejmuje swoim zakresem utrzymanie ruchu w całym przedsiębiorstwie. Włączenie Operatorów w prace na rzecz utrzymania ruchu oraz przekazanie im odpowiedzialności i uprawnień, pozwala lepiej wykorzystać posiadaną przez nich wiedzę na temat maszyn i urządzeń, które na co dzień obsługują. Utrzymanie ruchu zorientowane na produktywność . .
programy demo Programy DEMO
CMMS

CMMS

System Utrzymania Ruchu - program CMMS. Służby utrzymania ruchu potrzebują doskonałego narzędzia, w celu szybkiego informowania o awariach oraz raportowania. Program CMMS.net znajduje zastosowanie w zakładach przemysłowych i dedykowany jest jako narzędzie wspierające pracę służb utrzymania ruchu.
html5 css3sql 2012
przeglądarka internetowa